Egyszer kipróbáltam az elektromos rollert - gyerekek kaptak közösen egyet karácsonyra -, hogy milyen. Először is a teherbírását komolyan kell venni, én cipőben, ruhában egy kicsit túllépem a jelzettet, és ezt bizony erősen megsínyli mind a végsebesség, mind a hatótáv. Velem kb. a fele a katalógusértéknek. Sebességnek 10-15km/h esett jól - végig járdán és/vagy bicikliúton menve. Az úthibákat nagyon nem szereti - a miénk tömlős kerekű, de lengéscsillapításmentes. Őszintén szólva pont azt a funkciót nem tudja, ami jól esne, ahogy a rásegítéses elektromos kerékpár is működik: ha akarom, menjen motor nélkül, (csak fékezni legyen képes hatékonyan), de egy mozdulattal lehessen rátenni a motort. Ezzel szemben vagy jár a motor, és akkor állandóan hajt, azaz meríti az akksit, ha kell, ha nem kell, vagy nem jár, és akkor ugyan energiatakarékos, csak éppen a fékhatás is rosszabb, alig van. Ez így számomra nem pálya. A másik része, hogy tényleg fogalmi zavarban van az ember: a gyalogosnál gyorsabb, a biciklinél lassabb. Igaz, a rendes rollerrel is a járdán kialakított bicikliutakon szoktam menni, de azzal, valahogy biztonságosabban meg tudok állni.
Ha tényleg megszűnik az ársapka az üzemanyagokon, akkor lehet, hogy átváltok elektromos biciklire. Csak ott is az a baj, hogy egy értelmesen használható már többszázezer forint, használtan lutri, az állami ártámogatás meg max. 90.000 Ft, vagy valami hasonló, és ha elterjed, biztosan lopni is fogják.
A bérrollereket nem is értem: a felhasználónak drága, az üzemeltetőnek gond, mert gyorsan amortizálódik, és folyton össze kell szedni, az egyszeri állampolgárokat meg szerintem halálosan irritálja a hozzájuk kapcsolódó mindenféle irányú rendetlenség.