Sziasztok! Üdvözlök mindenkit!
Egy kis segítségre, gyakorlati jó tanácsra lenne szükségem. Hamarosan boldog tulajdonosa leszek egy Auris TS 1.8 hsd-nek és most kikupálodnék belőle. Sokat olvastam róla, de maradtak nyitott kérdések.
Szóval! Van egy elővalasztó karunk, amin van egy "B" betű. Tudom mire való csak ezt nem hogy használjam. A kocsinak "D" állásban kell lennie eddig ok. De! "B"-be akarom tenni (lejtőn hogy több energiát termeljek vissza) akkor nyomnom kell a fékpedált? Vagy egyszerűen be lehet húzni "B"-be? A másik kérdés. Ha ki akarom venni "B"-ből menet közben nyomnom kell hozzá pedált? Bocs ha evidensnek tűnő kérdést tettem fel, de nem szívesen tenném tönkre a kocsit tapasztalatlanság miatt! A segítségeteket előre is köszönöm!
Mivel hibridről van szó, teljesen nyugodtan D-ből B-be teheted menet közben is, nem kell hozzá pedál. Természetesen oda-vissza is működik a dolog. Az viszont teljesen téves állítás, hogy B-ben többet termel vissza, ez nem így van. A mozgási energia visszatermelése a fékpedál megnyomásával történik. Normál lassításnál a mechanikus fék nem dolgozik, simán a generátor terhelésével fékez a kocsi. A mechanikus fék akkor lép színre, ha az elérhetőnél nagyobb fékerőre van szükség. B-ben semmi mást nem csinálsz, csak a lendületi energiát a motor légsűrítőként való használatával (inaktív forgatás) nyeleted el és nem a visszatáplálással.
A B módnak akkor van jelentősége, ha a Kékesről jössz lefele és már tele van az akkupakk, nem tudja a megtermelt áramot tárolni, így a generátor gerjesztését elengedi, kevesebb lesz a fékhatás, ergo a mechanikus fékeknek jobban kell dolgozni, elmelegedhet. Itt lép be a klasszik motorfék.
Egyébként a váltót, ha előremenetben rükibe teszed, akkor sem történik semmi, csak csipog, hogy ülj le egyes. Ugyanis a kar nem mechanikus kapcsolat, hanem egy jojstick, ami CAN-BUS kapcsolaton keresztül kommunikál a hajtóművel. És ez az e-CVT névre hallgat, mert semmilyen hagyományos váltóhoz nem hasonlítható és csak azért CVT, mert fokozatmentes.