Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2780540 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22170 Dátum: 2021.09.07 09:35:49 »
Biztos vagyok benne, hogy ez nem lesz realitás.
Több mindenre mondtam mostanában itt a fórumon, most is ezt tudom mondani: meglátjuk majd.
Mindenesetre egy példa a középmezőnyből, ami 6 évvel öregebb a Carinámnál. Anno volt egy 1970-es Wartburg de Luxe a családban (krómozott hűtőráccsal, lámpakeretekkel, gyári rádióval), amit a kétüteműek betiltásától való félelmükben adtak bontóba a szüleim az ezredforduló környékén, és viszonylag kevés ráfordítással megtartható lett volna. Ma simán 2 misi felett lenne az értéke, gyakorlatilag nem is látok ilyet a kínálatban.
Szerk.:
De mégis látok, csak ennek meg nem írták oda az árát.
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.07 09:42:34 írta vd1234 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22171 Dátum: 2021.09.07 09:44:51 »
De ez restaurálva van. Az sok pénzt és időt igényel - attól, hogy egyszerű a gép, még nem lesz könnyen beszerezhető/legyártatható hozzá a kellő alkatrész.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22172 Dátum: 2021.09.07 10:43:54 »
Több mindenre mondtam mostanában itt a fórumon, most is ezt tudom mondani: meglátjuk majd.
Mindenesetre egy példa a középmezőnyből, ami 6 évvel öregebb a Carinámnál. Anno volt egy 1970-es Wartburg de Luxe a családban (krómozott hűtőráccsal, lámpakeretekkel, gyári rádióval), amit a kétüteműek betiltásától való félelmükben adtak bontóba a szüleim az ezredforduló környékén, és viszonylag kevés ráfordítással megtartható lett volna. Ma simán 2 misi felett lenne az értéke, gyakorlatilag nem is látok ilyet a kínálatban.
Szerk.:
De mégis látok, csak ennek meg nem írták oda az árát.
A régi autók legsajátosabb problémáját említem: a rozsdát.
Palaczkkal beszéltem a minap Previákról (2000-2006 modelllek) és azt mondta, hogy két hátsó kerékjárati ívet (ahol a típus először kezd el rozsdásodni) NEM árulnak hozzá. Lakatosok nem vállalják, mert speciális gép kell a lemez legyártásához. Végül egy restaurálással foglalkozó (megfelelő megmunkáló géppel rendelkező) műhely elvállalta a javítást. Figyelj! 480 000Ft-ért javították az alkatrész legyártásával, felhelyezésével, festéssel. Csak a két hátsó ívről beszélek. Ha egy 30-40 éves korrodáló kasztnit kell javítani, az önmagában lesz bőven milliós tétel, ha nem éppen 2 milliós. Olyan árakon dolgoznak, hogy az agyadat eldobod. Szóval, a Wartburg OT piaci értékét gyakorlatilag elviszi a lakatolás költsége és akkor semmi mást nem vettünk még figyelembe.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22173 Dátum: 2021.09.07 11:06:59 »
A régi autók legsajátosabb problémáját említem: a rozsdát.
Palaczkkal beszéltem a minap Previákról (2000-2006 modelllek) és azt mondta, hogy két hátsó kerékjárati ívet (ahol a típus először kezd el rozsdásodni) NEM árulnak hozzá. Lakatosok nem vállalják, mert speciális gép kell a lemez legyártásához. Végül egy restaurálással foglalkozó (megfelelő megmunkáló géppel rendelkező) műhely elvállalta a javítást. Figyelj! 480 000Ft-ért javították az alkatrész legyártásával, felhelyezésével, festéssel. Csak a két hátsó ívről beszélek. Ha egy 30-40 éves korrodáló kasztnit kell javítani, az önmagában lesz bőven milliós tétel, ha nem éppen 2 milliós. Olyan árakon dolgoznak, hogy az agyadat eldobod. Szóval, a Wartburg OT piaci értékét gyakorlatilag elviszi a lakatolás költsége és akkor semmi mást nem vettünk még figyelembe.
A rozsda minden autónál probléma, kivéve ha eleve nem korrodálódó anyagból készült ugye. Láttam már feleannyi idős autót, mint az enyém, körben rozsda volt kb. mindenhol, stb...
Nem gondolom, hogy ezeket az autókat ráfizetéssel értékesítenék, vagyis szívességből kap a vevő egy ekkora értéket, ami csak növekedni szokott.
A karosszériás srác, akihez én járok, nem ilyen összegekért dolgozik, és ő is lehajt / megold pár dolgot, pont a kerékíveket is megoldotta. Nem hiszem, hogy minden sarkon ennyire megnyomják a ceruzát  ;) Amúgy pedig kíváncsivá tettél, és találomra egy 2004-es 2.4-es Previához most rákerestem, sárvédő javító ív 6800 HUF/db áron beszerezhető, holnap reggel nyolcra  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.07 11:10:24 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22174 Dátum: 2021.09.07 11:13:13 »
De ez restaurálva van. Az sok pénzt és időt igényel - attól, hogy egyszerű a gép, még nem lesz könnyen beszerezhető/legyártatható hozzá a kellő alkatrész.
Kérdés, mennyire hagyták szétesni. De ha valamit annyira hájpolnak, mint pl. a Suprákat, akkor az rozsdásan is horror áron lesz majd.
Én is gondolkodtam, ha beépítek négy új KYB rugót, meg lengéscsillapítót, akkor az gyári állapot? Vagy ki nézi meg, hogy a gyújtótrafó, a féltengelycsukló, a fékbetét gyári vagy utángyártott? Honnan szereznek be még ezekhez a Wareszekhez gyári alkatrészt? Már a kétezres évek elején sem volt túl egyszerű a mutatvány.
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.07 11:20:12 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22175 Dátum: 2021.09.07 11:32:58 »
A karosszériás srác, akihez én járok, nem ilyen összegekért dolgozik, és ő is lehajt / megold pár dolgot, pont a kerékíveket is megoldotta. Nem hiszem, hogy minden sarkon ennyire megnyomják a ceruzát  ;) Amúgy pedig kíváncsivá tettél, és találomra egy 2004-es 2.4-es Previához most rákerestem, sárvédő javító ív 6800 HUF/db áron beszerezhető, holnap reggel nyolcra  :hmmmm:
Nem akarom megbántani a srácot, de az ő munkája a leírtak alapján nem is lesz tartós. Pár év és újra korrodálni fog. Ez nem csak ennyiből áll, hogy hajlítgat ide-oda lemezeket, megoldja.

Biztos én vagyok a béna, de nekem nem dobott fel elérhető alkatrészt a google.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22176 Dátum: 2021.09.07 11:39:18 »
Honnan szereznek be még ezekhez a Wareszekhez gyári alkatrészt? Már a kétezres évek elején sem volt túl egyszerű a mutatvány.
Na hát ez az, én is ezt kérdem... ;)
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22177 Dátum: 2021.09.07 12:55:33 »
Nem akarom megbántani a srácot, de az ő munkája a leírtak alapján nem is lesz tartós. Pár év és újra korrodálni fog. Ez nem csak ennyiből áll, hogy hajlítgat ide-oda lemezeket, megoldja.

Biztos én vagyok a béna, de nekem nem dobott fel elérhető alkatrészt a google.
Nem tudom, de a két hátsó kerékív kilakatolása és festése, a csomagtartó aljának kihúzatása, a bontott hátsó lökhárító beépítése és színre fújása, valamint a motorháztető festése, a két tükör színre fújása és a bal első ajtó oldalának lakatolása és fújása volt együtt 130 ezer huf. Remélem jól soroltam fel és nem tévedek.
A két küszöb elvileg jövőre fér bele neki. Nyilván lehetnek minőségbeli különbségek, de ha az ő munkája kitart pl. 5 évig, akkor azé, aki tízszeres áron dolgozik, nem fog kitartani 50 évig.
Nem google-on kerestem, hanem a Szakál webshopjában.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22178 Dátum: 2021.09.13 16:48:03 »
Bepi!

Az én E110 Rollámon egy pörzse rozsda sincsen!  És nincsen restaurálva, csak javítva.  Jójó a telifény és az alváz és üregvédelem ráugrott és három évig készült. 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22179 Dátum: 2021.09.13 18:16:31 »
Bepi!

Az én E110 Rollámon egy pörzse rozsda sincsen!  És nincsen restaurálva, csak javítva.  Jójó a telifény és az alváz és üregvédelem ráugrott és három évig készült.
Ugy konnyu :)
En a mazdaval szivok mostanaban , az uregvedelem kelleni fog nekem is

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22180 Dátum: 2021.09.22 11:19:23 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22181 Dátum: 2021.09.23 18:22:15 »
Ezekkel a zöld rollerekkel mekkorát lehet biztonságosan fékezni?
Ma pl. macisajntál jött egy keresztben a főúton. Elengedtem... de ha tudom, hogy tud lassítani is, esetleg átmegyek előtte...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22182 Dátum: 2021.09.24 07:58:08 »
Ezekkel a zöld rollerekkel mekkorát lehet biztonságosan fékezni?
Ma pl. macisajntál jött egy keresztben a főúton. Elengedtem... de ha tudom, hogy tud lassítani is, esetleg átmegyek előtte...
Szerintem az elektromos motorja fékezni is képes a kerek(ek)et, és, mivel képesek akár 30-40km/h sebességgel is menni, vélelmezem, hogy a fékhatása is ehhez a sebességhez van méretezve.
De jobb a békesség és jól tetted, hogy nem töretted össze vele a saját autódat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22183 Dátum: 2021.09.24 08:19:44 »
Ezekkel a zöld rollerekkel mekkorát lehet biztonságosan fékezni?
Ma pl. macisajntál jött egy keresztben a főúton. Elengedtem... de ha tudom, hogy tud lassítani is, esetleg átmegyek előtte...

Ahhoz akarni is kell, hogy megálljon, vagy lelassítson.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22184 Dátum: 2021.09.24 08:51:42 »
Ezekkel a zöld rollerekkel mekkorát lehet biztonságosan fékezni?
Ma pl. macisajntál jött egy keresztben a főúton. Elengedtem... de ha tudom, hogy tud lassítani is, esetleg átmegyek előtte...

ne harcolj , engedj nekik életveszélyesek.  be kéne tiltani az összeset
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002