Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2870920 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5940 Dátum: 2008.08.12 19:21:45 »
Te Peti! Aztán volt-e elég kraftod, hogy megelőzd?! :ph34r: :flowers: :tt2:

Szerinted? :shifty:


Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5941 Dátum: 2008.08.12 21:20:31 »


Tegnap ugyanez: ráadásul szintén zenész csak Ignisbe, kacsavadász-sapkás tatter, 45-re beszögelve óra szerint, Róna utca: szokásos forgatókönyv, a lámpánál és picivel utána két sáv, aztán visszaszűkül egyre, mellé mentem, sárga-zöld és kaparó kerékkel elindul az öreg :eek: komolyan nem értem ezeket, aztán már du-tán a Szentmihályi felé a felüljárón egy F-asztma, 50re beállva, mondom kielőzőm, elkezdi tolni ahogy melléérek, aztán persze ugyanúgy visszaáll csigatempóra... Mire jó ez ???

Érdekes, én ott valahogy eddig mindíg el tudtam menni a külsőben amióta ez a gépem van. Mire felfogják, hogy egy teherautó négy füstölgő gumival, addigra előttük vagyok :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5942 Dátum: 2008.08.12 22:59:09 »
Én nemrégiben itt olvastam valakitől, hogy hátsóbaerősentapadós kollegák esetében nem féket használ, hanem véletlen "pont akkor" kell szélvédőt mosnia.
Esküszöm, bár nem pár napja volt a hsz, a huncut ötlet leírása óta egyetlen autós sem akart még letolni.  :cool2:
Pedig - uram bocsá' - úúúgy kipróbálnám egy-egy hülegyereken.  :innocent:

No majd figyelem a fekete HB-t. :)

De ez csak akkor műx, ha rosszul van beállítva az ablakmosód (túl magasra spriccol)...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5943 Dátum: 2008.08.13 08:17:32 »
Még én is kapok az ablakmosóból, ha le van engedve az ablak, nemhogy a mögöttem lévő... Úgyhogy ilyen jellegű felhasználás miatt nem is tervezem beállíttatni normálisan, hiszen rendesen töröl és még egyéb funkciót is elláthat szükség szerint.  :cool2:  :devil:
         

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5944 Dátum: 2008.08.13 09:44:36 »
En meg olvastam valahol, hogy valamelyik autos magazin elindit egy "Kulturalt kozlekedes" mozgalmat. Komolyan mondom mar en is gondoltam ra, hogy legyunk attol masok, hogy nem vagyunk bunkok az uton. Mi lenne ha a mi Toyotasok csakazertis kulturaltan kozlekednenk  :flowers:

Igyekszem nem különcködni,de valami lónyugtatót kéne hogy szedjek néha a  hülyék miatt...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5945 Dátum: 2008.08.13 14:11:48 »
Mostanában azon vagyok a legjobban kiakadva, hogy egyeseknek 30 métrerrel előtte jut eszükbe, hogy "hoppá, két sávval arrébb kell menjek". Mindennapi az Üllőin befelé, a népligeti felüljáró előtt 30 méterre jut eszükbe, a belső sávban, hogy le kéne térni a Hungáriára. Vagy kifelé, a szélső sávban esik le a tantusz egyeseknek, hogy mégis a gyorsforgalmin akar menni. És akkor keresztbe mindenkin, satufékez a fél Üllői, mert valakinek bambulhatnékja volt.  :2guns:
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.13 14:20:52 írta robi »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5946 Dátum: 2008.08.13 14:22:59 »
Én nemrégiben itt olvastam valakitől, hogy hátsóbaerősentapadós kollegák esetében nem féket használ, hanem véletlen "pont akkor" kell szélvédőt mosnia.
Esküszöm, bár nem pár napja volt a hsz, a huncut ötlet leírása óta egyetlen autós sem akart még letolni.  :cool2:
Pedig - uram bocsá' - úúúgy kipróbálnám egy-egy hülegyereken.  :innocent:

No majd figyelem a fekete HB-t. :)

De ez csak akkor műx, ha rosszul van beállítva az ablakmosód (túl magasra spriccol)...
Hát igen. Autópályán rohanva ugye, eleve lejjebb spriccel, mint 50-nél a városban. Az ötlet tetszik, a hátsó spriccelőt lehete tutira bundázni erre a célra.  ::)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5947 Dátum: 2008.08.13 14:26:02 »
Nálam konkrétan álló helyzetben még a hátsó ablakot is mossa az első spricni.  :ph34r:
         

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5948 Dátum: 2008.08.13 15:21:18 »
Nálam konkrétan álló helyzetben még a hátsó ablakot is mossa az első spricni.  :ph34r:
Álló helyzetben igen, de 140-nél már nem hiszem...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5949 Dátum: 2008.08.13 15:23:04 »
Nos oldalt a szélterelőnek is köszönhetően frankón zubog le a víz. Sebességnél hátra. :)
Akkor is kipróbálom majd, ha lesz rá önként "jelentkező".  ::)
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5950 Dátum: 2008.08.13 20:03:48 »
Nos oldalt a szélterelőnek is köszönhetően frankón zubog le a víz. Sebességnél hátra. :)
Akkor is kipróbálom majd, ha lesz rá önként "jelentkező".  ::)

Hát nemtom. Mondjuk mögéd tapad valami barom, erre te lespriccolod, erre annak eldurran az agya, és indul az utcai harc... Aminek a vége lehet, peches esetben, akár baleset is, vagy bunyó. Marha könnyen elgurul ma a gyógyszere a népeknek... Én inkább hagynám a francba.

Arról nem beszélve, hogy az így beállított spricni minden működésnél összeba...a az egész autót, nem pedig csak az első szélvédőt. Ocsmányul tud kinézni a kasztnira száradt ablakmosó, főleg mikor szépen beleragad a por is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5951 Dátum: 2008.08.13 20:14:27 »
Nos oldalt a szélterelőnek is köszönhetően frankón zubog le a víz. Sebességnél hátra. :)
Akkor is kipróbálom majd, ha lesz rá önként "jelentkező".  ::)

Hát nemtom. Mondjuk mögéd tapad valami barom, erre te lespriccolod, erre annak eldurran az agya, és indul az utcai harc... Aminek a vége lehet, peches esetben, akár baleset is, vagy bunyó. Marha könnyen elgurul ma a gyógyszere a népeknek... Én inkább hagynám a francba.

Arról nem beszélve, hogy az így beállított spricni minden működésnél összeba...a az egész autót, nem pedig csak az első szélvédőt. Ocsmányul tud kinézni a kasztnira száradt ablakmosó, főleg mikor szépen beleragad a por is.
Tegnap siettem, és át kellett mennem a kiskörúton, Asztória-Kálvin ehhhhh, én kimentem a külsőbe, szép nyugisan elmentem a sor mellett, a végén lexus RX bemegy egy fehér ignis elé, mögötte kék ignis 2 cm-es távott tart láthatóan forr az agya, eszébe sincs beengedni, nembaj a lexus elé befértem  :devil: képzelem h lilult az agya, nemhogy feltartott, de 2 autóval elé mentem be( bebebebe) :clap:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5952 Dátum: 2008.08.13 20:54:45 »
Én ma reggel relaxációs tréninget tartottam az M7-esen  :yes: ... Székesfehérvárról mentem Budaörsre, és mivel baromira ráértem meg igen álmi is voltam (két órát aludtam csak előtte az éjjel), ezért belőttem 100-ra az Ave tempomatját, és krúzoltam. És wazz, jó volt  ::) ... De tényleg. Kint csorogtam a külsőben, csak néha egy-egy kamiont kellett megelőznöm, a két belső sávban áramló autórengeteggel abszolút nem zavartuk egymást (mondjuk ez nyilván azért is van, ugye, mert senki nem használja a külső sávot). Talán ha tízszer kellett módosítanom a sebességemet az egész távon. A jutalom: a Szfvárról induláskor még 6.4-es átlagfogyasztás lement 6.2-re  :cool2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5953 Dátum: 2008.08.13 21:01:45 »
Ezzel nem feltétlenül leszek népszerű, de szerintem tanulságos, egy interjú az országos rendőrfőkapitánnyal, a kiemelések tőlem vannak:



- Egyre kevesebb baleset, haláleset történik az utakon. Eközben újabb akciókról, kampányokról szóló felhívások születnek.

- A közlekedésbiztonság javítása érdekében nagyon sok dolog történt idén. Az objektív felelősség bevezetésén túl januárban indult egy szigorítás a pontrendszerben. Így a notóriusan szabálytalankodó sofőrök előbb elérhetik a jogosítvány elvételéhez szükséges pontszámot, mint korábban. Szintén év elején vezettük be az ittas vezetésnél a zéró toleranciát, tehát a rendőr már a helyszínen elveheti a jogosítványt. Ott van még az "Ittas Vezetés Elleni Charta", amelyet már több mint 200 ezren írtak alá. Ennek lényege, hogy az aláírók a környezetükben lévőkért is felelősséget vállalnak. De nem szabad elfelejteni az uniós, és a saját, magyar rendőrségi akciókat sem.

- Milyen következtetéseket vontak le a megindított programok, illetve szigorítások nyomán?

- A számok pozitív változást mutatnak. Tavalyhoz képest idén az első félévben a személyi sérüléses balesetek 6,64 százalékkal, míg a halálos kimenetelű balesetek közel 30 százalékkal csökkentek. Kimagasló eredmény, hogy az ittasan okozott balesetek igen jelentősen, mintegy 26 százalékkal visszaestek. De nem csak az a fontos, hogy kevesebb baleset történt, hanem az is, hogy az ittas vezetés miatt indított vétségi eljárások száma is lényegesen csökkent. Ebben az esetben a rendőr fogja el az ittas vezetőt, balesetre úgymond nincs is szükség a leleplezéshez. Ez szintén egy folyamat beindulását mutatja.

- Az adatok valóban jó irányba mutatnak, de még mindig hallani súlyos balesetekről. Néhány hónapja például egy unokáját toló nagymamát ütöttek a zebrán...

- Igen, ilyen esetek még mindig történnek. Fontos viszont azt is látni, hogy a baleseteknek nem mindig az autós az oka. A felelősök 62 százaléka személygépkocsi-, 9 százaléka tehergépkocsi-vezető, 8 százalék pedig kétkerekű jármű - tehát motorkerékpár, segédmotor-kerékpár. Viszont a balesetek okozói 8 százalékban maguk a gyalogosok: 750 körül van az olyan balesetek száma, amelyeket a gyalogosok okoztak. Körülbelül ugyanennyi a kerékpáros. A most bevezetett szigorítások leginkább azokra képesek hatni, akik amúgy is figyelnek a szabályokra, illetve nem tudatosan hágják át őket.

- Vannak "visszaesők"?

- Igen, az idén legtöbbször megbírságolt természetes személyt tizenkétszer büntettük meg, ő összesen 600 ezer forintot fizethet. Emellett kétszer vagy annál többször büntettünk vagy szabtunk ki bírságot 1987 főnek, háromszor vagy annál többször pedig 287 főnek.

- És még vezetnek?

- Igen, az objektív felelősségnél történő felelősségre vonásnál, alapesetben ugye nem adunk büntetőpontot, viszont máig mintegy 3 milliárdnyi bírságot már sikerült "kiosztanunk". Ebből több, mint 600 milliót már be is fizettek.

- Egyéb rekordok?

- Van abból is bőven, s ezekben az esetekben nehéz a véletlen szabálytalankodást feltélelezni. Volt autó, amit 30-as táblánál 103-mal fotóztunk le. 40-es táblánál 132, 50-esnél pedig 148 kilométer/óra a csúcstartó. Autópályán egy osztrák állampolgár elérte a 243 kilométeres sebességet, de ellene szalysértési eljárásban kell eljárnunk. A magyar rekord is 243 volt.

- A külföldiek megúszhatják?

- Az objektív felelősséget igen, a felelősségre vonást teljes egészében azonban nem. Az unióban ugyanis szabálysértési jogsegély keretében utol tudjuk érni a szabálytalankodókat. Ugyanez vonatkozik a magyarokra is, ha külföldön szabálytalankodnak.

- Mennyire jellemző, hogy az üzemben tartótól a valódi sofőr átvállalja a büntetést?

- Ez főként jogi személyeknél - azaz cégeknél - történt meg eddig. De ugye épp az a lényege az objektív felelősségnek, hogy többé ne lehessen megúszni a büntetést azzal, hogy valaki - a természetes személy - azt mondja, a családtagom vezetett. A most elmondott büntetések nagy része nem született volna meg az objektív felelősség nélkül, azaz a szabálytalankodók megúszták volna. Az "átvállalásnál" viszont gyakoribb, hogy valaki méltányosságot, mondjuk részletfizetési lehetőséget kér. Egyébként minden büntetést meg lehet úszni, ha a sofőr betartja a KRESZ szabályait. Akkor biztosan nem lesz bírság.

- Az objektív felelősség miatt a Magyar Autóklub alkotmányossági kifogással élt...

- Ennek sorsáról nincs friss információm, amúgy az Alkotmánybíróság dönt majd róla. Szerintem viszont ez működő dolog. Meg kell nézni az autópályákat, meg kell nézni a közlekedést és a baleseti statisztikákat, mind ezt mutatják. Azt gondolom, hogy sokkal visszafogottabb mindenki az utakon.

- További tervek? Lehet még a szabályokon egyéb módon javítani?

- Ahogy már a statisztikáknál is utaltam rá, nem minden csak a szabályokon, vagy rendőrökön múlik. A gyalogosok által okozott baleseteknél látszik mindez a legjobban. A jövőben akciót kívánunk indítani a gyalogosok és biciklisták ellenőrzésére, illetve a gyerekek közlekedési szokásainak javítására is. Emellett 400 újabb sebességmérőt, és 200-220 modern alkoholszondát is beszerzünk a jövőben. Várható a KRESZ további módosítása is. Ezek mind a közlekedésbiztonság javítását célozzák. Felmértük az összes baleseti gócpontot Magyarországon; azokat, ahol voltak halálos, vagy súlyos balesetek. Megvizsgáltuk mi lehet az ok és mi lehet a megoldás. A adatokat pedig megküldtük az érintett közlekedési hatóságnak, önkormányzatnak. Nem is hinné az ember, hogy mennyi problémát megoldhat egy körforgalom. Volt egy tipikus "halál-kereszteződés" a 4-es és a 311-es út kereszteződésnél Cegléd előtt. Két év alatt kilenc halálos baleset történt. Amióta a kereszteződésből körforgalom lett, egyetlen halálos baleset sem történt. A veszélyes kereszteződések megszüntetése viszont már nem a rendőrség feladata, jelezni azonban mi is tudunk.


Egy kérdést azért hiányolok, azok a 30-as 40-es korlátozó táblák vajon mindig indokoltan vannak kint...?
music     

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5954 Dátum: 2008.08.13 21:15:24 »
Tegnap siettem, és át kellett mennem a kiskörúton, Asztória-Kálvin ehhhhh, én kimentem a külsőbe, szép nyugisan elmentem a sor mellett, a végén lexus RX bemegy egy fehér ignis elé, mögötte kék ignis 2 cm-es távott tart láthatóan forr az agya, eszébe sincs beengedni, nembaj a lexus elé befértem  :devil: képzelem h lilult az agya, nemhogy feltartott, de 2 autóval elé mentem be( bebebebe) :clap:
En azert nem lennek erre olyan allati buszke  :surrender: