Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2783169 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21240 Dátum: 2017.07.14 08:09:25 »
Látom ti is a középső sávban szabálytalanul  cammogok pártján álltok, ez van  :1eye:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21241 Dátum: 2017.07.14 08:31:12 »
Látom ti is a középső sávban szabálytalanul  cammogok pártján álltok, ez van  :1eye:
Ezert elozom meg jobbrol is az ilyen hulyeket ha nincs hely balra

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21242 Dátum: 2017.07.14 09:06:20 »
én is megelőzőm jobbról és kész. 
én nyitottam a témát ( :cry:)  szerintem hagyjuk is ezt a dolgot aludni.  :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21243 Dátum: 2017.07.14 10:54:23 »
Ezert elozom meg jobbrol is az ilyen hulyeket ha nincs hely balra
Detto. Ha nincs forgalom akkor körbepiruettezem kettőtbalra-előz-kettőtjobbra, de ha tömeg van akkor simán elcsorgok mellette. Esetek felében az a reakció, hogy felgyorsít. Nem kisorol, felgyorsít. Mert őt mégse előzzék már meg.

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21244 Dátum: 2017.07.14 11:03:24 »
Sajnos, olyankor te vagy a szabálytalan :yes:

Az ORFK állásfoglalása alapján ha csak elmész mellette a külső sávban és utána nem váltasz sávot, azaz a saját sávodban haladsz tovább, az szerintük nem minősül előzésnek. Ezt az után az eset után adták ki, amikor pár éve egy rendőrautó az autópálya belső sávjában 110-zel haladva feltartotta a forgalmat (és persze senki sem mert elmenni mellette a külső sávban) amiről videót készített valaki, a média pedig rendesen felkapta a dolgot és bombázta az ORFK-t és a BM-et.

Egyébként az a szomorű, hogy az M7 háromsávos szakasza végig van szórva a teljesen egyértelmű jobbra tarts táblákkal, a kijelzőkön is ott szokott lenni, mégis megy az összes marha a középsőben a töküres külső helyett. Slusszpoén amikor mellette a belsőben ugyanolyan tempóben (130 alatt) megy a másik marha és együtt tartják fel mindkét sávot. Kapaszkodósávos emelkedőknél dettó ugyanez, külső kapaszkodósáv töküres, középsőben kilencvennel szenved a marha (mert nem csak külsőbe kimenni hülye, de ötödikből visszaváltani is).

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21245 Dátum: 2017.07.14 11:08:16 »
Esetek felében az a reakció, hogy felgyorsít. Nem kisorol, felgyorsít. Mert őt mégse előzzék már meg.

Ez a "nehogy már engem megelőzzenek" típus a másik kedvencem. Volt aki hétszer előzött vissza, persze előzés után rögtön vissza is lassított 120 alá. Én végig 130-cal mentem. A nyolcadik kísérletnél beragadt egy kamion mögé  :devil: :whistling:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21246 Dátum: 2017.07.14 11:11:32 »
Az ORFK állásfoglalása alapján ha csak elmész mellette a külső sávban és utána nem váltasz sávot, azaz a saját sávodban haladsz tovább, az szerintük nem minősül előzésnek. Ezt az után az eset után adták ki, amikor pár éve egy rendőrautó az autópálya belső sávjában 110-zel haladva feltartotta a forgalmat (és persze senki sem mert elmenni mellette a külső sávban) amiről videót készített valaki, a média pedig rendesen felkapta a dolgot és bombázta az ORFK-t és a BM-et.
Ezt én is így tudom, megfejelve azzal, hogy amikor sokan vannak akkor ez már "párhuzamos közlekedés"-nek minősül (mint a Hungárián), így mindegy ki mennyivel megy el egymás mellett melyik sávban, sávváltás nélkül.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21247 Dátum: 2017.07.14 11:36:57 »
Az ORFK állásfoglalása alapján ha csak elmész mellette a külső sávban és utána nem váltasz sávot, azaz a saját sávodban haladsz tovább, az szerintük nem minősül előzésnek. Ezt az után az eset után adták ki, amikor pár éve egy rendőrautó az autópálya belső sávjában 110-zel haladva feltartotta a forgalmat (és persze senki sem mert elmenni mellette a külső sávban) amiről videót készített valaki, a média pedig rendesen felkapta a dolgot és bombázta az ORFK-t és a BM-et.
...a leginkább szomorú ebben a dologban pont az, hogy nem mertek elmenni mellette. Mutatja a KRESZ oktatás hatékonyságát (is).

Személyes kedvencem a "rendőrt/kamerát látok, satufék" kategória. Mert olyankor minimum 20-al a megengedett alatt kell haladni, ugyebár  :censored:
Mondjuk én elfogult vagyok ezügyben, mert pont ebből volt kisebb balesetem - 8-as főút, 90es tempó, előttem haladó rendőrt lát, befékez - persze én vagyok a hibás mert beleszaladtam. Betű szerint igen, én mégis azt gondolom, hogy neki járna az 5 perc f**zkorbácsolás...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21248 Dátum: 2017.07.14 12:18:31 »
Ez a kovetos tempomat legfontosab/leghasznosabb funkcioja. Real time modban figyel, ellentetben velunk. Es azonnal fekezni kezd, ha gond van. Addigra meg te is felebredsz es mire beletaposol, mar lassitott valamit az auton.
Vagy tan veszfekezni is tud, ebben nem vagyok biztos.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21249 Dátum: 2017.07.14 15:01:02 »
Ezt én is így tudom, megfejelve azzal, hogy amikor sokan vannak akkor ez már "párhuzamos közlekedés"-nek minősül (mint a Hungárián), így mindegy ki mennyivel megy el egymás mellett melyik sávban, sávváltás nélkül.
A Hungária Bp-en van , vagyis lakott területen, előzhetsz ahol akarsz ;)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21250 Dátum: 2017.07.14 16:21:21 »
Igen, de jogilag ugyanaz a helyzet a pályán is, amikor sűrű a forgalom  ;)
Ezért nincs szabálysértés  :yes:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21251 Dátum: 2017.07.14 16:53:18 »
Igen, de jogilag ugyanaz a helyzet a pályán is, amikor sűrű a forgalom  ;)
Ezért nincs szabálysértés  :yes:

nem. városon belül nincs jobbra tartási kötelezettség!

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21252 Dátum: 2017.07.14 16:54:06 »
Nem arról van szó!

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21253 Dátum: 2017.07.14 19:51:29 »
Én azt mondom ha valaki a megengedett felett repeszt a pályán az ne a külső sávban tegye.
Feleslegesen váltogatja a sávokat, cikázik. Ez veszélyes. Kimondottan nem szeretem az ilyet.
Mások mást nem szeretnek, nem lehet mindenki egyforma.
Dugóban szeretem pl a belső sávot, mert ugyan sokszor lassabb, mint a többi, de legalább csak egy irányból vágnak be elém :yes:
Pár hete Londonban figyeltem hogy egy szűk utca folyamatosan beállt, mert az emberek nem engedték el egymást, aztán mögéjük is beálltak, és se előre-se hátra. Ülnek és dudálnak, pár perc alatt megoldják, kis nyugi, aztán kezdődik elölről  :lol:

Mindegy, kezdem megszokni a taplókat. A saját utcámban pl. nem tudok nagy ívben behajtani a beállómra, mert nem férnek el szemben és pont az utamban kényelmes megállni, az őket akadályozó parkoló autó mögött, így én nem tudok bekanyarodni ő meg nem tud továbbmenni, ha még jönnek mögöttünk akkor tuti a dugó és ez akár minden nap megtörténne ha lenne elég forgalom.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21254 Dátum: 2017.07.14 20:42:14 »
Én azt mondom ha valaki a megengedett felett repeszt a pályán az ne a külső sávban tegye.
Feleslegesen váltogatja a sávokat, cikázik. Ez veszélyes. Kimondottan nem szeretem az ilyet.
Mások mást nem szeretnek, nem lehet mindenki egyforma.
Dugóban szeretem pl a belső sávot, mert ugyan sokszor lassabb, mint a többi, de legalább csak egy irányból vágnak be elém :yes:
Pár hete Londonban figyeltem hogy egy szűk utca folyamatosan beállt, mert az emberek nem engedték el egymást, aztán mögéjük is beálltak, és se előre-se hátra. Ülnek és dudálnak, pár perc alatt megoldják, kis nyugi, aztán kezdődik elölről  :lol:
...

Na milyen jó ott, jobbrol lehet előzni [rohog] [rohog] [rohog]