Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2776631 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21870 Dátum: 2021.01.25 20:47:50 »
Ja hogy busz...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21871 Dátum: 2021.01.26 07:31:36 »

"És most, hogy Ferihegy nem üzemel, napi 1-2 új Merci is jár erre."
Ezt nem értem.

Igaz, hogy egy kicsit hosszabb a hsz. mint az átlag, de azért simán érthető amit leírt a cartárs.
A vonatkozó részlet; " A legszutykabb buszok járnak itt. Olyan 1994-es "alacsonypadlós" Ikarusok, amiket annak cserébe kaptunk, hogy a 90-es években nem vezették ide ki a 2-es metrót. Télen hideg, nyáron meleg. 2 ilyen ikarus közt betesznek 1 régi ikarust a 80-as évek végéről. Aztán ha már nincs több ilyen EURO 2-es, akkor előveszik a legősibb Volvo 9000-eseket amin az ablakok nem nyithatóak a klímában 10 éve nincs elég gáz, bömböl a klíma, keveri a 40 fokot, télen meg 0 fűtés. És most, hogy Ferihegy nem üzemel, napi 1-2 új Merci is jár erre. "

Szépen sorban itt van az összefüggés.
« Utoljára szerkesztve: 2021.01.26 07:34:48 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21872 Dátum: 2021.01.26 09:38:06 »
Néhány megjegyzés.
1. Még mielőtt bárki bárhová is letenné voksát, ha nem ismeri, meg kell néznie a cikkben szereplő térképet. (A cikket csak emiatt linkeltem be, bár el lehet olvasni, ez is egy vélemény.) Ebből nagyon jól látszik, hogy már most is milyen sokfelé van 30-as korlátozás, szó nincsen arról, hogy egyik napról a másikra a felére akarnák lelassítani a város közúti forgalmának tempóját. Márcsak azért sem, mert amikor jelentős forgalom van, teljesen illúzió még az 50 is - kedvencem, amikor a yardot olyan helyre és időpontra küldik ki traffizni, amikor biztonsággal tudható, hogy álló, vagy poroszkáló kocsisort fotózhat... - ezen esetekben gyakorlatilag formális a változtatás.
2. Senki sem állította, hogy ezen tervek szerint Budapest teljes területén nem lehetne majd 30-nál gyorsabban menni. Annyi a terv, hogy 30 lesz az általános, az ettől eltérőt jelölni fogják, és természetesen a nagyforgalmú és többsávos utakon, mint a Hungária-gyűrű, Szentendrei út és társaik nagyobb sebesség lesz elérhető.
3. Budapest tömegközlekedése bármennyire is szeretjük szidni (magamat is beleértve), Európában a jók között van, már amennyiben ezalatt azt értjük, hogy A pontból B-be mennyi idő alatt, milyen átlagsebességgel jutsz el. Csak egy jellemző példa: a bécsi körúti villamos csúcsidőben 7-8 percenként jár, és mindkét irányban van 2 pont, ahol esetenként 2-3-4-5 percet áll. Tudom, jogos és igaz ellenérv, hogy Bécsben a villamoshálózatra kisebb szerep hárul, mint nálunk, mert ott párját ritkítóan fejlett az S-Bahn és U-Bahn hálózat.
4. Egy másik topikban élénken írogatunk, vitázgatunk a környezetszennyezésről, elektromos autózásról. Hát akkor ne kerüljünk ellentmondásba, azt látni kell, hogy Európa szerte tendencia a nagyvárosokban a sebességcsökkentés és az autóforgalom kiszorítása a belső részekről.
5. Meg kell említeni az előző főpolgármester alatt történteket is, ott szinte minden az autóslobbi kedve szerint alakult, egy dolgot leszámítva: hála a budai fonódó villamoshálózatnak, az egész Nagykörúton át kellett állítani a lámpaciklust 90 mp-ről 60-ra, ugyanis nem tudtak volna becsatlakozni a 17-esek a Margit hídnál, mert minden lámpára jutott egy 4-6-os. Ezért van az, hogyha olyan szerencséd van, hogy a Nagykörúton 50-nel mész, minden 2. lámpa piros. S mivel a város többi részén maradt a 90 mp, ezen a környéken alapból lecsökkent az áteresztőképesség. És még ezzel együtt is monfható, hogy aki szerint nálunk rossz a közlekedésszervezés, autózzon Brüsszelben, ott hírből sem ismerik a zöldhullámot...
6. Ettől még lehetnek rosszak a mostani tervek, vagy lehetne rajtuk javítani, csak ez hozzátartozik a háttérhez.

« Utoljára szerkesztve: 2021.01.26 09:40:44 írta music »
music     

Sárközi András

  • Vendég
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21873 Dátum: 2021.01.26 14:06:51 »

2. Senki sem állította, hogy ezen tervek szerint Budapest teljes területén nem lehetne majd 30-nál gyorsabban menni.
5. Meg kell említeni az előző főpolgármester alatt történteket is, ott szinte minden az autóslobbi kedve szerint alakult,
A konkrét tervet hol lehet megnézni, elolvasni?És itt nem az üres frázisok pufogtatására gondolok, hogy milyen sok a baleset, milyen sok a dugó stb.
Tavaly júliusban kiadott a  Főpolgármesteri hivatal, hogy indul a nagy tesztelés és társadalmi vita....Restart Budapest:
,,Júliusban indul a közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási intézkedések tesztelése és a társadalmi egyeztetés Budapesten – olvasható a Főpolgármesteri Hivatal csütörtöki közleményében." Semmi nem történt.
Tarlós ideje alatt mi alakult az autóslobbi kedve szerint?1-2 példát, ha mondanál...

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21875 Dátum: 2021.01.30 08:54:40 »
https://index.hu/belfold/2021/01/29/rendorseg-magyar-kozut-baleset-m1-figyelmetlenseg/
COV ha jól látom, ügyes :hug:

Ez komoly!! De hogy a homárba lehet ezt, figyelmetlenségnek nevezni?? A medve ölelje magához!!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21876 Dátum: 2021.01.30 12:47:16 »
Remélhetően az a fontos SMS, vagy FB bejegyzés amit írt éppen elment...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21877 Dátum: 2021.01.30 16:30:12 »
Nem hiszem hogy SMS-ezett, ez sajnos az a tipikus hülyeség amikor valakinek a fenekébe mennek szinte nulla követési távolsággal. Aki meg előtte van sávot vált akkor meg hoppá jön a meglepetés.

Valószínűleg azt remélte hogy a kamion előbb-utóbb visszasorol a külsőbe és akkor ő már padlógázzal előzhet. Hát nem ez történt. Nagyon fontos arra is gondolni hogy aki előtted van, és aki elé nem látsz (a kis követési távolság miatt pláne) az vajon miért tesz valamit. Fékez, sávot vált, bármi. Egyáltalán nem biztos hogy szívatni akar, sőt.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21878 Dátum: 2021.01.30 22:15:18 »
A konkrét tervet hol lehet megnézni, elolvasni?És itt nem az üres frázisok pufogtatására gondolok, hogy milyen sok a baleset, milyen sok a dugó stb.
Tavaly júliusban kiadott a  Főpolgármesteri hivatal, hogy indul a nagy tesztelés és társadalmi vita....Restart Budapest:
,,Júliusban indul a közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási intézkedések tesztelése és a társadalmi egyeztetés Budapesten – olvasható a Főpolgármesteri Hivatal csütörtöki közleményében." Semmi nem történt.
Tarlós ideje alatt mi alakult az autóslobbi kedve szerint?1-2 példát, ha mondanál...
Bár hosszas vacilálás után írtam csak, de való igaz, hogy korábban nem volt példa arra, hogy ugyanközlekedési témát érintve, de mégiscsak politikához is köthető dolgokat írjunk, ezért most innentől törlöm az összes hsz-t, ami erre vonatkozott, természetesen a magamét is.
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.12 10:03:17 írta music »
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21879 Dátum: 2021.01.30 22:18:08 »
https://index.hu/belfold/2021/01/29/rendorseg-magyar-kozut-baleset-m1-figyelmetlenseg/
COV ha jól látom, ügyes :hug:
Nem COV, annak nem hosszúkás a lámpája, inkább Mazda5 lesz.
music     

Sárközi András

  • Vendég
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21880 Dátum: 2021.01.31 17:44:32 »
Pláne, ha közben mások ingyenessé teszik a parkolást, (miközben elvárják a tömegközlekedés sűrítését, és a kettő igencsak ellent mond egymásnak) meg elveszik az önkormányzatok bevételeinek igen tekintélyes részét.
Gugli a barátod, de ott keresgélj, hogy buszsáv, kerékpársáv, kerékpárút, meg megígért, de visszatáncolás miatt be nem tartott dolgok.
Szerintem az ingyenes parkolás és a járatsűrítés nem mond ellent egymásnak, mert így egy adott járaton kevesebb utas lesz.
Azt hittem, hogy konkrét dolgot fogsz válaszolni és nem azt, hogy én keressek utána, hogy mire alapozod a véleményed...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21881 Dátum: 2021.02.08 11:46:52 »
A közbeszerzés esetében valóban a VW csoport termékei tarolnak állandóan, talán a 2000-es évek legelején volt utoljára, hogy a Külügy vásárolt néhány Saab 9-5-öst, de ennyi. Az Audik és Passatok, később Superbek és Octavia-k valóban sokat töltenek/töltöttek szervizben.
Gondolom ők adták a legnagyobb kedvezményeket, mert megtehették, aki meg a döntést hozta ("hozzáértőként"), az csak az árat nézte, nem azt, mennyibe lesz az üzemeltetés...
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21882 Dátum: 2021.02.08 12:39:48 »
A közbeszerzés esetében valóban a VW csoport termékei tarolnak állandóan, talán a 2000-es évek legelején volt utoljára, hogy a Külügy vásárolt néhány Saab 9-5-öst, de ennyi. Az Audik és Passatok, később Superbek és Octavia-k valóban sokat töltenek/töltöttek szervizben.
Gondolom ők adták a legnagyobb kedvezményeket, mert megtehették, aki meg a döntést hozta ("hozzáértőként"), az csak az árat nézte, nem azt, mennyibe lesz az üzemeltetés...

Láttam már pár közbeszt bár nem autókról. Gondolom nagy kedvezményeket adtak. Amúgy a közbeszportálon eleve minden termék túlárazott. Viszont szervizszámlákat láttam állami autókról és azok igen vastagok voltak. Többek között a munkahelyem Skodáját vezetve tetszett meg a Fabia anno. Ezért is vettem Skodát csak sajnos én egy leharcolt romot vettem míg a céges Fabia persze jó volt.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21883 Dátum: 2021.02.09 07:39:17 »
Ma reggel érdekes dolog volt megint.
Újabban az a népszokás, hogy beleállnak a kocsi s*ggébe 1 méterre a vakító LED lámpájukkal (ezeket úgy látszik, hogy nem lehet jól beállítani).
Jövök hazafelé, 50-es sebességkorlát. Úgy szoktam, hogy véletlenül se tartsak fel senkit, óra szerint 50-60 közötti sebességgel (inkább a 60 felé) haladok. Beáll mögém egy BMW-s, a hátsó fólián keresztül (!) vakít a visszapillantóból  fényszórója. Belső visszapillantót átbillentettem, és kissé elvettem a gázt. Sebesség le 40-50 közé. Szemben folyamatos kocsisor. Csávó 2-300 méter alatt észrevette magát, kezdte betartani a követési távolságot. Erre én is visszagyorsítottam a megelőző 50-60 közötti (óra (sebességmérő!) szerinti) sebességre. Következő villanyrendőrnél zöldön átmentem, neki pedig meg kellett állnia (itt ugye én már nem "bántottam", nem rajtam múlt), mire nekiáll villogtatni a reflektort. Hát ha nem áll bele a kocsi s*ggébe, akkor átment volna, mivel eleve jó tempóban jöttünk volna.
Nem tudom, tanul-e az ilyesmiből, de szerintem még bele fogok futni valamikor.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21884 Dátum: 2021.02.09 10:41:43 »
Röviden: biztosan nem "tanul". Ezeknek a papucsállatkáknak a gondolkodása úgy néz ki, hogy Te feltartottad őt a Rendkívül Fontos Dolgában, a sebességkorlátozás meg a "lúzereknek" való.
Én legalábbis már régen nem hiszek a józan belátás erejében. Egyetlen motivációm, hogy épségben hazavigyem a családot, a sok frusztrált meg küzdjön, csapkodjon 5mp-ént a sávok között (....éppen ezzel megtörve a fogalom áramlását) hogy 3 autóval előrébb legyen. Akinek pár hónap vezetési tapasztalat után még nem esett le, hogy az esetek 95%-ában jobban halad, ha csak sodródik a külsőben, annak már soha nem fog.