A régi autók legsajátosabb problémáját említem: a rozsdát.
Palaczkkal beszéltem a minap Previákról (2000-2006 modelllek) és azt mondta, hogy két hátsó kerékjárati ívet (ahol a típus először kezd el rozsdásodni) NEM árulnak hozzá. Lakatosok nem vállalják, mert speciális gép kell a lemez legyártásához. Végül egy restaurálással foglalkozó (megfelelő megmunkáló géppel rendelkező) műhely elvállalta a javítást. Figyelj! 480 000Ft-ért javították az alkatrész legyártásával, felhelyezésével, festéssel. Csak a két hátsó ívről beszélek. Ha egy 30-40 éves korrodáló kasztnit kell javítani, az önmagában lesz bőven milliós tétel, ha nem éppen 2 milliós. Olyan árakon dolgoznak, hogy az agyadat eldobod. Szóval, a Wartburg OT piaci értékét gyakorlatilag elviszi a lakatolás költsége és akkor semmi mást nem vettünk még figyelembe.
A rozsda minden autónál probléma, kivéve ha eleve nem korrodálódó anyagból készült ugye. Láttam már feleannyi idős autót, mint az enyém, körben rozsda volt kb. mindenhol, stb...
Nem gondolom, hogy ezeket az autókat ráfizetéssel értékesítenék, vagyis szívességből kap a vevő egy ekkora értéket, ami csak növekedni szokott.
A karosszériás srác, akihez én járok, nem ilyen összegekért dolgozik, és ő is lehajt / megold pár dolgot, pont a kerékíveket is megoldotta. Nem hiszem, hogy minden sarkon ennyire megnyomják a ceruzát
Amúgy pedig kíváncsivá tettél, és találomra egy 2004-es 2.4-es Previához most rákerestem, sárvédő javító ív 6800 HUF/db áron beszerezhető, holnap reggel nyolcra