Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2848053 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22440 Dátum: 2023.07.01 22:22:25 »
Balló Marci cikk.

Az eset meg döbbenetes  :censored:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22441 Dátum: 2023.07.02 00:17:36 »
Én még tovább mennék, ez a vesszőparipám amúgy is.
Mi a retkes lóf.sznak kell többszáz lóerős személygépkocsikat gyártani? Mert ha gyártják, mindig lesz, aki megveszi. Én még sose vezettem 160-nál gyorsabban, pedig  az elmúlt 25 évben bármelyik autóm képes lett volna erre, és hát lehet élni így is. Hozzáteszem, a 160-ra sem a szükség vitt rá.
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22442 Dátum: 2023.07.02 21:14:29 »
Én még sose vezettem 160-nál gyorsabban, pedig  az elmúlt 25 évben bármelyik autóm képes lett volna erre, és hát lehet élni így is. Hozzáteszem, a 160-ra sem a szükség vitt rá.
Az utolsó 3 autómnak "nem tudom" a végsebességét. Nálam 180 körül volt a maximum az egyhatos T27-tel Ausburgból haza a pályán (mondjuk lehetett vele tempomattal ilyen tempót menni - ha nem volt emelkedő  :D). Az egynyolcassal még ennyi sem.

A Camrynél pl korlátozták a végsebességet (160 km/h), de a Volvo is hasonlóan tett. Egyáltalán nem tudna zavarni. Magyarországon fizikailag sem tudnám kihasználni a közlekedésben. Annyira telítettek a pályák, hogy szinte semmit sem nyersz vele.

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22443 Dátum: 2023.07.02 21:28:18 »
Szeptembertől kezdődhetnek a B ketagóriával rendelkezők képzése D buszkategóriára - kihagyva a korábban kötelező C kategóriát.

Egyértelműen a munkaerőhiány csökkentése áll a döntés mögött, de eddig éppen a C kategória szolgált a személygépjárműveknél hosszabb és szélesebb típusú, bizonyos forgalmi szituációkban másmilyen vezethetőséget igénylő járművek vezetése és magának a rutinnak a megszerzése.

Persze gondolom (remélhetőleg) nem kell attól tartani, hogy egy Swift sofőrje majd kapásból csuklós buszt fog vezetni, de azért én eléggé kíváncsian várom mégis mi fog ebből majd kisülni.  :hmmmm:

Viszont ezzel párhuzamosan a GKI kártya 5 évenkénti frissítése eltörlése kerül, ami legalább némi könnyebbséget jelenthet majd a sofőröknek.

Kiskorom óta buszsofőr szeretnék lenni. Az élet úgy hozta, hogy 30 éves koromra lett autóm és jogsim is. A cégem beíratott C kategóriára mert mint hivatásos sofőr fog alkalmazni. Jelenleg a GKI-vel küzdök azután PÁV vizsga. Különböző gépkezelői vizsgám is lettek ez idő alatt. Könnyű - és nehézgépkezelői jogosítvány, valamint gépcsoporton belüli típusvizsgáim is. Amióta tart a sofőri képzésem, azóta megtanultam tisztelni a gépeket. Tisztelem és érzem a méreteket. Egetrengető ***ság volt kihagyni a köztes C kategóriát a D megszerzése előtt. Mennyi baleset lesz....


Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22445 Dátum: 2023.07.03 22:10:33 »
https://telex.hu/belfold/2023/07/03/race-001-volt-a-rendszama-annak-az-autonak-ami-halara-gazolt-egy-kerekparost-az-arpad-hidon
Nem csak fővárosi probléma ez, országos szintű.
Amíg az utcán jelenlévő rendőrök száma konvergál a nulához, addig lesznek ilyen esetek. Márpedig perpé ez van  :censored:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10712
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22446 Dátum: 2023.07.03 23:02:40 »
https://telex.hu/belfold/2023/07/03/race-001-volt-a-rendszama-annak-az-autonak-ami-halara-gazolt-egy-kerekparost-az-arpad-hidon

E63 Ájemdzsí volt a Merdzsó, szóval pénz volt (persze lehet a tulajt is elvinné egy boxer alsóban a TEK, ha valaki felnyomná, valahogy egy ilyen alakról nem a becsületes pénzszerzés jut az szembe...  :hmmmm: ), csak ész nem.

Gondolom kap majd valami felfüggesztettet emberölésért, a kiszabott gyorshajtási bírságot meg majd nevetve kifizetni - és majd jogsi nélkül újra veretni fogja neki az utakon.
Az ilyen alakot az autójával együtt kellene bezúzatni, egy rothadt gyilkos, semmi más.  :censored:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22447 Dátum: 2023.07.04 01:31:42 »
Az ilyet arra ítélném, hogy legyen vesedonor.
Így megéli a jótékonykodás örömét, egy vesével pedig óvatos életet kell élnie.
Ha ez sem hat, akkor lehet heredonor is...
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22448 Dátum: 2023.07.04 11:58:42 »
Az utolsó 3 autómnak "nem tudom" a végsebességét. Nálam 180 körül volt a maximum az egyhatos T27-tel Ausburgból haza a pályán (mondjuk lehetett vele tempomattal ilyen tempót menni - ha nem volt emelkedő  :D). Az egynyolcassal még ennyi sem.

A Camrynél pl korlátozták a végsebességet (160 km/h), de a Volvo is hasonlóan tett. Egyáltalán nem tudna zavarni. Magyarországon fizikailag sem tudnám kihasználni a közlekedésben. Annyira telítettek a pályák, hogy szinte semmit sem nyersz vele.
Autópályán én is beálltam a fix óra szerinti 130 tempomatra. Felesleges gyorsabban hajtani, mert semmit nem nyer vele az ember. 1-2 percelőnyért 1-1,5 liter többletfogyasztás, plusz az ideg, amit megesz az ember a sok fékezés miatt... Felesleges.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22449 Dátum: 2023.07.05 10:45:59 »
https://24.hu/belfold/2023/07/05/arpad-hid-baleset-mercedes-gyorsulasi-szovetseg-gazolas-kerekparos-halalos-aldozat/
Utálatos mentegetőzés. "technikai probléma, vagy útprobléma" Nem emberi probléma. Nem!
Döbbenet.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22450 Dátum: 2023.07.05 21:09:29 »
https://24.hu/belfold/2023/07/05/arpad-hid-baleset-mercedes-gyorsulasi-szovetseg-gazolas-kerekparos-halalos-aldozat/
Utálatos mentegetőzés. "technikai probléma, vagy útprobléma" Nem emberi probléma. Nem!
Döbbenet.
Technikai vagy útprobléma miatt 50 km/h-nál nem szakítod át a szalagkorlátot és a védőkorlátot is  :censored:
Ez így elég gyenge duma.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22451 Dátum: 2023.07.06 00:48:08 »
Pláne, hogy annyira tudsz vezetni, hisz race-001 a rendszámod.
Az Árpád hídon nem 70-es tábla van?
Egyébként pontosan e jelenség ellen ágàllok - technikai hiba, mert ezek a kocsi tele vannak biztonsági kütyüvel -, ezt szoktam "Titanic-effektus"-nak hívni, mert attól, hogy tele van kütyüvel, a fizika törvényeit még nem tudod megváltoztatni. És ugyan fingom nincs a gyorsulási versenyekről, de nehogy már egy ilyen azt higgye, hogy a pályaversenyzőkkel egy szinten van. Márcsak a helyszín miatt sem, azok sose mennek civilek közé...
« Utoljára szerkesztve: 2023.07.06 00:56:14 írta music »
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10275
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10712
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22453 Dátum: 2023.07.06 14:32:36 »
Ha jól értettem egy márkakereskedés nevén volt a Merdzsó - a nepperek pedig (pár kivételtől eltekintve) mind bűnözők...  :innocent:

És családos ember volt... , megnézném ha az ő gyerekével történt volna hasonló, hogyan reagálna a köcsögje?  :censored: :wacko:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22454 Dátum: 2023.07.06 15:04:28 »
A Mr.Mustang-os Pisti fogalmazta meg jól a podcastjában, hogy: "a gép felé kell egy kis alázat."
Ez hiányzott a gyilkosból. Lexarom, mennyi gyorsulási versenyen vett részt, mennyire volt "gyakorlott", én akkor is főbe lőném tárgyalás nélkül. Semmilyen jogot nem adnék neki a védekezésre. Halmozott szabálysértés, bűncselekményt követett el, melynek gyilkosság lett a vége. Ezen nincs, mit tárgyalgatni.

Szerintem ez egy tipikus drogos újgazdag pesti seggfej, aki azt hiszi, bármit megtehet és megvehet. Sok ilyen van, sajnos. Az a baj, hogy az ilyen balesetekben nem ezek hullanak, hanem az ártatlan emberek, akik rosszkor voltak rossz helyen.  :censored: :nonono:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i