Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2872527 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5880 Dátum: 2008.07.21 19:56:25 »
Hazafele is megvolt a kaland. Nyugodtan haladok a forgalommal az Üllőin kifele. A Nagyvárad tér előtt utolér a külsőben - mindíg itt megyek, ez a haladós - egy tdci-s Modeós, de mint a barom. Tükörben figyelem, hogy össze vissza rángatja a sávokban a kocsit, de előbbre nem jut. A külső megindul, nyomom én is, a mondeós lukat lát, beáll mögém, majd elhaladva a középsőben egy - asszem Golf volt - kivágódik elé, majd padlót nyom. Be akar jönni elém. No mondom - kedves felmenőddel fogsz szórakozni, elszabadítom a 300 Nm jelentős részét, fimoman együtt gyorsulok a Mondeóssal, persze az észleli, hogy hoppácska, de azért nyomja, de minek, mert elfogy a hely, elém már nincsen mersze visszahúzni, viszont satu, mert a következő lámpa miatt még éppen induló kocsisor még nincsen tempón. Kijön ismét mögém. Villog mutogat. Viszaállok a középső sor tempójára, illetve egy kicsit gyorsabbra. Krúzolok. Mondeós villog, emelgeti a kocsi orrát. Nagy ügy, remélem látja a vonószemet hátul. ::) Nyomok egy kövéret, besorolok a Fradi hídra. Gáz elenged, krúztempó felvesz. Mondeós kilő 1000 +1-el elmegy mellettem, fel a hídra, cika tovább. Még látom, hogy rázza a kezét. Menjél baromarcú, menjél csak, amíg megteheted. Mindenesetre érdemes volt neki sietni, mert az Ecseri úti lámpánál a Mondeós a belsőben ácsorog, én a külsőben nyugodtam krúzolok. Nem tudtam megálni, hogy picit ne dudáljak neki, hogy szia!  :tt2:Nem tudom, hogy ezt követően hova tűnt, de nem ért már be. :1eye:
Azért egy igazolvány villantásra kiváncsi lennék, hogyan reagálnának ezek  :devil: , egyébként mé nem engeded, menjen ha akar, lehet oka van sietni (általában nem, OK, de ha mégis?)

Átszerkesztettem az idézetet. Szilvi
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.21 19:59:38 írta Szilvi »
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5881 Dátum: 2008.07.21 20:15:39 »
Azért egy igazolvány villantásra kiváncsi lennék, hogyan reagálnának ezek  :devil: , egyébként mé nem engeded, menjen ha akar, lehet oka van sietni (általában nem, OK, de ha mégis?)
Átszerkesztettem az idézetet. Szilvi

Hát hiszem hagyom..... ::) De az agresszív barmokkal nem vagyok toleráns. Egyre inkább nem. Örexem. :2guns:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5882 Dátum: 2008.07.22 10:11:55 »
Az üllői külsősávban én is megengedett +20-al járok; az Ecserinél viszont figyelni kell, mert a lakótelep elején sokan lemennek jobbra, meg buszmegálló is van; ott időben be kell menni a belsőbe.

- Minap egy nyomulós Audis jött hasonlóképp mögöttem - illetve előszőr előttem, csak úgy ment, mint most hétvégén Alonso, minden sávváltással hátrább került. - A Haller u. előtt elkezdtem "utcát keresni"

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5883 Dátum: 2008.07.22 14:21:05 »
Az üllői külsősávban én is megengedett +20-al járok; az Ecserinél viszont figyelni kell, mert a lakótelep elején sokan lemennek jobbra, meg buszmegálló is van; ott időben be kell menni a belsőbe.

- Minap egy nyomulós Audis jött hasonlóképp mögöttem - illetve előszőr előttem, csak úgy ment, mint most hétvégén Alonso, minden sávváltással hátrább került. - A Haller u. előtt elkezdtem "utcát keresni"

Jaja, a Pötyös utca és az Ecseri között a középső jó, utána meg mászok befele a hídra, a gyorsforgalmira. Utána már mind1. Nincs menekvés... ::)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5884 Dátum: 2008.07.23 10:13:14 »
Tegnap M7 fehérvár előtt nyugis 140 körüli tempó.Beértem egy teherautót előző 2 autót aki előttem volt az egy honda jazz és előtte valami.Szépen megvártam.Az előtte valami le is húzódott gondoltam menjen a honda 4 személlyel,mert előtte van hely majd lemegy.Hát elment a másik mellett és maradt a belsőben előtte senki se a külsőben se a belsőben,mégsem ment le.Villantottam,bementem középre is kicsit hátha nem lát.Aztán ki a külsőbe mellémentem vissza 4 pont a vezérlésváltásnál tartottam amikor melléértem benéztem balra és padló,mert az urge erőből nyomta neki mert addigra már egy 40méterre a külsőben volt egy teherautó.Persze kényelmesen befértem addigra 160-nal.Nem értem mire jó ez.Egy pici autóval 4 emberrel miért nem lehet elengedni azt aki el szeretne menni?Ha semmi dolgom bárkit elengedek.Aztán ugyanezt el kellett játszanom egy dacia logenes emberrel is később,úgy hogy 130 körül értem utol tehát jelzem nem száguldoztam...

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5885 Dátum: 2008.07.23 10:17:40 »
Tegnap M7 fehérvár előtt nyugis 140 körüli tempó.Beértem egy teherautót előző 2 autót aki előttem volt az egy honda jazz és előtte valami.Szépen megvártam.Az előtte valami le is húzódott gondoltam menjen a honda 4 személlyel,mert előtte van hely majd lemegy.Hát elment a másik mellett és maradt a belsőben előtte senki se a külsőben se a belsőben,mégsem ment le.Villantottam,bementem középre is kicsit hátha nem lát.Aztán ki a külsőbe mellémentem vissza 4 pont a vezérlésváltásnál tartottam amikor melléértem benéztem balra és padló,mert az urge erőből nyomta neki mert addigra már egy 40méterre a külsőben volt egy teherautó.Persze kényelmesen befértem addigra 160-nal.Nem értem mire jó ez.Egy pici autóval 4 emberrel miért nem lehet elengedni azt aki el szeretne menni?Ha semmi dolgom bárkit elengedek.Aztán ugyanezt el kellett játszanom egy dacia logenes emberrel is később,úgy hogy 130 körül értem utol tehát jelzem nem száguldoztam...

Vannak sokan akik úgy gondolják, hogy ha a megengedett max. sebességgel halad, akkor nyugodtan krúzolhat a belsőben, nem kell kihúzódni. Hiszen úgysem mehet gyorsabban senki.... ::) :eek: ::)
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5886 Dátum: 2008.07.23 17:02:19 »
Sokan azt felejtik el, hogy az óra szerinti 130 a valóságban sosem annyi. Ültem már olyan Off autóban, ahol a GPS ilyenkor csak 113-at mért.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5887 Dátum: 2008.07.23 17:29:53 »
Sokan azt felejtik el, hogy az óra szerinti 130 a valóságban sosem annyi. Ültem már olyan Off autóban, ahol a GPS ilyenkor csak 113-at mért.

No igen, mentem én is óra szerint 210-el egy 1,4 60 lovas Astrával!  :eek:


Sajna rengetegen nem mennek ki, mert 500m vagy esetleg 1-2km -el távolabb, van egy teherautó, és fél a sávváltástól, baromi stresszes számára a 120-al száguldás, és még a tükröt is figyelni kell, meg miegymás. -csak minek megy a pályára azt nem értem!?

De ennél sokkal szebb, amikor gurulok 130-al, teher előtt szépen kimegyek a külsőbe, akkor mellémjön, és szépen tartja a tempómat! - mondjuk piszkosul nem izgat, legfeljebb felteszem az elválasztóra, bár amikor elkezdtem indexelni, meg befele húzódni, akkor eddig mind megtalálta a gáz, vagy a fékpedált.

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5888 Dátum: 2008.07.24 10:29:58 »
A belsőben ragadókat én sem tudom megérteni. Ha pedig valóban stresszes neki, akkor meg eleve minek fizet is mindezért?  :whistling:

És a vicc az, hogy még nekik áll feljebb, ha jobbról elmegyek mellettük. Tudom, hogy szabálytalan, de ők magul is szabálytalanok, hiszen a jobbra tartás kötelező...
És egy idő után nálad is elszakad a cérna, mennél, de nem tudsz. Én a jobbról elmenést általában tanító jelleggel szoktam alkalmazni, mutatva, hogy az a sáv is járható, nincsen vele semmi probléma. Sajnos még elszomorító azoknak az aránya, akik ezután szépen lemennek, talán 10-ből 3 autós teszi.

És már én is kezdek belefáradni az egészbe, a hülyéket nem lehet nevelni, meg ez nem is az én dolgom kellene hogy legyen.
De ugyanúgy kellene bűntetni ezeket is, ha a rendőr rajtakapja az indokolatlan belső sáv-használatért, mehetne a 300e Ft-s csekk. Attól azt hiszem észhez térne az ilyen ember...  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5889 Dátum: 2008.07.24 10:45:12 »
És már én is kezdek belefáradni az egészbe, a hülyéket nem lehet nevelni, meg ez nem is az én dolgom kellene hogy legyen.
De ugyanúgy kellene bűntetni ezeket is, ha a rendőr rajtakapja az indokolatlan belső sáv-használatért, mehetne a 300e Ft-s csekk. Attól azt hiszem észhez térne az ilyen ember... 
:clap: :clap: :clap:
Talán a 300e túlzás, de a 30e is eléggé nevelő jellegű lenne. Azonban a pályán legkevésbé sem erre mennek rá a yardok.  :no:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5890 Dátum: 2008.07.24 10:49:38 »
És már én is kezdek belefáradni az egészbe, a hülyéket nem lehet nevelni, meg ez nem is az én dolgom kellene hogy legyen.
De ugyanúgy kellene bűntetni ezeket is, ha a rendőr rajtakapja az indokolatlan belső sáv-használatért, mehetne a 300e Ft-s csekk. Attól azt hiszem észhez térne az ilyen ember...  :whistling:

Amugy eszrevettetek, hogy van egy csomo hely, ahol a zoldhullam ugy van beallitva, hogy szabalyosan kozlekedve nem lehet rajta vegig menni. Egyszeruen 50-es atlagtempoval nem tudsz vegig menni... de ha 63al megyek akkor megbuntetnek.
Miert nem buntetik azokat, akik ilyen helyeken 30-al mennek a belsosavban, erosen koncentralva a kocsi orrara (mintha legalabb parkolna). Sokkal nagyobb galibat okoznak, mint azok, akik 13-al tullepik a megengedett sebesseget azert, hogy elerjek a lampakat.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5891 Dátum: 2008.07.24 22:39:47 »
Ma kicsit kiakadtam.

Jönnék haza az M5-ön erősen esik az eső de teljesen normálisan belátható kb 3-400m ezek után 40-i g sikerült a belső sávnak lassulnia - kimentem a külsőbe a kamionok közé, ott még 70-80-al lehetett haladni, amíg azok is utolértek egy 40-el haladót, és onnantól 3-4 km hosszan külső sáv 35-40 belső 40-60 között araszolt csak azt tudnám, ha enynire nem mer esőben menni, akor mi a tetves  :censored: :censored: :censored: :censored: :censored: annyáért nem áll ki, ahogy azt 3-4 kocsi meg is tette. Pár kilométer mulva már egy csepp sem esett, 100-110-ig gyorsult  a belső sáv, és így araszolt, miközben a külsőben kb 1km távolságra egymástol ment két kamion. -mondjuk ez most kivételesen nem zavart, mert egy 3m-es utánfutó lebegett mögöttem némi hőszigetelő anyaggal, így 120 fölé nem mentem.   - És a hétvégén még majd 200km autópálya van előttem :( előre félek.



Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

leszilaci

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5892 Dátum: 2008.07.25 08:02:08 »
Ma kicsit kiakadtam.
írjatok már pozitívumot is :)
például: tegnap reggel 7 körül, az m3 bevezető tök jól járható volt  :clap: , ahogy ma reggel 7kor az erzsébet híd is :yes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5893 Dátum: 2008.07.25 08:46:50 »
Most, hogy mondod, hajnali 5 körül a Hungária is járható volt. ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5894 Dátum: 2008.07.25 09:26:42 »
írjatok már pozitívumot is :)

Ram 1000km palya var. Eleg pozitiv?   :ph34r: :1eye:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX