Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2872483 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5910 Dátum: 2008.08.10 00:36:31 »
Hazafelé meg a Balaton fölött tötymörgés, de ahol tudtam előztem (nem sok alkalom, majd egyszer a vezetési stílus topicban is leírom, ha sikerült feldogozni). Simontornyától hazáig pedig eső, eső, eső, néha tötyimötyi ahol lehet, meg a vizes út engedte 100-110. Viszont a titok: a sebességet mindig igyekszem megtartani. Pl faluba érve begurulok, nem sokat lassítok...
Ja, egy érdekesség: a BC 4,4-et mutatott  :whistling:

Vezetési stílus topikban válaszolok!
Valamit akartál írni... :whistling:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5911 Dátum: 2008.08.10 00:47:32 »
Hazafelé meg a Balaton fölött tötymörgés, de ahol tudtam előztem (nem sok alkalom, majd egyszer a vezetési stílus topicban is leírom, ha sikerült feldogozni). Simontornyától hazáig pedig eső, eső, eső, néha tötyimötyi ahol lehet, meg a vizes út engedte 100-110. Viszont a titok: a sebességet mindig igyekszem megtartani. Pl faluba érve begurulok, nem sokat lassítok...
Ja, egy érdekesség: a BC 4,4-et mutatott  :whistling:

Vezetési stílus topikban válaszolok!
Valamit akartál írni... :whistling:

 :eek: ... wazz, ez a feledékenység lesz egyszer a vesztem. Megírtam a választ, kikopiztam, kivágtam, odaírtam hogy ebben a topikban válaszolok, aztán azzal a lendülettel ki is ment az egész a fejemből  :wacko: ...

Hát szóval, igazából csak egy kis dühöngés lett volna arról, hogy mennyire nem lehet ilyenkor valóban közlekedni a Balaton mellett. Tegnap túlzás nélkül vagy harmincszor előztem a Szigliget és Keszthely közötti nem túl hosszú távon, mert mindenki beragadt a német lakómobilok mögé végtelen sorokban, és haladtak óra szerint 50-el  :hammer: ... És persze a többségük követési távolságról sem hallott még soha, nehogymár előzés után beférjen az, aki esetleg -velük ellentétben- nem rendelkezik az Univerzum minden idejével, hanem urambocsá sietne valahová - ők ráérnek, tehát szíveskedjen mindenki más is ráérni  :censored: ... És még ők voltak felháborodva, ment ám a dudálás, villogtatás, integetés ezerrel  :2guns:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5912 Dátum: 2008.08.10 01:43:19 »
No, szóval röviden a hazautunk:
Indulás péntek kora este Badacsonytomajból (17.45) Gondoltam majd nem lesznek túl sokan, akik a Balcsiról épp hazafelé igyekeznek. Hát annyira nem is voltak sokan, de aki volt, az bizony stabilan tartotta városban a 43-at, azon kívül pedig a 63-at. Persze dugig rakott kocsi, kanyar, sok-sok szembejövő, legkevésbé sem segítőkész autóstársak.   :2guns: Így aztán maradt a tötymörgés, haladniakarás, de nem bírás... :no: Kedvesemmel egyenként rimánkodtunk az előttünk haladókhoz, hogy ugyan kanyarodjanak már le! Persze igen ritkán...Így is, egész jó idő alatt (ha jól emlékszem cca 1 óra 10 perc alatt) eljutottunk az M7-es magasságáig, aholis Simontornya felé vettük az irányt, mondván minek ótópálya, innen már nincs gáz, lehet haladni. Aha, persze!
Kijutott az agresszív, tuningolt Cliósból. Nem tudom pontosan melyik városnál, de épült egy kiváló minőségű, kb 8 km hosszú elkerülő szakasz, ahol a 110-120 kellemes krúzolásnak hat. Persze éber barátainkat ide küldték napi sarcadagért, amit segítőkész szembejövő kollégák hevesen, bagyon rendesen jeleztek is. Az imént említett Cliós észkombájnunk természetesen lelassít óra szerinti 65-re, ott, ahol egyébként 90 a megengedett. (lehet, attól tartott, hogy az utólagos xenon miatt kiszedik)
Na mindegy, szóval mászok egy picit rá, mintegy jelzésképpen, hogy haladjon, de ő konokul odaragasztotta a sebmérőt a 65-ös rovátka fölé, nem mozdult. Előznék én, de szemből forgalom. Mikor felszabadul az út (kis kanyar után), visszagang, előz, de inne már Cliós elvtársunk is vérszemet kap, nehogymán egy dugig pakolt ruzsrakéta otthagyja az ő 63,2382 lóerős vasszörnyét. Én felvettem egy kényelmes 120-as tempót, erre dörgő kipuffal mászik a sejhajomba. Itt egy kisebb fonal elszakadt, aprót fékezve jeleztem, hogy most már húzzon anyukája hátsójába vissza! Pár centire a fenekem mögött kirántva a kormányt eldörög, majd követi egy új Stiftes barátja is, hasonló manőverrel.  :clap: Végre elmentek. Persze utána beálltak ők is az én tempómra, de itt már inkább visszább vettem, kis Stinget bekapcsoltam, majd megsimogattam az asszony meg a gyerek lábát.

Mindezen élmények után, kissé megfáradva haladtunk Dunaföldvár irányába, ahol perszer újabb kanyargós és egyenes szakaszok váltották egymást, immár zuhogó esővel körítve. Ne kelljen mondani, tötymörgés, előzés, nyomvályú, stb. Természetesen egy kellemesen kanyargós szakaszon sikerült beérni egy konvojt, mely egy két roncsot szállító tréler mögött torlódott fel. Autóstársaim közül senki nem vette a bátorságot, hogy akár egyetlen kicsi előzési manőverbe fogjon, így szépen, lassan, egyesével kellett őket átugrálni. Sorban előzésről a tartott cca 100 méternyi követési távolság miatt szó sem lehetett. Nagy nehezen lehagyva a trélert beértünk Dunaföldvárra. Itt elkövettem azt a hibát, hogy úgy döntöttem arra megyek, amerre előbb lesz zöld (elkerülő vs belváros irány) Az elkerülő zöldült először, ott pedig után úgynevezett piroshullám fogadott, némi Ladával fűszerezve.
Sebaj ezeken is túljutottunk, átkeltünk a Dunán innenre, majd Solt után Kiskőrös felé vettük az irányt, üdvözítően üres úton, továbbra is zuhogó esőben. Itt viszonylag eseménymentes út következett Kiskőrösig, hacsak az Akasztón működésképtelen közvilágítást ide nem veszem. Izgi volt tök sötétben átkelni a községen. :ph34r: :cool2:
Kiskőrös megállás, tankolás, stb, gyerek közben kezd nyühögni, mert lassan 9 óra. (3 óra alatt Badacsonytomaj-Kiskőrös ez cca 190 km, 63-as átlagtempó)
Továbbindultunk. 2. számú hibás döntésem következett: innen 2 út vezet haza: egyik Kiskunmajsa, a másik Kiskunhalas felé. Mindkét út ócska, a halasi kevésbé, plusz ezt jól ismerem, mondom menjünk erre! Soltvadkertről kiérve az országúton áll a forgalom. Ki tudja miért. Mondom lehet kidőlt fa, baleset. Elhatároztam, ha egy bizonyos ideig nem indul a sor, visszafordulok Majsa irányába. "Szerencsénkre" pont az általam szabott időhatár előtt elindult a sor. Haladtunk kb 800m-t mikor megint megálltunk, mert ezúttal piros volt a lámpa a vasútnál. Na jó, lámpa lekapcs, gyereknek adtunk kis kaját, mindjárt indulunk tovább.
De nem ám! Jó 8-10 perce volt piros, mikor egyes türelmetlen autóstársak elkezdtek elszivárogni mellettünk, ki visszafordult, ki áthajtott a piroson. (ugye létezik egy szabály, ha 10 percnél tovább van piros, át lehet hajtani, megfelelő körültekintéssel...) Egyszercsak jött egy vonat. Innen újabb negyed óra várakozás, mert a sorompó és a lámpa státusza mit sem változott. Itt már magam is feladtam, asszonynak ukászt kiadtam, figyeljen jobbra, én nézek balra, és ha nem jön gyanús fény, akkor irány a másik oldal! Mivel ezt most írom, megúsztuk.

Elértük Kiskunhalast, ahol még életemben nem haladtam át ilyen gyorsan  :clap: :clap:, majd kiérve a városból jött a szokásos ótvar minőség útszakasz, de ezt már jó ismerősként üdvözöltem. Persze a megpróbáltatásoknak közel sem volt vége! A továbbra is zuhogó esőben, viharos szélben és folyamatos (!) villámlásban kicsit izgi volt, hogy vajon mikor dől elénk egy fa. Ugyanis volt az úton bőséggel sok-sok tábortűzre való letört, kidőlt, behordott faág, gally, stb, stb. Ezeket különösen akkor volt érdekes kerülgetni, mikor a szembejövő rosszul beállított lámpájától elvakítva épp semmit sem láttam.
Aztán egy kedves 90 fokos kanyar után ott áll az út közepén egy tűzoltóautó, mellette egy kedves tűzoltó kolléga szedte le az útról, a valószínűleg percekkel előtte eltakarított kidől fa maradványait. Nagy fék, nem lett baj. Intettünk egymásnak, majd innentől fogva viszonylagos nyugalomban  megérkeztünk kicsiny otthonunkba, azt hiszem eddig életem legfárasztóbb vezetési "élményét" követően, szerény 5 óra után. Itt már csak a kocsiban lévő cuccost kellett felcipelni a másodikra (5 forduló), kipakolni, stb.

Verdikt: rá kellett jöjjek, hogy ilyen hosszabb utakon nagyon jól jönne egy jóval erősebb, kellemesen túlmotorizált autó, (pl a nemrég nálam járt Mondeo ST220, vagy egy 2 literes Avensis) hogy a kínálkozó előzési lehetőségeket jobban ki tudjam használni, valamint, hogy az esetlegesen tapadó "kedves" Cliós kollégákat egy kicsit távolabb tudhassam magunktól...

Kedves olvasó! Köszönöm, hogy elolvastad úti beszámolómat, jó volt, hogy kiírhattam magamból  :sweatdrop: :wacko: :whistling:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5913 Dátum: 2008.08.10 02:15:45 »
Verdikt: rá kellett jöjjek, hogy ilyen hosszabb utakon nagyon jól jönne egy jóval erősebb, kellemesen túlmotorizált autó, (pl a nemrég nálam járt Mondeo ST220, vagy egy 2 literes Avensis) hogy a kínálkozó előzési lehetőségeket jobban ki tudjam használni, valamint, hogy az esetlegesen tapadó "kedves" Cliós kollégákat egy kicsit távolabb tudhassam magunktól...

Kétliteres Avensissel csak akkor tudsz érdemben dinamikusabban előzni, mint az 1.4-es dízel Corival, ha a fordulatszám-tartomány felső harmadát használod, tehát ha cirka 4000-ről indítasz (ami egyben azzal is jár, hogy az előzés közben valszeg egyet váltanod is kell majd fölfelé). Ez máshogy fogalmazva annyit jelent, hogy a 60 körüli tartományban kettesben, a 80 körüliben hármasban kell indítani az előzést. Ellenkező esetben nem leszel gyorsabb, mint az 1.4 dízel Corollával. Ha teszem azt az Avéval "csak" négyesbe kapcsolsz vissza, hogy megelőzz egy 70-80 körül haladót, az előzés tovább fog tartani, mint a Corival ugyanebben a fokozatban. 3000-es fordulat alatt a Corolla motorja egyértelműen jobban húz, 3000-4000 között kábé ugyanúgy, és csak 4000 fölött kezdi überelni az Ave a Corit.

Viszont ha valóban ezt a stílust alkalmazod, akkor nagy forgalom (vagyis sok előzés) esetén, egy 120 körüli utazóval kombinálva, simán 8 körüli fogyasztást fogsz produkálni az Avéval. Ugyanilyen utazóval persze lehetséges 7 körüli átlagfogyi is, ebben az esetben viszont a visszakapcsolós-kihúzatós előzések már nem férnek bele, így viszont semmivel nem fogsz több dinamikát tapasztalni, mint a Corollában.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5914 Dátum: 2008.08.10 02:41:54 »
Kedves olvasó! Köszönöm, hogy elolvastad úti beszámolómat, jó volt, hogy kiírhattam magamból  :sweatdrop: :wacko: :whistling:

Végigolvastam  :sweatdrop: ... ;) ... Rémes, de sajnos semmi különös. Úgy értem: ez van az útjainkon...

Minden kritikán aluli, ahogy az autósok egy jókora része a nála gyorsabban haladni akarókhoz viszonyul. Mindezt csak rontják a különböző márka-rangsorbeli rivalizálások, identitástudatok, ellenségképek, előítéletek  :no:

Nekem a tegnapelőtti, Jánossomorja-Pécs 330 km-es utamon a pálmát egy Hunyadi Gecc pilótája vitte el  :2guns: ! Mellékút Fonyód és Kaposvár között. Lengyeltóti városka belterületén utolér és rámtapad a Gecc, a belterületen alkalmazott 75 kmh-s tempóm ellenére. Nyilván úgy gondolja, hogy ő most megmutatja ennek a Hondásnak (az Accorddal voltam), hogy a koreai H betűs márka sem kevésbé potens, mert a lakott területről kiérve is tapad bőszen, holott ekkor már 120-130 környékén haladunk. Jön mögöttem pár kocsihossznyira, előzéseket velem szinkronban abszolválja. Következik egy hosszú, jól belátható egyenes szakasz. Megelőzök egy akármit, Hunyadi szokás szerint a nyomdokvizemben. Igen ám, de ekkor feltűnik pár száz méterrel előrébb, az út szélén egy parkoló autó, aminek ügyesen sikerül elfoglalnia a sávnak kábé a felét. Mivel még azért odébb van az akadály, ezért az előzést szabályosan, jobbra indexelve, a sávomba visszatérve befejezem. Pár másodpercig haladok a sávomban, majd kiteszem az indexet balra, hogy most akkor kikerüljük az akadályt. Igen ám, de a tükörbe pillantva azt kell látnom, hogy Gecc barátunk kint maradt ám a szembejövő sávban, és ekkor már majdnem mellettem robog, nyilván úgy döntött, hogy ez a legkedvezőbb pillanat a legyűrésemre, mintha legalábbis nem látná, hogy az előzésével engem arra kényszerít, hogy nagymértékben lelassítsak a sávomat lezáró akadály előtt, lévén ő mellettem lezárja a másik sávot  :eek: ... Ezt egy pár mp-ig nem akarom elhinni, indexelek és picit húzódok is balra, hogy engedjen már be maga elé, elvégre neki csak a gázt kéne picit elvennie, közben persze jobboldalt már vészesen közeledik az akadály... De a barma csak nyomja tovább, nemhogy nem vesz vissza, hanem ekkor már ténylegesen mellettem van, ha tovább húzom balra, nekimegyek - így végül marha nagyot kell fékeznem, 120-ról le valahová 30-ra, a Gecc meg diadalmasan elberregett mellettem. Közben persze azért dudáltam meg refiztem, ahogy a csövön kifért  :censored: ...

Na, ezután már én vettem űzőbe őt, és mondhatom, kihasználtam, hogy ismerem az utat. Érdekes módon, amint utolértem, már nem volt neki olyan sietős  :ph34r: ... A következő faluban vissza is előztem, mellé húztam és rádudáltam, hogy nézzen át - szerettem volna megmutatni neki, hogy mi a véleményem a szellemi képességeiről, de ekkor persze már annyi gerinc sem volt a gyíkjában (kis jellegtelen húsz év körüli hülyegyerek), hogy egyáltalán átnézzen, csak guvadt előre zavarodott pofával  :whistling: .......

Tényleg nem tudom, mégis mi a büdös lóf... játszódik le az ilyenek fejében egy efféle "móka" kivitelezése során ?!? Ehh, idióta  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.10 02:43:59 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5915 Dátum: 2008.08.10 09:23:16 »
Tényleg nem tudom, mégis mi a büdös lóf... játszódik le az ilyenek fejében egy efféle "móka" kivitelezése során ?!? Ehh, idióta  :no:

Volt egy hasonlóm nemrég. Középkorú emberke túlmotorizált új szekerében több falun keresztül nyomult a hátsómban. Majd jött egy egyenes szakasz és az előttem levő kivágta a vészvillogót és úgy állt le, hogy elfoglalta a fél sávot. Egy pillanatra hozzáértem  a fékhez amíg felfogtam mi van előttem. Na hátsó barátom úgy érezte eljött az ő ideje és megkezdte végre az előzést. De nem volt kedvem kipróbálni meg tudok e állni mielőtt lesöpörném az előttem levőt. Inkább úgy voltam vele hogy menjen ő az árokba ha már ilyen okos. Úgyhogy szartam rá, hogy ő rakta ki először az indexet. Teszem hozzá, hogy még nem volt mellettem mikor abszolváltam a kikerülést. Mondjuk utána átnézett mikor lehagyott. De őszintén szólva nem hatott meg.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5916 Dátum: 2008.08.10 10:58:39 »
Tegnap egy tata kishíján belénkfurakodott oldalról. Mi szépen mentünk a főúton és szabályszerűen akartunk balra bekanyarodni egy mellékútra. A tata ott várt, mert ő meg a mellékútról akart balra kifordulni. Persze már eleve úgy állt be, hogy egy kicsit kerülnöm kellett és nem a normál íven kanyarodni, emiatt kssé lassabban tudtam abszolválni a fordulást, mert kicsit túl kellett engedni a kocsi, majd élesen fordulni. Az ablakom félig le volt húzva és épp mondtam is, hogy "hogy tudsz így megállni", majd aztán nyomban folytattam is erősödő hangerővel, hogy "nyugodtan gyere belém te k.cs.g!!!" Ugyanis a tata valszeg csak jobbra nézett és ahogy elhaladtam a látóterében már indult is kifelé, igenám, de én még előtte voltam kanyarodás közben. Le volt húzva az ablaka és szerintem meghallotta kedves szavaim, így falfehéren beletaposott a fékbe. A külső visszapillantóban néztem, alig pár centi volt a kocsi oldala és az ő eleje között.  :censored:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5917 Dátum: 2008.08.10 13:18:29 »
Mostanában 2x is megzavart a hétvégi gyér forgalom: 1.x a Kerepesin mentem befele, át a Hungárián, s benéztem, h ott a kereszteződésben eltolódnak a sávok, mentem egyenesen, de a mellettem előttem lévő is, majd az kapcsolt és rámhúzta a kormányt :sweatdrop: szvsz 50-50% ban voltunk hülyék, mert ugyan én sávot váltottam avval, h egyenesen haldtm index nélkül, de ő is ezt tette, először kiment a szélsőbw, mjd vissza a közepébe, na mindegy nem lett kocc, időben kapcsoltam, ma meg a Keletinél szambe mente a forgalommal :eek: :stupid: :oops: legutóbb ami régen volt, az még az én sávom volt, mostmán nem (városból kifele, ami réen befordult a Keleti elé) csak buszok mehetnek arra, rendőrök mögöttem csak néztek kerek szemekkel,mit csinál ez a vidéki barom, de én is leizzadtam, h hogy lehetek ekkora hülye.

Egyébként a Kelet kritikán aluli, szép, ahol kész  felújítás, de hatalmas a fejetlenség, és nemzetközi vonatok zöme ide jön, mért nem erelik át őket a felújítás alatt a nyugatiba :surrender: soh többet nem jönnék Mo.-ra ha ez fogadna 1x :wacko:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5918 Dátum: 2008.08.10 14:04:46 »
Hát Uraim, olvastam a postokat, hihetetlen, hogy mi van ebben az országban utazási kúltúra tekintetében. Szerdán megyünk Hajdúszoboszlóra, az Aquaparkba, kíváncsi leszek a fix 4-es útbeli krúzolásra. Majd beszámolok, hogy mi volt, remélem semmi extra nem lesz... :winkiss:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5919 Dátum: 2008.08.10 14:16:49 »
a Kerepesin mentem befele, át a Hungárián, s benéztem, h ott a kereszteződésben eltolódnak a sávok, mentem egyenesen, de a mellettem előttem lévő is
A Kerepesi - Albertirsai - Mexikói csomópontban annak ellenére el szoktam ilyet követni, hogy előre tudom, hogy hogyan csúsznak el a sávok - ott a felfestés egyáltalán nem látható.

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5920 Dátum: 2008.08.10 16:58:28 »
Hát Uraim, olvastam a postokat, hihetetlen, hogy mi van ebben az országban utazási kúltúra tekintetében. Szerdán megyünk Hajdúszoboszlóra, az Aquaparkba, kíváncsi leszek a fix 4-es útbeli krúzolásra. Majd beszámolok, hogy mi volt, remélem semmi extra nem lesz... :winkiss:

akkor jó csúzdázást, mi hétfőn megyünk haverral Mogyoródra Aquarénába:) Szoboszlón már voltam többször, itt még nem, kiváncsi leszek milyen :)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5921 Dátum: 2008.08.10 17:02:37 »
Hát Uraim, olvastam a postokat, hihetetlen, hogy mi van ebben az országban utazási kúltúra tekintetében. Szerdán megyünk Hajdúszoboszlóra, az Aquaparkba, kíváncsi leszek a fix 4-es útbeli krúzolásra. Majd beszámolok, hogy mi volt, remélem semmi extra nem lesz... :winkiss:

akkor jó csúzdázást, mi hétfőn megyünk haverral Mogyoródra Aquarénába:) Szoboszlón már voltam többször, itt még nem, kiváncsi leszek milyen :)
Akkor jó szórakozást!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5922 Dátum: 2008.08.10 23:21:01 »
Verdikt: rá kellett jöjjek, hogy ilyen hosszabb utakon nagyon jól jönne egy jóval erősebb, kellemesen túlmotorizált autó, (pl a nemrég nálam járt Mondeo ST220, vagy egy 2 literes Avensis) hogy a kínálkozó előzési lehetőségeket jobban ki tudjam használni, valamint, hogy az esetlegesen tapadó "kedves" Cliós kollégákat egy kicsit távolabb tudhassam magunktól...

Kétliteres Avensissel csak akkor tudsz érdemben dinamikusabban előzni, mint az 1.4-es dízel Corival, ha a fordulatszám-tartomány felső harmadát használod, tehát ha cirka 4000-ről indítasz (ami egyben azzal is jár, hogy az előzés közben valszeg egyet váltanod is kell majd fölfelé). Ez máshogy fogalmazva annyit jelent, hogy a 60 körüli tartományban kettesben, a 80 körüliben hármasban kell indítani az előzést. Ellenkező esetben nem leszel gyorsabb, mint az 1.4 dízel Corollával. Ha teszem azt az Avéval "csak" négyesbe kapcsolsz vissza, hogy megelőzz egy 70-80 körül haladót, az előzés tovább fog tartani, mint a Corival ugyanebben a fokozatban. 3000-es fordulat alatt a Corolla motorja egyértelműen jobban húz, 3000-4000 között kábé ugyanúgy, és csak 4000 fölött kezdi überelni az Ave a Corit.
Én egy ilyen Avéra gondoltam. Ilyen járt nálam másfél napra. Pont az tűnt fel benne, hogy a kisdízelhez hasonlóan rugalmas, talán valamivel lomhább visszakapcsolás nélkül, ellenben visszagangolva sokkal jobban lép. És itt most az olyan szitukra gondolok, ahol gyorsan be kellene szúrni egyet-egyet. Ott, ahol visszakapcs, gáz, hadd szóljon. És csak mintegy 10.000 km/év nagyságrendben.
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5923 Dátum: 2008.08.10 23:47:44 »
Én egy ilyen Avéra gondoltam. Ilyen járt nálam másfél napra. Pont az tűnt fel benne, hogy a kisdízelhez hasonlóan rugalmas, talán valamivel lomhább visszakapcsolás nélkül, ellenben visszagangolva sokkal jobban lép. És itt most az olyan szitukra gondolok, ahol gyorsan be kellene szúrni egyet-egyet. Ott, ahol visszakapcs, gáz, hadd szóljon. És csak mintegy 10.000 km/év nagyságrendben.
Ja, hogy ilyen. Igen, ez rugalmasabb, mint a 2.0 Ave II  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5924 Dátum: 2008.08.11 09:14:22 »
Én egy ilyen Avéra gondoltam. Ilyen járt nálam másfél napra. Pont az tűnt fel benne, hogy a kisdízelhez hasonlóan rugalmas, talán valamivel lomhább visszakapcsolás nélkül, ellenben visszagangolva sokkal jobban lép. És itt most az olyan szitukra gondolok, ahol gyorsan be kellene szúrni egyet-egyet. Ott, ahol visszakapcs, gáz, hadd szóljon. És csak mintegy 10.000 km/év nagyságrendben.
Ja, hogy ilyen. Igen, ez rugalmasabb, mint a 2.0 Ave II  :yes:
Egy picit. De nem ég és föld...
music