Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2775854 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21555 Dátum: 2019.04.23 17:08:22 »
Szerintem egyáltalán nem általános a mai autópark többségében a tempomat. Egyik autónkban sincs, örülnék, ha lenne, de nem volt létfeltétel vásárlásnál. Nem is vezetek úgy, mintha lenne, sík úton a gázpedál állást szoktam tartani, amíg csak lehet, a tempón akkor változtatok, ha muszáj. De. A Yaris 6.-ja olyan gyenge, hogy még az M5-ön is megesik, hogy ugyanazon gázpedálállásnál látszólag sík úton több, mint 10 km/h-val visszaesik a tempója (120 környékéről beszélünk) egy észrevétlen emelkedőn, mi lenne komoly hegynél.
Szóval én nem gondolom, hogy tempomat mindenek felett, az élet elég sokszor hozza úgy, hogy bele kell avatkozni. Persze tudom, nagyon bosszantó érzés, amikor kiszámolod, hogy a másik mit fog tenni, te ahhoz igazítod a tempódat, és a másik nem úgy tesz, ahogy kalkuláltál, de ilyen van...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21556 Dátum: 2019.04.23 21:44:53 »
Sztem egyszerűen csak oda kellene figyelni vezetésnél. Persze minden autónak más a gázpedál állása és érzékenysége bizonyos sebességnél, de 1 idő után be lehet állni 1 adott tempóra és azt tartani +-3km/h-val sík úton, +-5el emelkedőn. De akkor figyelni kéne, nem mobilozni. Még mindig sokaknak nem telik fülesre és a 30 millás kocsik kihangosítója is mindig elromlik persze. Nem mutogatni a mellettem ülőnek, hogy nézd, ide jártam iskolában, ott ütötték el a kutyát múlt héten.
Mióta ez a nagy gazdagság van a magyarok körében Budapesten nem lehet közlekedni. 1millió autó, össze vissza mennek. Hétvégén még rosszabb, mert csak 500ezer autó, de sokkal kiszámíthatatlanabbak. Nem engednek ki/be, inkább beléd mennek, csak ők érjenek előbb a nagyáruházba, mert elfogy az akciós virsli. Hazafelé meg azé, hogy nehogy kiolvadjon a csirkefarhát.
Én az emberek felének mérlegelés nélkül elvenném a jogsiját. Aki nem tudja a legalapvetőbb szabályokat betartani, az ne vezessen 1 évig azt kész. Sokkal élhetőbb lenne a város.
Laco 73 :D

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21557 Dátum: 2019.04.23 22:06:06 »
Sajnos (?) az Aurisunkban csak normál tempomat van és nem adaptiv.
Viszont, pont a takarékos vezetés miatt volt egy olyan tanács, hogy hagyjam emelkedőn lassulni, és lejtőn gyorsulni a hibridet. Azaz, nem biztos, hogy a tempomat fogyasztásbarát dombvidéken  Nos most időben (vasárnap), a nagy forgalom előtt volt szerencsém kipróbálni az A3-on Welstől Würzburgig, két személlyel, megpakolva, kb. 120-as tempóval a fogyasztás 4,98 liter lett. A fedcomp 4,6-otmutatott. Az utolsó 500 km-t még nem tudom, mert még nem tankoltam, az már egy kicsit sűrűbb forgalomban volt.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21558 Dátum: 2019.04.23 22:28:42 »
Sajnos (?) az Aurisunkban csak normál tempomat van és nem adaptiv.
Viszont, pont a takarékos vezetés miatt volt egy olyan tanács, hogy hagyjam emelkedőn lassulni, és lejtőn gyorsulni a hibridet. Azaz, nem biztos, hogy a tempomat fogyasztásbarát dombvidéken  Nos most időben (vasárnap), a nagy forgalom előtt volt szerencsém kipróbálni az A3-on Welstől Würzburgig, két személlyel, megpakolva, kb. 120-as tempóval a fogyasztás 4,98 liter lett. A fedcomp 4,6-otmutatott. Az utolsó 500 km-t még nem tudom, mert még nem tankoltam, az már egy kicsit sűrűbb forgalomban volt.
Én perpé jobban szeretem a buta tempomatot, mint az adaptívot. Az utóbbi túl óvatos, gyakran éppen akkor veszi el a gázt, amikor gyorsítani kellene, illetve ahol elég egy gázelvét, ott ez fékez is. Ráadásul a Toyota ezen a téren még messze áll néhány más gyártótól.

A tempomat nem a spórolásra készült, nem azzal lehet  legalacsonyabb fogyasztást elérni. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a fogyasztás - rövid menetidő közötti egyensúlyt nyújtja. Spórolósan a lehető leggyorsabban, legkényelmesebben. Sík terepen ez közelít a legalacsonyabb fogyasztáshoz is.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21559 Dátum: 2019.04.23 22:48:12 »
De még mindig nem értem, hogy miért kéne (lehetőség szerint) egyenletes sebességgel haladni? Kevés ennél álmosítóbb és unalmasabb dolog van...
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21560 Dátum: 2019.04.23 23:02:24 »
De még mindig nem értem, hogy miért kéne (lehetőség szerint) egyenletes sebességgel haladni? Kevés ennél álmosítóbb és unalmasabb dolog van...
Az okot előbb leírtam (Spórolósan a lehető leggyorsabban, legkényelmesebben, eljutni A-ból B-be)
Unalmas? Hát én kényelmesnek mondanám. Főleg ha nem évi 10e km kell vezetni, hanem 40-50e km-t. Kevesebb stressz, kevésbé fárasztó, mégis halad az ember. Pont arra jó, amit nagyon nem szeretek másokban: hogy fél óra alatt 10x előzgetjük egymást a pályán - feleslegesen. Mert megelőzöm, észbekap, hogy lassan megy, megelőz, majd megint elbambul  és a nyakára esek .... és ez folyamatosan ismétlődik.
KleinGy-t csak párszor kellett vinnem és máris nyűgött egy tempomatért. Most ő használja a régebbi T27-et - tempomattal  ;)  :)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21561 Dátum: 2019.04.24 09:35:49 »
De még mindig nem értem, hogy miért kéne (lehetőség szerint) egyenletes sebességgel haladni? Kevés ennél álmosítóbb és unalmasabb dolog van...

Engem spec idegesít, ha megelőz valaki, majd 1 km múlva vissza kell előzni, mert ő úgy döntött, hogy most belassít.
Illetve itt még rendben lenne a dolog, de akkor utána 1-2 percen belül minek kell neki visszaelőznie, hogy majd megint 1 km-en belül visszalassuljon, és én megint beérjem? Vagy talán lassítsak miatta én is, vesszem el a ritmust/lendületet miatta, mert ő megint elvette a gázpedálról a lábát?
Vagy akkor ne előzzön vissza újra és újra, mert ennek így sok értelmét nem látom...  :hmmmm:
És csak remélni merem, hogy főútvonalon nem cselekszik hasonlóan, mert az autópályával ellentétben ott azért veszélyesebb az előzés/visszaelőzgetés is.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21562 Dátum: 2019.04.24 09:48:47 »
Az okot előbb leírtam (Spórolósan a lehető leggyorsabban, legkényelmesebben, eljutni A-ból B-be)
Unalmas? Hát én kényelmesnek mondanám. Főleg ha nem évi 10e km kell vezetni, hanem 40-50e km-t. Kevesebb stressz, kevésbé fárasztó, mégis halad az ember. Pont arra jó, amit nagyon nem szeretek másokban: hogy fél óra alatt 10x előzgetjük egymást a pályán - feleslegesen. Mert megelőzöm, észbekap, hogy lassan megy, megelőz, majd megint elbambul  és a nyakára esek .... és ez folyamatosan ismétlődik.
KleinGy-t csak párszor kellett vinnem és máris nyűgött egy tempomatért. Most ő használja a régebbi T27-et - tempomattal  ;)  :)
Osztom a véleményedet. Amikor útra kelek, mindig az a célom, hogy a lehető legmagasabb átlagsebességgel (az objektív határon innen), de a lehető legalacsonyabb fogyasztás mellett érjek célba.
A Skodában szinte többet nyomkodom a tempomat gombokat, mint a gázpedált...
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.24 09:52:47 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21563 Dátum: 2019.04.24 09:52:46 »
Azaz, nem biztos, hogy a tempomat fogyasztásbarát dombvidéken 
Nem is mondta ezt senki... Ez a kényelemről szól.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21564 Dátum: 2019.04.24 10:05:27 »
Valóban nem a tempomattal lehet elérni a legjobb fogyasztást, de nagy áldás és kényelem-fokozó, hogy van.  :yes:
Pl amikor pályán tartod a 130-at, és valaki miatt vissza kell lassulni 100-ra, utána ha a tempomatra bízod a visszagyorsítást, akkor sem a leggazdaságosabban fogja ezt véghez vinni. Nálam legalábbis ilyenkor visszavált az automata legalább 1 sebességet, és kvázi padlógázzal pikk-pakk visszagyorsul 130-ig, majd utána már azt tartja. De igaz nem is szoktam feltartani a sort ilyenkor...  :innocent: :D ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21565 Dátum: 2019.04.24 20:59:43 »
Mivel ugye a tempomat aktivan fékez is a lejtőn így megoldom vele a sebességtartást a hosszú lejtőkön, pl. a bécsi elkerülőúton, ahol a 80-as táblákat trafipaxok egészítik ki. 😉

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21566 Dátum: 2019.04.24 21:51:09 »
Egy dolgot úgy látszik nem emeltem ki eléggé. A meglévő (magyar) autópark nagyobb részében - pl. a   hahun kínált 90,500 nem vadiúj autóból 47000-ben, és a hahu kínálata fiatalabb annál - nincs tempomat. Aki nem használ ilyet, annak közel sem magától értetődő, hogy egyenletes sebességgel vezessen. Én is csak törekedni szoktam rá, de hagyok magamnak mozgásteret mind a sebesség, mind a pillanatnyi fogyi terén, tehát igen, lesz egy kis "hintázása" a tempómnak. Más kérdés, hogy akin látom, hogy egyenletes sebességgel próbál menni, és ez a tempó nem lassabb, mint amit én magamnak belőttem, azt nem fogom akarni tűzzel-vassal megelőzni, ha éppen a felső tűréshatáron autózom.
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21567 Dátum: 2019.04.25 16:31:27 »
Más is találkozott azzal a jelenséggel, hogy bizonyos autósok nem képesek tartani a ritmust/sebességet? Ma persze ezt gyakrabban észleltem, de ugye ez betudható az ünnep miatti nagyobb számú autósoknak is.

Megelőz, majd nem sokkal rá én szépen utolérem - végig tartva ugyanazt a sebességemet - és mivel nincs kedvem "kiesni a ritmusomból", hát visszaelőzöm - amit ugye nem sokkal rá megint az követ, hogy visszaelőz - én meg utána nem sokkal megint utolérem...

Hogy mire jó ez a másik bosszantásán kívül, arra még nem sikerült rájönnöm...  :hmmmm:
Olyan autókról beszélünk, amikben azért már elvárás, hogy az értük kicsengetett összegben már benne van a tempomat is. Nem tudnák használni?  :eek: :hmmmm:

nem használják a  tempomatot és kész. ez van. felfelé lógunk ki az átlagból.

én attól kapok agyf*szt, hogy kijön a marha előzni a belső sávba, ott elveszi a gázt, ráesek hátulról, visszamegy és ott pedig jól felgyorsít, néha annyira, hogy meg se tudom előzni, pedig utolértem valahogy... százszor tapasztaltam már, teljesen érthetetlen. feleségem szerint bexarnak a belső sávban, ezért nem mer oylan gyorsan menni, mint a külsőben, ahol biztonságban érzi magát... :whistling:

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21568 Dátum: 2019.04.25 21:57:39 »
nem használják a  tempomatot és kész. ez van. felfelé lógunk ki az átlagból, hogy meg se tudom előzni, pedig utolértem valahogy........feleségem szerint bexarnak a belső sávban, ezért nem mer oylan gyorsan menni, mint a külsőben, ahol biztonságban érzi magát... :whistling:
Katasztrófa turizmus?,   :hmmmm:  bemegy a belső sávba adrenalin löketér, de nem tudja az élményt feldolgozni...

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21569 Dátum: 2019.04.26 11:07:28 »
jól elbeszélgetünk itt sebesség- meg jobbratartásról, de én már annak örülnék, ha szemből a kanyarban nem durrantantanának belém, mert nem képes bevenni a vonalak között maradva (ugyanez párhuzamos haladásban oldalról), ha a zöld lámpánál elindulna és nem a kuplungot keresgélné (ha első vagyok, úgy 50m-re szoktam lenni a másodiktól mire hármasba kapcsolok, pedig max. félgázzal indulok) - és még sorolhatnám. Vagy egyszerűbben mondva jó lenne csak simán élvezni az autózást, nem arra figyelni mikor nyírnak ki családostul.

10 éve hagytam abba a Budapest-Fehérvár ingázást, most 1 éve (ugyan rövidebb távon) kezdtem újra, de a már akkor is borzalmas morál és alap járműkezelési képességszint érezhetőan romlott azóta. De legalább azóta már van VÉDA, így 300db 100m-es szakaszon mindenki jólnevelt úriember.