Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2782752 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22410 Dátum: 2023.05.06 00:23:10 »
Kb. lehet, csak ez akkor kevés, amikor 1km/h is számít. ;)
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22411 Dátum: 2023.05.06 06:55:43 »
Mindenki ezen az 51 km/h-n lovagol  :surrender:
Hány embert büntettek meg 54 km/h-val ez elmúlt 10 éveben?  Mert ebből lett most 51. Arról nem is beszélve, hogy szinte minden gyártó éppen ezért úgy kaibrálja a sebességmérőt az autókba, hogy még véletlenül se lehessen őket felelőssé tenni egy ilyen vitatott gyorshajtásos perben. Menj óra szerint és nem kell pénzt adományoznod az államnak. Ilyen egyszerű.
Nálunk a sebességhatárokat még csak ajánlásnak sem tekintik. Ez olyan népi hagyomány, betartani ciki és lúzer vagy.

A közigazgatási birságok meg maradtak ott, ahol voltak. Tehát a gyakorlatban szinte semmi sem változott.
A perek erről a szűk 3 km/h-s tartományból meg nem fogják megakasztani az igazságszolgáltatást.
Az autósok nagyon túlnyomó többsége 60+ sebességgel közlekedik a lakott területen. Ha 50-nel mész, kiszednek a kocsibol és meglincselnek.

Svájcban egyébként nagyon régóta ez a rendszer.
Nem lovagolna senki, ha nem kezdték volna el, mert ebből az következik, hogy hirtelen hajszálpontosan mérnek bárhol és bármikor. Ami egy baromság. Ha én 50-nel megyek, és ők hibásan 51-re mérnek, akkor ne büntessenek már meg, bármire kelljen is nekik a pénzem :censored:
Az nem magyarázat, hogy mostantól előírás az 51-től büntetés, szóval lehet csak 49-cel mentél de 51-et mértünk, lehet fizetni. Hogy a nyavalyába ne lovagolna ezen az ember, kíváncsi leszek a tapasztalatra, de simán el tudok képzelni ilyen eseteket.
Vagy huszárosan megint lehet szabályokat hozni, hogy 50-es táblánál 47 felett büntetést kaphatsz.
Svájcban pontosan hogy megy ez, van tapasztalatod róla?
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.06 06:57:18 írta vd1234 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22412 Dátum: 2023.05.06 08:40:35 »
Sajnos sok igazság van ebben. Pár éve volt a nevezetes eset, amikor egy szakadt Ducato büntettek meg, mert a traffi 161 km/h-val mérte be. Csakhogy az autó még új korában sem lett volna képes erre a tempóra, nemhogy abban a műszaki állapotban, és többszörös sajtómegjelenés, a gyártó állásfoglalása dacára sem akarták visszavonni a nyilvánvalóan téves büntetést. Mert a fekete lovag mindig nyer...
Aztán amikor már tarthatatlan volt a helyzet, akkor kegyeskedtek elengedni.
Na most 1-2 km/h-nál ez nem játszható el, plusz eleve sokan akkor is befizetnék, ha nem jogos. Lásd pl. a nagycsaládos támogatott autók esetét.
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.06 09:42:14 írta music »
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22413 Dátum: 2023.05.06 08:46:42 »
Az egész mögött egy új trafipax-beszerzés áll. Ezek szerint nagyon bíznak az új gépek hiteles méréseiben.
A hitelesített mérés elég egzakt mérnöki dolog. Ha egy rendszer pontossága +/-3, vagy +/-0,3, és erre van gyártói hivatalos felelősségvállalás, akkor mi ezzel a baj?

A baj inkább ott van, hogy a dolog egyoldalú, a büntetett sofőr nem tud védekezni, bizonyítani semmit.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22414 Dátum: 2023.05.06 09:38:32 »
Az egész mögött egy új trafipax-beszerzés áll. Ezek szerint nagyon bíznak az új gépek hiteles méréseiben.
A hitelesített mérés elég egzakt mérnöki dolog. Ha egy rendszer pontossága +/-3, vagy +/-0,3, és erre van gyártói hivatalos felelősségvállalás, akkor mi ezzel a baj?

A baj inkább ott van, hogy a dolog egyoldalú, a büntetett sofőr nem tud védekezni, bizonyítani semmit.
Ez így benne van a cikkben? Lehet, hogy nem vettem észre.
Ha esetleg valóban 0,3 km/h pontosságra képes (erősen kétlem, nem laboratóriumi körülmények között), akkor belefér: 51-et 50,7-re mér, és akkor hunyó az autós. De ha már legfeljebb 1 km/h a pontosság (vagy rosszabb), akkor az 51-re büntetés erősen aggályos.
El tudom fogadni, ha minden hitelesen megy, de mondom, kíváncsi leszek a tapasztalatokra.
Nem az zavar, ha megbüntetnek valós szabályszegésért, hanem az, ha igazságtalanul büntetnek meg, illetve ha a fő cél a pénzbeszedés  :censored:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22415 Dátum: 2023.05.06 09:45:59 »
A probléma ott van, hogyha nem bízol bennük, akkor magában a hitelesítésben sem fogsz, (a feltételezés ebben az országban nem nélkülözne minden alapot, lásd pl. a hivatalos műszaki vizsgáztatás problémáit), és akkor ez egy ördögi kör.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22416 Dátum: 2023.05.06 10:28:39 »
Ez igaz, nem bízok, de attól még lehetne rendben, és akkor nőne a bizalom.
A cikkben akkor sem egyertelmű nekem ez a halálpontos mérés dolog  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.06 10:31:54 írta vd1234 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22417 Dátum: 2023.05.06 21:52:59 »
Ez igaz, nem bízok, de attól még lehetne rendben, és akkor nőne a bizalom.
A cikkben akkor sem egyertelmű nekem ez a halálpontos mérés dolog  :surrender:
Ha óra szerint a sebbességhatáron közlekedsz, nem lesz bünti.  :innocent:
Ha azt számolgatod, hogy a + 5 km/h még belefér (mondjuk annyit csal az órád), akkor esetleg.
De mivel nincs pénz a rendörségi állományra, így minimális esetben lesz 3-4 rendőr egyetlen egy trafipaxhoz. Marad a levél Szombathelyről és a +10 vagy +20 km/h-s tűrési küszöb.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22418 Dátum: 2023.05.06 22:01:44 »
A baj inkább ott van, hogy a dolog egyoldalú, a büntetett sofőr nem tud védekezni, bizonyítani semmit.
Van olyan ország, ahol érdemben reklamálhatsz?  :hmmmm:

Ausztriában ha kiszednek, mert egy "pisztollyal" a falusi Göndörmari azt mérte, hogy gyorsabban mentél, addig nem mész tovább, amíg ki nem fizeted a birságot. Se fotó, se semmi, csak mutatja a kütyü kijelzőjét, hogy az annyi volt. Érdekes, Bécsben mindig használom a sebesség limitert. Akkor lehet, hogy mégsem annyira rossz a rendszer  :whistling:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22419 Dátum: 2023.05.07 08:44:48 »
Ha óra szerint a sebbességhatáron közlekedsz, nem lesz bünti.  :innocent:
Ha azt számolgatod, hogy a + 5 km/h még belefér (mondjuk annyit csal az órád), akkor esetleg.
De mivel nincs pénz a rendörségi állományra, így minimális esetben lesz 3-4 rendőr egyetlen egy trafipaxhoz. Marad a levél Szombathelyről és a +10 vagy +20 km/h-s tűrési küszöb.
Nekem nem ez a bajom, ezekkel tisztában vagyok.

A reklamáláshoz meg csak egy életből vett magyar példát említenék, és ha már Ausztria is szóba került:
Ausztriában is szokás, hogy beáll a rendőrautó az egyirányú utca kimenetéhez, és addig vár, amíg átjön valaki, azt megbünteti (és utána elmegy onnan olyan helyre, ahol meg tudja büntetni azt, aki a lakott terület tábla után 20 méterre elfelejtette felkapcsolni a fényszórókat), mindezt úgy, hogy 500 méterre onnan az általános iskolában közismerten drogokat terjesztenek a dealerek, de oda meg egyáltalán nem állnak be?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22420 Dátum: 2023.05.07 11:54:56 »
Ehhez egy adalék. Ausztriában az a 30-as tábla, amit oktatási intézmények közelében tesznek ki, automatikusan tartalmazza azt az észszerű és teljesen logikus időkorlátot, hogy csak az intézmény nyitvatartási idejében. Ha szombat este tízkor elmész egy iskola mellett, NEM kell 30-cal menned. Nálunk igen.

A másik, hogy a sebességkorlátozás, az annyi, amennyi. Most is a Hűvösvölgyin volt traffipax, és  GPS 30-ig (átlagos óra szerint 35) le kellett lassítanom, mert a sok marha biztonságból inkább alámegy az 50-nek. És ha a kétsávos részen elmész mellette 50-nel, még meg is vet és kárörvend, hogy majd téged jól megbüntetnek...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22421 Dátum: 2023.05.07 15:57:51 »
Remek példa arra (0:21-től), hogy miért fontos a jó lengéscsillapító, és mit nem szabad ilyenkor csinálni...
https://www.facebook.com/watch?v=986872385657102
music     

fazjan

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22422 Dátum: 2023.05.08 11:41:29 »
Sziasztok!

A pénzbeszedés a cél. Nem lesz nagyobb a balesetveszély, ha valaki 3-5 km/h-val átlépi a megengedett sebességet, viszont bármikor előfordulhat, akár egy kisebb lejtőn is, hogy akár még ha elveszed a gázt, az autó akkor is egy picit gyorsul, és hiába figyelsz oda pár másodpercre átléped a megengedett sebességet, ugyanez van a tempomattal is. Ha innentől kezdve mindenki a kilométer órát vagy a gps-t bámulja folyamatosan, akkor még akár több is lesz a baleset. A statisztikákban megjelenik egy új baleseti ok: Rettegés a traffipaxtól.

Tavaly megállítottak Ecseren, mert ámokfutást rendeztem, 50 helyett 57-tel mentem, szerencsére nem írtottam ki a fél falut.   

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22423 Dátum: 2023.05.08 21:58:05 »
Sziasztok!

A pénzbeszedés a cél. Nem lesz nagyobb a balesetveszély, ha valaki 3-5 km/h-val átlépi a megengedett sebességet, viszont bármikor előfordulhat, akár egy kisebb lejtőn is, hogy akár még ha elveszed a gázt, az autó akkor is egy picit gyorsul, és hiába figyelsz oda pár másodpercre átléped a megengedett sebességet, ugyanez van a tempomattal is. Ha innentől kezdve mindenki a kilométer órát vagy a gps-t bámulja folyamatosan, akkor még akár több is lesz a baleset. A statisztikákban megjelenik egy új baleseti ok: Rettegés a traffipaxtól.

Tavaly megállítottak Ecseren, mert ámokfutást rendeztem, 50 helyett 57-tel mentem, szerencsére nem írtottam ki a fél falut.
Szerinted mennyi "pénzt" szednek be ebből a változtatásból? A költségvetés arányához képest nem láthatót.  :flowers:

Nincs pénz utcai rendőrre. Egy mobil trafi, egy rendőr. Nem állítanak meg, mert az +2 rendőr lenne és egy autó. Marad a közigazgatási, ami ugye lényegesen magasabb túllépés esetén él. Na annak is levitték 3 km/h-val a határát ... hűűű  :whistling:
Szóval ha ez volt a cél, akkor nagyon szarul választottak bevételi forrást. Ebből még egy plakát kampány 10%-a sem jön ki nekik pluszban   :tt2: :lol:

A balesetveszély abból is adódik, hogy nálunk betartani a sebességhatárokat lúzerség. Legyintés, hogy ne má', az hülyeség . Nem a 2-5 km/h-s túllépés, hanem a szabály morál van a béka segge alatt. Ez olyan nemzeti sport vagy mi kis Hazánkban.
Szokd meg, hogy óra szerint betartod a szabályt. Szerintem elképzelni sem tudod, hogy így vezess. Na ezzel így van az ország 99%-a is (vagy még több). Szóval erről beszélek  :flowers:

Ha 50 helyett 60 km/h-val mész és lelép eléd egy gyalogos, akkor amikor az 50 km/h-val közlekedő megállt, te még kb 30 km/h-val mész és kuglizod el a gyalogost. Ugye milyen érdekes? Nézz utána, találsz elég forrást a neten. Egy ilyen ütközés megváltozatja az életeded, meg annak is, aki ott ment át az úttesten.

Nem nem vagyok kocka autós, aki mindig minden táblánál fékez. De azért tisztában vagyok vele, hogy a fizika mindenhol ugyanaz. Ja, és van 4 gyerekem, családom és igyekszem nem hülye lenni az utakon.  ;)

További szép estét és gondolkozást  :flowers:

fazjan

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22424 Dátum: 2023.05.09 09:14:32 »
Szerinted mennyi "pénzt" szednek be ebből a változtatásból? A költségvetés arányához képest nem láthatót.  :flowers:

Nincs pénz utcai rendőrre. Egy mobil trafi, egy rendőr. Nem állítanak meg, mert az +2 rendőr lenne és egy autó. Marad a közigazgatási, ami ugye lényegesen magasabb túllépés esetén él. Na annak is levitték 3 km/h-val a határát ... hűűű  :whistling:
Szóval ha ez volt a cél, akkor nagyon szarul választottak bevételi forrást. Ebből még egy plakát kampány 10%-a sem jön ki nekik pluszban   :tt2: :lol:

A balesetveszély abból is adódik, hogy nálunk betartani a sebességhatárokat lúzerség. Legyintés, hogy ne má', az hülyeség . Nem a 2-5 km/h-s túllépés, hanem a szabály morál van a béka segge alatt. Ez olyan nemzeti sport vagy mi kis Hazánkban.
Szokd meg, hogy óra szerint betartod a szabályt. Szerintem elképzelni sem tudod, hogy így vezess. Na ezzel így van az ország 99%-a is (vagy még több). Szóval erről beszélek  :flowers:

Ha 50 helyett 60 km/h-val mész és lelép eléd egy gyalogos, akkor amikor az 50 km/h-val közlekedő megállt, te még kb 30 km/h-val mész és kuglizod el a gyalogost. Ugye milyen érdekes? Nézz utána, találsz elég forrást a neten. Egy ilyen ütközés megváltozatja az életeded, meg annak is, aki ott ment át az úttesten.

Nem nem vagyok kocka autós, aki mindig minden táblánál fékez. De azért tisztában vagyok vele, hogy a fizika mindenhol ugyanaz. Ja, és van 4 gyerekem, családom és igyekszem nem hülye lenni az utakon.  ;)

További szép estét és gondolkozást  :flowers:

Hidd el, hogy erre lesz rendőr.

Nem szoktam száguldozni, nagyjából betartom a sebességkorlátozásokat (+/- 3-5 Km/h), így tudok az útra figyelni, de ha egyfolytában a kilométerórát kell néznem, hogy véletlenűl se menjek 50-nél többel, na az már veszélyesebb, mintha 55-el mennék.

Tavaly megbüntettek, mert 57-el mentem, ez volt az első büntetésem gyorshajtásért, az utat néztem és nem az órát. Ja és csak 57 pedig késésben voltam.