Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2781781 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21420 Dátum: 2018.01.22 20:36:44 »
Adott útszakaszon (de máshol is biztos van ilyen), mind a balra, mind a jobbra indexelés elég megtévesztő lehet...
Sziporkázó figyelmem mondjuk megakadályozta a balesetet :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21421 Dátum: 2018.01.22 21:31:01 »
Hidd el, egyre több a megállításos, de jellemzően a városokban, nem a sztrádákon.
Én is láttam többször is az elmúlt egy-két évben. Nem gyakori, de van. Annak, aki belefut, annak meg éppen elég...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21422 Dátum: 2018.01.22 21:37:31 »
Köszönöm válaszodat! Ez még nem reprezentatív felmérés, egyébként én is így tanultam...
Na, ebből majdnem lett ma egy szép nagy karambol :D Az említett úton kikerültem a biciklist, ahogyan nekem magyarázta az oktató, egy autónyi távolságot hagyva, ha kacsázna, akkor is élje túl; ez sávváltással jár, tehát irányjelző ki, előzés, majd irányjelző jobbra, vissza a sávba. Ezt azonban úgy értelmezte egy jobb oldali utcából érkező autós, hogy lekanyarodok, és szépen elém jött.
Felmerült néhány dolog bennem:
-még sötétben is látszik, ha valaki nagy sebességgel érkezik (itt 50 km/h-ról beszélek), tehát esélytelen bekanyarodni;
-vajon körülnézett az illető és félreértette a jelzésemet, vagy nem is nézett szét és kanyarodott? (jártam már így ezen a részen, többször is);
-párom most tanulja a Kreszt, megkérdeztem tőle, azt mondja, nem kell sem előtte, sem utána jelezni, ha sávon belül meg tudom előzni. Na de sávon belül csak akkor tudom megelőzni, ha megfelelő távolságot tartva tudok elhaladni mellette... Kinek mi a megfelelő?... (csináltak erről egy felmérést, egyesek szerint 30-40 cm elegendő. Ők valószínűleg még nem ültek kerékpáron)

Egy erős dudálással honoráltam, elhaladtam mellette is; nem reagált rá semmit, tehát gondolom, ő is úgy érezte, nem kellett volna...
Mindentől függetlenül, amikor csúszós az útburkolat, nem kéne forszírozni az elévágásokat. A konkrét szituhoz meg annyit - ezt én is majdnem kocc árán tanultam meg, - hogy hiába az irányjelző, meg kell győződni, hogy tényleg elkanyarodik az illető. Én egyszer egy olyan mellékutcából akartam a főútra fordulni, amelyik után 20 méter múlva egy újabb volt, és aki indexelt, az oda gondolta kikanyarodni. Szerencsére a COV kis sebességnél jól gyorsul...
music     

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21423 Dátum: 2018.01.22 21:50:35 »
Mindentől függetlenül, amikor csúszós az útburkolat, nem kéne forszírozni az elévágásokat. A konkrét szituhoz meg annyit - ezt én is majdnem kocc árán tanultam meg, - hogy hiába az irányjelző, meg kell győződni, hogy tényleg elkanyarodik az illető. Én egyszer egy olyan mellékutcából akartam a főútra fordulni, amelyik után 20 méter múlva egy újabb volt, és aki indexelt, az oda gondolta kikanyarodni. Szerencsére a COV kis sebességnél jól gyorsul...
Gondolom, a vastagon kiemelt részt hagyta ki az illető, ezért jött elém... Jóhiszeműen feltételezem, hogy arra gondolt, lekanyarodom, csak nem győződött meg róla, nem várta meg, hogy tényleg így lesz-e...
Elé vágások, kivilágítatlan autók, kézben tartott telefon biztonsági öv nélkül és még sorolhatnám, miket láttam ma... pff...

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21424 Dátum: 2018.01.23 11:26:49 »
tehát irányjelző ki, előzés, majd irányjelző jobbra, vissza a sávba. Ezt azonban úgy értelmezte egy jobb oldali utcából érkező autós, hogy lekanyarodok, és szépen elém jött.

Nekem anno azt tanította az oktatóm amikor forgalmi gyakorlati órán ugyanígy előztünk meg egy biciklist kereszteződés előtt, hogy visszatéréskor ne rakjam ki az irányjelzőt, mert azzal megtéveszteném a forgalom többi résztvevőjét, hogy jobbra akarok majd kanyarodni a kereszteződésben. Azt mondta, hogy a forgalom többi résztvevője megtévesztésének tilalma egy fontos szabály, ami adott szituációban kvázi felülír más szabályokat (például az irányjelzésre vontakozót, ha azzal megtévesztenénk a forgalom többi résztvevőjét).

Egyébként akkoriban a kötelező minimum oldaltávolság is benne volt a KRESZ-ben, nekem 1m rémlik.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21425 Dátum: 2018.01.23 12:10:38 »
Egyébként akkoriban a kötelező minimum oldaltávolság is benne volt a KRESZ-ben, nekem 1m rémlik.
Ma már nincs benne az kötelező minimum oldaltávolság?
Egyébként ha változik a kresz nem ér semmit, ha ennek nem szereznek nyilvánosságot, viszonylag kevesen olvasgatják a törvényt napi szinten.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21426 Dátum: 2018.01.23 12:47:32 »
Help!  :surrender:
Adott egy út, 2x1 sáv, Csepel Erdősor utca konkrétan. Kerékpáros előzése (kikerülés?) hogyan történik? a kerékpáros az úttest menetirány szerinti jobb oldalán, szabályosan közlekedik, én mögötte érkezem, mi a teendőm?
Irányjelzés igen-nem? (sávon belül nem hiszem, hogy tartható lenne biztonságos oldaltávolság...)
Ha igen, akkor a sávba visszatéréskor igen-nem?
Hmm? :)
Köszönöm válaszodat! Ez még nem reprezentatív felmérés, egyébként én is így tanultam...
Na, ebből majdnem lett ma egy szép nagy karambol :D Az említett úton kikerültem a biciklist, ahogyan nekem magyarázta az oktató, egy autónyi távolságot hagyva, ha kacsázna, akkor is élje túl; ez sávváltással jár, tehát irányjelző ki, előzés, majd irányjelző jobbra, vissza a sávba. Ezt azonban úgy értelmezte egy jobb oldali utcából érkező autós, hogy lekanyarodok, és szépen elém jött.
Felmerült néhány dolog bennem:
-még sötétben is látszik, ha valaki nagy sebességgel érkezik (itt 50 km/h-ról beszélek), tehát esélytelen bekanyarodni;
-vajon körülnézett az illető és félreértette a jelzésemet, vagy nem is nézett szét és kanyarodott? (jártam már így ezen a részen, többször is);
-párom most tanulja a Kreszt, megkérdeztem tőle, azt mondja, nem kell sem előtte, sem utána jelezni, ha sávon belül meg tudom előzni. Na de sávon belül csak akkor tudom megelőzni, ha megfelelő távolságot tartva tudok elhaladni mellette... Kinek mi a megfelelő?... (csináltak erről egy felmérést, egyesek szerint 30-40 cm elegendő. Ők valószínűleg még nem ültek kerékpáron)

Egy erős dudálással honoráltam, elhaladtam mellette is; nem reagált rá semmit, tehát gondolom, ő is úgy érezte, nem kellett volna... 

"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól

A jogszabály mai napon (2018.01.23.) hatályos állapota.

Irányváltoztatás, irányjelzés

29. § (1)206 Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.

(2)207 Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. ...

Előzés

34. §
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.

Bár összetett a szabály de nem érthetetlen. Jól gondoltad, mindkét irányba jelezni kell, amíg az irányváltoztatás be nem fejeződik!
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.23 13:20:37 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21427 Dátum: 2018.01.23 13:12:01 »
Ezek szerint folyamatos balra indexeléssel kell(ett) volna jeleznem? Konkrét helyen hasonlóan megtévesztettem volna a másik autóst, mert akkor joggal hihette volna, hogy balra akarok kanyarodni, a végkifejlet vélhetően ugyanaz lett volna, mint ami történt...  :hmmmm:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21428 Dátum: 2018.01.23 13:33:01 »
Ezek szerint folyamatos balra indexeléssel kell(ett) volna jeleznem? Konkrét helyen hasonlóan megtévesztettem volna a másik autóst, mert akkor joggal hihette volna, hogy balra akarok kanyarodni, a végkifejlet vélhetően ugyanaz lett volna, mint ami történt...  :hmmmm:

Nem hihet semmit áll mint fax a lakodalomban és elsőbbséget biztosít számodra!
Mert

"(8) Tilos előzni:

e)217 útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve(9) A (~) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.

(8) Tilos előzni:e)217 útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve(9) A (~) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.

(9) A (~) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.23 13:36:01 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21429 Dátum: 2018.01.23 13:40:17 »
:)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21430 Dátum: 2018.01.23 20:26:09 »
https://www.vezess.hu/magazin/2018/01/23/kamionos-elozes-uzenet-rendoroknek/

Aztat.ezt kene ellenorizni rendesen. Felolem felemelhetnek 90re is...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21431 Dátum: 2018.01.23 21:29:51 »
https://www.vezess.hu/magazin/2018/01/23/kamionos-elozes-uzenet-rendoroknek/

Aztat.ezt kene ellenorizni rendesen. Felolem felemelhetnek 90re is...
Magyarországon nincs olyan, hogy civil kocsinak kinéző rendőrjárőr, pedig nagyon kéne, béka segge alatt van a közlekedési morál. Olyan sincs, hogy kiszedik a forgalomból a külföldit és addig nem megy sehova amíg nem fizetett, ha kell lefoglalják a komplett szerelvényt. Alapvetően úgy látom, hogy a magyar rendőr semmit nem szeret amivel papírmunka van. Lehet itt kéne valahol elkezdeni, hogy egy bírságolás papírozás része ne tartson 20 percig.
A 90-re emelés egyébként ugyanúgy jó lenne, mint a 3 sávos autópályák. Ha már fizetjük az üzemanyagban az adót, meg a parkolási sarcokat, igazán beleférhetne, hogy erre költsék el...

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21432 Dátum: 2018.01.23 22:46:03 »
Nem mintha számítana, hogy 70, 80 vagy 90, amikor limiteren megy mindegyik 85 és 90 között. Az megint nem izgat senkit ha megelőznek egy 70-el menőt, a jellemző hogy a 86,9-el cammogót előzi a 89,2-el repesztő...az első ha egy pillanatra elvenné a lábát a gázról megéreznék hogy gyenge és egyből még 6-an vérszemet kapnának :D A legjobb amikor egy emelkedő miatt megváltoznak az erőviszonyok és a gyorsabb válik lassabbá (terhelés?), így visszafelé is lejátszódik az egész idegőrlő folyamat.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21434 Dátum: 2018.01.24 15:17:56 »
Erre a durva balesetre mit mondanak a belső sáv nagymenői?
Nagyon durván ment az x5, nem is tudom mennyivel mehetett, de tuti bőven a megengedett fölött.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...