Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2781785 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22155 Dátum: 2021.09.02 16:15:04 »
Nem olyan könnyű ezeket lepötyögni, de megpróbálom.
Szóval kissé OFF...
Nem ettől függ - szerintem.
Ha mindig, mindenki ugyanazt nyújtaná a gyerekeinek, mint amit ő kapott a szüleitől, még mindig 4 generáció élne egy 50 m2-es viskóban és még bringája sem lenne a kölyöknek. A nevelés/neveltetés szerintem nem ettől függ  :flowers:

Szerintem ez sem így van, hiszen ez akkor volna, ha a szülő vagy elverné kb. minden jövedelmét, vagy mindenből ki nem tagadná a végrendeletében a gyerekét, de általában nem az van. Vagyis legrosszabb esetben ha meghal, a gyereke örököl, mondjuk ez persze eléggé szélsőséges eset, de lehet ilyen is, sőt, van is.

2)  Murray:  minek menjen át azon amin én?
amire jött válaszod: Hogy jobban értékelje?
Mindegy, én még ezt mindig úgy értem, hogy ne adj a gyereknek többet, ne segítsd jobban, "szenvedje ő is el" azt az élet iskolájában, mint én, mert akkor jobban értékeli. De nem vagyunk egyformán bekötve  :hug:
3) a milliárdosok vagyona azért meredek párhuzam lenne a kölyöknek vett E11-gyel  ;)  :D

Mindkét ma már felnőtt gyerekemet hozzásegítettem egy-egy lakáshoz. De nem gondolom, hogy ezért ők (bár ennek értéke méretesen meghaladja az E11 értékét) kevésbé értékelik ezt. Szerintem.  :flowers: :flowers: :flowers:

2. Nem szenvedésről beszéltem én, pont attól akarom megkímélni. Tanuljon, ne szenvedjen. Tanuljon az apja tapasztalataiból (magamról beszélek). Nyilván nem ismerem a körülményeket és nem is rám tartozik. Részint ezért is volt a kérdőjel. Azt viszont tudom, hogy jobban értékel az ember bármit, ha része van benne. Példa közvetlen környezetemből: aki a feneke alá kapja a dolgokat, az nem fogja értékelni sem. Lányom osztálytársa valamiért a térdén törte össze a tabletét, kapott helyette egy újat. Biztos értékelni fogja? Tőlem nem kapott volna tabletet, hanem valami egészen mást :naspang:

3. Nem E11 vagy milliárdok párhuzamba állítása itt a lényeg, hanem az elv, hogy többet ér tudást, hozzáállást, gondolkodásmódot, értékrendet átadni, megtanítani "halat fogni". A szülő általában nem lesz a gyereke mellett mindig, nem tudja mindig segíteni. Én azt próbálom csinálni, hogy gyűjtsön a gyerekem is, ha szeretne valamit, nyilván ami nem létfeltétel. Nem tud annyit persze és nem is az a cél, de ha 1%-a az, amit elér, már lesz öröme és sokkal jobban fogja azt értékelni, mert érzi, hogy erőfeszítést tett, aminek jó eredménye lett. Te is azt írod, hogy hozzásegítetted, nem pedig azt, hogy 100%-ig Te vetted, bár lehet nem jól értem. De ha jól értem, akkor hasonlóról beszélünk  :yes:  :flowers:

ON

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22156 Dátum: 2021.09.02 19:05:31 »
Vasaló Swift?

vasalo swift egy kategóriával feljebb van árban. olyat sedan  kocsit akarok tanulni aminek van hátulja. hagy tolasson tükörből érzéssel .
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22157 Dátum: 2021.09.02 19:06:57 »
Az lehet.  :flowers:
Nekem az is vasaló forma volt  :D

van a kis szuzuki 89-95 az  kizárt az papirból van.
2005 től vasaló swift.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22158 Dátum: 2021.09.02 21:30:55 »
Nem olyan könnyű ezeket lepötyögni, de megpróbálom.
Szóval kissé OFF...
Szerintem kb ugyanarról beszélünk, max én innen, te onnan közelíted meg  :yes:
A "segge alá tolás" lehet bármi is, nem jó. De a gyerek segítése - akár egy rollerrel vagy autóval - más, ha az a gyerek normális értékrenddel lett nevelve, egyébként a saját lábán áll (fenntartja azt, amit kapott), suli, egyetem, tanulmányok maximálisan rendben (tehát ami a dolga).
Ezért nincs nagy különbség egy roller, egy autó vagy egy lakás között.
De tényleg szétOFFolom  ezt a topikot  :naspang:   :D  Bocs mindenkitől!  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.02 21:33:19 írta Nagycitrom »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22159 Dátum: 2021.09.04 08:20:30 »
vasalo swift egy kategóriával feljebb van árban. olyat sedan  kocsit akarok tanulni aminek van hátulja. hagy tolasson tükörből érzéssel .
Akkor viszont ne zárd ki a lehetséges jelöltek közül az előző és a következő Corolla generációt, mert kevés használható fut E11 szedánból a magyar utakon! És - tudom, ilyen szűk felhozatalnál nem válogat az ember - ha lehet, ne harmony felszereltségűt vegyél, abból még a csomagtér világítást is kispórolták...
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22160 Dátum: 2021.09.05 07:18:27 »
Az E10es corolla már nagyon öreg és porrá vannak rohadva és nincs biztonság.
E12 még drága (tanulni)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22161 Dátum: 2021.09.05 07:22:17 »
még valami: azért is önző módon a célom a minél előbb vezessen a gyerek mert én vagyok a család apataxija. +a szüleim.
két embernek nincs ma MO-on autója , ők anyám+apám.  kórházjáratok
és qrvára unom már.  unom Budapestet a reggeli poklot a SUV-s anyukákat akik hibáit én kompenzálom minden reggel a vidéket a külföldet mindent.
Egyedül Görögországban a tenger mellett krúzolni az elmegy.  ::)

kb ennyi.  ::)
https://www.youtube.com/watch?v=8JcVhr1eIO4
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.05 07:37:45 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22162 Dátum: 2021.09.05 08:06:29 »
még valami: azért is önző módon a célom a minél előbb vezessen a gyerek mert én vagyok a család apataxija. +a szüleim.
két embernek nincs ma MO-on autója , ők anyám+apám.  kórházjáratok
és qrvára unom már.  unom Budapestet a reggeli poklot a SUV-s anyukákat akik hibáit én kompenzálom minden reggel a vidéket a külföldet mindent.
Egyedül Görögországban a tenger mellett krúzolni az elmegy.  ::)

kb ennyi.  ::)
https://www.youtube.com/watch?v=8JcVhr1eIO4

Mondtam Mester, hogy nem ismerem a körülményeket  :surrender:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22163 Dátum: 2021.09.05 11:27:24 »
Az E10es corolla már nagyon öreg és porrá vannak rohadva és nincs biztonság.
Az volt az első saját autónk. Szétnyűhetetlen.
Az tény viszont hogy biztonság terén nem áll túl jól. Abban az időben még nem volt ENCAP tesztelés. Gyerek születése után emiatt váltunk meg tőle, tinédzser korban volt már...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22164 Dátum: 2021.09.05 14:28:58 »
Ez, amit belinkeltél még jégkáros is. Ilyen paraméterekkel (400+e km, jégverte) továbbadni lehetetlen lesz, emiatt rákölteni meg kidobott pénz. Ha az a szándékod, hogy ti lesztek az utolsó tulaj, akkor oké, de ha felmerül az opció, hogy pénzt akarnál látni belőle, akkor felejtős. Átnéz(et)ni persze mindentől függetlenül mindenképpen kell.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22165 Dátum: 2021.09.05 15:02:11 »
Ez, amit belinkeltél még jégkáros is. Ilyen paraméterekkel (400+e km, jégverte) továbbadni lehetetlen lesz, emiatt rákölteni meg kidobott pénz. Ha az a szándékod, hogy ti lesztek az utolsó tulaj, akkor oké, de ha felmerül az opció, hogy pénzt akarnál látni belőle, akkor felejtős. Átnéz(et)ni persze mindentől függetlenül mindenképpen kell.
Kérdés, hogy mi a cél? Pár év és ezek 30 évesek lesznek, és ahogy lassanként (?) eltűnnek a belsőégésű motorral hajtott autók, még az is lehet, hogy ezeknek nagyon szép áruk lesz, adott esetben akár rozsdakupac állapotban is  :otlet:
Carinából sincs már túl sok eladó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22166 Dátum: 2021.09.06 14:35:37 »
Az E10es corolla már nagyon öreg és porrá vannak rohadva és nincs biztonság.
E12 még drága (tanulni)
Sajnos nemcsak az E10-ek vannak már oda, hanem az E11 is. Szinte mind! Jelenleg az E12-ből van még "csilliárdokért" pár olyan, ami tartja magát, de azokért simán 1,5-2 Milla közötti összeget kérnek el.
Nem igazán van ötletem olcsó, jó, nem rohadó, kezdő autónak. Vagy egyik, vagy másik, de valamiben kompromisszumot kell kötni.
A rohadásra én is odafigyeltem, amikor a munkába járós autót kerestem. Nyilván japánok felől indultam, de a fél millás felső plafon (vételár) erősen limitálta a lehetőségeket, gyakorlatilag kizárta a japánokat. Fél millióért nincs normális japán autó.
Ebben az árkategóriában bármennyire is fura tőlem, de a franciák felé kellene orientálódni, mert azok - hacsak nem voltak korábban sérülve, illetve lexarva a karbantartások - nem/ritkán rohadnak. Lehet olyat találni, amelyikkel még megérheti együtt élni. Nem buksz rajta sokat, mivel eleve is alul értékeltek és igazából sajnálni sem kell őket, mert kevés pénz van benne. Igazából az elektronika (konkrétan az extrák) azok, amik kockázatosak lehetnek, de ha találnál egy olyan Xsarát, mint én, ami tényleg garázsban volt tartva, akkor ezektől is védve leszel valameddig. Nem tudni meddig. De nem fog rohadni, 4 légzsák, klíma, meg plüss lesz benne, és az 1,4 benzines motor is szögegyszerű szerkezet. Én az összes folyadékot cseréltettem benne vásárlás után, nyáron, pedig, olajat, szűrőket és a vezérlés volt időszerű cserélni. Javítani még nem kellett. Van pár kisebb franciás hülyesége (index- és világítás kapcsol kar kormányösszekötő részében kábel szakadás lehet, vezetőoldali ajtót teljesen kinyitva nem működik az elektromos ablak), de ezek apróságok. Igaz, ilyenek a japán autókban 2x ennyi idősen sem megszokott, de azok, meg, rohadnak. Erre írtam, hogy komromisszumot kell vállalni. Nem egyszerű.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22167 Dátum: 2021.09.07 08:17:03 »
...nem mertem leírni eddig, hátha kiátkoznak, de egyetértek: az egyszerűbb franciákkal tényleg semmivel több gond nincsen, mint az itthon favorizált többi gyártóval.
Pl. javasolnám az 1.4 8V motoros Thaliát/Cliot is - a motor agyonüthetetlen, a 15 évesekben is volt már légzsák, patronos övfeszítő. Az első saját vásárlású autóm volt, 10 évig hajtottam, 1 db gyújtótrafót kellett cserélni ez idő alatt, és semmi rozsda nem volt rajta.
És arra is jó, hogy kiderüljön, kik azok a srác haveri köréből, akik már most olyan sznobok, hogy az embléma alapján ítélik meg  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.07 08:30:11 írta fezso »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22168 Dátum: 2021.09.07 08:58:38 »
...nem mertem leírni eddig, hátha kiátkoznak, de egyetértek: az egyszerűbb franciákkal tényleg semmivel több gond nincsen, mint az itthon favorizált többi gyártóval.
Pl. javasolnám az 1.4 8V motoros Thaliát/Cliot is - a motor agyonüthetetlen, a 15 évesekben is volt már légzsák, patronos övfeszítő. Az első saját vásárlású autóm volt, 10 évig hajtottam, 1 db gyújtótrafót kellett cserélni ez idő alatt, és semmi rozsda nem volt rajta.
És arra is jó, hogy kiderüljön, kik azok a srác haveri köréből, akik már most olyan sznobok, hogy az embléma alapján ítélik meg  ;)
Ebben a témában (francia autók) inkább menjünk át az egyéb autók topicba, ahol nem vagyunk OFFtopic. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22169 Dátum: 2021.09.07 08:59:32 »
Kérdés, hogy mi a cél? Pár év és ezek 30 évesek lesznek, és ahogy lassanként (?) eltűnnek a belsőégésű motorral hajtott autók, még az is lehet, hogy ezeknek nagyon szép áruk lesz, adott esetben akár rozsdakupac állapotban is  :otlet:
Carinából sincs már túl sok eladó.
Biztos vagyok benne, hogy ez nem lesz realitás.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i