Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2788912 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21090 Dátum: 2017.03.13 22:29:33 »
Ha nem kőkori járműről beszélünk, akkor előírás, hogy a fékrásegítő vákkumot a rendszernek x ideig, vagy y pedálelmozdulásig fenn kell tudni tartania. Pont az emelkedőn lefulladás, motorhiba/leállás, stb-ből adódó balesetveszély elkerülésének érdekében.  ::)

Amúgy a szervó sztem csak járó motornál működik, hamar megenné az akkut a 100+A áramfelvétel.  ::)

Az első résszel egyetértek, a 2.-nak tapasztalhatod az ellenkezőjét akár már reggel. Egyenesen haladva nincs szükség (egyébként sem) a szervóra, persze nem szezámmagos müzlit kell reggelizni. :D :lol: ;) ;) ;) ;) :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21091 Dátum: 2017.03.14 18:47:57 »
Tetszik a téma, én is belekotyogok :) Szerintem a ladában van vákuumos fékrásegítő, trabiban wartburgban nincs :) a corollában megy az elektromos szervó -kell neki egy kis sebesség és bekapcsol- nem eszik 100 az ampert, le is olvadna :D Ha az ember ismeri az autóját akkor nagyjából tudja mire elég a vákuum és mennyi idő alatt illan el (kb. 4-5 fékezésre). Én próbálkoztam a kézifékkel, de a dobfékemet félrekoptatta, mert másként dolgozik, kellet vagy 1000 km mire rendbe jött. Sajnos a dolog mindenképpen veszélyes kissé, pl. nekem még olajszervóm van szóval hirtelen kormányrántás nuku, és vészfékezés - abs sem tudom hogy üzemel. Fékezésnél a kenyérszervó elég halovány de azért megállítja az autót. A dolog nem feltétlen életveszély, de egy koccanás kockázata benne lehet. Nem igazán használom, persze pár autót simán előregurulok, ha arról van szó.

Üresben viszont bárhol, bármikor: emelkedőn, szakadékban, körforgalomban, zöld jelzésen áthaladva, autópályán, földúton (talán sárban azért nem, vagy hóban, jégen:)). Pl. a corollánál pl. úgy is lusta a motorfék, egy mp.ig még adja a gázt, szóval itt nem látok kockázatot. Nyilván ha szükség van a motorfékre akkor azt használni kell! Akár bőgő motorral, végszükség esetén klímával együtt, de egy komoly fékkel szerelt autónál itt sincs különösebb aggódni való.

Priusnál már lehet aggódni nagy test kicsi fék, ha tele az akku oda a villanyfék is. Az amcsik simán tönkre vágják komolyabb lejtmenetben. Trabantnál meg egyenesen kötelező aggódni, nincs érdemi motorfék, a dob egyből elmelegszik, felüvegesedik, nincs fékszervó, nincs második fékkör és ütközésvédelem sincs természetesen, csak a papírkasztni...

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21092 Dátum: 2017.03.14 19:18:47 »
Érdekes téma, én is szólnék...

Én is szoktam néha gurulni, amikor látom, hogy úgyis lassítani, megállni kell. Néha csak kinyomott kuplunggal gurulok, ha kicsit hosszabban lehet, csak akkor teszem üresbe... De a motort leállítani még nem jutott eszembe, valahogy veszélyesnek "érzem", ha mégis BÁRMIÉRT gyorsan kellene reagálni...az ember bármit elnézhet. :no: Persze e teljességhez hozzátartozik, hogy itt az Alföldön túl hosszan nem lehet gurulni...
Ilyen guruláskor a pill. fogy mérő ~1.0 l/100km-t mutat. Tehát már csak e miatt sem érdemes leállítani a motort. :yawn:

SZVSZ.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21093 Dátum: 2017.03.14 20:56:55 »
Tetszik a téma, én is belekotyogok :) Szerintem a ladában van vákuumos fékrásegítő, trabiban wartburgban nincs :)
...
pl. 2101-es kereklámpás 1200-esbe tuti nincs fékrásegítő, pl. 2105-ös 1300-as kocka ladába már van...

Teljesen mindegy mennyit vezettél eddig, ez akkor is rendkívül balesetveszélyes.
Sem járó motorral, sem a nélkül nem gurulunk az autóval üresben, mert nincs meg a veszély esetén szükséges, motor fékező hatása.
És lehet itt menőzni a 3 millió kilométerrel, de f***ságokat mondani, akkor sem helyes.

Továbbá elég gyenge érv egy nyilvánvalóan hibás gyakorlatra, hogy eddig elég sokáig megúsztad a bajt... Attól az még nem lesz helyes  :D :D :D

A témához egy kérdés tőlem:
Mit csinálsz akkor, ha vontatni kell egy szervokormányos, szervofékes autót? (Persze a motor nem jár közben, úgy értem)
Gondolom, hogy olyat te nem csináltál sosem? Fizess csak trélert, de hol olvastad/hallottad, hogy ilyet nem szabad csinálni? Azt hát én úgy gondolom nem ér...
Én nem egyszer csináltam már! Volt olyan, hogy 150 kilométert kellett így megtenni...
Na lehet ismét gyilkost/életveszélyest/másokat hatalmas mértékben veszélyeztetőt kiabálni!  :D   Yes, that is me!
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.14 21:20:49 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21094 Dátum: 2017.03.14 22:22:47 »
Érdekes téma, én is szólnék...

Én is szoktam néha gurulni, amikor látom, hogy úgyis lassítani, megállni kell. Néha csak kinyomott kuplunggal gurulok, ha kicsit hosszabban lehet, csak akkor teszem üresbe... De a motort leállítani még nem jutott eszembe, valahogy veszélyesnek "érzem", ha mégis BÁRMIÉRT gyorsan kellene reagálni...az ember bármit elnézhet. :no: Persze e teljességhez hozzátartozik, hogy itt az Alföldön túl hosszan nem lehet gurulni...
Ilyen guruláskor a pill. fogy mérő ~1.0 l/100km-t mutat. Tehát már csak e miatt sem érdemes leállítani a motort. :yawn:

SZVSZ.
Pár éve, mikor a 12. kerületből jártam be a hegyről lefele igen sokszor volt dugó lefele és teljes nyugalommal gurultam álló motorral. Volt hogy 20 perc volt lejutni, addig se pöfögtem el az üzemanyagot. Az indulástól eltelt idő alatt feltermelt vákum bőven elég volt. Ha elkezd felkeményedni a pedál, mert elfogy a vákum, akkor beröffentem, majd egy fél perc után le lehet állítani. Persze csak óvatosan, hogy ne kattanjon le a kormányzár.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21095 Dátum: 2017.03.15 13:28:50 »
Véleményem szerint pár*10 év gjmű vezetési élmény után elmúlik a paradogma, és átvált paradigmává! :D :D :flowers: ::) [rohog]
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21096 Dátum: 2017.03.15 14:30:46 »
Pár éve, mikor a 12. kerületből jártam be a hegyről lefele igen sokszor volt dugó lefele és teljes nyugalommal gurultam álló motorral. Volt hogy 20 perc volt lejutni, addig se pöfögtem el az üzemanyagot. Az indulástól eltelt idő alatt feltermelt vákum bőven elég volt. Ha elkezd felkeményedni a pedál, mert elfogy a vákum, akkor beröffentem, majd egy fél perc után le lehet állítani. Persze csak óvatosan, hogy ne kattanjon le a kormányzár.

Szerintem bezinesnél, lévén szó egy igen nagy teljesítményű 1-2 ezer köbcentis vákuumszivattyúról a vákuum már az első főtengelyfordulattól rendelkezésre áll, ha nem adunk gázt, padlógáznál viszont nem termelődik vákuum, így az elszabadult toyotákban pl. automatikusan kiiktatásra került a fék :) Dieselnél szokott lenni külön szivattyú így annak kellhet pár tized, esetleg másodperc mire feltermeli a vákuumot.

Kormányzár: ebben az évezredben nem tudom gyártottak-e olyan autót amiben bent lévő kulcsnál bezár a kormányzár...remélem nem.

Mindenki önindítóval röffent vagy van aki be meri indítani lendületből?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21097 Dátum: 2017.03.15 21:57:52 »
Nemsoká meglesz a 3 milliomodik balesetmentesen levezetett kilóméterem
Erről mesélhetnél (tényleg érdekel), hogyan jött össze a 3 millió. Több hivatásos buszsofőr ismerősöm van, és ha valaki végignyomta az életetét akkor is másfél, esetleg 2 milliót tud összeszedni. Ha évi 100 ezret mész, ehhez akkor is 30 év kell. Kamionsofőr vagy/voltál?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21098 Dátum: 2017.03.15 22:11:45 »
Erről mesélhetnél (tényleg érdekel), hogyan jött össze a 3 millió. Több hivatásos buszsofőr ismerősöm van, és ha valaki végignyomta az életetét akkor is másfél, esetleg 2 milliót tud összeszedni. Ha évi 100 ezret mész, ehhez akkor is 30 év kell. Kamionsofőr vagy/voltál?

Nem említék jármű kategóriát valamint nekem nem sürge a vége, és amennyiben nem a magadfajtákból indulsz ki, összeállhat a képlet. Gondolkodj picit, addig sem kell a veszélyes vezetéssel foglalatoskodnod.Amikor megvan a teóriád, egy stefi sör mellet megbeszéljük! :flowers:
Tudod, a tudás hat alom és nincs ingyé!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21099 Dátum: 2017.03.15 22:17:33 »
Nem említék jármű kategóriát valamint nekem nem sürge a vége, és amennyiben nem a magadfajtákból indulsz ki, összeállhat a képlet. Gondolkodj picit, addig sem kell a veszélyes vezetéssel foglalatoskodnod.Amikor megvan a teóriád, egy stefi sör mellet megbeszéljük! :flowers:
Tudod, a tudás hat alom és nincs ingyé!
Normálisan kérdeztem....
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21100 Dátum: 2017.03.15 22:32:22 »
Légy Üdvözülve!
 ::) 
Nemsoká meglesz a 3 milliomodik balesetmentesen levezetett kilóméterem, gondolom ahhoz illeszthető a gratula!!  :whistling: :whistling:
A kenyérszervós járgányokon szerzet tapasztalatokból merítve nem okoz problémát a valós √2 km/h sebesség mellet a kormányzás,+ a kézifék nem keményedik fel amíg áll a sor. :D ;)
Ízi Dúd!Mehet a cenzúra! (:censored:)
milyen 3millió,táá?
hát hajad sincs annyi,nemhogy km...eriggymá!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21101 Dátum: 2017.03.15 23:04:22 »
addig sem kell a veszélyes vezetéssel foglalatoskodnod...

összekevertek...

 nem Milicia (sok km) vezet bevállalósabban, akár leállított erőforrással, akár rásegítés nélkül fékezve vagy kéziféket is használva?

míg Mondi akkor sem gurul le üresben egy lejtőn ha az autója nem gyorsul fel veszélyes vagy szabálytalan mértékben, hanem sebességben van és pici gázzal halad így szabályozva a sebességet?

A második eset nyilván a régi iskolát követi, a sofőr dolga is egyszerűbb, viszont ma már az automata váltók eco módja is üresben gurítja az autót. A fékek is jóval fejlettebbek mint mikor ezek az ajánlások születtek, a gazdaságosság pedig előtérbe került. Nem azért mert nem fussa benzinre (ami egyébként megint egyre drágább), hanem mert takarékosan bánunk a készleteinkkel, hogy kevésbé/lassabban szipolyozzuk ki/szennyezzük a bolygót.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21102 Dátum: 2017.03.15 23:10:28 »
Erről mesélhetnél (tényleg érdekel), hogyan jött össze a 3 millió. Több hivatásos buszsofőr ismerősöm van, és ha valaki végignyomta az életetét akkor is másfél, esetleg 2 milliót tud összeszedni. Ha évi 100 ezret mész, ehhez akkor is 30 év kell. Kamionsofőr vagy/voltál?

Szerintem pilota :)

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21103 Dátum: 2017.03.16 04:13:34 »
Nem említék jármű kategóriát valamint nekem nem sürge a vége, és amennyiben nem a magadfajtákból indulsz ki, összeállhat a képlet. Gondolkodj picit, addig sem kell a veszélyes vezetéssel foglalatoskodnod.Amikor megvan a teóriád, egy stefi sör mellet megbeszéljük! :flowers:
Tudod, a tudás hat alom és nincs ingyé!


Én tudom.
Need for speed.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21104 Dátum: 2017.03.16 05:23:10 »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu