Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2785658 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21645 Dátum: 2019.09.27 22:44:06 »
Lehet, de ez akkor sem ok.
Ezért írtam 2x is, hogy mindkettö hülye.

Tapatalkkal küldve


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519


Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21648 Dátum: 2019.09.30 12:19:03 »
Az ilyen se értem hogyan tudott jogsit szerezni - illetve gondolom volt az a pénz, amiért átment...  :whistling: :szemez: :hmmmm:
Csak össze ne hozzon a sors ezzel a Fordossal egy másik körforgalomban...  :eek:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21649 Dátum: 2019.09.30 21:10:43 »
Még sosem csináltam ilyet, de ma egy előzésnél tiltásig pörgettem szegény Yaris motorját. Mondjuk 5000 fölött (igaz, egy személlyel) brutálisan gyorsult, különösen ha azt nézem, hogy kb. 1500-as fordulatig mennyire döglött.
Lehet, hogy picit gyakrabban kéne így tenned? [emoji846]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21650 Dátum: 2019.09.30 21:47:44 »
De csak egy picit...
A COV-val könnyebb ezt elérni, annak pörgősebb, nyomatékosabb a motorja, de azért 5000 fölé még azzal sem mentem.
music     

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21651 Dátum: 2019.10.01 21:27:33 »
Annak idején, amikor már túl voltunk az első ezren, a COVot (1.8) kipróbáltuk az A3-on óra szerint 195-nél még nem szabályozott le...  :nonono:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21652 Dátum: 2019.10.02 13:10:26 »
Hát a legnagyobb fokozatban leszabályozni nem szokott, csak az erő fogy el. :)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21653 Dátum: 2019.10.05 09:02:50 »
Ennek nagyon rövid a váltója, (óra szerinti) 130-nál ötösben 3800-at pörög, ha jól emlékszem, eszerint akkor 195-nél 5700-at kellene, amúgy az még a max. teljesítményhez tartozó fordulat alatt van, persze a nyomatékcsúcson bőven túl.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21654 Dátum: 2019.10.15 23:38:45 »
Amikor a pénz megléte nem társul vezetési tudással...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Kadi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21655 Dátum: 2019.10.22 08:59:47 »
Sziasztok! Üdvözlök mindenkit!
Egy kis segítségre, gyakorlati jó tanácsra lenne szükségem. Hamarosan boldog tulajdonosa leszek egy Auris TS 1.8 hsd-nek és most kikupálodnék belőle. Sokat olvastam róla, de maradtak nyitott kérdések.
Szóval! Van egy elővalasztó karunk, amin van egy "B" betű. Tudom mire való csak ezt nem hogy használjam. A kocsinak "D" állásban kell lennie eddig ok. De! "B"-be akarom tenni (lejtőn hogy több energiát termeljek vissza) akkor nyomnom kell a fékpedált? Vagy egyszerűen be lehet húzni "B"-be? A másik kérdés. Ha ki akarom venni "B"-ből menet közben nyomnom kell hozzá pedált? Bocs ha evidensnek tűnő kérdést tettem fel, de nem szívesen tenném tönkre a kocsit tapasztalatlanság miatt! A segítségeteket előre is köszönöm!

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21656 Dátum: 2019.10.22 09:18:56 »
menet közben válthatsz B-be. Amúgy a kezelőszervekkel nem tudsz olyat csinálni, amivel tönkreteszed az autót - okosan van azért megírva az a szoftver  ::) (kivétel a kormány ha rossz irányba fordítod, ill. a gázpedál ha nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően nyomod  :D )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21657 Dátum: 2019.10.22 09:56:21 »
Aut váltót elvileg menet közben is lehet D-ből N-be, azaz üresbe tenni, de én ezt nem igazán ajánlanám.  :hmmmm: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21658 Dátum: 2019.10.23 14:27:00 »
Sziasztok! Üdvözlök mindenkit!
Egy kis segítségre, gyakorlati jó tanácsra lenne szükségem. Hamarosan boldog tulajdonosa leszek egy Auris TS 1.8 hsd-nek és most kikupálodnék belőle. Sokat olvastam róla, de maradtak nyitott kérdések.
Szóval! Van egy elővalasztó karunk, amin van egy "B" betű. Tudom mire való csak ezt nem hogy használjam. A kocsinak "D" állásban kell lennie eddig ok. De! "B"-be akarom tenni (lejtőn hogy több energiát termeljek vissza) akkor nyomnom kell a fékpedált? Vagy egyszerűen be lehet húzni "B"-be? A másik kérdés. Ha ki akarom venni "B"-ből menet közben nyomnom kell hozzá pedált? Bocs ha evidensnek tűnő kérdést tettem fel, de nem szívesen tenném tönkre a kocsit tapasztalatlanság miatt! A segítségeteket előre is köszönöm!


Mivel hibridről van szó, teljesen nyugodtan D-ből B-be teheted menet közben is, nem kell hozzá pedál.  Természetesen oda-vissza is működik a dolog.  Az viszont teljesen téves állítás, hogy B-ben többet termel vissza, ez nem így van.  A mozgási energia visszatermelése a fékpedál megnyomásával történik.  Normál lassításnál a mechanikus fék nem dolgozik, simán a generátor terhelésével fékez a kocsi. A mechanikus fék akkor lép színre, ha az elérhetőnél nagyobb fékerőre van szükség.  B-ben semmi mást nem csinálsz, csak a lendületi energiát a motor légsűrítőként való használatával (inaktív forgatás) nyeleted el és nem a visszatáplálással.

A B módnak akkor van jelentősége, ha a Kékesről jössz lefele és már tele van az akkupakk, nem tudja a megtermelt áramot tárolni, így a generátor gerjesztését elengedi, kevesebb lesz a fékhatás, ergo a mechanikus fékeknek jobban kell dolgozni, elmelegedhet.  Itt lép be a klasszik motorfék.

Egyébként a váltót, ha előremenetben rükibe teszed, akkor sem történik semmi, csak csipog, hogy ülj le egyes.  Ugyanis a kar nem mechanikus kapcsolat, hanem egy jojstick, ami CAN-BUS  kapcsolaton keresztül kommunikál a hajtóművel. És ez az e-CVT névre hallgat, mert semmilyen hagyományos váltóhoz nem hasonlítható és csak azért CVT, mert fokozatmentes.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21659 Dátum: 2019.10.23 14:27:54 »
Aut váltót elvileg menet közben is lehet D-ből N-be, azaz üresbe tenni, de én ezt nem igazán ajánlanám.  :hmmmm: ;)


Miért?  Semmi baja nem lesz, időnként szoktam kigurítani a Rollát. :)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.