Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2816317 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22290 Dátum: 2022.06.08 13:03:39 »
Szerintem ha maximalizálnák a sebességüket - akkor eléggé megcsappanna a használatuk (nehogyma' egy kocogó lehagyjon).

És sajnos az sem kivitelezhető, hogy KRESZ vizsgához kössék a bérlést (mondjuk a kerékpárosokra is ráférne egy kis tudás ilyen téren...  ::) ), bár biztosan meg lehetne oldani valami app-al, hogy ha pl 10 kérdésből 1-re is rosszul válaszolsz, akkor nem bérelhetsz, és nem is kísérelheted meg a tesztet azon a héten többször... Persze a mai netes világban mennyiből állna egy kis segítséget kérni a telefonról... szóval ez is simán kijátszható... és persze az üzemeltetőnek meg nem érdeke, hogy "üresen", egy helyben álljanak a rollerek...  :hmmmm:
Egy kocogó nem 15km/h-val kocog, az már igen lendületes-erős tempó... de egy biciklis lehagyja és ezzel semmi gond, hiszen a bringás valszeg kevésbé fog a járdásn közlekedni, mint a rolleres. A gyalogosok között, pedig bőséggel elegendő a 15km/h sebesség. Nem utolsó sorban az aksi töltöttségre is jó hatással lenne az alacsonyabb sebesség.

A KRESZ-be, pedig, szerintem előbb-utóbb be fogják venni, mint szabályzott közlekedési formát. Én már régóta támogatnám a rolleresek mellett a kerékpárosok alapszintű KRESZ vizsgáztatását is. Hajmeresztő, amit egyes bringások megengednek maguknak. Mondom ezt úgy, hogy magam is szoktam hobbi kerékpározni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22291 Dátum: 2022.06.08 15:09:13 »
És sajnos az sem kivitelezhető, hogy KRESZ vizsgához kössék a bérlést (mondjuk a kerékpárosokra is ráférne egy kis tudás ilyen téren...  ::) )
Erre lennének a szülők, aki megtanítják a gyerekeket az alapvető közlekedési szabályokra  :yes:
Mivel nagyonis gyerekkorban kezdünk el bringázni. A háromévesem már lassan egy éve futóbringával megy - nekem meg egy roller kellett, hogy tudjam tartani vele a lépést (sima, gyalogos, lábbalhajtós, decathlonos roller). Oké, nem a rendes úton, forgalomban, de a lakóparkban, ahol 30-as korlátozás van.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22292 Dátum: 2022.06.08 20:19:12 »
Erre lennének a szülők, aki megtanítják a gyerekeket az alapvető közlekedési szabályokra  :yes:
Mivel nagyonis gyerekkorban kezdünk el bringázni. A háromévesem már lassan egy éve futóbringával megy - nekem meg egy roller kellett, hogy tudjam tartani vele a lépést (sima, gyalogos, lábbalhajtós, decathlonos roller). Oké, nem a rendes úton, forgalomban, de a lakóparkban, ahol 30-as korlátozás van.
Ez tökre így van, de sajnos még mindig túl kevesen vagyunk ilyen szülők!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22293 Dátum: 2022.06.10 11:30:41 »
Szerintem ha maximalizálnák a sebességüket - akkor eléggé megcsappanna a használatuk (nehogyma' egy kocogó lehagyjon).
És sajnos az sem kivitelezhető, hogy KRESZ vizsgához kössék a bérlést (mondjuk a kerékpárosokra is ráférne egy kis tudás ilyen téren...  ::) ), bár biztosan meg lehetne oldani valami app-al, hogy ha pl 10 kérdésből 1-re is rosszul válaszolsz, akkor nem bérelhetsz, és nem is kísérelheted meg a tesztet azon a héten többször... Persze a mai netes világban mennyiből állna egy kis segítséget kérni a telefonról... szóval ez is simán kijátszható... és persze az üzemeltetőnek meg nem érdeke, hogy "üresen", egy helyben álljanak a rollerek...  :hmmmm:

most is maximalizálva van, ahol szabályozzák már őket (pl. németországban), 24 km/h a legtöbb roller végsebessége. az enyém is ilyen, az ereje alapján többet is tudna, de tök hülyeség. egyrészt 20-szal elesni is nagyon rossz (jártam már így), 24 már csonttörő tempó. másrészt semmi értelme nincs gyorsabban menni: a roller pár km-es városi távolságokra van kitalálva, ahol nagyjából mindegy, hogy 20-szal vagy 25-tel mész, mert az átlagtempód úgysem lesz 15-18-nál feljebb az útkereszteződések miatt.

ezeket a bérrollereket meg kitiltanám a pcsába budapestről, együtt az összes hülye segway és egyéb furcsa kerekes izével.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22294 Dátum: 2022.06.10 22:00:35 »
ezeket a bérrollereket meg kitiltanám a pcsába budapestről, együtt az összes hülye segway és egyéb furcsa kerekes izével.
:clap: :clap: :clap:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22295 Dátum: 2022.06.11 10:56:43 »
Egyszer kipróbáltam az elektromos rollert - gyerekek kaptak közösen egyet karácsonyra -, hogy milyen. Először is a teherbírását komolyan kell venni, én cipőben, ruhában egy kicsit túllépem a jelzettet, és ezt bizony erősen megsínyli mind a végsebesség, mind a hatótáv. Velem kb. a fele a katalógusértéknek. Sebességnek 10-15km/h esett jól - végig járdán és/vagy bicikliúton menve. Az úthibákat nagyon nem szereti - a miénk tömlős kerekű, de lengéscsillapításmentes. Őszintén szólva pont azt a funkciót nem tudja, ami jól esne, ahogy a rásegítéses elektromos kerékpár is működik: ha akarom, menjen motor nélkül, (csak fékezni legyen képes hatékonyan), de egy mozdulattal lehessen rátenni a motort. Ezzel szemben vagy jár a motor, és akkor állandóan hajt, azaz meríti az akksit, ha kell, ha nem kell, vagy nem jár, és akkor ugyan energiatakarékos, csak éppen a fékhatás is rosszabb, alig van. Ez így számomra nem pálya. A másik része, hogy tényleg fogalmi zavarban van az ember: a gyalogosnál gyorsabb, a biciklinél lassabb. Igaz, a rendes rollerrel is a járdán kialakított bicikliutakon szoktam menni, de azzal, valahogy biztonságosabban meg tudok állni.
Ha tényleg megszűnik az ársapka az üzemanyagokon, akkor lehet, hogy átváltok elektromos biciklire. Csak ott is az a baj, hogy egy értelmesen használható már többszázezer forint, használtan lutri, az állami ártámogatás meg max. 90.000 Ft, vagy valami hasonló, és ha elterjed, biztosan lopni is fogják.

A bérrollereket nem is értem: a felhasználónak drága, az üzemeltetőnek gond, mert gyorsan amortizálódik, és folyton össze kell szedni, az egyszeri állampolgárokat meg szerintem halálosan irritálja a hozzájuk kapcsolódó mindenféle irányú rendetlenség.
« Utoljára szerkesztve: 2022.06.11 10:58:51 írta music »
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22296 Dátum: 2022.06.11 22:02:06 »
A bérrollereket nem is értem: a felhasználónak drága, az üzemeltetőnek gond, mert gyorsan amortizálódik, és folyton össze kell szedni, az egyszeri állampolgárokat meg szerintem halálosan irritálja a hozzájuk kapcsolódó mindenféle irányú rendetlenség.
Pedig rengetegen használják taxi helyett. Pl Érden, BP-ról hazamegy vonattal és ezzel megy haza a vasútról. Össze vissza lerakva látom a kertvárosban.  :hmmmm:

Őszintén szólva pont azt a funkciót nem tudja, ami jól esne, ahogy a rásegítéses elektromos kerékpár is működik: ha akarom, menjen motor nélkül, (csak fékezni legyen képes hatékonyan), de egy mozdulattal lehessen rátenni a motort.
Alapvetően sokkal nehezebb, mint egy gyalogos roller, így nem alakították ki úgy, hogy lehessen rollerezni vele. Meg úgyis lusták az emberek. Ha megy munka nélkül, akkor nem fogja lökdösni a többség  :no:

Ha tényleg megszűnik az ársapka az üzemanyagokon, akkor lehet, hogy átváltok elektromos biciklire. Csak ott is az a baj, hogy egy értelmesen használható már többszázezer forint, használtan lutri, az állami ártámogatás meg max. 90.000 Ft, vagy valami hasonló, és ha elterjed, biztosan lopni is fogják.
Én inkább sima bringára váltok (OK, kisváros, semmi sincs nagy távolságra). Egyenlőre csak egy 3 évest kell cipeni reggelente és délután haza, az megy vele. De ha majd mindkettőt kell vinnem, akkor marad az autó. Ami éppen a kis távolságok miatt hidegebb időkben 10 literes fogyasztást jelent  :censored:  Igazából nekünk a kettő T27 helyett egy T27 kombi és egy villanyos kellene, az lenne az ideális  :hmmmm:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22297 Dátum: 2022.06.12 16:32:09 »
Az elektromos rollernél nekem már az is elég lenne, ha lenne rajta "szabadonfutó" mód, amikor nem ő a szabályozza a sebességet, most az van, ha lejtőn gurulsz, akkor lassulni fog.
A biciklinél azért az elektromoson spekulálok, mert hegyoldalban lakunk, és nagyon izzadós vagyok. Alapvetően tekerni szeretek, nincs azzal baj, csak azt nem, amikor szakad rólam a víz. Úgy nem mehetek munkába...
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22298 Dátum: 2022.06.12 18:57:46 »
Az elektromos rollernél nekem már az is elég lenne, ha lenne rajta "szabadonfutó" mód, amikor nem ő a szabályozza a sebességet, most az van, ha lejtőn gurulsz, akkor lassulni fog.
A biciklinél azért az elektromoson spekulálok, mert hegyoldalban lakunk, és nagyon izzadós vagyok. Alapvetően tekerni szeretek, nincs azzal baj, csak azt nem, amikor szakad rólam a víz. Úgy nem mehetek munkába...

Van azon szabadonfutás, pont úgy kell eljárni, mint a hibrid autóknál.  Pici gázzal, amikor az indikátor - már amennyiben van ilyen - pont beáll a "nulla" pontra.  Se nem tölt - se nem hajt állapot.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22299 Dátum: 2022.06.15 22:38:23 »
Hát, ez sem egy szívódízel Thalia volt...
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22300 Dátum: 2022.06.16 20:18:05 »
Nem bírt a lóerőkkel...  :hmmmm:
Meg ugye az a hátttsssókerék... főleg noname tükörradiálra kopott gumikkal, mert csak arra fussa a 2000 Ft-s tankolások mellett.  :innocent:  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22302 Dátum: 2022.07.08 21:53:44 »
Merdzsó az van, de gumikra már nem tellik...





2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22303 Dátum: 2022.07.08 21:55:31 »
Merdzsó az van, de gumikra már nem tellik...
Tudod te mennyi annak a Merdzsónak a fenntartása? Az airmix motorod kutya füle ahhoz képest  :lol:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22304 Dátum: 2022.07.08 22:00:11 »
És? Senki se kényszerítette pisztollyal, hogy vegyen ilyet...
music