Továbbra is áll az évek óta feldobott felajánlásom, hogy egyszer álljunk ki és nézzük meg a benzines és a dízel gyorsulását (1.4) és rugalmasságát egymás mellett.
Én csak annyit olvastam, hogy ügyes kezeléssel lehet ellensúlyozni a diesel lomhaságát és buta áttételezését, én személy szerint egy trabanttal sem fogadnék pénzben 0-60-ra, esetleg 0-100, még inkább 0-130-ra
Arról viszont szó van hogy ha a kisköbös benzines kolléga nem forgatja túlzottan városon kívül akkor pusztán a gázpedál tiprásával nem fogja tudni tartani a lépést a motorhang nélkül is dinamikus d4d-vel.
Az 1.4D-ről várjuk a sok elrettentő hibát, a hengerfej tömítés cserén kívül, nem mondom hogy tartósabb, pörgősebb, szebb hangú, mint egy 2005 utáni vvti, csak hogy nagyon megbízható mind mechanikusan, mind kiegészítők terén. Az avensis 2.0d és főleg a 2.2d már jóval összetettebb, kényesebb és drágább szerkezet.
Néztem a tuningot, és mindenütt azt írják, hogy a 75 lovast nem lehet addig húzni, mint a 90-est, mind nyomatékban, mind teljesítményben megmarad a különbség, szóval nem gondolom, hogy csak szoftveres korlátozásról lenne szó.
Látom a tuningos tolja a kormot rendesen, számomra az inkább szánalmas látvány, ha valaki 20 %-al jobban gyorsul előttem 500%-al több kormot köpve...ennek elég erős izzadság- és érezhető koromszaga van, szóval nem az jut eszembe, hogy hű de erős kocsi, hanem hogy már lóg a bele...
Biztos jó érzés, ha lemaradnak az ember mögött, de ezeknek a fele a bűz miatt marad le, nem azért mert gyenge, én is le szoktam maradni... Nem neheztelek én senkire ha a kocsija rossz műszaki állapotú, vagy éppen tuningos, csak nem szeretem szagolni, szóval béke
Itt kivétel a katalizátor nélküli veteránok szaga, amit jó beszívni a nosztalgia miatt