Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2776358 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22095 Dátum: 2021.08.01 23:04:56 »
hm... az előnézetben még ott volt a kép, nem tudom most miért nem látszik - szóval itt , és Isten eme csodálatos gyermeke a "Tési út" feliratú részre kanyarodott be a Penny felől érkezve...
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.01 23:07:14 írta fezso »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22096 Dátum: 2021.08.01 23:07:12 »
Az ok, de ő miért viselkedett így?

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22097 Dátum: 2021.08.01 23:08:12 »
feltételezem sokat nézett forma-1et, és úgy gondolja hogy a rövid íven kell kanyarodni  :devil:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22099 Dátum: 2021.08.04 21:14:26 »
Szegények  :no:

Mert igen, ha egy kamion elkap egy autót frontálisan, általában a vezetőnek karcolásai lesznek max, de azért egy kamionnal találkozni láthattuk, hogy már tűzhöz, és halálhoz vezet.

Hogy mi történhetett... sofőr elaludt, vagy rosszul lett, netán éppen facebookozott, de a lényeg, hogy megölt egy ártatlan - szabályosan közlekedő - embert, akit hazavártak...  :cry:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22100 Dátum: 2021.08.06 22:43:28 »
Itt bizony a közútkezelő ölte meg mindkét kamionost...

Láttam nem egy kamionos videót, amin látszik hogy a felüljáró utáni "útjavítás" (folton folt a kátyúk között - magyarosan...) egész egyszerűen átdobja/vezeti a kamiont a szembe sáv feléig. Kivédhetetlen annak, aki nem ismeri az utat tökéletesen.

Remélem valamiféle elszámoltatás lesz náluk, mert ez kimeríti az életveszélyes úthiba fogalmát, ami évek óta fenn áll ott...  :nonono:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22101 Dátum: 2021.08.07 22:30:37 »
A közútkezelő rögtön leszögezte, hogy náluk minden rendben, ahogy az utak minőségével is, és persze semmi közük a balesethez.
És csak véletlen, hogy pont most kezdődik azon a szakaszon felújítás, mert így volt tervezve.

Csak én érzem úgy, hogy ez eddig legalább 3 hazugság a részükről? ...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22102 Dátum: 2021.08.07 22:47:37 »
Én pedig ma reggel https://www.google.com/maps/@47.4707335,19.1743829,3a,75y,234.38h,77.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sn3v5bqPnUhw24TuYOePOeA!2e0!7i16384!8i8192 voltam szemtanúja egy elég nagy balesetnek, amiben a vétlen autós fel is borult.

Jól látható a stop tábla, de a melós kocsi (benne gondolom a főnök és 2 "puerto ricói" színes bőrű, biztosan szakember társa), akik hatalmas svunggal, a lassítás semmiféle szándékával, egy jó 50-60-as tempóval oldalról beleronygyoltak a kereszteződésben szabályosan közlekedőbe.
Tényleg olyan volt a szitu, hogy látszott ebből bizony nagy csatt lesz.
Gyorsan mentünk, és kiszedtük a vétlen sofőrt az autóból, nyaka húzódott meg, meg szép nagy púp volt a homlokán - de a mentők utána gyorsan el is vitték.

Én pedig azért IS maradtam ott, mert az a 3 ember biztosan olyan sztorit kanyarintott volna ebből, ami a vétlen sofőrre nézve lehet nem a valóságnak megfelelő - bár mondjuk a jól látható stop táblát figyelmen kívül hagyni, és beszáguldani a beláthatatlan kereszteződésbe.... remélem ez a helyszínelőknek is egyértelmű, ki is volt a hibás... És szegény srác mondta is rögtön, hogy az autója volt a munkája, most mi lesz vele...  :no:
Régi kis 206-os PUG, lufik durrantak, ebből nem hinném, hogy kevés pénzből megint járóképes autót faragnak.

Illetve ugye nekem a vallomásom rögzítése után mondták a rendőrautóban (és szerencsére engem hallgattak meg először, és nem a vétkes sofőrt), hogyha 8 napon belül gyógyuló sérülései vannak a vétlen sofőrnek, akkor nagy valószínűséggel "ennyivel megúsztam", a kerületi rendőrkapitányság valószínűleg nem fog keresni, de ha 8 napon túli, akkor számíthatok rá, hogy beidéznek tanúnak (persze, csak nekem szabadnapot sem olyan könnyű kivennem, de persze ilyen esetben csak megértőek lennének).
Kb 1,5 óra volt a helyszínelés és a vallomás felvétele, elmondhatom, hogy már ilyenben is volt részem.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22103 Dátum: 2021.08.08 09:18:29 »
Úgy tudom tanuvallomásra kötelező elengedni és ott adnak igazolást, ha kérsz.
(Nekem munkaügyi perben kellett tanuskodnom, tőlem nem kért igazolást a cég.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22104 Dátum: 2021.08.15 16:54:16 »
Gondolva talán nem lesz tömeg, tegnap este Kaposvárról az M7-esen jöttünk fel Bp-re (reggel elkerülendő a szokásos káoszt inkább egy majd extra +60 km-es kerülővel az M6-oson mentünk, nem is volt akkora forgalom...)
Ahogy elértük a Siófok felhajtót, azonnal beállt a sor, a sok mazsola, az óriási követési távolságot tartó, de a belső sávból az istennek se lehúzódóig volt itt minden... aztán a 3 sávos részre érve a tipikus/szokásos szituk: középső sávban ragadtak, akiknek derogál kimenni a szélsőbe (holott messze az volt a legüresebb sáv...), ezért a belső bedugulva kb 100-110-es tempóra, és szintén az a tipikus, nekem menő drága autóm van van, nehogymá lehúzódjak a belső sávból (vagy épp részegen alszik az anyósülésen, az asszony meg a "tanultak szerint" próbál haladni) is szép számmal képviseltette magát... Szóval jól jött az Avensis ereje és nyomatéka, mert bizony a SZABÁLYOS haladás végett az ilyen belső sávban másokat feltartókat kénytelen vagy jobbról előzni, mert a büdös életben nem fognak lemenni... Villantás, balra index, semmi...
Eddig úgy tűnt általánosan az az elfogadott, hogy a parasztjának derogál a szélsőben menni, ezért ragad a középső sávban, na de hogy ez legyen az új divat, hogy a belsőben ragadnak be, és nem képesek tartani az ott haladók tempóját, és óriási 100m-es lyukakat hagynak maguk előtt, ahova egy kamion is kényelmesen beférne még... Ez lenne a szokásos nyári hétvégi forgalom?
Bevallom április óta nem közlekedtem az M7-esen, de akkor semmi ilyesmit nem tapasztaltam - persze korlátozások voltak, meg ugye a "Balcsi-szezon" se ment még...

Szóval hiába volt este 8 óra és szombat, a feljövetel az M7-esen Siófoktól kezdve felért egy rémálommal.  :no:
Mondtam is az ismerősömnek, hogy felejtse el, hogy én valaha is még egyszer nyáron meglátogatom, mert a francnak se hiányzik ez a sok idegeskedés a sok vezetni képtelen mazsola miatt. De hogy miért jöttek már fel szombaton a vasárnapi megadugók helyett, és miért nem azokat tartják inkább fel a szombaton haladni vágyók helyett, erre még nem sikerült rájönnöm.

Olyan jó lenne egy ilyennek a fejébe belelátni egyszer, hogy ugyan mi gátolja a kézmozdulatait abban, hogy a szélső sávba irányítsa az autóját (akár index nélkül is, csak menjen már le...).

Kipuffogtam magam, jól esett.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22105 Dátum: 2021.08.15 18:40:28 »
Szerintem erre az egész belsősávos mizériára egyszerű a magyarázat: 45%-nak derogál a külső, mert "ott az olcsó **os lúzerek meg a kamionok mennek", 45% fél hogy nem tud kisorolni ha majd előzni akar (...odáig meg nem jut el, hogyha van is egy hülye aki nem engedi ki, kis gázelvétellel a következő elé be tud sorolni), 10 % meg az általad említett "apa ivott a balcsitelken, anya vezet, csak azt sem tudja hol a kocsi eleje"
Ennek az eredője az a cirkusz, ami minden csúcsforgalmas hétvégén van.


Illusztrációként: egyszer egy ismerősöm vitt Pestre hajnalban, minimális forgalomnál haladt feszt a középső sávban. Kérdezem félénken: miért nem sorolunk ki a külsőbe? Mert a BAH csomópontnál úgyis be kell sorolni. A beszélgetés Martonvásárnál zajlott...




robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22106 Dátum: 2021.08.15 20:54:23 »
Hétvégéket el kell felejteni...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22107 Dátum: 2021.08.16 09:50:38 »
Évek óta 10 óra után indulunk csak haza a Balatonról, akkor már semmi forgalom, semmi idegeskedés. Sajnos mást nem tud tenni az ember.  :nonono:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22108 Dátum: 2021.08.16 11:47:21 »
Mi 2 hete voltunk ezúttal a Balcsin nyaralni, odafelé az M44-M5-M0-M7 klasszik útvonalat választottuk. Az M7 nekem is elég idegesítő volt, hasonlókat tapasztaltam, mint amit Xtrem kolléga írt le. Mondtam is az asszonynak, hogy látod, van pár tényleg "hétvégi" sofőr, meg pár kézből telefonáló hülye, akik képesek konkrétan megakasztani egy egész komoly (~100km) autópálya szakaszt azzal, hogy önző módon, hátuk mögé nem tekintve azt hiszik, csak ők vannak az úton és mindenkit, aki mégis mögöttük halad és pusztán csak szeretné felvenni a normál autópályatempót, szándékosan akadályozzák ebben, mondván, "hovásietsz". Pedig nem sietett senki, csak szerettünk volna normál pályatempóban (130-140kmh) utazni a célja felé, hamár azért vettük meg a matricát, hogy a főút ellenében gyorsabban és biztonságosabban érjük el a célunkat. Én szándékosan nem ettem az ideget, mert hallgatva a rádiót, előre felkészültem erre a helyzetre és nem is siettünk különösebben, arra a napra rászántuk az időt, lényeg, biztonságban odaérjünk. Viszont pont az olyan önző sofőrök miatt alakul ki a torlódás párhuzamos közlekedésre alkalmas szakaszokon és ezzel a balesetveszélyes szituáció is. Mi volt? A mazsola meglát valamit az út szélén (pl. egy tájékoztató táblát, vagy vadveszélyre figyelmeztető táblát, esetleg felhangosítja a rádióban a híreket és emiatt fékez be nyilván a belső sávban... A mögötte haladó is fékez és mindenki, aki őket követi, egyre nagyobbat fékez, pláne, ha valaki nem számít rá, kicsit bambul és őneki még nagyobbat kell fékezzen. Ez a láncolat elér oda néhány tucat autó együttes haladásakor, hogy akár 40-50kmh-ra fékeznek a hátul haladók. A belső sávban. Aztán visszagyorsítanak, majd megint fékeznek... és ez így megy tovább, míg az adott pályaszakasz minden sávjában torlódás lesz kilométereken keresztül.
Dühítő, idegesítő, de, ahogy anyukám mondta: "Amikor már elindultál, ne siess feleslegesen, inkább indulj el korábban."
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #22109 Dátum: 2021.08.16 19:30:48 »
Gondolva talán nem lesz tömeg, tegnap este Kaposvárról az M7-esen jöttünk fel Bp-re (reggel elkerülendő a szokásos káoszt inkább egy majd extra +60 km-es kerülővel az M6-oson mentünk, nem is volt akkora forgalom...)
Ahogy elértük a Siófok felhajtót, azonnal beállt a sor, a sok mazsola, az óriási követési távolságot tartó, de a belső sávból az istennek se lehúzódóig volt itt minden... aztán a 3 sávos részre érve a tipikus/szokásos szituk: középső sávban ragadtak, akiknek derogál kimenni a szélsőbe (holott messze az volt a legüresebb sáv...), ezért a belső bedugulva kb 100-110-es tempóra, és szintén az a tipikus, nekem menő drága autóm van van, nehogymá lehúzódjak a belső sávból (vagy épp részegen alszik az anyósülésen, az asszony meg a "tanultak szerint" próbál haladni) is szép számmal képviseltette magát... Szóval jól jött az Avensis ereje és nyomatéka, mert bizony a SZABÁLYOS haladás végett az ilyen belső sávban másokat feltartókat kénytelen vagy jobbról előzni, mert a büdös életben nem fognak lemenni... Villantás, balra index, semmi...
Eddig úgy tűnt általánosan az az elfogadott, hogy a parasztjának derogál a szélsőben menni, ezért ragad a középső sávban, na de hogy ez legyen az új divat, hogy a belsőben ragadnak be, és nem képesek tartani az ott haladók tempóját, és óriási 100m-es lyukakat hagynak maguk előtt, ahova egy kamion is kényelmesen beférne még... Ez lenne a szokásos nyári hétvégi forgalom?
Bevallom április óta nem közlekedtem az M7-esen, de akkor semmi ilyesmit nem tapasztaltam - persze korlátozások voltak, meg ugye a "Balcsi-szezon" se ment még...

Szóval hiába volt este 8 óra és szombat, a feljövetel az M7-esen Siófoktól kezdve felért egy rémálommal.  :no:
Mondtam is az ismerősömnek, hogy felejtse el, hogy én valaha is még egyszer nyáron meglátogatom, mert a francnak se hiányzik ez a sok idegeskedés a sok vezetni képtelen mazsola miatt. De hogy miért jöttek már fel szombaton a vasárnapi megadugók helyett, és miért nem azokat tartják inkább fel a szombaton haladni vágyók helyett, erre még nem sikerült rájönnöm.

Olyan jó lenne egy ilyennek a fejébe belelátni egyszer, hogy ugyan mi gátolja a kézmozdulatait abban, hogy a szélső sávba irányítsa az autóját (akár index nélkül is, csak menjen már le...).

Kipuffogtam magam, jól esett.  :D

vagy tíz éve egy öreg fórumozó megmondta: megkerülöm jobbról. idegeskedjen, akinek két anyja van.. én is ezt csinálom. és közben a nejemmel morgok, hogy nem én vagyok a pályán a legnagyobb p.araszt :)