Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2785618 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

nedudki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21195 Dátum: 2017.07.03 23:35:57 »
Tisztelt Urak!

Egy új Verso 1,8 benzines gépjármű tulajdonosa vagyok.

Kérdésem az lenne, hogy van-e bejáratása az autónak, vagy az csak a diezelekre vonatkozik?

200km-et tettem eddig bele, de rövidesen 1500km-t kellene levezetnem és érdekel a fórum véleménye, hogy mennyire nyomhatom neki egy ekkora úton.

Üdv.

M.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21196 Dátum: 2017.07.04 07:19:45 »
Tisztelt Urak!

Egy új Verso 1,8 benzines gépjármű tulajdonosa vagyok.

Kérdésem az lenne, hogy van-e bejáratása az autónak, vagy az csak a diezelekre vonatkozik?

200km-et tettem eddig bele, de rövidesen 1500km-t kellene levezetnem és érdekel a fórum véleménye, hogy mennyire nyomhatom neki egy ekkora úton.

Üdv.

M.

Használati útmutató írja elvileg , hogy finoman az első 1000-2000 km en
Kerülni a nagy hirtelen gáz adásokat, fékezéseket. Autó pályán ne végig ugyan azzal a sebességgel menj, ezt meg én kaptam mint tanács, néha kicsit 140 kicsit 120  aztán 130 és igy tovább hogy ne ugyanazon a fordulatszámon menjen le a motor 1500 km.
Erre valószínűleg jobb lenne mármint a bejáratásra ha nem a pályán mennél.

Tapatalk 2-vel küldve Motorola X Style - ról

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21197 Dátum: 2017.07.04 08:01:18 »
Tisztelt Urak!

Egy új Verso 1,8 benzines gépjármű tulajdonosa vagyok.

Kérdésem az lenne, hogy van-e bejáratása az autónak, vagy az csak a diezelekre vonatkozik?

200km-et tettem eddig bele, de rövidesen 1500km-t kellene levezetnem és érdekel a fórum véleménye, hogy mennyire nyomhatom neki egy ekkora úton.

Üdv.

M.
Udv.
Nem kell tulgondolni.
Ma mar nincs a regi ertelemben vett bejaratasi szakasz. Ettol fuggetlenul nem art ha a gepkonyv szerint mesz vele az elejen. Mi valami olyasmi mint amit az elottem szolo kollega is irt.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21198 Dátum: 2017.07.04 21:57:54 »
Szerintem kiméld az első 1000-1500-on, ebből még nem volt gond.
Nekem az 1,8-as Corolla Verson ez bejött. Szerencsére vannak utépítések, dugók és az segít kímélni.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21199 Dátum: 2017.07.04 23:44:15 »
Most komolyan tartós 120-130-140 bejáratásra? Szerintem nem is kellene 4.000 ig kihúzatni eleinte, nem hogy tartósan  beállni rá nagy gázzal, kánikulában  :helpsmilie:
Ha a gépkönyv azt mondja mehet akkor ne hallgass rám !!!
Igen a fékeket is járatni kell, de az lassan jó lesz.

Használati útmutató írja elvileg , hogy finoman az első 1000-2000 km en
Kerülni a nagy hirtelen gáz adásokat, fékezéseket. Autó pályán ne végig ugyan azzal a sebességgel menj, ezt meg én kaptam mint tanács, néha kicsit 140 kicsit 120  aztán 130 és igy tovább hogy ne ugyanazon a fordulatszámon menjen le a motor 1500 km.
Erre valószínűleg jobb lenne mármint a bejáratásra ha nem a pályán mennél.

Tapatalk 2-vel küldve Motorola X Style - ról

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21200 Dátum: 2017.07.05 08:18:56 »
Inkább 4000 RPM-en járjon, mint alapjáraton, bejáratás szempontjából előbbi a kevésbé rossz. Az ideális pont a kettő között lenne, váltakozva, nem erőltetve, szellősen, nyugodtan vezetve.

De egy mai motornál ennek már közel sincs akkora jelentősége mint 20-30 évvel ezelőtt volt.  ::)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21201 Dátum: 2017.07.05 08:35:45 »
Most komolyan tartós 120-130-140 bejáratásra? Szerintem nem is kellene 4.000 ig kihúzatni eleinte, nem hogy tartósan  beállni rá nagy gázzal, kánikulában  :helpsmilie:
Ha a gépkönyv azt mondja mehet akkor ne hallgass rám !!!
Igen a fékeket is járatni kell, de az lassan jó lesz.
Szerintem senki nem írta, hogy tartósan kellene 4000-en használni ;)
Egyébként én sem gondolom, hogy ezeknek a Valvematic motoroknak árt ez a fordulatszám tartomány. Használni kell ésszel (igen, nem 2-4 órát folyamatos autópálya tempóban) , de itt már nem szükséges a klasszikus bejáratás, mint anno 40 éve pl egy Skodánál. A gyártásprecizitás már más kategória manapság.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21202 Dátum: 2017.07.05 08:43:28 »
  OFF Az 1996-ban kiméletesen bejáratott S100 1996-ig birta motorfelújitás stb. nelkul. (és 350 kg tölgymakkal megpakolva + 2 fő, jelentősen csökkent az érzékenysége az oldalszélre...)  :clap:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21203 Dátum: 2017.07.05 08:53:39 »
  OFF Az 1996-ban kiméletesen bejáratott S100 1996-ig birta motorfelújitás stb. nelkul. (és 350 kg tölgymakkal megpakolva + 2 fő, jelentősen csökkent az érzékenysége az oldalszélre...)  :clap:
azévben meg is halt a paripa a makk alatt?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21204 Dátum: 2017.07.05 09:36:04 »
  OFF Az 1996-ban kiméletesen bejáratott S100 1996-ig birta motorfelújitás stb. nelkul. (és 350 kg tölgymakkal megpakolva + 2 fő, jelentősen csökkent az érzékenysége az oldalszélre...)  :clap:
Honnan volt neked '96-ban új S100-as Skodád? És az abban az évben meg is halt? Vagy mi van???  :eek:

Az első nem 69 akart lenni?  Mert kb akkor volt más S100 ;)

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21205 Dátum: 2017.07.05 18:59:34 »
Bocsi, 1976-ban vettük újonnan és egyemistaként volt nálam pár hónapig amikor makkot fuvaroztunk Miskolc mellől Sopronba 1981-bem ;), amugy meg apám évekkel később nyakon akart vágni amikor kikotyogtam, hogy  1:30-as motorfűrész keverékkel hajtottuk amikor az erdőben dolgoztunk. Szegény, nem értette miért kell állandóan a porlasztót tisztítani... 1996-ban váltunk meg az autótól, nagyon szerettük 😇

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21206 Dátum: 2017.07.07 11:52:40 »
Feleségem az elmúlt 2 évben két új céges autót is újonnan vett át (az első után kiderült, hogy amire neki kell arra nem jó, és kapott másikat, azt pedig cégen belül másra hasznosították). Egyik egy TSI Skoda volt, a másik pedig egy TDCI Ford, és mindkettőnél mondták, hogy már hivatalosan nincs bejáratás, de azért az első 1000 kilométeren érzéssel...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21207 Dátum: 2017.07.07 12:16:14 »
Bejáratás elvileg nem kell, gyakorlatilag viszont ha mégis kellene, akkor senki nem akar ott állni egy széttaposott 6-10 millió ft értékű kocsival, miközben semmiből nem állt volna vigyázni rá 2-3 hétig az elején. Úgyhogy inkább biztosra megyünk, még akkor is ha a mérnökök szerint a bejáratás ma már lassan átcsúszik a babona kategóriába.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21208 Dátum: 2017.07.07 14:05:05 »
Bejáratás elvileg nem kell, gyakorlatilag viszont ha mégis kellene, akkor senki nem akar ott állni egy széttaposott 6-10 millió ft értékű kocsival, miközben semmiből nem állt volna vigyázni rá 2-3 hétig az elején. Úgyhogy inkább biztosra megyünk, még akkor is ha a mérnökök szerint a bejáratás ma már lassan átcsúszik a babona kategóriába.
Bár mire gondot okozna, addigra más sok-sok százezer kilométert futott autó lesz, várhatóan nem az első gazdajánál, és sok-sok egyéb hatás éri. Gyakorlatilag sosem mondod meg, hogy a bejáratásnak/hiányának lett-e bármilyen káros hatása.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21209 Dátum: 2017.07.07 22:40:50 »
Lehetett látni videókat azokról a "gondos" munkásokról, akik a kikötőben / parkolóban odébb állnak a vadi új autókkal, üveghangon pörgetés, gumifüstölés, miegymás. Szóval a 0 km-es autó már az elején kap egy kis "törődést".  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61