Még sosem csináltam ilyet, de ma egy előzésnél tiltásig pörgettem szegény Yaris motorját. Mondjuk 5000 fölött (igaz, egy személlyel) brutálisan gyorsult, különösen ha azt nézem, hogy kb. 1500-as fordulatig mennyire döglött.
Baja ettől nem lesz, néha azért nem is árt megkergetni egy kicsit a kicsikét.
Persze ilyenkor nagyon nem mindegy a motor hőmérséklete, illetve hogy nagyobb terhelés után hagyjuk szépen alapjáraton egy kicsit menni a motort - és ezek az apróságok meghálálják később.
Azért fura ebben a mai EU-lebutított világban milyen is a motor reakciója. A 2.4-es Avensis még csak EU IV-es, és igaz ott van bőven erő és nyomaték-tartalék is, szóval az Aut váltók szokásos némi késlekedésétől eltekintve szépen megindul. A minap vezettem egy EU VI-os kis benzines törpét, szabályosan rálépve kicsit jobban a gázpedálra nem történt semmi, már szinte azon voltam, hogy lenézek, hogy egyáltalán a jó pedált taposom-e vagy mi a szösz van?
És akkor most ott van mellette a kis rizsrakéta 24 éves élményautó, 1000 kg-ra 114 lovacskával, és olyan azonnali és közvetlen, heves gázreakcióval, hogy szinte követeli, hogy pörgesd el 5-6000-ig a motorját - állandó mosolyt csalva az ember arcára.