Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2788377 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20985 Dátum: 2017.01.15 19:57:14 »
Hasonlóan gondolom én is. Másokat nem szabad veszélyeztetni, de ha egy lélek sincs a közelben sem járművel/ben, sem gyalog, akkor meg épphogy fontos próbálgatni, mit tud a vezető/autó páros. Természetesen ésszel.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20986 Dátum: 2017.01.15 20:33:08 »
Erről az jut mindig eszembe, amikor valaki azt mondja, hogy "én csak akkor indexelek, amikor van kinek", avagy "nem érdemes használni az indexet, amikor nincs senki, aki látná". Közúton, városban, sose tudhatod, mikor jelenik meg valaki olyan, akinek jó lenne látni hogy éppen indexelsz, nem véletlenül van benne a kresz-ben is hogy az index használata az adott körülmények között nem opcionális, hanem kötelező.

Ugyanígy próbálgatni a vezető/autó páros közös tudását bizony nagyon ésszel kell csinálni, mert az egy dolog, hogy az ámokfutás kezdetekor azt hiszi az ember hogy nincs egy lélek se a környéken, de ez bármelyik pillanatban változhat. És nem győzöm ismételni - nem is az okulásra vágyó egyén van igazán veszélyben ilyenkor, hanem a környezete, aki mindenre számít, csak ilyenre nem. És akkor már hiába a gigaművészet, mert bár simán megússza a gyakorló, a környezete komolyan veszélybe kerülhet, úgy, hogy össze se értek, sőt - úgy hogy észre se vette mi történt, akár tovább is menve, nem is látva, mi maradt hátul.

Meg kell tanulni nem csak saját szemszögből nézni a dolgokat. Mindig meg kell próbálni áthelyezni magunkat a másik helyébe is. Okulás céllal szoktam is nézni youtube videókat (komplett válogatások vannak ezrével), ott lehet látni, hogy a művészek úgy általában miket hagynak maguk után (úgy, hogy amúgy ők bravúrosan "megoldották", csak hogy jobb lett volna bele se kezdeni).

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20987 Dátum: 2017.01.15 21:21:50 »
Erről az jut mindig eszembe, amikor valaki azt mondja, hogy "én csak akkor indexelek, amikor van kinek", avagy "nem érdemes használni az indexet, amikor nincs senki, aki látná".
Ez jól hangzik, de a gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy vagy eszébe jut vagy nem (és nem attól függ, hogy látja valaki). Mert ha kialakul egy automatizmus a használatára, akkor még a garázsból kijárva is használod időnként :D Viszont tuti, hogy nem kanyarodsz nélküle és szerintem ez a jobbik eset.

(a biztonsági öv dettó: a garázsban csatolom be, de ez csak akkor tudatosul, ha néha mégis ki kell szállni a kocsiból valamiért  :whistling:  :D )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20988 Dátum: 2017.01.15 21:33:58 »
 :flowers:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20989 Dátum: 2017.01.15 21:47:09 »
Mondjuk egy Tesco parkolóban nem fog hirtelen a semmiből eléd kerülni senki. Ott prímán lehet gyakorolni a megcsúszást. (kis sebességgel).
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20990 Dátum: 2017.01.15 22:02:50 »
Az oké, de most nem erről volt szó.  :hug:

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20991 Dátum: 2017.01.16 08:34:03 »

az más kérdés, hogy elég sokat káromkodok a kocsiban a millió idióta miatt, akiknek szintén van jogosítványa (megjegyzem, szavazójoga is  :whistling: )


Szintén. De az asszony jóváhagyta , mert : If you..

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20992 Dátum: 2017.01.17 11:58:19 »
Sebességhatár-változások (természetesen lefelé) az alábbi szakaszokon - a rossz útminőségre hivatkozva:

-M1-es autópálya, Győr felé, 29-es és 31-es km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra (Fejér megye)
-M1-es autópálya, Győr felé, 39-es és 40-es km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra
-M1-es autópálya, Budapest felé, 53-as km-szelvény és 49-es km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra
-M1-es autópálya, Budapest felé, 46-os km-szelvény és 44-es km-szelvény között 130 km/h helyett 100 km/h-ra
-M1-es autópálya, Budapest felé, 27-es és 26-os km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra
-27-es főút, 37-es km-szelvény, 90 km/h helyett 70 km/h-ra (BAZ megye)
-25-ös főút, 56-os km-szelvény, 90 km/h helyett 60 km/h-ra
-7-es főút, 32-es km-szelvény, 50 km/h helyett 40 km/h-ra (Fejér megye)
-7-es főút, 91-es km-szelvény, 90 km/h helyett 70 km/h-ra
-7-es főút, 95-ös km-szelvény, 90 km/h helyett 70 km/h-ra
-102-es főút, 20-as km-szelvény, 50 km/h helyett 40 km/h-ra (Pest megye)
-811-es főút, 27-es km-szelvény, 90 km/h helyett 60 km/h-ra.

De történtek emelések is (bár itt meg az eddigi korlátozást törölve állt vissza a "normális" sebességhatár).
-4-es főút, 33-as km-szelvény, 70 km/h-ról 90 km/h-ra (Pest megye)
-6-os főút, 25-ös km-szelvény, 60 km/h-ról 90 km/h-ra
-7-es főút, 13-as km-szelvény, 40 km/h-ról 50 km/h-ra
-a 21-es főút felújított, 2×2 sávos szakaszai, 90 km/h-ról 110 km/h-ra (Heves és Nógrád megye).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20993 Dátum: 2017.01.17 12:02:58 »
Olcsóbb, mint rendes utat csinálni  :censored:  :nono:

Az M1-en járok majdnem napi szinten. A külső sávra gyakorlatilag a teles hosszban kirakhatnák a "csak saját felelősségre és jó ha van futóműves ismerőse, aki olcsón javít" típusú táblát  :devil:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20994 Dátum: 2017.01.17 12:17:21 »
Mint kb anno az M7-es (amikor a pálya még csak a 90-es km-ig tartott, onnan meg csak 1-1 sáv volt Zamárdiig), a szélső sávban szintén bűn rossz volt közlekedni, rázott, mint egy masszázsfotel.

Pedig azért az eltelt 20 évben történt egy s más a világban, az M1-es meg megmaradt retrónak.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20995 Dátum: 2017.01.17 12:57:17 »
Mint kb anno az M7-es (amikor a pálya még csak a 90-es km-ig tartott, onnan meg csak 1-1 sáv volt Zamárdiig), a szélső sávban szintén bűn rossz volt közlekedni, rázott, mint egy masszázsfotel.

ja. de ingyen volt.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20996 Dátum: 2017.01.17 13:55:21 »
Olcsóbb, mint rendes utat csinálni  :censored:  :nono:

Az M1-en járok majdnem napi szinten. A külső sávra gyakorlatilag a teles hosszban kirakhatnák a "csak saját felelősségre és jó ha van futóműves ismerőse, aki olcsón javít" típusú táblát  :devil:

Egyetértek  :cry: :cry:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20997 Dátum: 2017.01.17 20:19:20 »
Mint kb anno az M7-es (amikor a pálya még csak a 90-es km-ig tartott, onnan meg csak 1-1 sáv volt Zamárdiig), a szélső sávban szintén bűn rossz volt közlekedni, rázott, mint egy masszázsfotel.

Pedig azért az eltelt 20 évben történt egy s más a világban, az M1-es meg megmaradt retrónak.  :D
Nem egészen. 20 éve az M1-esnek kifejezetten jó minőségű volt a burkolata. Idővel minden elhasználódik.
Pl. beszélik, hogy időszerű lenne a Lánchidat felújítani, pedig még élénken emlékszem az előző felújításra, mert akkor jártam középiskolába, és emiatt kellett metróznom, hát ennek már 30 éve...
music     

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20998 Dátum: 2017.01.24 16:15:49 »
Tyű srácok, ma hazafelé akkora balesetet láttam mint még soha...  :eek:

Jöttem hazafelé a városból, Nagykőrösi úton, a Határ úti felüljáró után a belsőben maradtam (ott szoktam, mivel sokan hajtanak fel a Határ út felől, így egyből be tudnak sorolni), óra szerint 70-80 között mentem amikor feltűnt a tükörben valami gyors, épp volt egy üres hely, le tudtam húzódni a másik sávba előle, mellettem jelentős tempó különbséggel ment el ~100-120 között, egy román rendszámos Dacia Duster!
Elment mellettem, előttem 4-5 autóra egy másik Duster (fehér) kikolbászolt elé, abba majdnem belerobbant. (Tegyük hozzá a fehér Dusteres tuti nem nézett tükörbe, csak amikor már félig áthúzódott a belsőbe)
Eldudálgattak, mutogattak egymásnak, utána a száguldós Duster nekiiramodott, Véda alatt szintén 120 körül átment... Gondoltam magamban, hogy ez drága lesz...

A következő pillanatban nagy porfelhő, Duster a levegőben, legalább 3-4 méter magasban, villanyoszlop dől...  :eek:
Közelebb érve láttam mi történhetett, valószínű egy nagyobb Merci kicsámborgott elé, félrerántotta a kormányt fel az elválasztóra, pechére pont ott kezdődött a szalagkorlát, aminek a vége ugye 45°-os szögben bebújik a földbe. Valószínű ezen gellert kapott, és a levegőben eltalálta a villanyoszlopot, és visszaesett a belső sávba...

Mire odaértem, a csávó már kiszállt, épp a fogait számolta ( :lol: ), szemmel láthatóan komolyabb baja nem lett, páran a közeli buszmegállóból már oda szaladtak. Megkérdeztem tőle hívjak-e mentőt, mondta: "Há valami kéne...", az egyik járókelő már hívta, úgyhogy továbbálltam. A jobb külsőben (a szerintem vétkes) fehér Merciből kiszállt 5 ***tott szolibérletes, messziről méregették emberünket...

Nagyon durva rendet csinált a verda, 2x3 sávot teleszórta törmelékkel, villanyoszlop megreccsent (pedig azok nem a gyengébbek közül valóak... ), dupla szalagkorlát legyalulva. Dusterből víz, olaj, kb minden folyt, gyakorlatilag megsemmisült... Csávókám jól megúszta ránézésre, bár a száját szétcsapta a légzsák. Kíváncsi lennék ilyen esetben ki, és mennyit fizet, ki téríti meg a "közterületben" esett kárt, stb...

Nem volt szép látvány...  :no:
Amúgy ma valami front volt, mert engem is 3x akartak összetörni kb.  :hmmmm:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #20999 Dátum: 2017.01.24 16:52:51 »
Érzem hogy már este be fognak hívni a teve uccába tanuskodni, mint anno engem a médiaszereplésem után :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer