Néhány megjegyzés.
1. Még mielőtt bárki bárhová is letenné voksát, ha nem ismeri, meg kell néznie a
cikkben szereplő térképet. (A cikket csak emiatt linkeltem be, bár el lehet olvasni, ez is egy vélemény.) Ebből nagyon jól látszik, hogy már most is milyen sokfelé van 30-as korlátozás, szó nincsen arról, hogy egyik napról a másikra a felére akarnák lelassítani a város közúti forgalmának tempóját. Márcsak azért sem, mert amikor jelentős forgalom van, teljesen illúzió még az 50 is - kedvencem, amikor a yardot olyan helyre és időpontra küldik ki traffizni, amikor biztonsággal tudható, hogy álló, vagy poroszkáló kocsisort fotózhat... - ezen esetekben gyakorlatilag formális a változtatás.
2. Senki sem állította, hogy ezen tervek szerint Budapest teljes területén nem lehetne majd 30-nál gyorsabban menni. Annyi a terv, hogy 30 lesz az általános, az ettől eltérőt jelölni fogják, és természetesen a nagyforgalmú és többsávos utakon, mint a Hungária-gyűrű, Szentendrei út és társaik nagyobb sebesség lesz elérhető.
3. Budapest tömegközlekedése bármennyire is szeretjük szidni (magamat is beleértve), Európában a jók között van, már amennyiben ezalatt azt értjük, hogy A pontból B-be mennyi idő alatt, milyen átlagsebességgel jutsz el. Csak egy jellemző példa: a bécsi körúti villamos csúcsidőben 7-8 percenként jár, és mindkét irányban van 2 pont, ahol esetenként 2-3-4-5 percet áll. Tudom, jogos és igaz ellenérv, hogy Bécsben a villamoshálózatra kisebb szerep hárul, mint nálunk, mert ott párját ritkítóan fejlett az S-Bahn és U-Bahn hálózat.
4. Egy másik topikban élénken írogatunk, vitázgatunk a környezetszennyezésről, elektromos autózásról. Hát akkor ne kerüljünk ellentmondásba, azt látni kell, hogy Európa szerte tendencia a nagyvárosokban a sebességcsökkentés és az autóforgalom kiszorítása a belső részekről.
5. Meg kell említeni az előző főpolgármester alatt történteket is, ott szinte minden az autóslobbi kedve szerint alakult, egy dolgot leszámítva: hála a budai fonódó villamoshálózatnak, az egész Nagykörúton át kellett állítani a lámpaciklust 90 mp-ről 60-ra, ugyanis nem tudtak volna becsatlakozni a 17-esek a Margit hídnál, mert minden lámpára jutott egy 4-6-os. Ezért van az, hogyha olyan szerencséd van, hogy a Nagykörúton 50-nel mész, minden 2. lámpa piros. S mivel a város többi részén maradt a 90 mp, ezen a környéken alapból lecsökkent az áteresztőképesség. És még ezzel együtt is monfható, hogy aki szerint nálunk rossz a közlekedésszervezés, autózzon Brüsszelben, ott hírből sem ismerik a zöldhullámot...
6. Ettől még lehetnek rosszak a mostani tervek, vagy lehetne rajtuk javítani, csak ez hozzátartozik a háttérhez.