Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2788747 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21000 Dátum: 2017.01.24 17:01:39 »
Amúgy ma valami front volt, mert engem is 3x akartak összetörni kb.  :hmmmm:
Sajnos nem volt ma front. Ha lett volna, akkor nem lenne szmogriadó...
Nyilván, ha normális sebességgel megy, nem lesz ekkora a kár. Főleg így, hogy ha a VÉDA valószínűleg le is fotózta, szerintem a Dusterest legalább fele részben vétkesnek hozzák ki.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21001 Dátum: 2017.01.24 17:09:54 »
Kíváncsi lennék ilyen esetben ki, és mennyit fizet, ki téríti meg a "közterületben" esett kárt, stb...
Közműben is kár esett, ezért rendőri intézkedés lesz, majd a hatóság eldönti ki és mennyiben felelős. A MABISZ és/ vagy KGFB meg fizet a felelősség arányában.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21002 Dátum: 2017.01.25 11:51:15 »
Ha nem volt érintkezés a Merci és közte, akkor a Mercist nem fogják hibásnak kihozni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21003 Dátum: 2017.01.25 12:02:51 »
A következő pillanatban nagy porfelhő, Duster a levegőben, legalább 3-4 méter magasban, villanyoszlop dől...  :eek:
Sosem értem, mi értelme így száguldani.
Mondjuk annyira azért pozitív a Dusterre nézve, hogy megvédte a benn ülőt.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21004 Dátum: 2017.01.31 09:50:09 »
Nem igazán értem az embereket, fontos nekik az üzemanyagfogyasztás, ezért vesznek dízel autót!

!!! De !!!! legtöbben ésszel nem tudnak vezetni képesek a legkisebb előnyért is taposni a gázpedált, előzgetni összefüggő kocsisorokat, hogy aztán beleálljanak a fékpedálba és elveszítsék a nem kevés üzemanyag árán megszerzett értékes mozgási energiát, majd újra felgyorsítsanak és megismétlődhessen az előbb leírt folyamat.

Az ilyen emberek hiteltelenek szememben.

És akkor már  had dicsekedjek el hogy a 12 éves autómba 187 ezer km van, ezalatt nem cseréltem sosem féktárcsákat, a hátsó tárcsa volt 1x felszabályozva és ott betét is cserélve, hiszen úgy való, meg nem volt túl vastag, a kocsi 2 évesen, 47ezer km-rel került hozzánk, hogy ezalatt elől cseréltek-e betétet nem tudom, de én azóta sem cseréltem, jól bírja, lassan kopik, mert üzemanyagtakarékos vezetéstechnika pártján állok, ami nem jelenti azt, hogy poroszkálok lassan, de ésszel vezetek előretekintően. Azért úgy gondolom ez szép teljesítmény. Elől még mindig nem cserések a betétek, noha a tárcsa kissé vállas, tehát ha egyszer eljönne a csere ideje akkor tárcsával együtt cserélném. Az autó mondhatni tökéletes állapotban van. Csak az a k.rva vasoxid ne terjeszkedne.

Ugye ez korrekt?!!
                                                                                                                                                   

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21005 Dátum: 2017.01.31 11:24:24 »
Nem igazán értem az embereket, fontos nekik az üzemanyagfogyasztás, ezért vesznek dízel autót!

!!! De !!!! legtöbben ésszel nem tudnak vezetni képesek a legkisebb előnyért is taposni a gázpedált, előzgetni összefüggő kocsisorokat, hogy aztán beleálljanak a fékpedálba és elveszítsék a nem kevés üzemanyag árán megszerzett értékes mozgási energiát, majd újra felgyorsítsanak és megismétlődhessen az előbb leírt folyamat.

Az ilyen emberek hiteltelenek szememben.

És akkor már  had dicsekedjek el hogy a 12 éves autómba 187 ezer km van, ezalatt nem cseréltem sosem féktárcsákat, a hátsó tárcsa volt 1x felszabályozva és ott betét is cserélve, hiszen úgy való, meg nem volt túl vastag, a kocsi 2 évesen, 47ezer km-rel került hozzánk, hogy ezalatt elől cseréltek-e betétet nem tudom, de én azóta sem cseréltem, jól bírja, lassan kopik, mert üzemanyagtakarékos vezetéstechnika pártján állok, ami nem jelenti azt, hogy poroszkálok lassan, de ésszel vezetek előretekintően. Azért úgy gondolom ez szép teljesítmény. Elől még mindig nem cserések a betétek, noha a tárcsa kissé vállas, tehát ha egyszer eljönne a csere ideje akkor tárcsával együtt cserélném. Az autó mondhatni tökéletes állapotban van. Csak az a k.rva vasoxid ne terjeszkedne.

Ugye ez korrekt?!!
Semmi különös, kb. én is ott tartok fékileg, kicsit több km-nél. Azért lettek a tárcsák betétek ennyit cserélve mert márkaszervizbe jártam és ott mindig 2 szervizzel korábban akarták cserélni ezeket :devil: 1x15ekm-t azért mindig ráhúztam (pedig bírt volna még 15-öt).Érdekes módón elöl sokkal tovább bírja, hátúl (nekem ) ráadásul a gyári félre kopott azért kellett cserélni.
A megjegyzésedet a vezetési stílusról megértem, de azért érthető hogy (egyesek, néha) besokalnak, türelmetlenek, valamiért sietnek, szeretnének kicsit "sportosabban" vezetni vagy csak nem lekésni a zöldhullámot ;)
Én ha ilyesmire vágyom, akkor robogózom :scooter:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21006 Dátum: 2017.01.31 15:17:45 »
Még azzal megtoldanám, hogy a dízelnél jóval kisebb az olló, azaz lényegesen kevesebb többletfogyival jár, ha spórolós helyett bélkitaposós üzemmódban vezetsz.
music     

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21007 Dátum: 2017.01.31 20:05:22 »
Még azzal megtoldanám, hogy a dízelnél jóval kisebb az olló, azaz lényegesen kevesebb többletfogyival jár, ha spórolós helyett bélkitaposós üzemmódban vezetsz.
Így van!  :yes:

Nem igazán értem az embereket, fontos nekik az üzemanyagfogyasztás, ezért vesznek dízel autót!
!!! De !!!! legtöbben ésszel nem tudnak vezetni képesek a legkisebb előnyért is taposni a gázpedált, előzgetni összefüggő kocsisorokat, hogy aztán beleálljanak a fékpedálba és elveszítsék a nem kevés üzemanyag árán megszerzett értékes mozgási energiát, majd újra felgyorsítsanak és megismétlődhessen az előbb leírt folyamat.
Az ilyen emberek hiteltelenek szememben.
Pont ilyen emberke vagyok, mint ahogyan leírtad. Egyszerűen képtelen vagyok a tötymörgésre.
Nem zavar, hogy hiteltelennek tartasz (pedig van lakáshitelem), de itt van az én matematikám, hátha valamit változtat a véleményeden:

Nálam az 1.6-os  Carina-E spórolós üzemmódban:  6.1 l/100km a fogyi (ez alá nem tudok menni), bélkitaposós üzemmódban 13,5 l/100km a fogyi (e fölé sem mondjuk) ezek egy teljes tankolásra vetített fogyasztási értékek, sok éves átlag: 8.91 liter/100 km.

Off-os 1.7 CDTi spórolós üzemmódban:  5.22 l/100km a fogyi (ez alá nem tudok menni), bélkitaposós üzemmódban 8,2 l/100km a fogyi (e fölé sem mondjuk) ezek is egy teljes tankolásra számolt fogyasztási értékek, éves átlag: 6,1 liter/100 km.

Tehát ugyan olyan vezetési stílus mellett majdnem 3 literrel kevesebbet eszik a dízelem a benzines Carinához képest. Érdekes, hogy pont az átlag a dízelnél a legspórolósabb (amit nem bírok hosszútávon) Carinás értékkel egyenlő, magyarán tötymörgés nélkül száguldozva is simán hozom ugyan azt a fogyasztást. Ez nekem évente kb. 250eFt megtakarítást eredményez az üzemanyagon. Gondolom, majd írjátok erre, hogy majd elmegy a szervizre. Eddig még nem...
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.31 20:16:23 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21008 Dátum: 2017.01.31 20:16:32 »
Így van!  :yes:
Pont ilyen emberke vagyok, mint ahogyan leírtad. Egyszerűen képtelen vagyok a tötymörgésre.
Nem zavar, hogy hiteltelennek tartasz (pedig van lakáshitelem), de itt van az én matematikám, hátha valamit változtat a véleményeden:

Nálam az 1.6-os  Carina-E spórolós üzemmódban:  6.1 l/100km a fogyi (ez alá nem tudok menni), bélkitaposós üzemmódban 13,5 l/100km a fogyi (e fölé sem mondjuk) átlag 8.91 liter/100 km.

Off-os 1.7 CDTi spórolós üzemmódban:  5.22 l/100km a fogyi (ez alá nem tudok menni), bélkitaposós üzemmódban 8,2 l/100km a fogyi (e fölé sem mondjuk) átlag 6,1 liter/100 km.

Tehát ugyan olyan vezetési stílus mellett majdnem 3 literrel kevesebbet eszik a dízelem a benzines Carinához képest. Ez nekem évente kb. 250eFt megtakarítást eredményez az üzemanyagon. Gondolom, majd írjátok erre, hogy majd elmegy a szervizre. Eddig még nem...
Nekem meg mindig 5,1 az átlagom (amiban mindig van sok pálya és kevés város). A bélkitaposás, nem növeli még annyira sem a fogyit 100-150km városi forgalomban(vagy rövid útakon) is 6 l alatt szokott maradni, aztán a pályán, országuton letornázom 5,1-re :D

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21009 Dátum: 2017.01.31 20:28:37 »
Nekem meg mindig 5,1 az átlagom (amiban mindig van sok pálya és kevés város). A bélkitaposás, nem növeli még annyira sem a fogyit 100-150km városi forgalomban(vagy rövid útakon) is 6 l alatt szokott maradni, aztán a pályán, országuton letornázom 5,1-re :D
:clap: nem semmi.
Nálam a bélkitaposás az tényleg bélkitaposás, na nem írok inkább példákat...
27 év alatt ezelőtt még sosem volt dízel autóm és nem volt még autóm aminek nálam 6,1 lett volna az átlagfogyasztása. Szoknom kell ezt még, de kezdem szeretni.  :D
Lancia Delta HF Integrale-val 20 felett volt végig az átlag pl. 1994 és 98 között, lehet közelebb volt az a 25-höz...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21010 Dátum: 2017.02.01 11:33:16 »
Már eleve az összehasonlításod is rossz. Ha annyira spórolni akarnál az üzemanyagon nem azt vennéd alapul, hogy a carinás spórolós fogyasztásod megegyezik a dízeles átlagfogyasztásoddal.
Hanem azt hogy a spórolós fogyasztásod hogy alakul külön benzinessel meg dízellel.

És akkor évre vetítve kiszámolhatnád mennyi üzemanyagot spóroltál meg ahhoz képest, mintha idiótán nyomnád a gázpedált, arról nem is beszélve, hogy a baleseti kockázatod is kisebb lenne, meg a várható szervizköltségeid is alacsonyabbak lennének a kíméletes használat, ezáltal a lassabb elhasználódás miatt. Csak ugye ez utóbbit nehéz lenne korrektül számszerűsíteni.  De felesleges is, ha valakit nem érdekel semmi, csak a gázpedált nyomja.

Mint mondtam én sem vagyok tötymörgős, de ésszel vezetek. Ha már jó előre látszik, hogy fékezni kell, elveszem a gázt jóval előbb. Ha látom, hogy összefüggő kocsisor van, nem kezdek bele az előzgetésbe.
Ilyenekre gondoltam, nem pedig arra, hogy konstans 60-al autózgatok. Mert ahol lehet, és van értelme országúton ott én is kihasználom a 90-100-110-et, és ha sietek, vagy annyira sebességlázam van akkor ha a lehetőségek adottak és nincs biztonsági kockázat még tovább is elmegyek rövidebb időre.






Így van!  :yes:
Pont ilyen emberke vagyok, mint ahogyan leírtad. Egyszerűen képtelen vagyok a tötymörgésre.
Nem zavar, hogy hiteltelennek tartasz (pedig van lakáshitelem), de itt van az én matematikám, hátha valamit változtat a véleményeden:

Nálam az 1.6-os  Carina-E spórolós üzemmódban:  6.1 l/100km a fogyi (ez alá nem tudok menni), bélkitaposós üzemmódban 13,5 l/100km a fogyi (e fölé sem mondjuk) ezek egy teljes tankolásra vetített fogyasztási értékek, sok éves átlag: 8.91 liter/100 km.

Off-os 1.7 CDTi spórolós üzemmódban:  5.22 l/100km a fogyi (ez alá nem tudok menni), bélkitaposós üzemmódban 8,2 l/100km a fogyi (e fölé sem mondjuk) ezek is egy teljes tankolásra számolt fogyasztási értékek, éves átlag: 6,1 liter/100 km.

Tehát ugyan olyan vezetési stílus mellett majdnem 3 literrel kevesebbet eszik a dízelem a benzines Carinához képest. Érdekes, hogy pont az átlag a dízelnél a legspórolósabb (amit nem bírok hosszútávon) Carinás értékkel egyenlő, magyarán tötymörgés nélkül száguldozva is simán hozom ugyan azt a fogyasztást. Ez nekem évente kb. 250eFt megtakarítást eredményez az üzemanyagon. Gondolom, majd írjátok erre, hogy majd elmegy a szervizre. Eddig még nem...
                                                                                                                                                   

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21011 Dátum: 2017.02.01 11:52:42 »
Gondolom, majd írjátok erre, hogy majd elmegy a szervizre. Eddig még nem...
A bekerülési ára mennyivel is volt több, mint egy hasonló benzinesnek? Azt is számítsuk hozzá!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21012 Dátum: 2017.02.01 22:44:24 »
Már eleve az összehasonlításod is rossz. Ha annyira spórolni akarnál az üzemanyagon nem azt vennéd alapul, hogy a carinás spórolós fogyasztásod megegyezik a dízeles átlagfogyasztásoddal.
Hanem azt hogy a spórolós fogyasztásod hogy alakul külön benzinessel meg dízellel.

És akkor évre vetítve kiszámolhatnád mennyi üzemanyagot spóroltál meg ahhoz képest, mintha idiótán nyomnád a gázpedált, arról nem is beszélve, hogy a baleseti kockázatod is kisebb lenne, meg a várható szervizköltségeid is alacsonyabbak lennének a kíméletes használat, ezáltal a lassabb elhasználódás miatt. Csak ugye ez utóbbit nehéz lenne korrektül számszerűsíteni.  De felesleges is, ha valakit nem érdekel semmi, csak a gázpedált nyomja.

Mint mondtam én sem vagyok tötymörgős, de ésszel vezetek. Ha már jó előre látszik, hogy fékezni kell, elveszem a gázt jóval előbb. Ha látom, hogy összefüggő kocsisor van, nem kezdek bele az előzgetésbe.
Ilyenekre gondoltam, nem pedig arra, hogy konstans 60-al autózgatok. Mert ahol lehet, és van értelme országúton ott én is kihasználom a 90-100-110-et, és ha sietek, vagy annyira sebességlázam van akkor ha a lehetőségek adottak és nincs biztonsági kockázat még tovább is elmegyek rövidebb időre.
Minekis koptattam a billentyűzetet...  :)
"Már eleve az összehasonlításod is rossz."
Mért is lenne valami jó amit csinálok?
"de ésszel vezetek."  :clap:  Vettem az adást, hogy én meg hogyan. Mindjárt meg is változtatom a szokásom 27 év után. Köszi, hogy kioktattál. Már csak ez hiányzott.
"ha a lehetőségek adottak és nincs biztonsági kockázat még tovább is elmegyek rövidebb időre."
Nekem most adott a lehetőség, ezért gyorsan el is megyek egy hosszabb időre...
 :hug:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21013 Dátum: 2017.02.01 22:50:24 »
ne szivd mellre...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21014 Dátum: 2017.02.01 22:59:24 »
A bekerülési ára mennyivel is volt több, mint egy hasonló benzinesnek? Azt is számítsuk hozzá!
10 éves autót megvettem ismerőstől ismert előélettel. Benzinest sem kaptam volna olcsóbban, tehát semmivel nem volt több a bekerülési ára...
Mit számítsak még hozzá? 23 éve megvan a Carina és már nem is fogom eladni, nálam fog szétrohadni. Eszméletlen szeretem, Carina kell és kész!
Nem arról beszélek, hogy juj a dízel mindenben jobb, abszolúte nem, csak pont egy olyan figurának sem rossz mint én, aki 26 év után kezd el dízel autót tartani és pont annál többet spórol az üzemanyagon, minél jobban tiporja, mert a minimum fogyasztása látjátok, hogy csak kb.1 literrel kevesebb, de a maximum fogyija már viszont több mint 5 literrel kevesebb! Minél "sportosabban" vezetek annál nagyobb az előnye a benzineshez képest. Ezt akartam csak kihozni és ezért lehet szerethető ez a kevesebb fogyasztás egy olyan "eszetlenül" vezetőnek mint én.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...