Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2775863 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22110 Dátum: 2021.08.17 11:38:11 »
Én pedig ma reggel https://www.google.com/maps/@47.4707335,19.1743829,3a,75y,234.38h,77.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sn3v5bqPnUhw24TuYOePOeA!2e0!7i16384!8i8192 voltam szemtanúja egy elég nagy balesetnek, amiben a vétlen autós fel is borult.

Jól látható a stop tábla, de a melós kocsi (benne gondolom a főnök és 2 "puerto ricói" színes bőrű, biztosan szakember társa), akik hatalmas svunggal, a lassítás semmiféle szándékával, egy jó 50-60-as tempóval oldalról beleronygyoltak a kereszteződésben szabályosan közlekedőbe.
Tényleg olyan volt a szitu, hogy látszott ebből bizony nagy csatt lesz.
Gyorsan mentünk, és kiszedtük a vétlen sofőrt az autóból, nyaka húzódott meg, meg szép nagy púp volt a homlokán - de a mentők utána gyorsan el is vitték.

Én pedig azért IS maradtam ott, mert az a 3 ember biztosan olyan sztorit kanyarintott volna ebből, ami a vétlen sofőrre nézve lehet nem a valóságnak megfelelő - bár mondjuk a jól látható stop táblát figyelmen kívül hagyni, és beszáguldani a beláthatatlan kereszteződésbe.... remélem ez a helyszínelőknek is egyértelmű, ki is volt a hibás... És szegény srác mondta is rögtön, hogy az autója volt a munkája, most mi lesz vele...  :no:
Régi kis 206-os PUG, lufik durrantak, ebből nem hinném, hogy kevés pénzből megint járóképes autót faragnak.

Illetve ugye nekem a vallomásom rögzítése után mondták a rendőrautóban (és szerencsére engem hallgattak meg először, és nem a vétkes sofőrt), hogyha 8 napon belül gyógyuló sérülései vannak a vétlen sofőrnek, akkor nagy valószínűséggel "ennyivel megúsztam", a kerületi rendőrkapitányság valószínűleg nem fog keresni, de ha 8 napon túli, akkor számíthatok rá, hogy beidéznek tanúnak (persze, csak nekem szabadnapot sem olyan könnyű kivennem, de persze ilyen esetben csak megértőek lennének).
Kb 1,5 óra volt a helyszínelés és a vallomás felvétele, elmondhatom, hogy már ilyenben is volt részem.

Beutalód volt, vagy csak arra jártál?   ::) :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22111 Dátum: 2021.08.17 22:53:06 »
Beutalód volt, vagy csak arra jártál?   ::) :D

Szerinted beutalnak fél napra, és máris elengednek?  :innocent:  :D ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22112 Dátum: 2021.08.18 07:36:42 »
Szerinted beutalnak fél napra, és máris elengednek?  :innocent:  :D ;)

  :clap: :yes: :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22113 Dátum: 2021.08.27 21:56:20 »
Nem járok a Balatonra.
Vagy csak hétköznap  :D

Viszont az M1-en rengeteget. Katasztrófa a közlekedési morál, bár ott ezt első sorban a tőlünk keletre tartó német/osztrák rendszámos autók művelik  :naspang:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22114 Dátum: 2021.08.28 21:34:58 »
Igen, egész nyáron, és főleg a hétvégén kerülendő a Balaton és környéke.  :hmmmm:
Aztán amint vége a szezonnak, és sorra becsuknak a túlárazott büfék is, és már a tömeg is elmarad, akkor lehet végre kényelmes tempóban, nyugodtan, fejfájás és idegeskedés nélkül közlekedni a pályán.  :wub:

Én is ezért dolgozom végig inkább a nyarat (tudom, ezt gyerekkel nem tehetném meg), és ősszel veszem ki a szabimat, amikor nincs már tömeg sehol, és nyugodtan lehet lenni és létezni...

Igen, a német/osztrák rendszámos pofátlanok szinte kivétel nélkül román, bolgár, ukrán, stb. vendégmunkások, elég csak a sofőrülésre pillantani micsoda bizalomgerjesztő ábrázatuk van (tisztelet a kivételnek persze).  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.28 21:36:44 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22115 Dátum: 2021.08.29 21:10:10 »
Tegnap - igen hosszú útról, megspékelve az M7-esen egy csúnya karambol miatti dugóval és tereléssel - jövök haza. A budakeszi Fő utcán 40-nel - végig 40-es tábla van,  - fölfelé, kb. itt egy régi háromajtós, és a hangja alapján valszeg 1000-es Swift nekiáll megelőzni úgy, hogy szembe igencsak közel jött egy 22-es busz. Beférni csak azért fért be, mert a busz is, én is fékeztünk. Voltam már annyira fáradt, hogy a nemtetszésemnek villogással és dudálással is hangot adjak, a suzukis persze mégcsak egy bocsit sem eresztett meg, sőt, az egészet megkoronázván kb. 150 méterrel később a Szanatórium utcánál (ez megy a Vadasparkhoz) balra fordult, magyarul meg kellett állni miatta a mögötte jövőknek. Tehát ő az égvilágon semmit nem nyert az egészen, mert a balra kanyarodásnál meg kellett állnia - ez nappal kb. az esetek 100%-ban így van, tehát ez előre sejthető volt -, én viszont a forgalom szinte egészéhez hasonlóan egyenesen haladtam (volna) tovább, ha ő nem akart volna bekanyarodni, de ezzel a manőverrel sikerült fölöslegesen feltartani néhány autót.
Már feladtam, hogy megértsem, mi jár egy ilyen alak fejében, de érdekelne. Valszeg annyi mehetett át neki, hogy egy hülye toyotás ledudált, mert gyorsabb voltam, mint ő.

Egyébként az M7-esen a karambolban azért halt meg egy 10 éves kislány, mert nem volt bekötve és kirepült az ablakon. No comment.
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.29 21:13:20 írta music »
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22116 Dátum: 2021.08.29 21:36:27 »
Persze ne általánosítsunk, de valószínűleg ezeknél a kisebbségi komplexus biztosan ott van - elvégre az ezres Swift már új korában sem biztos, hogy tudta végsebességben a 140-et, amivel esetleg letolhatna bárkit is az autópályákon - ezért kell a városban megőrülve közlekedni.
Amúgy én is ilyen Swift-en tanultam vezetni 99-ben, se fordulatszámmérő, se erő, se lélek nem volt benne, főleg ha az oktató mellé beült még a megtermett vizsgabiztos is, már alig akart gyorsulni szegényke. Tényleg semmi másra nem volt alkalmas, mint elvinni A-ból B-be (persze nem biztonságban, mert egy aprócska koccanás is a motorháztető felgyűrődésével járt).

Vagy lehet tett alá egy "sportkipufogót", és a hangtól megrészegülve - és hozzáképzelve 3-4x annyi lóerőt, mint a gyári, máris Schumachernek képzelte magát - és ugye vigyázzon rá más, csak aztán nehogy egyszer elfogyjon a szerencséje...

A kislány halála pedig szomorú - és ezek szerint elkerülhető lehetett volna. De ilyenkor tényleg felmerül az emberben, hogy kinek is a felelőssége az, hogy a hátul ülők is becsatolják magukat? Persze tudom, a sofőré. De mi van, ha a kislány induláskor be volt kötve, de aztán nyomta az öv, vagy bármi, és hangtalanul kicsatolta azt?
Mert ugye manapság vannak már olyan autók, amik azt is jelzik, ha hátul valaki nincs becsatolva - de az egyik cikkben közölt fénykép alapján azt az autót én egy Daewoo/Chevrolet-nek néztem, amiben ilyen biztosan nem volt - talán még elől sem (ugye az Avensisben kegyetlenül sípol a kocsi, ha az anyósülésen nincs bekötve valaki - és törne le a keze annak, akik ennek kiiktatására vesznek egy levágott övcsat-véget, és ezzel el is intézik a becsatolt öv kérdését...  :naspang: :gun_bandana: ), de hátul az sem figyeli ki vagy mi ül az ülésen... Talán a Saab 9-5-öse tudta még ezt, és pont a belső visszapillantó tükör környékén, hogy az esetleg mögötted haladó rendőrautóból is jól látszódjon, ha nem vagy bekötve  :D
Szóval tragédia - és persze a szülő felelőssége - de valahogy emlékszem mi is azonnal bekötöttük magunkat hátul gyerekként (micsoda nagy extra volt ez még 1987-ben, hogy hátul is volt már biztonsági öv - egy 2107-es Ladában  :wub: ), és eszünkbe se volt az övvel játszani.
Persze akkoriban nem is volt ennyi autó sem, a gyerekeket sem érte ennyi inger (és persze hol álmodhattunk mi még tabletekről, fejtámlába szerelt monitorokról, playstation-nel játsszva - maradt az autók és a táj bámulása, integetés a kamionosoknak, akik visszareflektoroztak  :clap: - és persze a testvérrel bunyózás. De jól megvoltunk, és persze épségben felnőttünk.
Ez a szegény kislány már sajnos nem fog  :cry: , a szülőnek pedig marad a legnagyobb fájdalom, elveszíteni a saját gyermekét...  :cry: :no:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22117 Dátum: 2021.08.30 09:08:16 »
Egyébként az M7-esen a karambolban azért halt meg egy 10 éves kislány, mert nem volt bekötve és kirepült az ablakon. No comment.
Ezt én a mai napig nem tudom megérteni, hogy a fészkes fenébe lehetnek szülők(?) ilyen felelőtlenek, hogy autópályán a gyerek nincs bekötve az autóban??!! Amikor mi beülünk az autóba, az az első kérdésem a kölkök felé, hogy be van-e csatolva a biztonsági övetek. Ha nincs, leb*szom őket, mert többezerszer hallották már, hogy beszállás után a leges legelső dolgod, hogy magadra húrod és becsatolod az övet...

Arra, gondolom, emlékszel, hogy kb 3 hete az M0-án azért kellett újraéleszteni egy kismamát, mert karamboloztak és az autó tetőablakán kirepült borulás közben... Most mondjam, vagy legalább gondoljam azt, hogy megérdemli??!! (Dehogy gondolom!!! Ennek ellenére belbőszít az emberek ez irányú ostobasága)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22118 Dátum: 2021.08.30 11:02:13 »
Én gyakran látom azt is hogy a kisebb gyerekek nem hogy nincsenek bekötve, hanem szabadon mászkálnak a kocsiban. Állva támaszkodnak a hátsó ülés előtti lábtérnél, az első ülések hát-/fejtámlájiba kapaszkodva, mint a buszon.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22119 Dátum: 2021.08.30 13:40:40 »
...erre mindig az a jóképességűek standard válasza, hogy "bezzeg a mi időnkben nem völt öv sem, nemhogy légzsák meg gyűrődési zóna, oszt' még is itt vagyunk". Amikor megjegyzem, hogy ennek az összehasonlításnak a baleseti sebészeti statisztikák mellétételével lenne értelme, nagy csend, majd kis gondolkodás után "a Józsi feleségének a nagynénje is azért halt meg, mert be volt kötve"  :cry:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22120 Dátum: 2021.08.30 14:32:47 »
Ezt én a mai napig nem tudom megérteni, hogy a fészkes fenébe lehetnek szülők(?) ilyen felelőtlenek, hogy autópályán a gyerek nincs bekötve az autóban??!! Amikor mi beülünk az autóba, az az első kérdésem a kölkök felé, hogy be van-e csatolva a biztonsági övetek. Ha nincs, leb*szom őket, mert többezerszer hallották már, hogy beszállás után a leges legelső dolgod, hogy magadra húrod és becsatolod az övet...

Arra, gondolom, emlékszel, hogy kb 3 hete az M0-án azért kellett újraéleszteni egy kismamát, mert karamboloztak és az autó tetőablakán kirepült borulás közben... Most mondjam, vagy legalább gondoljam azt, hogy megérdemli??!! (Dehogy gondolom!!! Ennek ellenére belbőszít az emberek ez irányú ostobasága)
Ne szűkítsük le az autópályára. Bárhol.
Egyszerűbb is. Ha a gyerek az első naptól csak bekötve az aktuális ülésében közlekedik, akkor ezt tudomásul veszi, megszokja. Ha elkezdjük azt játszani, hogy most csak ide vagy oda megyünk a városba, visszük bölcsibe/oviba és addig nem kell, mert macera 5 percenként be majd kikötni, akkor a gyerek nekilát máskor is cirkuszolni, hogy nem akarja.
Megdöbbentően sokan nem kötik be a gyereket a városban  :eek:  Valaki még meg is ideologizálja, ha megemlítem.

Két felnőtt gyerekem van és egy 2,5 éves. Sosem volt kérdés az ülés és a becsatolás. Így sosem volt hiszti belőle.
A most már nagy fiam egyszer trükközött, kicsatolta induláskor, erre leállt a motor. Mert a Picassoban volt gyerek tükör, láttam és leállítottam, majd ártatlanul megkérdeztem, hogy valamelyikük kikapcsolta az övet?  :D  Utána sosem volt próbálkozás és a mai napig mindkettő szigorúan csak így vezet (már saját autót természetesen)

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22121 Dátum: 2021.08.30 15:10:42 »
talán kétszer előfordult, hogy a nagy reggeli indulási fejetlenségben (jaj elkésünk', jaj a tornazsák', vinni kell valami ***t még' környezetórára, közben hívnak az ügyeleti telefonon) elfelejtettem ...volna, de a fiúknak annyira természetes már, hogy rámszóltak  :hug:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22122 Dátum: 2021.08.30 15:28:41 »
Már a zöreg Yaris is csipog ha nincs bekötve a benne ülő utas, a Verso-ban a hátsó üléseknél is. Nagy jó funkció.

Egyszer vittem egyik kollégát a városban (rövid táv, belvárosban a munkavégzés egyik helyszínéről a másikra). Nem akarta bekötni magát mert szerinte ez értelmetlen, azt mondta higgyem el, a csipogás pár perc múlva úgyis elhallgat. És tényleg - egy kis idő után a csipogás frekvenciása gyorsabb lesz (hogy még idegesítőbb legyen) aztán tényleg abbahagyja a hangot, de a LED az továbbra is villog.

Ezeket nem tudtam volna meg soha, ha ez az idióta nem viselkedik így mellettem... mondjuk annyira nem is érdekelt csak érdekesség.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22123 Dátum: 2021.08.30 15:31:22 »
Én már közöltem utassal, aki nem akarta hátul bekötni magát, hogy akkor menj a saját autóddal, mert az enyémben be kell kötni.
Bunkó voltam? Lehet. De a felelősség az enyém.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22124 Dátum: 2021.08.30 16:45:00 »
Egyszer vittem egyik kollégát a városban (rövid táv, belvárosban a munkavégzés egyik helyszínéről a másikra). Nem akarta bekötni magát mert szerinte ez értelmetlen, azt mondta higgyem el, a csipogás pár perc múlva úgyis elhallgat. És tényleg - egy kis idő után a csipogás frekvenciása gyorsabb lesz (hogy még idegesítőbb legyen) aztán tényleg abbahagyja a hangot, de a LED az továbbra is villog.

Ezeket nem tudtam volna meg soha, ha ez az idióta nem viselkedik így mellettem... mondjuk annyira nem is érdekelt csak érdekesség.

Ezt én se tudtam  :szemez: , egyszer vártuk meg kíváncsiságból, hogy mi lesz, de ahogy egyre hangosabb lett a csipogás, elment a kedvünk egy életre a további vinnyogás-hallgatástól.  :yes:
Én nem is szoktam még a kulcsot sem elfordítani, amíg nincs bekötve mindenki - ugyanis valahol nagyon mélyen elrejtve a kézikönyvben szerepel is, hogy az SRS rendszer csakis így tudja lefuttatni indításkor az ellenőrzést, hogy minden rendben van-e a légzsákokkal és a rendszerrel magával, ha az övek be vannak csatolva. Persze az Avensis esetében csak elől számít, mert sajnos csak az első ülésekben van ilyen ülés-foglaltság érzékelő.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61