Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2783103 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21210 Dátum: 2017.07.07 23:23:12 »
Lehetett látni videókat azokról a "gondos" munkásokról, akik a kikötőben / parkolóban odébb állnak a vadi új autókkal, üveghangon pörgetés, gumifüstölés, miegymás. Szóval a 0 km-es autó már az elején kap egy kis "törődést".  :hmmmm:
Én ezt láttam élőben Esztergomban a Suzuki gyárban.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Yariska

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21211 Dátum: 2017.07.07 23:46:17 »
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek! Most vásárolnék egy 2000-es automata váltós Yarist, de senki nem tudta eddig megmondani, hogy mire szolgál a váltó bal oldalán lévő alsó gomb?

Ha valaki tudja, légyszi ossza meg! :)

Köszi!   :helpsmilie:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21212 Dátum: 2017.07.08 13:42:45 »
A tulajdonosa sem tudja? Kép van róla? Shift lock lehet esetleg.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21213 Dátum: 2017.07.08 17:53:40 »
Vagy lehet az O/D kapcsoló gombja.

Ha Yaris, akkor gondolom MMT váltós.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21214 Dátum: 2017.07.08 18:54:25 »
Vagy lehet az O/D kapcsoló gombja.

Ha Yaris, akkor gondolom MMT váltós.
Nem biztos, létezik hagyományos automata.  Az MMT, meg nem automata, csak robotizált.  Az más, abban van kuplung.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21215 Dátum: 2017.07.10 11:42:27 »
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek! Most vásárolnék egy 2000-es automata váltós Yarist, de senki nem tudta eddig megmondani, hogy mire szolgál a váltó bal oldalán lévő alsó gomb?

Ha valaki tudja, légyszi ossza meg! :)

Köszi!   :helpsmilie:
Szerintem egy fotó sokat segítene...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21216 Dátum: 2017.07.10 14:34:09 »
Szerintem egy fotó sokat segítene...
Szerintem nem lehet vásárlást kizáró tényező a gomb nem ismerete, főleg ha 17 évig ment a kocsi a gombbal a fedélzeten. BTW márkaszervíz meg tudja mondani akkor is, ha nem akarja ott szervízeltetni a járgányt.
És akkor az még elő sem került, hogy a kézikönyvekben benne van. :whistling:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21217 Dátum: 2017.07.13 09:01:25 »
ha valaki az M7-en a középsőben megy egy fix sebességgel és tesz mindenkire akkor az tempomattal megy?  :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21218 Dátum: 2017.07.13 10:53:37 »
ha valaki az M7-en a középsőben megy egy fix sebességgel és tesz mindenkire akkor az tempomattal megy?  :surrender:
Lehet. De biztos hogy tipikus hülye.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21219 Dátum: 2017.07.13 11:12:21 »
ha valaki az M7-en a középsőben megy egy fix sebességgel és tesz mindenkire akkor az tempomattal megy?  :surrender:
azon túl hogy bosszantó, azért érdekes "jelenség" ez. Egyszer a jobbegyen ülve megkérdeztem egy ismerőst (aki egyáltalán nem egy buta és szűklátókörű ember, valamint egy nagy cég felsőszintű vezetője) hogy miért a középsőben megy.
Azt mondta, hogy majd úgyis be kell sorolni a BAH csomópontnál a felüljáróra... a beszélgetés Martonvásár magasságában zajlott le...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21220 Dátum: 2017.07.13 11:19:42 »
ha valaki az M7-en a középsőben megy egy fix sebességgel és tesz mindenkire akkor az tempomattal megy?  :surrender:

Lehet tempomattal megy, de attól még hülye.  :whistling:
Én tudok a szélső sávban menni, egyáltalán nem rosszabb annak a minősége a másik 2 sávénál, szóval valóban érthetetlen jelenség.  :hmmmm:
A mostanában hazaigyekvő vendégmunkások is előszeretettel ragadnak a középső sávban, kérdéses, hogy ők is hülyék, vagy csak a többi, bennragadt hülyét másolják...  :szemez:

Elnézést a durva szóhasználatért, de valóban bosszantó és érthetetlen jelenség ez, arról nem is beszélve, hogy sok esetben ezek miatt alakulnak ki veszélyes szituációk is.

Ez egy eléggé gyakran visszatérő kérdés, szerintem a középső sávban menők se igazán tudják rá a választ, miért ott mennek. De amíg nem jár érte büntetés, addig nagy változásra nem lehet számítani...  :wacko:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21221 Dátum: 2017.07.13 11:43:01 »
Lehet tempomattal megy, de attól még hülye.  :whistling:
Én tudok a szélső sávban menni, egyáltalán nem rosszabb annak a minősége a másik 2 sávénál, szóval valóban érthetetlen jelenség.  :hmmmm:
A mostanában hazaigyekvő vendégmunkások is előszeretettel ragadnak a középső sávban, kérdéses, hogy ők is hülyék, vagy csak a többi, bennragadt hülyét másolják...  :szemez:

Elnézést a durva szóhasználatért, de valóban bosszantó és érthetetlen jelenség ez, arról nem is beszélve, hogy sok esetben ezek miatt alakulnak ki veszélyes szituációk is.

Ez egy eléggé gyakran visszatérő kérdés, szerintem a középső sávban menők se igazán tudják rá a választ, miért ott mennek. De amíg nem jár érte büntetés, addig nagy változásra nem lehet számítani...  :wacko:
Azért az M7-esen balatonozókra ugyan úgy jellemző a középsősávozás (még akkor is ha hétvége van és nincsenek kamionok)
Én szoktam olyat csinálni, hogy a külső sávból áthúzok a belsőbe (előzve a középsávon ragadtat) majd előzés után hirtelen visszavágok a szélsőbe. Ezt a feleségem  "móresre tanításnak" hívja, de legtöbbször semmi hatása :D
De az se sokkal szimpatikus, amikor sokan (SUV+ prémiumnak hitt 150Le+)kizárolag a belső sávban közlekednek, még ha a középső sávba nincs is senki.
Egyébként el tudom képzelni, nem nagy forgalomnál, hogy marad a tempómat és úgy előz a külső sávból  a középső sávban.


csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21222 Dátum: 2017.07.13 11:48:41 »
sajnos ez nem magyar sajátosság. nyugaton ugyanannyi hülye van. sőt, tanult kolleganőm, aki egyébként nem hülye egyszer kivitt a reptérre és amikor már hosszú idő óta egyedül karistoltunk a középsőben és megkérdeztem, hogy miért nem húz ki a szélső sávba, akkor közölte, hogy a jobboldali a kamionoké, a középső a lassú autóké, mint ő, és a szélső meg az előzésre való sáv.

szerintem mindenekelőtt a kreszt rendesen meg kéne tanítania  népnek, csak elég ritkák a háromsávos pályák és emiatt nyilván másra megy a figyelem. továbbá rengeteg a kamion az autópályákon, és sokszor tényleg az a kép alakulhat ki tapasztalati úton az emberekben, mint ahogy azt a kolleganőm is előadta.

tapasztalatom szerint erős magyar sajátosság viszont az, hogy az autósok a belső sávban közlekednek és nem mennek le akkor sem, ha ezzel akadályozzák a forgalmat.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21223 Dátum: 2017.07.13 13:17:13 »
Én szoktam olyat csinálni, hogy a külső sávból áthúzok a belsőbe (előzve a középsávon ragadtat) majd előzés után hirtelen visszavágok a szélsőbe. Ezt a feleségem  "móresre tanításnak" hívja, de legtöbbször semmi hatása

hát én ezt tuti hanyagolnám , mert rengeteg béna ember van és ez még egy jó vezetőt is megijeszt a pályán.  nincs tanítgatás a bénát meg kell előzni és kész.
én is csináltam ilyet de csak a szentendrein meg a hungárián de végszükség esetén csak. 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21224 Dátum: 2017.07.13 13:20:36 »


tapasztalatom szerint erős magyar sajátosság viszont az, hogy az autósok a belső sávban közlekednek és nem mennek le akkor sem, ha ezzel akadályozzák a forgalmat.


Jó ez lehet, de azért mert valaki 150-el akar menni, nehogy már ne előzzek a belső sávban 130-al :winkiss: