Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2781222 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21960 Dátum: 2021.04.17 22:29:47 »
Más.
Papptibi írt egy cikket a totalcaron az Árpád hídi balesetről, amiben részben van csak igaza. Ami az érdekes, hogy valamelyik kommentben van egy link, amelyen a mondeós ürge fedélzeti kamerája által rögzített korábbi esetek vannak. Mit mondjak, igen érdekes. És ha ennek tükrében nézi meg az ember az Árpád hídi esetről a térfigyelő kamera felvételeit, egyre inkább az a meggyőződése, hogy csak a mondeós ember hibázott, mi több, valszeg büntetőfékezni akart, de hogy a Volvo miatt nem fékezett, az igen valószínű.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.17 22:33:34 írta music »
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21961 Dátum: 2021.04.17 23:58:18 »
Igen, fékezésnek nyoma sincsen, inkább még rá is gyorsít, és agresszíven bevág a Volvós elé - gondolom ezután jött volna egy bűntetőfékezés (vagy talán ezt a fogalmat már lehet "Berkizés"-nek is nevezni), csak aztán gondolom közrejátszhatott a Mondeo műszaki állapota, a fékek és a gumik - no és persze a vezetői (nem) tudás, hogy a megleckéztetés így végződött.
Sőt, ha jól látszik a felvételen talán még ködlámpával is közlekedett (fényes nappal, ahogy "menőknél" ez illik), és erősen túllépte a megengedett sebességet is - ráadásul a külső sávban...
A Volvós nem is tudom egyáltalán hibázott-e azon kívül, hogy nem állt meg. Kellett arra számítania, hogy a külső sávban majd 100-al fog érkezni valaki? Esetleg nagy svunggal vágott ki? Nekem nem úgy tűnt...  :hmmmm:
Ha nem akart volna leckéztetni a Mondejós, és a kikerülő manőver után a sávjában marad, és persze a fékre tapos, lehet még koccanás se lett volna a dologból.  :hmmmm:
A többi videóját én is megnéztem, ebből egy nagyon lassú reakcióidővel rendelkező, balf @sz sofőr képe rajzolódik ki, az ilyentől örök életre el kellene venni a jogsit... az a "baleset" a furgonnal is csakis az ő szerencsétlensége miatt következett be, mert az is simán elkerülhető lett volna, nem volt ott akkora a sebesség.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21962 Dátum: 2021.04.18 05:28:28 »
Szerintem nem jó ötlet egy "vízraktárról" elnevezni még egy ilyen fogalmat sem, ez az alak ebből él meg, az ismertségből. Ne adjuk alá a lovat  :no:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21963 Dátum: 2021.04.18 10:27:42 »
No igen, neki az 5 perc hírnévnél sajnos sokkal de sokkal több jutott... pedig bármennyire is gondolkodom, semmi nem jut eszembe róla azzal kapcsolatban, hogy bármit is letett volna az asztalra...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21964 Dátum: 2021.04.18 12:37:16 »
Pont hogy szubjektív mert a 2 fékreakció távolságnyi hely tökre nem egy egzaktul megállapítható érték, egyrészt mindenki másképp becsüli ezt meg, másrészt objektív okokból is nehezen lenne mérhető. Mozgás közben pláne.
Ha ezt valaki nem tudja felmérni, az nem szabadna hogy jogosítványt kapjon és/vagy forgalomba menjen. Nyilván nem úgy gondoltam, hogy az adott helyzetben méterre meg kell tudni mondani fejből, de érezni azt kell (ahogy pl. hogy mekkora sebességgel tudok bevenni egy kanyart). És ha esemény van, bizony hogy méterre fogja megmondani a bíróság által felkért szakértő...

Giovanni75

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21965 Dátum: 2021.04.18 12:54:55 »
Ha ezt valaki nem tudja felmérni, az nem szabadna hogy jogosítványt kapjon és/vagy forgalomba menjen. Nyilván nem úgy gondoltam, hogy az adott helyzetben méterre meg kell tudni mondani fejből, de érezni azt kell (ahogy pl. hogy mekkora sebességgel tudok bevenni egy kanyart). És ha esemény van, bizony hogy méterre fogja megmondani a bíróság által felkért szakértő...
Én tavaly nyáron jártam úgy, hogy 120 tempomattal egy nyíl egyenes szakaszon előttünk kb 12 méterre a szembejövő átrántotta a kocsiját. Hasonló manővert kellett csinálnom, mint a Fordosnak a videón, még össze is ért a visszapillantónk, de én utána kényelmesen meg tudtam állni. Persze a marha répa elhajtott...
Toyota:
Chevrolet:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21966 Dátum: 2021.04.18 14:18:25 »
Ha ezt valaki nem tudja felmérni, az nem szabadna hogy jogosítványt kapjon és/vagy forgalomba menjen. Nyilván nem úgy gondoltam, hogy az adott helyzetben méterre meg kell tudni mondani fejből, de érezni azt kell (ahogy pl. hogy mekkora sebességgel tudok bevenni egy kanyart). És ha esemény van, bizony hogy méterre fogja megmondani a bíróság által felkért szakértő...
Ezt nem vitatja senki. A gond csak az, hogy egy Jonny terepjárós 200-al érkezve úgy érzi hogy ő simán be tudna sorolni két adott kamion közé (és ezt el is várja mindenki mástól), miközben egy szedános Sanyi meg ugyanabban a helyzetben 130-al menve úgy érzi hogy ő nem tud biztonságba besorolni ugyanoda (ezért nem tesz ilyet). Mert az előbbi egy magabiztos tököslegény 20 colos kerekekkel és sokszáz lóerővel és 5 csillagos törésztesszttes kocsiban ül a csaja mellett, az utóbbi meg egy 1.0-ás 15 éves Swift-ben ül, ugyanott, és beteg anyukáját viszi éppen haza. A két szereplő nem ugyanúgy fogja felmérni ugyanazt a helyzetet. A bíróságok ezeket igenis figyelembe szokták venni, mint súlyosbító/enyhítő körülményt.

Ez az érzés sajnos szubjektív és ez a fő oka a konfliktusoknak. Az ember hajlandó csak a saját szempontjából nézni a dolgokat, miközben más ugyanabban a szituban egészen másképp láthatja (érezheti) ugyanazt - ezt kellene egy picit toleránsabban kezelni - és nem visszaélni, esetleg erőszakoskodni.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.18 14:26:34 írta robi (Robi) »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21967 Dátum: 2021.04.18 19:52:29 »
Kellett arra számítania, hogy a külső sávban majd 100-al fog érkezni valaki? Esetleg nagy svunggal vágott ki? Nekem nem úgy tűnt...  :hmmmm:

Minden nap ott jövök be. Ott a külsőben a sziget lejárónál senki nem megy gyorsan. Buszok stb és ott már csak az megy aki lemegy jobbra ott meg sor van.
Budáról mindenki gangol a belsőbe és a középsőbe mert azok a sávok haladnak. 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21968 Dátum: 2021.04.19 17:44:03 »
Nem kell rangatni a kormanyt. Meg kene tanulni az eros fekezest...mindig mondom a felesegemnek is. Ha baj van elol, satu! Az autosok tobbsege eleteben nem fekezett meg akkorat, amit tud a kocsi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21969 Dátum: 2021.04.19 18:59:35 »
Ez igaz, de közben azt is jó nézni, mi van a kocsink mögött  :yes:

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21970 Dátum: 2021.04.19 20:26:29 »
Ez az érzés sajnos szubjektív és ez a fő oka a konfliktusoknak. Az ember hajlandó csak a saját szempontjából nézni a dolgokat, miközben más ugyanabban a szituban egészen másképp láthatja (érezheti) ugyanazt - ezt kellene egy picit toleránsabban kezelni - és nem visszaélni, esetleg erőszakoskodni.
Az érzés valóban lehet szubjektív, aminek az eredménye általában az, hogy a másik a hülye.  ::)  Ez leginkább a konfliktusos helyzetek toplistájának második helyezettjénél jön ki: az elsőbbségnél. Ami a  Mindenkihúzzonazutamból Jóskáknál úgy csapódik le, hogyha le kell szállni a gázpedálról, akkor engem itten feltartottak kéremalássan', ha meg neadjisten' még egy finomat fékezni is kell, akkor az már elegendő felhatalmazás az oldalablakon derékig kihajolva, habzó szájjal üvöltésre  :devil: 

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21971 Dátum: 2021.04.19 21:47:44 »
Jajj de jó is lesz majd az önvezető autók korában. Az ilyenekre úgy fogunk visszaemlékezni, mint a káromkodó kocsisokra.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21972 Dátum: 2021.04.19 21:53:00 »
Emiatt igen, de ahogy írtam, vannak fenntartásaim az önvezető autókkal kapcsolatban. Egyelőre kivárok, mi lesz a vége.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21973 Dátum: 2021.04.20 09:20:46 »
hááát... ahogy elnézem milyen vizinövény intelligenciaszintű emberszabásúak közlekednek körülöttem, néha már azt gondolom, bármilyen szoftver ami kicsit összetettebb a SuperMarionál, csak jobb lehet... 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21974 Dátum: 2021.04.20 10:45:33 »
OFF
Kicsit belegondol az ember abba, amit pl. itt olvas, a Teslánál is eléggé átgondolatlan ez a dolog:
https://hvg.hu/cegauto/20210420_Elon_Musk_szerint_nem_volt_bekapcsolva_az_onvezetes_a_texasi_sofor_nelkuli_halalos_balesetnel?s=hk
ON