Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2783178 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21285 Dátum: 2017.08.11 14:07:05 »
Érdekes szitu, hogy vajon ki is volt itt a (fő) hibás?
A nyilvánvalóan slattyogó kamerás autó, aki a kamionok mögött haladt, majd egy elég vitatható módú előzésbe kezdett, illetve a mögötte nyilván erőből (lehetett 170-180 biztosan) érkező Audis, aki még valószínűleg megpróbált beférni elé - sikertelenül.  :hmmmm:

A kamerás autó a balesetet látva pedig, mintha mi sem történt volna, megy tovább... Ha másért nem, ezért már lehetne őt idiótának nevezni. :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21286 Dátum: 2017.08.11 15:48:19 »
 :eek: Ez miért nem állt meg???  :eek:

Nem gondoltam, hogy egy szgk ekkorát tud ütni egy teherautón, hogy az majdnem megborult.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21287 Dátum: 2017.08.11 16:57:20 »
Érdekes szitu, hogy vajon ki is volt itt a (fő) hibás?
A nyilvánvalóan slattyogó kamerás autó, aki a kamionok mögött haladt, majd egy elég vitatható módú előzésbe kezdett, illetve a mögötte nyilván erőből (lehetett 170-180 biztosan) érkező Audis, aki még valószínűleg megpróbált beférni elé - sikertelenül.  :hmmmm:

A kamerás autó a balesetet látva pedig, mintha mi sem történt volna, megy tovább... Ha másért nem, ezért már lehetne őt idiótának nevezni. :hmmmm:
Azért a belsőben menő fekete SUV nem volt olyan messze, amekkora sebességgel jött a fehér Audi, a belsőben is kihívás lett volna megállnia. Amekkora mozgási energiája volt, nem lepne meg ha 220-240-ről kezdett volna el lassulni. Ha tényleg annyival jött, akkor tükörben elég távolinak tűnhetett hozzá, hogy kisoroljon a fickó. A teherkocsi billegése azért ilyen látványos, mert valszeg nem volt megrakva.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21288 Dátum: 2017.08.11 17:12:29 »
:eek: Ez miért nem állt meg???  :eek:

Nem gondoltam, hogy egy szgk ekkorát tud ütni egy teherautón, hogy az majdnem megborult.
Ha lelőnek valakit, mondjuk egy 357-es kaliberű fegyverrel, de a lövedék nem hatol át, hanem a test felfogja, akkor akár a lövedék mozgási energiája miatt 1-2 métert is elmozdul a test. A test mondjuk 80kg, a töltény meg mondjuk 10-15gramm, viszont nagyon nagy a mozgásenergiája. Kocsinál kb ugyanez van, csak más az arány. A kocsi 60km/h sebesség különbségnél csak 17m/s-t tesz meg, viszont a kocsi tömege jóval nagyobb. Ha kicsit matekozni akarnék jó közelítéssel ki lehetne számolni a videó alapján, hogy mennyivel ment becsapódáskor. A kisoroló járgány ~90-el ment GPS szerint, az Audi talán 150 körül csapódik és előtte hallatszik a legalább két másodperces fékcsikorgás(150-es tempónál ~84 méter táv), amiből arra tippelnék, hogy legalább 40-50 km-t sikerült előtte vesztenie, de lehet többet is.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21289 Dátum: 2017.08.11 17:31:12 »
Nem tudom mi lehetett a kamerás, de mintha a sebessége 89-ben határolt lett volna.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21290 Dátum: 2017.08.11 17:34:40 »
Nem tudom mi lehetett a kamerás, de mintha a sebessége 89-ben határolt lett volna.

A kamera szögéből, illetve a mellette elhaladó magasabb SUV méretéből ez nem tűnik egy "magas" autónak, azaz még csak nem is egy furgon, tehát nagyon sebességhatároló nem szabadott, hogy legyen benne.  :hmmmm:

Az ablaktörlőjéből ítélve lehetett akár egy Lada is.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21291 Dátum: 2017.08.11 19:50:39 »
A kamera szögéből, illetve a mellette elhaladó magasabb SUV méretéből ez nem tűnik egy "magas" autónak, azaz még csak nem is egy furgon, tehát nagyon sebességhatároló nem szabadott, hogy legyen benne.  :hmmmm:

Az ablaktörlőjéből ítélve lehetett akár egy Lada is.  :hmmmm:

Ez igaz, akkor az emelkedő lehetett a ludas és tényleg Lada, azért lassú :)
Később a lejtőn simán eléri a 110-et is...
A kisorolás furcsa, messze volt egy előzéshez, ráadásul a sebességét sem igazán fokozta. Gyökérzet. Az audis nem aludhatott ekkora sebességnél, viszont akkor nagyon elmérte ezt a jobbról előzést... Talán megúszta mindenki.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21292 Dátum: 2017.08.15 17:17:11 »
Van ám itt kultúúúúúúra, Ernő az ML Merdzsóval csapat 170-el a Szentedrein. Szembe sáv, buszsáv nem akadály neki...  :no: :whistling: :wacko: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21293 Dátum: 2017.08.15 19:00:55 »
Van ám itt kultúúúúúúra, Ernő az ML Merdzsóval csapat 170-el a Szentedrein. Szembe sáv, buszsáv nem akadály neki...  :no: :whistling: :wacko: :hmmmm:

Kapcsód bé a gépéesedet, mer' a Szentendrein nics a FÉG-nek Fegyvergyári része, meg jobbról Ferencvárosi rendező pu., és nem lehet Tsepel felé kanyarodnyi se, he!
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.15 19:03:32 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21294 Dátum: 2017.08.15 19:22:14 »
Van ám itt kultúúúúúúra, Ernő az ML Merdzsóval csapat 170-el a Szentedrein. Szembe sáv, buszsáv nem akadály neki...  :no: :whistling: :wacko: :hmmmm:
Nem a Sorosksári út lesz az?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21295 Dátum: 2017.08.15 19:29:38 »
Nem a Sorosksári út lesz az?

morgen
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21296 Dátum: 2017.08.15 21:31:29 »
Kapcsód bé a gépéesedet, mer' a Szentendrein nics a FÉG-nek Fegyvergyári része, meg jobbról Ferencvárosi rendező pu., és nem lehet Tsepel felé kanyarodnyi se, he!

Bocsánatodért esedezem, fórumon találtam a cikket, és ott Szentedreit írtak - én meg bízva abban, hogy "szakemberek" ülnek ott az autós portálon, gondoltam ha ők azt írták oda, akkor az az lesz...  :cry: :szemez: :innocent:

Amúgy nem is az számít melyik út ez, hanem hogy Budapest, szembe forgalom és egyéb, bőségesen elegendő szabálysértés, hogy elvegyék a jogsiját a helyszínen. És a lényeg, hogy állítólag még a fickó teljes neve, a Merdzsó rendszáma is megvan, ennek ellenére még nem találkoztam ezzel a videóval a hírhajhász TV-k egyikén sem.  :ph34r: ;) Pedig lehetne trajta csámcsogni 20 mp-t a hírekben, illetve kattintásvadász linknek sem rossz a neten...  :szemez:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21297 Dátum: 2017.08.15 22:20:41 »
Bocsánatodért esedezem, fórumon találtam a cikket, és ott Szentedreit írtak - én meg bízva abban, hogy "szakemberek" ülnek ott az autós portálon, gondoltam ha ők azt írták oda, akkor az az lesz...  :cry: :szemez: :innocent:

Amúgy nem is az számít melyik út ez, hanem hogy Budapest, szembe forgalom és egyéb, bőségesen elegendő szabálysértés, hogy elvegyék a jogsiját a helyszínen. És a lényeg, hogy állítólag még a fickó teljes neve, a Merdzsó rendszáma is megvan, ennek ellenére még nem találkoztam ezzel a videóval a hírhajhász TV-k egyikén sem.  :ph34r: ;) Pedig lehetne trajta csámcsogni 20 mp-t a hírekben, illetve kattintásvadász linknek sem rossz a neten...  :szemez:

a neten sok xart összeírkálnak
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21298 Dátum: 2017.08.15 22:43:23 »
Ki mondta , hogy van jogsija? :)
Nem nagyon láttam még c.-s emberkéket tanulókocsiban.  :whistling:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21299 Dátum: 2017.09.05 10:03:21 »
Egy cikk , amely próbál rájönni az autópályán a szélső sávot nem használó autósok eme késztetésére/indokaira.

Mondjuk ez a "minél nagyobb motor van az autóban, annál több jogosultságot érez a sofőr, hogy a belső sávban menjen"-el nem tudok azonosulni, nekem nem okoz gondot 2.4-es motorral (persze lehet ez kicsinek számít?  :innocent: ) a szélső sávban menni, és elhaladni a középső sávban magukról megfeledkező mazsolák mellett. Hiába szabályos vagy nem szabályos ez a "manőver" ...  :szemez: ::)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61