Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2788586 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21135 Dátum: 2017.03.28 01:20:09 »
Egyesben el kell engedni 4000ig, akkor 2.ban is marad fordulat, meg töltőnyomás...  ::)

Lehet azért a kisdízellel lendületesen indulni, tény hogy sokkal több figyelmet, gyakorlatot igényel mint egy benzinessel...  :yes:

Kipróbáltam a módszert ... a gyorsulás már egyesben sem igazán meggyőző, váltáskor is kell idő mire erőre kap,de már ott elbukik a dolog hogy ha alapjáraton várakozok egy szendvicset elmajszolok mire összejön egy olyan fordulat ahol komolyabban ráengedhetem a kuplungot...

Biztos neked ez a motorod van, nem a harapós, változó geometiás 90 pacis?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21136 Dátum: 2017.03.28 09:45:26 »
Harapós....  [rohog]

De, amúgy 90 lovas, de tudtommal a 75lovason is VGT van, csak szoftveresen van korlátozva a teljesítménycsúcs.  ::)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21137 Dátum: 2017.03.28 19:52:07 »
Ahhoz hogy tényleg verseny legyen vissza kellett volna löknöm 4.be, hogy komoly verseny legyen 3.ba és üvegezni a dieselt, amit egyébként 8 szelepes létére lehetne pörgetni. A 3000 feletti tartományban jól is veszi a fordulatot, nem diesel-esen lusta.

Állórajtból versenyezni ???(muhaha)  az alacsony tartományokban kimondottan lassan veszi a fordulatot... a turbó is lomha... és az egyes rövidsége miatt 35-40 körül el kell váltanom, mig a benzines kollégáknak ekkor kezdene el igazán húzni - így a kezdeti hátrányomat hamar sikerül megduplázni... Ekkor jön az 1 és kettő közötti erős áttétellépcső visszafogó hatása. Ha már ezen is túllendültem lenne keresnivalóm, és búgathatnám a dieselt, aminek rosszabb hangja van mint egy priusnak... Sehogy sincs ennek értelme... Ha valaki bealszik a pirosnál azt lenyomom, teherautókat, buszokat is (furgonokat nem :cry:) kb. ennyi a tudomány.

Az 1.4 korival sem versenyeztem soha, kivéve egyszer egy újabb 1.3 swift ellen, de a srác (kollega) nagyon félti a gépet, hamar elváltott, addig egész jól együtt mentünk. Még ez sem volt igazán verseny, mert viszonylag finoman kuplungoltam, csak utána forgattam le 5000-ig. A kori egyébként városban durván felcsavarja az aszfaltot, vagyis inkább felcsavarná, mert a 2. már túl hosszú városi tempóhoz, inkább 60tól lenne elemében. A swift II. dettó.

"max ha a cori tolatna"  [rohog]

Jól megy a kis d4d cori, csak kezelni kell tudni :P
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21138 Dátum: 2017.03.29 01:51:14 »
Harapós....  [rohog]

De, amúgy 90 lovas, de tudtommal a 75lovason is VGT van, csak szoftveresen van korlátozva a teljesítménycsúcs.  ::)

Amennyire tudom az első 2 évben FTG volt, de a yaris utána is maradt 75 paci, azt nem tudom hogy csinálták.
A videon is egészen durva a gázreakció, az enyém egy leszedált mormota ehhez képest. Illetve korrekten esik a fordulat csak az emelkedés nem hasonlít...
Úgy látom a corollán is elég rövid az egyes. Talán ott van egy minimális értelme, de a yarisnál minek a felező? Az odáig rendben van hogy nem fulladtam még le vele (legalábbis 1ben ::)), emelkedőn sem kell kézifék, simán megtartja-elindítja az alapjárat ha leszállok a fékről, szóval van benne tartalék ha véletlen 5 ember túrázna bőröndökkel az Andokban, vagy csak ez a yarissal nem igazán üzemszerű...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21139 Dátum: 2017.03.29 12:54:51 »
Jól megy a kis d4d cori, csak kezelni kell tudni.
Meg vinni gyakrabban szervizbe... ;)
music     

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21140 Dátum: 2017.03.29 17:04:52 »
Jaja, olajcserére, meg izzócserére. Nincsnek olyan BENZINSPECIFIKUS hibái, mint túlzott olajfogyasztás, szívósor repedés. Nem kell ilyenekre százezreket költeni...  :lol:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21141 Dátum: 2017.03.29 20:55:22 »
Meg vinni gyakrabban szervizbe... ;)
Ugyan olyan gyakran mint a benzinest: 15 ekm-ként ;)
A különbség, hogy kell üzemanyagszűrőt is cserélni, viszont nincs gyertyacsere [rohog]

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21142 Dátum: 2017.03.29 21:19:12 »
Nem, nem, félreértettétek: ha így vezeti valaki, akkor kell gyakrabban vinni szervizbe.  ;)
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21143 Dátum: 2017.03.29 22:01:50 »
Nem, nem, félreértettétek: ha így vezeti valaki, akkor kell gyakrabban vinni szervizbe.  ;)
Na erre is áll, hogy mindegy hogy benzines vagy diesel. (Benzinest meg szét lehet/szokták pörgetni)
OK  ne tungingoljan dieselt, aki aggódik, hogy baja lesz a diesel  cuccnak (turbó, nagynyomású...)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21144 Dátum: 2017.03.29 22:03:23 »
Nem, nem, félreértettétek: ha így vezeti valaki, akkor kell gyakrabban vinni szervizbe.  ;)

Szerintem ez ugyanaz, mint a kikormolásos sztori, ők is tudják...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21145 Dátum: 2017.03.29 22:59:06 »
Tudtommal Lasinak nem volt vele semmi baja, annak ellenére, hogy közel 20% teljesítménynövelésen esett át a verda...  ::)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21146 Dátum: 2017.03.30 10:08:30 »
Továbbra is áll az évek óta feldobott felajánlásom, hogy egyszer álljunk ki és nézzük meg a benzines és a dízel gyorsulását (1.4) és rugalmasságát egymás mellett.
De erre eddig még egy d4d tulaj sem jelentkezett...  :whistling:

Az én autóm teljesen stock 1.4 vvti, hasonló paramméterekkel rendelkező 1.4 d4d tulaj jelentkezését várom, a többi már csak szervezezés kérdése.
Amit lehetne mérni: gyorsulás, akár 100-ig, akár 400 méteren melyik mit tud, illetve rugalmasságot: 80-100, 80-120, 50-90, nem tudom pontosan miket szoktak még mérni.

Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21147 Dátum: 2017.03.30 10:52:54 »
Nem, nem, félreértettétek: ha így vezeti valaki, akkor kell gyakrabban vinni szervizbe.  ;)
A D4D topic azért azt sugallja, hogy normál vezetés mellett is kell vinni elég sűrűn szervízbe. Elég sok a behatárolhatatlan fantom jelenség a dízelek kapcsán a topicban. :surrender:

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21148 Dátum: 2017.03.30 13:37:17 »
Továbbra is áll az évek óta feldobott felajánlásom, hogy egyszer álljunk ki és nézzük meg a benzines és a dízel gyorsulását (1.4) és rugalmasságát egymás mellett.

Én csak annyit olvastam, hogy ügyes kezeléssel lehet ellensúlyozni a diesel lomhaságát és buta áttételezését, én személy szerint egy trabanttal sem fogadnék pénzben 0-60-ra, esetleg 0-100, még inkább 0-130-ra  [rohog]
Arról viszont szó van hogy ha a kisköbös benzines kolléga nem forgatja túlzottan városon kívül akkor pusztán a gázpedál tiprásával nem fogja tudni tartani a lépést a motorhang nélkül is dinamikus d4d-vel.

Az 1.4D-ről várjuk a sok elrettentő hibát, a hengerfej tömítés cserén kívül, nem mondom hogy tartósabb, pörgősebb, szebb hangú, mint egy 2005 utáni vvti, csak hogy nagyon megbízható mind mechanikusan, mind kiegészítők terén. Az avensis 2.0d és főleg a 2.2d már jóval összetettebb, kényesebb és drágább szerkezet.

Néztem a tuningot, és mindenütt azt írják, hogy a 75 lovast nem lehet addig húzni, mint a 90-est, mind nyomatékban, mind teljesítményben megmarad a különbség, szóval nem gondolom, hogy csak szoftveres korlátozásról lenne szó.

Látom a tuningos tolja a kormot rendesen, számomra az inkább szánalmas látvány, ha valaki 20 %-al jobban gyorsul előttem 500%-al több kormot köpve...ennek elég erős izzadság- és érezhető koromszaga van, szóval nem az jut eszembe, hogy hű de erős kocsi, hanem hogy már lóg a bele...
Biztos jó érzés, ha lemaradnak az ember mögött, de ezeknek a fele a bűz miatt marad le, nem azért mert gyenge, én is le szoktam maradni... Nem neheztelek én senkire ha a kocsija rossz műszaki állapotú, vagy éppen tuningos, csak nem szeretem szagolni, szóval béke  :surrender:
Itt kivétel a katalizátor nélküli veteránok szaga, amit jó beszívni a nosztalgia miatt  :yes:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21149 Dátum: 2017.03.30 14:58:40 »
Arról viszont szó van hogy ha a kisköbös benzines kolléga nem forgatja túlzottan városon kívül akkor pusztán a gázpedál tiprásával nem fogja tudni tartani a lépést a motorhang nélkül is dinamikus d4d-vel.
Kisköbcentis benzinesnek az a lényeg, hogy forogjon. 5000 körül egészen szépet lép, lehet vele meglepetést okozni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...