Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2872516 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5865 Dátum: 2008.07.18 22:20:24 »
3. aki ki tud fizetni 10M-15M Ft-t egy ilyen autóért, az miért sajnál 30e Ft-t egy normálisabb tolatóradarért? ...  :whistling 
Én a mobiltelefonnal vagyok így, - messziről ki lehet szúrni a vezetés közben mobilozókat, mert lassan mennek, és kiszámíthatatlan a mozgásuk - 10-20milliós kocsik(terepjárók) sofőrjei rendszeresen félkézzel vezetnek, mert a másikban telefon van. Ne mondja már, hogy nincs 70-80ezre kihangosítóra, bár ebben az árkategóriában általában gyárilag beépített telefon is rendelhető, azt már meg sem említem, hogy az összes mobilhoz alapáron jár headset...
music     

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5866 Dátum: 2008.07.19 00:27:53 »
A fabula tanúlsága az lenne: ma Mo-n korra, nemre, identitásra, rutinra, vallásra és még számos egyéb tényezőre tekintet nélkül nagyon-nagyon sok bunkó, ideges, frusztrált és türelmetlen  ember vezet gépjárművet, és ezért is ilyen a közlekedési kultúra nálunk. Ebben a megközelítésben a zérótolerancia logikus és elfogadható lépésnek tűnik.
Ezt nagyon eltalaltad - szerintem. Kulonosen az ideges, frusztralt es turelmetlen ember(?)el van gond...

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5867 Dátum: 2008.07.19 00:35:33 »
Szépen, komótosan kiszálltam kocsiból, lezártam és odasétáltam az Astrához és a lehúzott ablakon keresztül, határozottan udvarias hangnemben (köszönés, majd végig "uram"-ozva) elmagyaráztam a fickónak, hogy nincs máshol hely, ezért parkoltam oda, ahova, és semmi extra manővert nem kíván a továbbhaladása, mindössze tolatnia kell előtte. B A Z M E G-gel kezdett, majd néhány trágár és obszcén kifejezést hangoztatott véletlenszerű sorrendben egymás után... Mondom: 50-es pali és család ült a kocsiban!
Errol meg egy dolog eszembe jutott. Mi a cicit varhatsz valakitol aki kolykokkel a hata mogott b-meggel kezi a csevelyt  :wacko:

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5868 Dátum: 2008.07.19 12:10:57 »
A fabula tanúlsága az lenne: ma Mo-n korra, nemre, identitásra, rutinra, vallásra és még számos egyéb tényezőre tekintet nélkül nagyon-nagyon sok bunkó, ideges, frusztrált és türelmetlen  ember vezet gépjárművet, és ezért is ilyen a közlekedési kultúra nálunk. Ebben a megközelítésben a zérótolerancia logikus és elfogadható lépésnek tűnik.
Ezt nagyon eltalaltad - szerintem. Kulonosen az ideges, frusztralt es turelmetlen ember(?)el van gond...

Egyre több az olyan ember aki azt hiszi ha nagy a pofája azzal bármit elérhet. ÉS akkor esik ez rosszul amikor tudod, hogy abszolút nincs igaza. Az elöbbi esetnél is, amikor sikerült a másikat felhúzni akkor érdekes megtalálta a normális utat. De akkor miért kellett eddig elmenni? Azt hitte ha ő a kemény akkor ő a törvények felett áll?
A multkor parkoltunk egy strandnál. És jött egy kigyúrt emberke. Hozta a kicc caládját. Jó nagy verdával. A szemén látszott, hogy lenéz mindenkit. Majd mikor kiszáltak egy hanyag megvető tekintettel odavetette a mozgássérült kártyát a szélvédő alá. És nem is értettem miért. Mert a parkolóhely nem volt sem fizetős sem mozgássérült. MAx azt tudta demonstrálni hogy ő ezt megteheti. ÉS az ilyet tényleg be kéne vinni, had tanuljon. Úgyhogy hajrá Miskolc...............
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5869 Dátum: 2008.07.19 13:18:48 »
A multkor parkoltunk egy strandnál. És jött egy kigyúrt emberke. Hozta a kicc caládját. Jó nagy verdával. A szemén látszott, hogy lenéz mindenkit. Majd mikor kiszáltak egy hanyag megvető tekintettel odavetette a mozgássérült kártyát a szélvédő alá. És nem is értettem miért. Mert a parkolóhely nem volt sem fizetős sem mozgássérült. MAx azt tudta demonstrálni hogy ő ezt megteheti. ÉS az ilyet tényleg be kéne vinni, had tanuljon. Úgyhogy hajrá Miskolc...............
Az a baj, hogy a tarsadalom csak lekepzi az politikai/gazdasagi "elitet" ahonnan abszolut ugyanezek a mintak jonnek - azaz ha te eleg magasan levo politikai / gazdasagi erdekcsoportok kozeleben vagy gyakorlatilag nem tortenhet veled semmi es valoban a torvenyek felett allsz. Ha azt mondjak rad, hogy loptal a mondod nem is vagy naes. Ezzel el van intezve.
Amrikat lehet szeretni vagy nem, de egy dolgot en nagyon tisztelek bennuk. Ha ittasan vezetsz es elkapnak tokmind1, hogy a milliardos filmszinesz vagy esetleg az elnok fia pontosan ugyanazt a buntetest kapod mint barki mas. Ezzel azt akarom mondani ha latna a "nep" hogy az eltre ugyanazok a szabalyok vonatkoznak mint mindenkire talan valtozhatna a moral. Addig nem.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5870 Dátum: 2008.07.19 16:50:36 »
Az a baj, hogy a tarsadalom csak lekepzi az politikai/gazdasagi "elitet"
Szerintem ez éppen fordítva van, amilyen a társadalom, olyan az elitje - ugyanis mi választjuk az elitet, nem ők a népet. :ph34r:
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5871 Dátum: 2008.07.19 17:15:00 »
Szerintem ez éppen fordítva van, amilyen a társadalom, olyan az elitje - ugyanis mi választjuk az elitet, nem ők a népet. :ph34r:

 :offtopic: Hamis kep alapjan barkit megvalaszthatunk... igy is tesszuk hosszu idok ota. Viszont a peldamutatas mindig fenntrol jon. Sztem. ON


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5872 Dátum: 2008.07.19 17:38:39 »
Az a baj, hogy a tarsadalom csak lekepzi az politikai/gazdasagi "elitet"
Szerintem ez éppen fordítva van, amilyen a társadalom, olyan az elitje - ugyanis mi választjuk az elitet, nem ők a népet. :ph34r:

Azt szokták mondani fejétöl bűzlik a hal.

De bármelyik háborúban bármelyik politikus nem volt elégedett a hadseregével. Akkor nem a hadsereget zavarta haza hanem a vezénylő tábornokot. Pedig az egyszerű bakák szivesebben hazamentek volna.

Azt hiszem  már írtam egyszer, hogy szerintem az úton a rendőr a népnevelő. Az ő hozzáállásától nagyon sok függ. Nem véletlen, hogy az osztrák is odahaza tudja a törvényt. Itt meg elfelejti.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5873 Dátum: 2008.07.20 21:34:03 »
Na errol gondolom megoszlanak majd a velemenyek
Magam reszerol a rendszamal kapcsolatos javaslattal egyetertek - kicsit kabare, hogy amiota van objektiv felelosseg mindenkinek leesik a rendszam.
"A másik javaslat szerint a gyalogos kapjon feltétlen előnyt a gépjárművekkel szemben" na ezt viszont nem is ertem  :turned:

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5874 Dátum: 2008.07.21 07:38:27 »
Na errol gondolom megoszlanak majd a velemenyek
Magam reszerol a rendszamal kapcsolatos javaslattal egyetertek - kicsit kabare, hogy amiota van objektiv felelosseg mindenkinek leesik a rendszam.
"A másik javaslat szerint a gyalogos kapjon feltétlen előnyt a gépjárművekkel szemben" na ezt viszont nem is ertem  :turned:
A Kresz topikban írtam már én is véleményt  :)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5875 Dátum: 2008.07.21 09:02:54 »
A tali után - beszélgettem Zénókával, és azt is megtapasztaltam, hogy a Yaris is tud kilinccsel előre közlekedni, igaz ekkor nem 3 liter a fogyasztás  :whistling: -
átragadt rám egy meghatározatlan és számomra eleddig ismeretlen feeling, melynek eredményeképpen 75 km/h-ra beállítottam a tempomatot és lehúzott ablakkal krúzoltam hazáig. No ez mindjárt két tizedet faragott az átlagfogyasztáson. Este a nyíregyházi különítmény kedves unszolásának engedve szabadfoglalkozáson vettünk részt, az oda és visszaút is max 85 km/h-s sebességgel történt tempomattal. Itt lejött még egy tized. Tegnap kötelező rokonlátogatás következet, itt is alkalmaztam a városban az 57 km/h-s, városon kívül a 80 km/h-s körüli sebességet, tempomattal.
Igaza van Zénókának, stresszmentesebb a vezetés, van időd még körbenézni is a tájra, nyugalom és béke van.

Sajnos a ma reggeli munkába-autózás nem tette, teszi lehetővé a hasonló nyugodt krúzolást, a pályán egy Ignises jobbról akart előzni lendületből, olyan 130 km/h között jött, kiesett a külsőbe, de annyi helye már nem volt hogy elég ismét visszajöjön. Mivel én is előzésben voltam, csak ugye a saját tempómban, olyan 110 körül, satuztam egyet, az ABS kattogott, így az Ignises épp elfért, majd a kormány rángatásától elkezdett csóválni. Na itt mondtam magamban, hogy ez egy állat. Végül is megmogta a baromarcú, oszt tovahaladt.  :sweatdrop:

Még a vészvillogót sem billegtette meg a baromarcúja. Mondjuk azt sem értettem, hogy minek ez a nagy hajtás, hiszen a második lámpánál a fix belsősávban való haladása megbosszulta magát, mert a külső sávban lassan elhaladtam mellette. Egy olyan 35-40 év körüli manus, anyuval a jobb ülésen volt. Mereven előrenézett, valahogy nem akart szemkontaktust teremteni.  Na ez volt a ma reggeli "kalandom". 

És hány ilyen van, nemcsak Suzukival...

Most előítételetes vagyok, ha azt írom, hogy tele van a hócipedlim a Suzukisokkal???? ::)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5876 Dátum: 2008.07.21 11:23:15 »
És hány ilyen van, nemcsak Suzukival...

Most előítételetes vagyok, ha azt írom, hogy tele van a hócipedlim a Suzukisokkal???? ::)
Nekem már régóta van egy ilyen érzésem.... (lásd az aláírásom) :)
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5877 Dátum: 2008.07.21 17:10:30 »
Minél kisebb az autó, annál nagyobb a bizonyítási vágy!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5878 Dátum: 2008.07.21 19:22:16 »
Minél kisebb az autó, annál nagyobb a bizonyítási vágy!


Minél kisebb az autó, annál inkább nem veszik autószámba :whistling:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #5879 Dátum: 2008.07.21 19:25:18 »
Hazafele is megvolt a kaland. Nyugodtan haladok a forgalommal az Üllőin kifele. A Nagyvárad tér előtt utolér a külsőben - mindíg itt megyek, ez a haladós - egy tdci-s Modeós, de mint a barom. Tükörben figyelem, hogy össze vissza rángatja a sávokban a kocsit, de előbbre nem jut. A külső megindul, nyomom én is, a mondeós lukat lát, beáll mögém, majd elhaladva a középsőben egy - asszem Golf volt - kivágódik elé, majd padlót nyom. Be akar jönni elém. No mondom - kedves felmenőddel fogsz szórakozni, elszabadítom a 300 Nm jelentős részét, fimoman együtt gyorsulok a Mondeóssal, persze az észleli, hogy hoppácska, de azért nyomja, de minek, mert elfogy a hely, elém már nincsen mersze visszahúzni, viszont satu, mert a következő lámpa miatt még éppen induló kocsisor még nincsen tempón. Kijön ismét mögém. Villog mutogat. Viszaállok a középső sor tempójára, illetve egy kicsit gyorsabbra. Krúzolok. Mondeós villog, emelgeti a kocsi orrát. Nagy ügy, remélem látja a vonószemet hátul. ::) Nyomok egy kövéret, besorolok a Fradi hídra. Gáz elenged, krúztempó felvesz. Mondeós kilő 1000 +1-el elmegy mellettem, fel a hídra, cika tovább. Még látom, hogy rázza a kezét. Menjél baromarcú, menjél csak, amíg megteheted. Mindenesetre érdemes volt neki sietni, mert az Ecseri úti lámpánál a Mondeós a belsőben ácsorog, én a külsőben nyugodtam krúzolok. Nem tudtam megálni, hogy picit ne dudáljak neki, hogy szia!  :tt2:Nem tudom, hogy ezt követően hova tűnt, de nem ért már be. :1eye:

 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.