Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2780623 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21930 Dátum: 2021.03.31 20:49:30 »
Az a vicc, hogy az ilyeneket a jogosítvány elvétele nem biztos, hogy visszatartaná a vezetéstől.  :hmmmm:
Emlékezzünk Ricsikére, a Dózsa György úti gyilkosra, akit utána még legalább 2x elkaptak jogosítvány nélkül vezetni - szóval minél több a - kétes úton - szerzett jövedelme valakinek, annál nagyobb pofátlanságokat engednek meg maguknak, mert azt hiszik ők mindenki felett állnak, és majd pénzzel úgy is sikerül megoldani mindent.
Igen, ez sajnos így megy. De szerintem csak addig, amíg ezt hallgatólagosan elfogadja a többség, vagyis azt hiszem, hogy erre az lenne a megoldás, hogy:
1. A szabályokat be kell tartani és tartatni
2. Aki a szabályokat megszegi (sőt, még veszélyeztet, illetve bűncselekményt követ el), azt minél gyorsabban előállítani és megbüntetni.
Ha az állampolgárok következetesen elvárnák ezt, akkor lenne eredménye, de ez már sajnos más terület.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21931 Dátum: 2021.03.31 20:52:43 »
Hát ezt eléggé másképpen látom. (...)
Remélem, hogy kiderülnek erről további részletek, illetve megtudjuk, hogy mik lettek a következmények.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21932 Dátum: 2021.03.31 21:03:19 »
Remélem, hogy lesznek - a mercis számára.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21933 Dátum: 2021.03.31 22:02:27 »
Én is kb ezt szúrtam le a videóból, hogy a videós az utolsó megelőzött autó előtt nagyon simán lehúzódhatott volna a jobb oldali sávba - mert majdnem 20 mp-ig tartott neki csak az, hogy teljesen egy vonalba kerüljön a megelőzendő járművel, szóval hatalmas sebességkülönbségről itt nem igazán beszélhetünk a 2 autó között... - és ebben a szituban ha tényleg lehúzódik, nem kellett volna még csak a fékre sem lépnie, sőt, talán még a gázpedálról sem elvennie a lábát, mert a Mercis addigra már régen megelőzte volna. Szintén nem értem hogy miután nagy nehezen megelőzte az autót, mi a francra várt annyit, hogy lemenjen a szélső sávba?  :hmmmm: Itt már erősen felmerül, hogy szándékosan nem ment le, mert gondolom addigra a Mercis már anyázott rá erősen - persze tudom, nincsen hátsó kamerás felvételünk, de itt borítékolható, hogy az utolsó előzés utáni belső sávban ragadás az már direkt a Mercis bosszantására történik...  :szemez:

Szóval igen, a Mercis bunkó paraszt volt, reméljük kap érte valamit... DE, az autós is bőven benne volt ebben a buliban, és ez bizony már kimerít(het)i a másik akadályozását/feltartását is - tök mindegy, hogy 130-al ment vagy akár még picivel többel is.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21934 Dátum: 2021.03.31 22:06:44 »
De miért lenne tökmindegy??
Hogyan hivatkozhatna a mercis??? Tisztelt Bíróság, feltartottak, mert 250-nel akartam menni, és 135-tel mentek előttem??? Ez már az abszurd kategória, nem érezzük???  :surrender: Megkülönböztető jelzése volt, vagy mi??? Nem értem!!
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.31 22:09:47 írta vd1234 »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21935 Dátum: 2021.04.01 00:44:04 »
Azért tökmindegy, met külön kell a két dolgot kezelni egymástól. Miben lenne más a helyzet ha mindez úgy történik hogy mindenkinek a sebessége 5km/h-val kevesebb? Elvégre a sebességmérés is lehet téves.

"Tanár úr, úgy keződött, hogy ő visszaütött..."

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21936 Dátum: 2021.04.01 05:59:25 »
De miért lenne tökmindegy??
Hogyan hivatkozhatna a mercis??? Tisztelt Bíróság, feltartottak, mert 250-nel akartam menni, és 135-tel mentek előttem??? Ez már az abszurd kategória, nem érezzük???  :surrender: Megkülönböztető jelzése volt, vagy mi??? Nem értem!!
Nem. Azért, mert bár kimehetett volna a kamerás autó, de nem tette. Ha személyautóval egy kamionkaravánt előzöl 100-zal, senki nem szólhat mögötted, pedig nagyon bosszantó - ha kimész az első adandó alkalommal.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21937 Dátum: 2021.04.01 06:21:04 »
Azért tökmindegy, met külön kell a két dolgot kezelni egymástól. Miben lenne más a helyzet ha mindez úgy történik hogy mindenkinek a sebessége 5km/h-val kevesebb? Elvégre a sebességmérés is lehet téves.

"Tanár úr, úgy keződött, hogy ő visszaütött..."
1. Pont ebben nem értünk egyet. Nem kell, ez szerintem egy téves általános vélekedés. Ráadásul megint kezdődik ez a sok feltételes mód  :wacko:
2. Pár kanyarral előbb ezt akartam írni én is. Ettől az idézettől van az az érzésem, hogy szegény jámbor mercis a szenvedő fél, hiszen csak kihozták belőle az állatot.

Nem. Azért, mert bár kimehetett volna a kamerás autó, de nem tette. Ha személyautóval egy kamionkaravánt előzöl 100-zal, senki nem szólhat mögötted, pedig nagyon bosszantó - ha kimész az első adandó alkalommal.
1. Ebben nem vagyok olyan biztos, mivel csak első kép van meg a kamerától.
2. Dehogynem szólhat, ezt joggal lehet nevezni feltartásnak, hacsak annak az autónak nem 100 a végsebessége.

Amúgy még mindig nem értem, hogy ha van egy ilyen eset, akkor a gyakorlatilag ártatlan félre próbálunk (akár csak részben is!) felelősséget hárítani?? TFH direkt  (amiben nem teljesen vagyok biztos, ilyen-olyan rossz döntést bármikor hoz bárki adott szituációban, ami nem  kell szándékos legyen) nem ment le előle már mondjuk fél km(szörnyű!) óta. Tőle elvárható, hogy ilyet ne csináljon 135-tel (!), amíg a  másik büntet, veszélyeztet, az meg "ja majdcsak megkapja a büntetést, de lehet nem is, kapcsolat meg pénz kérdése". Megy a szabályok vizslatása: a jobbra tartásba kapaszkodunk, hát az van mindenek előtt?? 135-tel nem rongyolsz kijjebb, te vagy a hunyó?? A másik csak sokkal gyorsabban akart menni a megengedett sebességnél, az az ő dolga, azonnal el kell engedni??? Ezek után szvsz nem véletlen, hogy itt tart a közlekedési helyzet ebben az országban  :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.01 06:33:22 írta vd1234 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21938 Dátum: 2021.04.01 09:01:00 »
Dehogy mentjük fel a mercist, hol írtam én ilyet? A palack eldobása veszélyeztetés, ez már büntetőjogi kategória, nem sima közlekedési szabálysértés.
A polémia arról szól, hogy egyrészt a másik nem volt okos abból a szempontból, hogy nem került el egy elkerülhető konfliktust, másrészt mégcsak nem is volt teljesen szabályos, mert nem ment ki a szélső sávba, amikor megtehette volna. Tegyük fel, hogy szirénázó rendőr jön mögötte, biztosan hirtelen kiderülne, hogy befér a másik elé...
Amit te írsz, hogy nem láttuk, mi van mögötte, hogy tényleg kimehetett volna, hát valljuk be, nem igazán életszerű, hogy valaki egyik pillanatról a másikra pont akkor kezdjen gyorsítani, amikor éppen többen előzik. Nem kizárható, de nem életszerű.
De egyébként tegnap kíváncsiságból megnéztem, hogy más fórumokon mit szólnak ehhez, és mindenütt azt mondják, amit én is, hogy a kamerás autó nem tett meg mindent a szabályok betartására és ezáltal a fölösleges konfliktus elkerülésére.
Még egyszer mondom, az, hogy valaki sáros, nem szedi le a másikról a koszt, attól hogy a kamerás autós esetleg vétett, nem lesz szabályosabb a mercis.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21939 Dátum: 2021.04.01 09:44:11 »
1. Pont ebben nem értünk egyet. Nem kell, ez szerintem egy téves általános vélekedés. Ráadásul megint kezdődik ez a sok feltételes mód  :wacko:
2. Pár kanyarral előbb ezt akartam írni én is. Ettől az idézettől van az az érzésem, hogy szegény jámbor mercis a szenvedő fél, hiszen csak kihozták belőle az állatot.
1. Ebben nem vagyok olyan biztos, mivel csak első kép van meg a kamerától.
2. Dehogynem szólhat, ezt joggal lehet nevezni feltartásnak, hacsak annak az autónak nem 100 a végsebessége.

Amúgy még mindig nem értem, hogy ha van egy ilyen eset, akkor a gyakorlatilag ártatlan félre próbálunk (akár csak részben is!) felelősséget hárítani?? TFH direkt  (amiben nem teljesen vagyok biztos, ilyen-olyan rossz döntést bármikor hoz bárki adott szituációban, ami nem  kell szándékos legyen) nem ment le előle már mondjuk fél km(szörnyű!) óta. Tőle elvárható, hogy ilyet ne csináljon 135-tel (!), amíg a  másik büntet, veszélyeztet, az meg "ja majdcsak megkapja a büntetést, de lehet nem is, kapcsolat meg pénz kérdése". Megy a szabályok vizslatása: a jobbra tartásba kapaszkodunk, hát az van mindenek előtt?? 135-tel nem rongyolsz kijjebb, te vagy a hunyó?? A másik csak sokkal gyorsabban akart menni a megengedett sebességnél, az az ő dolga, azonnal el kell engedni??? Ezek után szvsz nem véletlen, hogy itt tart a közlekedési helyzet ebben az országban  :cry:

Az a helyzet kedves kartárs, hogy ezt a "nótát" Te énekled tisztán!!! :yes: :yes: :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21940 Dátum: 2021.04.01 09:58:24 »
Dehogy mentjük fel a mercist, hol írtam én ilyet? A palack eldobása veszélyeztetés, ez már büntetőjogi kategória, nem sima közlekedési szabálysértés.
A polémia arról szól, hogy egyrészt a másik nem volt okos abból a szempontból, hogy nem került el egy elkerülhető konfliktust, másrészt mégcsak nem is volt teljesen szabályos, mert nem ment ki a szélső sávba, amikor megtehette volna. Tegyük fel, hogy szirénázó rendőr jön mögötte, biztosan hirtelen kiderülne, hogy befér a másik elé...
Amit te írsz, hogy nem láttuk, mi van mögötte, hogy tényleg kimehetett volna, hát valljuk be, nem igazán életszerű, hogy valaki egyik pillanatról a másikra pont akkor kezdjen gyorsítani, amikor éppen többen előzik. Nem kizárható, de nem életszerű.
De egyébként tegnap kíváncsiságból megnéztem, hogy más fórumokon mit szólnak ehhez, és mindenütt azt mondják, amit én is, hogy a kamerás autó nem tett meg mindent a szabályok betartására és ezáltal a fölösleges konfliktus elkerülésére.
Még egyszer mondom, az, hogy valaki sáros, nem szedi le a másikról a koszt, attól hogy a kamerás autós esetleg vétett, nem lesz szabályosabb a mercis.


Hamis a dal! Még kánonban is! "


"Júlia nem akar a földön járni,
Fölszállt inkább a fejünk fölé::
Júlia nem volt erős, vagy több mi nálunk
Júlia nem volt se jó se szép"


A tények makacs dolgok!  Bizonyára el tudta dönteni a videózó jármű vezetője, hogy mikor tud szabályosan és biztonságosan kisorolni jobbra, és ez bizony minden járművezető hatáskörébe van sorolva azután, hogy ennek eldöntésére
 fel lett jogosítva! A kutya +igéje, a karaván halad!
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.01 10:00:55 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21941 Dátum: 2021.04.01 10:32:52 »
Music, ha én bármikor a pályán kimennék amikor tolnak a belsőben akkor kamionok között élném az életem.  egy lóf.t.
130 felett megyek én is várja meg amíg egy nekem fékezés nélküli kényelmes szakasz adódik.  majd akkor kimegyek.
Az meg a másik hogy senki nem enged vissza.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21942 Dátum: 2021.04.01 21:11:02 »
Szerintem ez vezetési kultúra kérdése.
Én speciel ha indexelnek a szélső sávban - és természetesen nem 40-50 km/h a sebességkülönbségünk - akkor leveszem a lábam a gázról, és villogva jelzem, hogy gyere be elém nyugodtan (főleg ha még látom a visszapillantómban, hogy olyanok jönnek mögöttem, akik biztosan nem engednék maguk elé az autóst - a teljesség igénye nélkül ezek a mercis, bmw-s, audis, passatos kvartettből kerülnek ki az esetek 90%-ban).

Illetve amikor előzök valakit, de látom, hogy rövid időn belül szerencsétlennek lassítania kell majd, mert utoléri a szélsőben előtte haladót. Én ilyenkor lejjebb nyomom a gázpedált, hogy előbb letudjam az előzést - és ezáltal ő is kényelmesebben - esetleg kisebb fékezéssel ki tudjon sorolni majd utánam.
Fáj egy ilyen gesztus, vagy netán több ezer Forintos kiadással jár? Tudtommal nem... Akkor miért csak baromira kevesen cselekszenek így hasonló szituációkban?  :innocent: :szemez:
Azért a mai kor autói - még egy sima szívó 1.4-1.6-os benzines is tud tisztességesen gyorsulni 130-ról - csak hát ugye az a bizonyos kultúra, a másik helyzetébe történő beleképzelés/beleélés, a másik autós segítése, partnerként kezelése - nos ilyen téren a közlekedési kultúránk egyenlő a nullával - sajnos...  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21943 Dátum: 2021.04.01 21:22:54 »

A tények makacs dolgok! Bizonyára el tudta dönteni a videózó jármű vezetője, hogy mikor tud szabályosan és biztonságosan kisorolni jobbra, és ez bizony minden járművezető hatáskörébe van sorolva azután, hogy ennek eldöntésére  fel lett jogosítva! A kutya +igéje, a karaván halad!

Nincs több kérdésem.
Ha ez így lenne, sosem lenne baleset.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21944 Dátum: 2021.04.01 21:25:25 »
Szerintem ez vezetési kultúra kérdése.
Én speciel ha indexelnek a szélső sávban - és természetesen nem 40-50 km/h a sebességkülönbségünk - akkor leveszem a lábam a gázról, és villogva jelzem, hogy gyere be elém nyugodtan (főleg ha még látom a visszapillantómban, hogy olyanok jönnek mögöttem, akik biztosan nem engednék maguk elé az autóst - a teljesség igénye nélkül ezek a mercis, bmw-s, audis, passatos kvartettből kerülnek ki az esetek 90%-ban).

Illetve amikor előzök valakit, de látom, hogy rövid időn belül szerencsétlennek lassítania kell majd, mert utoléri a szélsőben előtte haladót. Én ilyenkor lejjebb nyomom a gázpedált, hogy előbb letudjam az előzést - és ezáltal ő is kényelmesebben - esetleg kisebb fékezéssel ki tudjon sorolni majd utánam.
Fáj egy ilyen gesztus, vagy netán több ezer Forintos kiadással jár? Tudtommal nem... Akkor miért csak baromira kevesen cselekszenek így hasonló szituációkban?  :innocent: :szemez:
Azért a mai kor autói - még egy sima szívó 1.4-1.6-os benzines is tud tisztességesen gyorsulni 130-ról - csak hát ugye az a bizonyos kultúra, a másik helyzetébe történő beleképzelés/beleélés, a másik autós segítése, partnerként kezelése - nos ilyen téren a közlekedési kultúránk egyenlő a nullával - sajnos...  :whistling:

Érdekes megközelítés, de az előző felütés nem rólad szól(t)!  :surrender: :surrender: :surrender:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu