Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2780114 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21885 Dátum: 2021.02.09 12:04:47 »
a vakító LED lámpájukkal (ezeket úgy látszik, hogy nem lehet jól beállítani).
Egy érdekes észrevétel amúgy, korábban amikor az E10 Corollában ültem akkor ugyanez volt az érzésem úgy a szemből jövők, mint a mögöttem lévők kapcsán. Rend szerint mindig le is villogtam őket érezzék hogy helytelen vakító fénnyel járkálni. Hőbörögtem is a műszaki vizsgán hogy miféle dolog az hogy a lámpák helyes működésének megállapítása csak annyiban merül ki hogy lepróbálják be lehet-e kapcsolni.
Aztán miután átültem a Cee'd-be, akkor ugyanazon körülmények között szinte teljesen megszűnt a jelenség, magyarán sokkal, de sokkal ritkábban fordult elő hogy vakítónak érezzem a többiek fényét. Meg is lepődtem, végül arra a következtetésre jutottam hogy egyszerűen ennyit számít az, ha 10cm-el magasabban ül az ember az úttesthez képest.
Aztán amióta Verson-k van, már csak akkor vakítanak szemből ha emelkedő van és közelítek a csúcshoz, akkor fordul elő hogy a szembe jövők nyalábjába esik az utastér.
Az "ültetés" kiment a divatból, az újabb és újabb modellek egyre magasabbak és ezzel együtt a lámpák is feljebb kerülnek, ezáltal könnyebben tudnak messzebre világítani, de ennek az az ára hogy akik lent vannak azokat meg vakítja.
Vélhetően az elektromos meghajtás elterjedésével ez megtörik majd, újra visszaköszön majd az a trend, hogy minél közelebb vagyunk az úttesthez, annál hatékonyabb az energiafelhasználásunk...
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.09 12:06:23 írta robi (Robi) »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21886 Dátum: 2021.02.09 12:23:51 »
Más. Vesszőparipám, és érdekes, hogy ebben a témában hivatalosan még senki nem kutakodott, pedig itt nincs pártkötődés, viszont milliárdos volumenű dolog susmussal: hogy van az, hogy Magyarországon szinte minden komolyabb állami autóbeszerzést a Porsche Hungária nyer meg, miközben tudható, hogy flottaautóik nagy része (főleg az Audik, Passatok) gyakorlatilag többet vannak szervizben, mint forgalomban, tehát nem éri meg a megrendelőnek. Mégis (vagy inkább éppen ezért?) a kiírásokban a paraméterek közt a fenntartási költség mindig nagyon alul van súlyozva.
Az a probléma hogy nem lehet/szabad egy lapon említeni a különféle költség típusokat. A beszerzési/beruházási, illetve az üzemeltetés költség két kifejezetten olyan költség típus ami nem keverendő. Főleg nagy vállalatoknál problémás a dolog, ugyanis rend szerint nehézségeket okoz úgy gazdálkodni hogy előbb legyen félre téve pénz beruházásokra, amik egyszeri, akár nagyobb kiadásokat jelentenek, majd ha ez összegyűlt akkor legyen véve drágább, de alacsonyabb üzemeltetési költséget igénylő eszközöket. Állami/Önkormányzati szinten pedig végképp komoly kihívás ezt elérni, mert ott eleve a vezetőség csak max 4-5 éves ciklusokban gondolkodhat, ennél hosszabb távú stratégiák kidolgozása és megtartása nem érdeke senkinek. Arról nem is beszélve hogy ezeknél a vállalatoknál a gépjárműpark legjobb esetben is csak egy kiszolgáló, segítő eszközt jelent, nem pedig az aktivitás fő profilját adó infrastruktúra (hacsak nem lenne mondjuk egy taxitársaság, mint nagyvállalat, de az nincs). Tehát kvázi ezeknek az autó a cég életében olyan típusú költség mint mondjuk a fénymásolók stb.

Így aztán abba menekülnek, hogy az egyszeri beruházási költség legyen minél kisebb, a havi rezsi pedig lehet vastagabb, így kompenzálják egymást. Könnyebben lehet becsúsztatni a havi működési költségbe az autó árát még akkor is ha az magasabb. Ezért tarol pl. a lízingelés meg a flottabérlés is. Ez Európába elterjedt modell, így naná, hogy az itteni piaci szereplők erre az igényre könnyebben reagálnak, akár gyártási szintről is lehet ehhez alkalmazkodni és a kereskedőket megtámogatni hogy tudjanak pályázni. Az nem biztos hogy a szervíznek kifizetett pénz az tulajdonképpen csak a ténylegesen elvégzett szerviz díja. Benne van az előre leszerződött "egyedi konstrukcióban" hogy mennyi az annyi.
Távol keleten nem ez a szemlélet domináns. Egy Toyota vezért nem fogsz meggyőzni arról hogy itt így jobb lenne üzletelni.

Azért elszórtan vannak kedvező jelenségek. Pl. az MTVA-nak (saját magához mérten) elég komoly Auris flottája van.
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.09 12:47:50 írta robi (Robi) »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21887 Dátum: 2021.02.09 20:21:34 »
(...)
Az "ültetés" kiment a divatból, (...)
Pár hete/hónapja(?) vannak benn elöl az új KYB rugók, ez legalább 4-5 centit emelt az elején szerintem.
A hátsókat még nem tudtam beszerelni, ott is hasonló szintű változást feltételezek.
Ez ugyan még nem 10 centi, de kíváncsi vagyok, hogy lesz-e valami pozitív változás.
Mondjuk az úthibákat meg a fekvőrendőröket máris jobban tolerálja a gépsárkány...


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21889 Dátum: 2021.02.10 23:22:27 »
Pont pár napja írtunk itt róla, mennyi közbeszerzést nyert(ek) - mindig - a VW csoport termékei.

Erre most olvastam egy cikket, hogy a rendőrség - a határaink pásztázására - 52db Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D-t vásárolt , és állított forgalomba Decemberrel.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21890 Dátum: 2021.02.16 20:04:42 »
Hány éves is Vitray...?
Ha jól rekonstruálom a történteket, - mindkét kocsi orral az Oktogon felé állt meg - ő a Szív utcából jött, és az Andrássy út záróvonalán átmenve akart továbbhaladni vagy egyenesen  a Szív utca folytatásában, vagy bekanyarodni az Andrássyra az Oktogon irányába. A mai autók biztonsági színvonalát jelzi, hogy az ütközés erejétől Volvonak kitört a kereke és kinyílt az összes légzsákja, az Audinak leamortizálódott az orrésze, de mégsem sérült meg senki.
Megint és okkal fel fog lángolni a vita, hogy hány éves korig/milyen egészségi állapotig szabad jogsit adni, és hogy ezt mennyire lehet eldönteni egy orvosi rendelőben.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21891 Dátum: 2021.02.17 11:24:29 »
Hány éves is Vitray...?
Ha jól rekonstruálom a történteket, - mindkét kocsi orral az Oktogon felé állt meg - ő a Szív utcából jött, és az Andrássy út záróvonalán átmenve akart továbbhaladni vagy egyenesen  a Szív utca folytatásában, vagy bekanyarodni az Andrássyra az Oktogon irányába. A mai autók biztonsági színvonalát jelzi, hogy az ütközés erejétől Volvonak kitört a kereke és kinyílt az összes légzsákja, az Audinak leamortizálódott az orrésze, de mégsem sérült meg senki.
Megint és okkal fel fog lángolni a vita, hogy hány éves korig/milyen egészségi állapotig szabad jogsit adni, és hogy ezt mennyire lehet eldönteni egy orvosi rendelőben.

Biztos otthon felejtette az ülésmagasítót a 89. ('932.11.05.) évében járó "túlméretes", (porszívó ) az inkriminált részt töröltem, és kérném, hogy maradjunk a tárgynál, az ügynökmúlt nem témája egy autós fórumnak, legfeljebb olyan összefüggésben jöhetne elő, ha valakit egy közlekedési balesete miatt szerveztek be, de itt nem erről van szó, almighty. 
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.17 12:29:24 írta music »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21892 Dátum: 2021.02.17 11:31:55 »
Biztos otthon felejtette az ülésmagasítót (...)
Nem kevés, főleg röpködni.
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.17 11:41:31 írta vd1234 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21893 Dátum: 2021.02.17 11:35:12 »
Nem tudom, azt olvastam, hogy '32-es születésű, és 88 éves. Az sem kevés, főleg röpködni.

Picit mellé lőttem, de már korrigáltam. ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21894 Dátum: 2021.02.17 11:42:01 »
Picit mellé lőttem, de már korrigáltam. ;)

Én is, bárkivel előfordul ;)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21895 Dátum: 2021.02.17 11:58:56 »
Viszont az ütközés következményeit elnézve nem kis sebességgel következhetett be a baleset. Volt ott tempó rendesen, fékezés meg nem sok, és ez utóbbiban nemcsak az Audi vezetője lehet hibás, de ezt majd a szerv tisztázza.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21896 Dátum: 2021.02.20 12:23:15 »
Vitray elismerte, hogy hibázott és nem hagyja abba a vezetést.
Erre mondják, hogy aki hülye, haljon meg, csak az autózásban az a rossz, hogy baleset okozásánál gyakran épp az okozó ússza meg, és másvalaki hal bele az ő hibájába...  :censored:
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21897 Dátum: 2021.02.20 21:37:56 »
Jó hát mondjuk az illető eleve nem egy könnyű eset emberileg, mint ismert, ennek fényében pedig nem is csodálkozom a döntésén.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21898 Dátum: 2021.02.21 07:01:49 »
Viszont az ütközés következményeit elnézve nem kis sebességgel következhetett be a baleset. Volt ott tempó rendesen, fékezés meg nem sok, és ez utóbbiban nemcsak az Audi vezetője lehet hibás, de ezt majd a szerv tisztázza.
A sebesség milyen szempontból érdekes (vizsgálandó akkor), ha a balesetben vétkes vattakabátos vigéc, záróvonalon hajt át járművével?
 
Egy rugóra jár az alfanumerikusan utolsó  kategóriás, megszüntetve megőrzött hírközlővel egyesek gondolatisága, mert már megy a mosdatás.
"Azt nyilatkozta most, hogy a közlekedési szituációban még a régi szabály élt a fejében, miszerint elsőbbséget kell adni, és kanyarodhat, de ez megváltozott."
" Vitray Tamás a helyszínen elismerte, hogy ő hibázott, ugyanis a Szív utca felől áthajtott a záróvonalon, és nem vett észre egy haladási irányt jelző táblát."
Mi a FAX van??? A záróvonal átléphető, ha figyelembe veszi az azután elhelyezett a haladás irányára kihelyezett jelzőtáblát???

"Az ismert sportriporter és televíziós személyiség Volvója a Szív utcából fordult ki az Andrássy útra, és rommá tört, amikor telibe találta azt az oldalról belehajtó, ám vétlen Audi sofőrje."
Na ja! Bizonyára azért tört rommá a volvó teljes eleje, mert oldalról törte meg az audi!!! Azért  van összetörve az audi bal hátsó ajtaja mert 1000-el száguldott a záróvonallal "védett" úton!
 
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.21 07:31:41 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21899 Dátum: 2021.02.21 07:39:46 »
"Azt nyilatkozta most, hogy a közlekedési szituációban még a régi szabály élt a fejében, miszerint elsőbbséget kell adni, és kanyarodhat, de ez megváltozott."

Korábban magasabb, szélesebb, pirosabb,...volt, hogy valóban zárjon, tomika???
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu