Az E10es corolla már nagyon öreg és porrá vannak rohadva és nincs biztonság.
E12 még drága (tanulni)
Sajnos nemcsak az E10-ek vannak már oda, hanem az E11 is. Szinte mind! Jelenleg az E12-ből van még "csilliárdokért" pár olyan, ami tartja magát, de azokért simán 1,5-2 Milla közötti összeget kérnek el.
Nem igazán van ötletem olcsó, jó, nem rohadó, kezdő autónak. Vagy egyik, vagy másik, de valamiben kompromisszumot kell kötni.
A rohadásra én is odafigyeltem, amikor a munkába járós autót kerestem. Nyilván japánok felől indultam, de a fél millás felső plafon (vételár) erősen limitálta a lehetőségeket, gyakorlatilag kizárta a japánokat. Fél millióért nincs normális japán autó.
Ebben az árkategóriában bármennyire is fura tőlem, de a franciák felé kellene orientálódni, mert azok - hacsak nem voltak korábban sérülve, illetve lexarva a karbantartások - nem/ritkán rohadnak. Lehet olyat találni, amelyikkel még megérheti együtt élni. Nem buksz rajta sokat, mivel eleve is alul értékeltek és igazából sajnálni sem kell őket, mert kevés pénz van benne. Igazából az elektronika (konkrétan az extrák) azok, amik kockázatosak lehetnek, de ha találnál egy olyan Xsarát, mint én, ami tényleg garázsban volt tartva, akkor ezektől is védve leszel valameddig. Nem tudni meddig. De nem fog rohadni, 4 légzsák, klíma, meg plüss lesz benne, és az 1,4 benzines motor is szögegyszerű szerkezet. Én az összes folyadékot cseréltettem benne vásárlás után, nyáron, pedig, olajat, szűrőket és a vezérlés volt időszerű cserélni. Javítani még nem kellett. Van pár kisebb franciás hülyesége (index- és világítás kapcsol kar kormányösszekötő részében kábel szakadás lehet, vezetőoldali ajtót teljesen kinyitva nem működik az elektromos ablak), de ezek apróságok. Igaz, ilyenek a japán autókban 2x ennyi idősen sem megszokott, de azok, meg, rohadnak. Erre írtam, hogy komromisszumot kell vállalni. Nem egyszerű.