Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2788589 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21105 Dátum: 2017.03.16 05:39:29 »
Normálisan kérdeztem....

Értem én, hogy kivetítésed igazolására próbálsz fogást találni...

Könnyítésként.  :ser: Véleményünk szerint, geostacionárius perspektívából tekintve, mai lehetőségeink szerint 6 "léjeren" kivitelezhető közlekedés módból 3-ban volt szerencsém részeltetni, valamint a polgári közúti közlekedésben való részvételre jogosító vezetői engedélyem (és jmű vezetői gyakorlatom) idősebb mint a profilodban megjelölt életkorod.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21106 Dátum: 2017.03.16 05:43:30 »
összekevertek...

 nem Milicia (sok km) vezet bevállalósabban, akár leállított erőforrással, akár rásegítés nélkül fékezve vagy kéziféket is használva?

míg Mondi akkor sem gurul le üresben egy lejtőn ha az autója nem gyorsul fel veszélyes vagy szabálytalan mértékben, hanem sebességben van és pici gázzal halad így szabályozva a sebességet?

A második eset nyilván a régi iskolát követi, a sofőr dolga is egyszerűbb, viszont ma már az automata váltók eco módja is üresben gurítja az autót. A fékek is jóval fejlettebbek mint mikor ezek az ajánlások születtek, a gazdaságosság pedig előtérbe került. Nem azért mert nem fussa benzinre (ami egyébként megint egyre drágább), hanem mert takarékosan bánunk a készleteinkkel, hogy kevésbé/lassabban szipolyozzuk ki/szennyezzük a bolygót.

Lehet, hogy ők is, de magam még a kapcsolt hajtáslánc belső ellenállását és a futómű gördülési ellenállását is használom.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21107 Dátum: 2017.03.16 08:44:40 »
Szerintem pilota :)
az...kamikáze[emoji13] [emoji13]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21108 Dátum: 2017.03.16 11:45:23 »
Értem én, hogy kivetítésed igazolására próbálsz fogást találni...

Könnyítésként.  :ser: Véleményünk szerint, geostacionárius perspektívából tekintve, mai lehetőségeink szerint 6 "léjeren" kivitelezhető közlekedés módból 3-ban volt szerencsém részeltetni, valamint a polgári közúti közlekedésben való részvételre jogosító vezetői engedélyem (és jmű vezetői gyakorlatom) idősebb mint a profilodban megjelölt életkorod.
Úgy látom más érved nem maradt, csak a korom... Elég szánalmas, ennél komolyabbakra számítottam  :D
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21109 Dátum: 2017.03.16 13:08:12 »
Úgy látom más érved nem maradt, csak a korom... Elég szánalmas, ennél komolyabbakra számítottam  :D
OFF
 :clap: :clap:
Az van, de ha kitisztul, az értelem is megcsillanhat.

Valóban, ha ennél többet nem sikerült megértened az oldalakon leírtakból! :whistling: :whistling:
 ON
Lelépek a témáról!
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.16 13:14:24 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21110 Dátum: 2017.03.16 14:54:42 »
Úgy látom más érved nem maradt, csak a korom... Elég szánalmas, ennél komolyabbakra számítottam  :D

én asszem rájöttem. azt írta, hogy "NEMSOKÁRA" meglesz neki. ez pedig már csak értékelés kérdése, lehet mondjuk száz év is.
vagy mégiscsak pilóta, végül is nekem is volt olyan évem, ahol 60ezernél is többet repültem, pedig én csak utas voltam :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21111 Dátum: 2017.03.18 19:39:09 »
micsoda idióta, most komolyan... több mint két évet kapott és ennek részét le is kell valszeg ülnie...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21112 Dátum: 2017.03.18 20:39:24 »
én asszem rájöttem. azt írta, hogy "NEMSOKÁRA" meglesz neki. ez pedig már csak értékelés kérdése, lehet mondjuk száz év is.
vagy mégiscsak pilóta, végül is nekem is volt olyan évem, ahol 60ezernél is többet repültem, pedig én csak utas voltam :D
Ja!, és ki fizette a jegyeket????
Véleményem szerint, te már helyinek számítasz balgiumban. :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21113 Dátum: 2017.03.19 13:18:59 »
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2017/03/18/egy_szornyu_baleset_margojara/

"...aki ma, Magyarországon rendszeresen autózik, gyakran találkozhat olyan autósokkal, akik minden szabályt megszegve közlekednek, túlbecsülik a saját képességeiket, illetve az autójuk műszaki lehetőségeit és nem törődnek senkivel."

"Az egyik legveszélyeztetettebb korosztály éppen a friss jogosítvánnyal rendelkezőké, akik rutin nélkül, de sokszor hatalmas egóval vezetnek. Többségük egy idő után kinövi ezt, és az élet más területein akar érvényesülni, vannak viszont, akiken nem változtatnak az évek, és nem hiszik el, hogy vészhelyzetben képtelenek lennének megfelelően reagálni. Nincs meg a kezükben a kormánymozdulat, nem tudnak erősen fékezni, leblokkolnak és ez csak akkor derül ki, amikor már késő. "

"Egy olyan országban, ahol ilyen sokféle vezetéstechnikai tréninget szerveznek a jogosítvánnyal már rendelkező autósoknak és motorosoknak, a következő lépés az széleskörű, ingyenes vagy nagyon kedvezményes utánképzés lehetne friss jogsisoknak. Olyan foglalkozás, ahol nem az unalmas csiki-csuki a feladat, hanem a vészfékezés, a dinamikus kormánymozdulatok, vagyis a veszélyelhárító manőverek. Sok jó trénerrel találkozunk, rengeteg biztonságos pálya is van, ideje volna megmutatni mindezt a kezdők tömegeinek."


Ezzel a cikkel a Totalcar nagyott nőtt a szememben. Köszönjük, Zách Dániel!

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21114 Dátum: 2017.03.20 10:52:11 »
"Egy olyan országban, ahol ilyen sokféle vezetéstechnikai tréninget szerveznek a jogosítvánnyal már rendelkező autósoknak és motorosoknak, a következő lépés az széleskörű, ingyenes vagy nagyon kedvezményes utánképzés lehetne friss jogsisoknak."

Évek óta hangoztatom a barátaimnak, ismerőseimnek.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21115 Dátum: 2017.03.20 15:38:39 »
nem ismerek statisztikákat, csak a saját személyes tapasztalataim alapján én úgy látom, nem is annyira a friss jogsisokra jellemző ez az egoprobléma, sokkal inkább a 2-3 év gyakorlattal rendelkező (jellemzően huszonéves) majdnemgyerekekre. Én úgy tapasztalom, inkább ők hiszik azt hogy már tudnak valamit, és mennek ész nélkül, amíg meg nem égetik magukat - "jó" esetben csak magukat. Aztán ennek a körnek egy kis hányada később sem okosodik meg, ezekből lesz a mindennyiunk által jól ismert "mindenkitletoló-üvöltöző-középkorú" sofőrtípus.

(én sem voltam kivétel, abban az értelemben hogy pár év után én is kezdtem elhinni, hogy tudok már autót vezetni. Annyiban volt szerencsém, hogy akkortájt beülhettem egy profi rallyeversenyző mellé, és leesett hogy SEMMIT nem tudok az autó irányításáról kiélezett helyzetben).

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21116 Dátum: 2017.03.20 21:45:17 »
Ez nagyjából így van: néha szoktak mutatni grafikonokat, ahol azt lehet látni, hogy milyen régen megszerzett jogsival hány balesetet okoznak. (Persze azt nem lehet tudni, hogy ez milyen aktivitást takar, hiszen ha van valakinek 20 éves a jogsija, de nem vezet, az nem fog balesetet okozni...) Általában két nagy hegy van ezeken a grafikonokon: a friss jogsi az egyik, ahol a hegycsúcs szépen megy lefelé, aztán olyan 1,5 - 2 év körül megint megugrik még nagyobbra is, és onnan megint szépen megy vissza. A pszichológiai háttere pedig pontosan az, amit írtál: lesz egy kis rutinjuk, és azt hiszik, hogy már mindent tudnak, elkezdenek nagymellényűsködni.
music     

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21117 Dátum: 2017.03.22 11:41:43 »
Én 75 lovas diesellel "hívtam ki" egy 3 hengeres 1.0-ást amikor megfogta a piros minden villogott az autóján a féklámpa és a vészvillogó is. Egy VW Up! volt. Azóta sem tudom ez valami automata jezés lehetett, vagy a rutinos fickó ( nő??? ) szándékosan csinálta, hogy ne vágódjak bele hátulról "nagy" sebességgel.
Egyébként győzött a benzines, 3 hengeres :(
Azt hiszem az ABS tud vészvillogót kapcsolni, ki látott már ilyet?

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21118 Dátum: 2017.03.22 12:01:01 »
Én 75 lovas diesellel "hívtam ki" egy 3 hengeres 1.0-ást amikor megfogta a piros minden villogott az autóján a féklámpa és a vészvillogó is. Egy VW Up! volt. Azóta sem tudom ez valami automata jezés lehetett, vagy a rutinos fickó ( nő??? ) szándékosan csinálta, hogy ne vágódjak bele hátulról "nagy" sebességgel.
Egyébként győzött a benzines, 3 hengeres :(
Azt hiszem az ABS tud vészvillogót kapcsolni, ki látott már ilyet?
Eleg sok ujabb autoban van olyan funkcio, hogy, ha hirtelen, nagy erovel fekezel, akkor automatan bekapcsolja a veszvillogot. Lenyegeben ezzel tajekoztatja a mogotted jovot, hogy veszelyhelyzet alakult ki.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21119 Dátum: 2017.03.22 13:54:54 »
Egyébként győzött a benzines, 3 hengeres :(
Erre látatlanban fogadtam volna.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...