Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2778827 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21915 Dátum: 2021.03.13 20:58:47 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21916 Dátum: 2021.03.14 10:10:29 »
Lehet, nekem is gyanús, viszont 8:00 körül a toyotás már biztos nem trükk.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21917 Dátum: 2021.03.29 20:30:27 »
Lehet tippelni, milyen márkájú autót vezetett a legújabb büntetőfékezős videó főszereplője. Nem mellesleg a büntetőfékezés volt a legkevesebb, amit művelt...
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21918 Dátum: 2021.03.30 21:46:33 »
BMW-re tippeltem, de aztán egy ML Merdzsó lett a főszereplő.  :szemez: :innocent:
Mondjuk valóban talán kicsit túl sokáig volt a belső sávban a videós kocsi, volt egy szakasz 2 autó között, ahol nyugodtan és kényelmesen lemehetett volna a szélsőbe - mert persze 130 km/h a legmagasabb sebesség, de ettől úgy is lesznek, akik ezt nem tartják be.

Persze a Mercis reakciója se semmi, ezek ilyenkor megszűnnek sietni, van idejük büntető fékezni - ez a rohadék meg a tetejébe szándékosan ki is dob - az autósra célozva - egy 1,5 literes flakont.
Remélem a rendszáma megvan, és a rendőrök megajándékozzák egy kövér csekkel és pár büntetőponttal.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21919 Dátum: 2021.03.31 08:11:26 »
BMW-re tippeltem, de aztán egy ML Merdzsó lett a főszereplő.  :szemez: :innocent:
Mondjuk valóban talán kicsit túl sokáig volt a belső sávban a videós kocsi, volt egy szakasz 2 autó között, ahol nyugodtan és kényelmesen lemehetett volna a szélsőbe - mert persze 130 km/h a legmagasabb sebesség, de ettől úgy is lesznek, akik ezt nem tartják be.

Persze a Mercis reakciója se semmi, ezek ilyenkor megszűnnek sietni, van idejük büntető fékezni - ez a rohadék meg a tetejébe szándékosan ki is dob - az autósra célozva - egy 1,5 literes flakont.
Remélem a rendszáma megvan, és a rendőrök megajándékozzák egy kövér csekkel és pár büntetőponttal.
En is BMW-re gondoltam alapból  ::)
Ebből jóval nagyobb baj is lehetett volna, mert a másik autót jobbról már kényszerből előzte, mivel nem tudott figyelni a majom hátra és előre is egyszerre. Abba belerohant volna, és mögöttük még egy pár másik ártatlan, ő végül megúszta volna a mercedesében egy karcolás nélkül   :gun_bandana:
Amúgy ilyen esetben a jogosítványát vonnám be legalább 5 évre, de ebben az országban ilyet akkor tudnék elképzelni, ha nem flakont, hanem kézigránátot dobott volna ki, akkor sem túl nagy valószínűséggel  :censored: :censored:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21920 Dátum: 2021.03.31 10:11:19 »
Érdekes eset, mert a videót készítő autó vezetőjének bőven lett volna alkalma korábban visszatérni, ez közönséges feltartás/akadályoztatás, amit ő művelt.
DE természetesen ez senkit semmire nem jogosít fel, max.ha nagyon nem vagy higgadt, egy duddantás még belefér, de ennyi. A jobbról előzés ebben a formában különösen ijesztő, kész szerencse, hogy nem egy béna sofőr ment előtte, aki ijedtében esetleg félrerántaná a kormányt. Mert az akkor onnan már gondatlan veszélyeztetés.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21921 Dátum: 2021.03.31 10:27:29 »
Érdekes eset, mert a videót készítő autó vezetőjének bőven lett volna alkalma korábban visszatérni, ez közönséges feltartás/akadályoztatás, amit ő művelt.
DE természetesen ez senkit semmire nem jogosít fel, max.ha nagyon nem vagy higgadt, egy duddantás még belefér, de ennyi. A jobbról előzés ebben a formában különösen ijesztő, kész szerencse, hogy nem egy béna sofőr ment előtte, aki ijedtében esetleg félrerántaná a kormányt. Mert az akkor onnan már gondatlan veszélyeztetés.

Azt gondolom, nem mondhatjuk, hogy "minek ment oda", hiszen ha igaz, akkor ő GPS szerint ment 135-tel, ami pl. nálam olyan 145-150 a sebességmérőn.
Ez közel sem feltartás. Autópályán legalább 60-nal lehet menni, na ha annyival megy és nem húzódik le, azt lehetne feltartásnak/akadályozásnak nevezni, 135-öt azt nem. Nem mehet többel sem merci, se bmw, a kamerás autós sem mehetne ennyivel, sem más, nemhogy még azt gondolja, hogy őt FELTARTJÁK 135-tel...  :wacko: Még azt el tudom képzelni, hogy a kamerás autós ellen eljárnak, mert 135-tel zúzott  :surrender:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21922 Dátum: 2021.03.31 12:12:28 »
Érdekes eset, mert a videót készítő autó vezetőjének bőven lett volna alkalma korábban visszatérni, ez közönséges feltartás/akadályoztatás, amit ő művelt.
DE természetesen ez senkit semmire nem jogosít fel, max.ha nagyon nem vagy higgadt, egy duddantás még belefér, de ennyi. A jobbról előzés ebben a formában különösen ijesztő, kész szerencse, hogy nem egy béna sofőr ment előtte, aki ijedtében esetleg félrerántaná a kormányt. Mert az akkor onnan már gondatlan veszélyeztetés.

 :nono: :nono: :nono:
Ezt akkor lehetne kijelenteni, ha a kamera a jobb oldali és a mögöttes forgalmat is vette volna az előzést végrehajtó járműből, hiszen nem láthat(t)juk, hogy a megelőzött jármű változtatta e helyzetét, sebességét!  :surrender:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21923 Dátum: 2021.03.31 14:05:44 »
Azt gondolom, nem mondhatjuk, hogy "minek ment oda", hiszen ha igaz, akkor ő GPS szerint ment 135-tel, ami pl. nálam olyan 145-150 a sebességmérőn.
Ez közel sem feltartás. Autópályán legalább 60-nal lehet menni, na ha annyival megy és nem húzódik le, azt lehetne feltartásnak/akadályozásnak nevezni, 135-öt azt nem. Nem mehet többel sem merci, se bmw, a kamerás autós sem mehetne ennyivel, sem más, nemhogy még azt gondolja, hogy őt FELTARTJÁK 135-tel...  :wacko: Még azt el tudom képzelni, hogy a kamerás autós ellen eljárnak, mert 135-tel zúzott  :surrender:
Ezt sokan nem így értelmezik sajnos.
Az mindegy hogy mennyivel szabad menni egy adott útszakaszon, az hogy valaki ezt nem akarja betartani, az ő magán ügye, és Te nem tarthatod fel akkor sem ha Te úgy gondolod hogy ő szabálytalanságot követ el ha a megengedettnél gyorsabban akar menni.
Önrendelkezés joga...
Ez a mai individualista világba ami körénk nőtt jellemző sajnos.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21924 Dátum: 2021.03.31 15:04:25 »
A takaroggyazutambó' viájpícsávóvagyok' utolérős honfitársaink szerintem teljesen meg vannak győződve arról, hogy mindenkinek kutya kötelessége mindenkor azonnal lehúzódni ha utolérünk valakit. Csakhogy a visszatérés az előzött jármű elé annak zavarása nélkül kell hogy történjen, tehát ha nincs egy követési távolságnyi hely a megelőzött és a következő jármű között, akkor bizony folytatható az előzés - természetesen útviszonyoknak megfelelő sebességgel (v.ö.: megengedett legnagyobb <> kötelező legkisebb). Egyszerűsítve: nem, nem kell visszasorolni és besatuzni két 90el haladó kamion közé, csakhogy Műmájer Józsinak ne kelljen kicsit lassítani a belsőben ha utolér.
De ezt végiggondolni már intelligencia és empátia szükséges, amit (sajnos) nem mérnek a jogosítvány alkalmasságin.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21925 Dátum: 2021.03.31 17:03:53 »
Ezt sokan nem így értelmezik sajnos.
Az mindegy hogy mennyivel szabad menni egy adott útszakaszon, az hogy valaki ezt nem akarja betartani, az ő magán ügye, és Te nem tarthatod fel akkor sem ha Te úgy gondolod hogy ő szabálytalanságot követ el ha a megengedettnél gyorsabban akar menni.
Önrendelkezés joga...
Ez a mai individualista világba ami körénk nőtt jellemző sajnos.

1. A kamerás autó GPS szerint 135-tel haladt el egy vagy több autó mellett, nyilván mert látta, hogy valaki repülve közeledik mögötte. Ahogy lehetett, biztonságosan visszasorolt a külsőbe. Nem szándékosan tartotta fel a repülőt, azt gondolom, mert úgy gondolta, hogy majd megmutatja neki: akkor még egy darabig maradhatott volna előtte. Vagyis: ha már a kamerás autó is többel ment a megengedettnél, hogy NE tartsa fel a megengedettnél JÓVAL GYORSABBAN repülő mercédeszest, akkor főleg látszik a szándékos feltartás hiánya.
2. Az előző hozzászólásom alapján újra: azért azt ne várja el senki, hogy 200-zal menjek, hogy mielőbb elkotródhassak az útjából, mert ő 220-szal akar menni, akárhogy is gondolja: NEM veszélyeztethet másokat a felelőtlen magatartásával! Ha nincs senki a pályán, és 500-zal akar menni, akkor menjen, a saját nyakát töri ki, a másét nem. Ebben a valóban erősen individualista világban IS, tehát kicsit le kellene törni az ilyen fajta individualitást, mondjuk egy azonnali jogosítvány-bevonással.
Én is voltam már egyszer elég felelőtlen sajnos, én is megnéztem, mennyire repül az Audi, ami elhúzott, de nem volt sehol senki más, azért mertem megtenni. Nem vagyok büszke rá egyáltalán, de más közlekedőket akkor sem veszélyeztettem. Aztán ne felejtsük el, hogy ez a csóka ezután még büntetőfékezett, palackot dobott, jobbról leállósávon húzott el egy másik autó mellett, aminek a szerencsés kimenetele nem rajta múlott! Ezt szerintem ne magyarázzuk azzal, hogy az egész nem történt volna meg, ha szegény mercédeszes csókát egy felelőtlen alak 135-tel nem tartja fel  :nonono:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21926 Dátum: 2021.03.31 18:48:49 »
Ahogy lehetett, biztonságosan visszasorolt a külsőbe.
Ezt nem teljesen így van, az összes felvételen látható autó közé simán besorolhatott volna, az utolsó mögé még végképp, ráadásul úgy, hogy valszeg le se kellett volna vegye a lábát a gázról, mert újra ki tudott volna sorolni miután a mercis elment.

Én is a belsőbe megyek többnyire, de amikor látom hogy valaki siet mögöttem, fölöslegesnek tartom ezt a hülye izmozást, hadd' menjen.
Ha egyszer netán nekem is sietnékem van, akkor meg jól esik amikor ugyanígy elengednek. Meg is szoktam köszönni egy vészvillogtatással. Viszont sose villogok ha utolérek valakit, előbb-utóbb úgyis rájön hogy ki kell soroljon.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21927 Dátum: 2021.03.31 19:30:19 »
Ezt nem teljesen így van, az összes felvételen látható autó közé simán besorolhatott volna, az utolsó mögé még végképp, ráadásul úgy, hogy valszeg le se kellett volna vegye a lábát a gázról, mert újra ki tudott volna sorolni miután a mercis elment.

Én is a belsőbe megyek többnyire, de amikor látom hogy valaki siet mögöttem, fölöslegesnek tartom ezt a hülye izmozást, hadd' menjen.
Ha egyszer netán nekem is sietnékem van, akkor meg jól esik amikor ugyanígy elengednek. Meg is szoktam köszönni egy vészvillogtatással. Viszont sose villogok ha utolérek valakit, előbb-utóbb úgyis rájön hogy ki kell soroljon.

Még egyszer: nem ismerünk minden körülményt, sok a "volna" meg a "valószínűleg". Ami szerintem biztos:
1. GPS szerint a megengedett sebességnél GYORSABBAN ment a kamerás autó, ergo ha akart volna sem tudott volna feltartani senkit, aki szabályosan közlekedik.
2. Nehogy a normálisan közlekedők igazodjanak már a szabályokra magasan tevőkhöz, sőt, a másokat veszélyeztetőkhöz, ezeket felelősségre kell vonni és minél előbb, annál jobb.
3. Igazad van, persze, ha az ember tud, húzódjon félre, és én sem szoktam keresni a bajt (ahogy épeszű vezetők általában nem teszik), de adott esetben nem tudtam volna azt érezni, hogy valós 135-tel éppen feltartok valakit, aki hangsebességre törekszik. Szerintem az ilyen elemek meg fogják tenni ezt legközelebb is, lehet, hogy pont Veled szemben is (ne legyen úgy!), mert ők valamiért felsőbbrendűnek érzik magukat (ha nem így lenne, akkor honnan veszi már a bátorságot ott helyben büntetni több módon is, hát kicsoda ő???). Akkor lehet, hogy (mivel jóval pontosabban fogod ismerni a körülményeket) másképpen vélekednél büntetőfék meg dobálózás után. Ezért szerintem hiba, ha azon rágódunk, hogy ugyan már, miért nem álltak előle félre úgy és akkor, ahogy az veszélyeztető szerint még tolerálható (!!!) lett volna  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.31 19:34:41 írta vd1234 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10677
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21928 Dátum: 2021.03.31 20:00:06 »
Amúgy ilyen esetben a jogosítványát vonnám be legalább 5 évre, de ebben az országban ilyet akkor tudnék elképzelni, ha nem flakont, hanem kézigránátot dobott volna ki, akkor sem túl nagy valószínűséggel  :censored: :censored:

Az a vicc, hogy az ilyeneket a jogosítvány elvétele nem biztos, hogy visszatartaná a vezetéstől.  :hmmmm:
Emlékezzünk Ricsikére, a Dózsa György úti gyilkosra, akit utána még legalább 2x elkaptak jogosítvány nélkül vezetni - szóval minél több a - kétes úton - szerzett jövedelme valakinek, annál nagyobb pofátlanságokat engednek meg maguknak, mert azt hiszik ők mindenki felett állnak, és majd pénzzel úgy is sikerül megoldani mindent.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21929 Dátum: 2021.03.31 20:46:28 »
Hát ezt eléggé másképpen látom. A mercisről semmi jót nem lehet mondani, az nem téma. A videót készítő autós számomra a kérdéses.
Abból ítélve, hogy az előzés befejeztekor a sebessége visszaesett 130 alá, arra lehet következtetni, hogy az előzés miatt gyorsult fel a videón látható tempóra. Abban egyetértünk, hogy önmagában a GPS 135 nem minősülhet feltartásnak, - a feltartás a KRESZ-ben nincs külön definiálva, ahol találsz definíciót róla, ott pedig az nincs tisztázva, hogy feltartás-e az, ha a feltartott a megengedettnél gyorsabban megy, a józan ész azt mondhatná, hogy nem, de a jog nem egyenlő a józan ésszel... - és tk. még meg is kell dicsérni, hogy gyorsított az előzéshez, hogy hamarabb túl legyen rajta. Csakhogy. Autópályán aztán különösen létezik egy jobbra tarts mottóval megjelölhető szabály.
Ha szigorúak vagyunk, akkor azt mondhatjuk, hogy gyakorlatilag az összes megelőzött autó elé kimehetett volna, mert lett volna annyi hely, de legyünk megengedők, volt akkora sebességkülönbség, hogy ne tegye. Meg a felirat szerint, ekkor még nem volt mögötte a Merci. Viszont azt már láthatta, hogy a legutolsó autó (tán Octavia kombi) gyorsabb, mint a többi megelőzött, hisz az is megelőzte a többit, és az ő korábbi utazótempójához képest nem megy annyival gyorsabban, (ha egyáltalán gyorsabban ment), hogy foggal-körömmel ragaszkodni kelljen a megelőzéséhez. 0:30 környékén értünk ide, ott tényleg simán kimehetett volna, szerintem a jobbra tarts szellemében ki is kellett volna mennie. Látható volt a videón, hogy valahol itt jöhetett a Merci, mert a Skoda előzésekor már majdnem 140-ig felgyorsult, márcsak fogyasztási szempontból is jobban járt volna, ha elengedi a mercist és utána előzi meg a Skodát, ha egyáltalán gyorsabb nála.
Tehát egyrészt nem tartott jobbra, pedig megtehette (szerintem kellett is) volna, és így feltartotta a Mercit, másrészt a KRESZ arról is szól, hogy a közlekedés minden résztvevője köteles a balesetek elkerülésére. Ez azt is jelenti, hogyha látod, hogy a másik hülye, akkor kivéded a hibáját. Elcsépelt frázis, de igaz, hogy a temetők tele vannak olyanokkal, akiknek elsőbbsége volt.
És igen, ha azt látom, hogy egy M. Richárd/B. Krisztián típusú emberszerű, de annak nem nevezhető lény nagyon közeledik mögöttem egy Merci terepjáróban, akkor nem kezdek p.csméregetésbe, mert abban biztosan alulmaradok, - lásd még: Ne vitatkozz idiótákkal, mert lehúznak a saját szintjükre, aztán legyőznek a rutinjukkal - hanem inkább kimegyek és elengedem, mégha ezzel erősítem is ezen lények saját felsőbbrendűségükbe vetett hitét.
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.31 20:50:42 írta music »
music