Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2754850 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #195 Dátum: 2005.06.30 13:55:33 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Tamás69"
Nálam egyszer kell ezt megcsinálnia, utána az első alkalommal visszalököm 3.-ba, és eltűnök, mire rájön, hogy mi van, már rég megelőztem!

Vagy kanyar volt, vagy jöttek szembe  :?  (egy kisebb záróvonal már nem is zavart volna a végén  :oops: )


Rossz felé mentél  :lol:


Én ilyenkor áldom az eszem, hogy kétliteres a verda.
Ilyenkor csak annyit mondok: szórakozol, wazzeeeeeeee???????
Vissza három, vagy négy, oszt gyere ha tudsz! :-)

Tavaly a pályán előztem, olyan 130-140 között, megérkezett egy VW Pólós gyerek és elkezdett villogni. Na, mondom, bocsesz, elkezdem nyomni neki, de csak villog.  Ekkor már mozgott a kisördög, nem is mentem vissza a szélére, hanem bő gázzal elindultunk felfele a skálán.
160-ig jött, 170 körül szakadozott, ekkor bevillantottam a féklámpát, hogy Szia tesó!, és otthagytam a faxba.

Persze ezt nem rendszeresen csinálom, inkább kímélőbe szeretem előadni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #196 Dátum: 2005.06.30 14:54:46 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Tamás69"
Nálam egyszer kell ezt megcsinálnia, utána az első alkalommal visszalököm 3.-ba, és eltűnök, mire rájön, hogy mi van, már rég megelőztem!

Vagy kanyar volt, vagy jöttek szembe  :?  (egy kisebb záróvonal már nem is zavart volna a végén  :oops: )


Rossz felé mentél  :lol:


Én ilyenkor áldom az eszem, hogy kétliteres a verda.
Ilyenkor csak annyit mondok: szórakozol, wazzeeeeeeee???????
Vissza három, vagy négy, oszt gyere ha tudsz! :-)

Tavaly a pályán előztem, olyan 130-140 között, megérkezett egy VW Pólós gyerek és elkezdett villogni. Na, mondom, bocsesz, elkezdem nyomni neki, de csak villog.  Ekkor már mozgott a kisördög, nem is mentem vissza a szélére, hanem bő gázzal elindultunk felfele a skálán.
160-ig jött, 170 körül szakadozott, ekkor bevillantottam a féklámpát, hogy Szia tesó!, és otthagytam a faxba.

Persze ezt nem rendszeresen csinálom, inkább kímélőbe szeretem előadni.


 :twisted:  :twisted:  Belédbújt a kisördög? :D:D Ugye milyen idegesítö ha 1 ilyen huikomat akar letolni az utrol? :D
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #197 Dátum: 2005.06.30 17:57:50 »
Idézetet írta: "Fighting"
Ja és úgy mindenkitől kérdezzem, hogy amikor a 3 sávos sztrádán mész, akkor kb. milyen elv alapján közlekedtek a különböző sávokban?

Csak azért, mert vasárnap hazafelé az M7-esen kényelmes 130-as tempóban poroszkáltam a középső sávban, és azt vettem észre, hogy jobbról előznek, hozzáteszem rendesen tele volt mindhárom sáv, és a külsőben olyan 110 körüli volt a tempó, csak ugye idönként voltak lyukak.


Sávhasználat : ez elsősorban a sebességtől függ , de én is úgy nagyjából 130 fölött nem szoktam lehúzódni a szélsőbe , hacsak nincsenek ott hosszú üres szakaszok . Ha lassabban megyek , akkor természetesen igyekszem inkább a szélsőben menni (ez inkább csak olyankor működik , ha nincs túl nagy forgalom) . Bal sáv : ha sietek , és legalább 150 körül (vagy gyorsabban) megyek , akkor szoktam ott is hosszabb szakaszokat megtenni - értsd : ha épp nem lóg senki a seggemben , és a középső sávban van a láthatáron valaki lassúbb , akkor kint maradok .

Mindez természetesen csak Magyarországon érvényes .

Hozzátenném , hogy legszívesebben a jobb sávban haladnék tartósan , mert borzasztóan rettegek a KÖCSÖG jobbról előzőktől (ezeket iszonyú durván büntetném , ha rajtam múlna  :evil: !) - dehát ehhez meg ott általában túl sok a valóban lassú jármű  :roll:

Jobbról előzésről még annyit , hogy tegnap is volt egy majdnem-balesetem emiatt  :shock: : megyek Pest felé a középső sávban 140-el , jön hátulról láthatóan jóval gyorsabban az én sávomban egy új Mondeo . Utolérek egy lassúbb Polót , kimegyek a bal sávba megelőzni . Megelőzöm , kirakom az indexet , kezdek visszamenni a középső sávba . Erre jobbról dudálás , csikorgás  :shock: - hát a rohadt seggfej Mondeós nem megelőzte jobbról a Polót , és ugyanakkor jött vissza a közéső sávba jobbról (velem pont egy vonalban) , amikor én balról  :x ? A jobb tükörben sávváltás előtt persze nem láttam , elvégre velem párhuzamosan haladt már akkor  :? ... Hát EZÉRT (is) rohadt veszélyes a jobbról előzés , ezért venném én el ezektől az emberektől kapásból hónapokra a jogsit , akkor aztán ráérnének gondolkodni  :evil:  :evil:  :evil:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #198 Dátum: 2005.06.30 18:07:07 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Tavaly a pályán előztem, olyan 130-140 között, megérkezett egy VW Pólós gyerek és elkezdett villogni. Na, mondom, bocsesz, elkezdem nyomni neki, de csak villog.  Ekkor már mozgott a kisördög, nem is mentem vissza a szélére, hanem bő gázzal elindultunk felfele a skálán.
160-ig jött, 170 körül szakadozott, ekkor bevillantottam a féklámpát, hogy Szia tesó!, és otthagytam a faxba.

Persze ezt nem rendszeresen csinálom, inkább kímélőbe szeretem előadni.


Annyit azért hozzátennék ehhez (a kép árnyalása végett) , hogy minél gyengébb autóval kénytelen az ember sietni az autópályán , annál jobban haragszik azokra , akik feltartják , miközben ő menne - ugyanis ha egy 50-60 lovas kisautóval vagy kénytelen 150-160-ról (végsebesség-zóna...) lelassítani 130-140-re , majd onnan újra "felkapaszkodni" , az sokkal tovább tart  :roll: ... Én egy időben elég sokat jártam az M7-esen egy 60 lovas kis Fiestával , általában rohannom kellett , nyomtam ami kifért a csövön - és bevallom , ilyenkor villogtattam a legtöbbet , néha már nem is dühből , hanem kétségbeesésből , valahogy úgy , hogy "wazzeee , most tartott megint 80 mp-ig , míg fölmásztam 130-ról 160-ra , hát nem bírnád kivárni az előzéseddel azt a néhány másodpercet , míg elmegyek melletted ???"  :shock:  :?

Kicsit paradox dolog ez , mert egyrészt egy nagyobb kocsiból nézve valóban egy ilyen kis mitugrász villogtatása a legbosszantóbb - másrészt valójában minél gyengébb az autó , annál jobban kiszúrsz a sofőrjével , ha kimész eléje és lassításra kényszeríted  :wink:  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #199 Dátum: 2005.07.01 07:22:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"
 kimegyek a bal sávba megelőzni . Megelőzöm , kirakom az indexet , kezdek visszamenni a középső sávba . Erre jobbról dudálás , csikorgás  :shock: - hát a rohadt seggfej Mondeós nem megelőzte jobbról a Polót , és ugyanakkor jött vissza a közéső sávba jobbról (velem pont egy vonalban) , amikor én balról  :x ?

És ebben az esetben ráadásul neki volt elsőbbsége, mert ő jött jobbról  :?  Tehát kocc esetén Te vagy a hunyó  :(
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #200 Dátum: 2005.07.01 07:28:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Kicsit paradox dolog ez , mert egyrészt egy nagyobb kocsiból nézve valóban egy ilyen kis mitugrász villogtatása a legbosszantóbb - másrészt valójában minél gyengébb az autó , annál jobban kiszúrsz a sofőrjével , ha kimész eléje és lassításra kényszeríted  :wink:  :idea:

Erre lehet azt mondani, hogy kicsi kocsival nem kell erőlködni  :lol:  :lol:
De tényleg bosszantó, ha a megszerzett lendületet egy oda-nem -figyelő miatt elveszted 2-3 mp alatt. Hétfőn este az M3-ason haladtam 155-tel a belső sávban, előztem a sort, amikor egy kamionos lazán kijött elém kb 100-as tempóval. Erős fékezés, duda ezerrel, mire észrevett és a sáv feléből visszarántotta a szerelvényt. Nagyon borzalmasan nézett ki, ahogy a hátsó része belengett ott az orrom előtt  :shock:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

rezol

  • Vendég
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #201 Dátum: 2005.07.01 13:12:46 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Latek"
Budapesten, ahol sokat járok, rendre elengedem a motorosokat. Róluk is az a hír járja, milyen pofátlanok. Érdekes mód mégis 10-b?l 9 megköszöni, ha a dugóban vagy lassú forgalomban félrehúzódik az autós. Gyorsaságuk miatt pedig nem akadályozzák a forgalmat, leszállni róluk :!:  :)

Akkor valószínüleg nem találkoztál még olyan motorossal, aki a saját sávodon belül jobbról el?z meg, és az sem érdekli, hogy már kint az indexed és fordulnál be. A múltkor épp sávot akartam váltani a csúcsban, a jobbra mellettem lév? már be is engedett, mikor kett?nk között hirtelen elfurakodott egy motoros, aki el?tte 3 másodperccel még sehol sem volt! És tudod mit, ha a céges kocsival lettem volna, az ilyen bunkót simán felborítom!  :evil:
Igaz, hogy van köztük figyelmes és ügyes is, de vannak, akik csak simán parasztok és mivel két keréken könnyen cikáznak, úgy gondolják, hogy a kresz rájuk egyáltalán nem vonatkozik!  :!:
Motorosvizsgán az egyik feladat az,hogy végig kell menni a terelövonalon.Tanítják öket a bunkóságra!Jó,tudom ez nem kapcsolódik az említett esethez,csak eszembe jutott.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #202 Dátum: 2005.07.01 14:06:49 »
Idézetet írta: "Palaczk"
[
Annyit azért hozzátennék ehhez (a kép árnyalása végett) , hogy minél gyengébb autóval kénytelen az ember sietni az autópályán , annál jobban haragszik azokra , akik feltartják , miközben ő menne - ugyanis ha egy 50-60 lovas kisautóval vagy kénytelen 150-160-ról (végsebesség-zóna...) lelassítani 130-140-re , majd onnan újra "felkapaszkodni" , az sokkal tovább tart  :roll: ... Én egy időben elég sokat jártam az M7-esen egy 60 lovas kis Fiestával , általában rohannom kellett , nyomtam ami kifért a csövön - és bevallom , ilyenkor villogtattam a legtöbbet , néha már nem is dühből , hanem kétségbeesésből , valahogy úgy , hogy "wazzeee , most tartott megint 80 mp-ig , míg fölmásztam 130-ról 160-ra , hát nem bírnád kivárni az előzéseddel azt a néhány másodpercet , míg elmegyek melletted ???"  :shock:  :?

Kicsit paradox dolog ez , mert egyrészt egy nagyobb kocsiból nézve valóban egy ilyen kis mitugrász villogtatása a legbosszantóbb - másrészt valójában minél gyengébb az autó , annál jobban kiszúrsz a sofőrjével , ha kimész eléje és lassításra kényszeríted  :wink:  :idea:


Nos munkaügyben én is 1,4-es Golfot (is) hajtok, ami ugye nem egy kifejezetten autópálya-verda. 140-150 a max., amit ki lehet hozni belőle, és ha meglátja az emelkedőt meghal, mint a jó öreg Edék.
szóval tudom, hogy milyen ártalmas az ilyen lendületvesztés.

Tudomásul kell venni, hogy ki milyen autóba ül éppen, mik a fizikai korlátai a gépnek. Hiába van kétliteres gépem, a nagyobbak simán lenyomnak és én sem megyek mindíg 180-nal.

Mellesleg a Pólós 170-nél kezdett ugye szakadozni, tehát nem hiszem, hogy túl kicsi motor lehetett benne, vagy G-feltöltős volt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #203 Dátum: 2005.07.01 14:59:21 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Palaczk"
 kimegyek a bal sávba megelőzni . Megelőzöm , kirakom az indexet , kezdek visszamenni a középső sávba . Erre jobbról dudálás , csikorgás  :shock: - hát a rohadt seggfej Mondeós nem megelőzte jobbról a Polót , és ugyanakkor jött vissza a közéső sávba jobbról (velem pont egy vonalban) , amikor én balról  :x ?

És ebben az esetben ráadásul neki volt elsőbbsége, mert ő jött jobbról  :?  Tehát kocc esetén Te vagy a hunyó  :(


Bocsi ez hol van így leírva. Azt tudtam hogy ha megszűnik a sáv akkor ha nincs terelővonal és mindkét autó irányt változtat akkor a jobbról jövőnek van elsöbbsége. De ha mész az autópályán akkor nem az számít hogy ki volt előrébb?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #204 Dátum: 2005.07.01 18:48:29 »
Idézetet írta: "Szonár"
Motorosvizsgán az egyik feladat az,hogy végig kell menni a terelövonalon.Tanítják öket a bunkóságra!Jó,tudom ez nem kapcsolódik az említett esethez,csak eszembe jutott.


Nem a bunkóságra tanítják őket ezzel , hanem arra , hogy végig tudjanak menni stabilan egy keskeny vonalon .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #205 Dátum: 2005.07.01 18:51:56 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Mellesleg a Pólós 170-nél kezdett ugye szakadozni, tehát nem hiszem, hogy túl kicsi motor lehetett benne, vagy G-feltöltős volt.


Ha G-töltős lett volna a Polo , akkor aligha marad le 170-nél ;) ... 1.6-os benzines lehetett .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #206 Dátum: 2005.07.01 18:59:10 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Ha G-töltős lett volna a Polo , akkor aligha marad le 170-nél ;) ... 1.6-os benzines lehetett .


Akár még 1.4-es is lehetett. Annak kb ott a vége. Asszem 75 pacis talán?
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #207 Dátum: 2005.07.01 19:56:06 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Idézetet írta: "Palaczk"


Ha G-töltős lett volna a Polo , akkor aligha marad le 170-nél ;) ... 1.6-os benzines lehetett .


Akár még 1.4-es is lehetett. Annak kb ott a vége. Asszem 75 pacis talán?


De egy autó , aminek 170 a vége , nem 170-nél kezd leszakadni egy előtte haladó , gyorsulásban lévő kétliteres Primeráról , hanem jóval előbb  :idea: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #208 Dátum: 2005.07.01 20:24:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "SZegecs"
Idézetet írta: "Palaczk"


Ha G-töltős lett volna a Polo , akkor aligha marad le 170-nél ;) ... 1.6-os benzines lehetett .


Akár még 1.4-es is lehetett. Annak kb ott a vége. Asszem 75 pacis talán?


De egy autó , aminek 170 a vége , nem 170-nél kezd leszakadni egy előtte haladó , gyorsulásban lévő kétliteres Primeráról , hanem jóval előbb  :idea: !


Ok alkudozzunk.

Hajlandó vagyok elmenni mondjuk 1.45-ösig :-) :-)
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #209 Dátum: 2005.07.02 01:07:59 »
KOmpromisszumos javaslat: 1.4 PD TDI
music