Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2780846 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #180 Dátum: 2005.06.24 14:24:51 »
Idézetet írta: "whis"
Ma reggel egy Samarán láttam az alábbi mókás feliratot:
"Ne kerülj ki! HARCOLJ!"
 :lol:


Jó..... Veszek egy Moszkvát, aztán gyere wazz! :wink:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #181 Dátum: 2005.06.24 17:06:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ezt jól mondod , de nem fűznek ehhez egy sebesség-határt is ? Mert a németeknél pl. úgy van, hogy ha mindkét sáv full telített, és a kocsisor sebessége x kmh (nem emléxem pontosan, de kevés, valami 80 vagy ilyesmi) alatt marad, akkor lehet menni tartósan a bal sávban, illetve akkor haladhatsz el a jobb sávban a bal sávban haladó autó mellett anélkül, hogy ez előzésnek minősülne. Magyarul a majdnem-dugó helyzetekre ("stockender Verkehr") értendő ez a dolog.

Józan ésszel gondolva a dolgot, a kocsisor sebessége is számít. Ha túl nagy a két sáv közti sebesség-különbség (>30 km/h), akkor azért nem lehet váltani, ha meg egyforma a sebesség, akkor minek. A köztes eseteknél jöhet szóba a dolog. De ez csak egy logikai gondolatkísérlet...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #182 Dátum: 2005.06.24 17:08:20 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "schillerasz"
...160-nál kezdett lamaradni, 180-nál pedig feladta :lol: . Aztán persze én visszamentem nyugisba a külső sávba, s akkor megelőzött.
hasonló volt a helyzet, csak előreengedtem és én ragadtam a seggére, időnként rávillantva. Egy darabig macsónak érezte magát, de 185 körül csak kiment a jobb sávba  :wink:
És utána pár napig tutira nem tudott teljesíteni az ágyban, jól megkapta a frusztráció-adagját

Nálam ez nem lenne gond... :wink:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #183 Dátum: 2005.06.25 14:28:31 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ezt jól mondod , de nem fűznek ehhez egy sebesség-határt is ? Mert a németeknél pl. úgy van, hogy ha mindkét sáv full telített, és a kocsisor sebessége x kmh (nem emléxem pontosan, de kevés, valami 80 vagy ilyesmi) alatt marad, akkor lehet menni tartósan a bal sávban, illetve akkor haladhatsz el a jobb sávban a bal sávban haladó autó mellett anélkül, hogy ez előzésnek minősülne. Magyarul a majdnem-dugó helyzetekre ("stockender Verkehr") értendő ez a dolog.

Józan ésszel gondolva a dolgot, a kocsisor sebessége is számít. Ha túl nagy a két sáv közti sebesség-különbség (>30 km/h), akkor azért nem lehet váltani, ha meg egyforma a sebesség, akkor minek. A köztes eseteknél jöhet szóba a dolog. De ez csak egy logikai gondolatkísérlet...


Ja , a leírt esethez odatartozik , hogy a dolog akkor érvényes , ha a két kocsisor nagyjából azonos sebességgel araszol - mint ahogy az feltorlódó forgalom esetén általában lenni is szokott .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fighting

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #184 Dátum: 2005.06.28 10:16:18 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "robi"
Totál félreértitek a dolgot. Ha a jobb sáv tele van, hová húzódjon az ember? Ha a bal sávban hosszan maximumm megengedettel előzik, akkor akik hátúlról jönnek ne pofázzanak. Ennyi. A biztonságos közlekedés érdekében.

Ez így rendben van, annyi kiegészítéssel, hogyha a jobb sáv tele van, akkor nem számít előzésnek a balban való haladás. Egyébként most olvastam el, azért írtam csak most. :wink:

Hát igen, soxor elég relatív, hogy mikor mi számít előzésnek, és mikor mi számit teli sávnak...


Mondjuk nyári vasárnap este az M7-es szerintem annak számít!  :wink:

Ja és úgy mindenkitől kérdezzem, hogy amikor a 3 sávos sztrádán mész, akkor kb. milyen elv alapján közlekedtek a különböző sávokban?

Csak azért, mert vasárnap hazafelé az M7-esen kényelmes 130-as tempóban poroszkáltam a középső sávban, és azt vettem észre, hogy jobbról előznek, hozzáteszem rendesen tele volt mindhárom sáv, és a külsőben olyan 110 körüli volt a tempó, csak ugye idönként voltak lyukak.
Play like a champion today

E12 '03 Corolla 1.4 VVT-i HB 3 a.

Kpeki

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1241
    • http://www.peki.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #185 Dátum: 2005.06.28 11:03:24 »
Idézetet írta: "Fighting"
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "robi"
Totál félreértitek a dolgot. Ha a jobb sáv tele van, hová húzódjon az ember? Ha a bal sávban hosszan maximumm megengedettel előzik, akkor akik hátúlról jönnek ne pofázzanak. Ennyi. A biztonságos közlekedés érdekében.

Ez így rendben van, annyi kiegészítéssel, hogyha a jobb sáv tele van, akkor nem számít előzésnek a balban való haladás. Egyébként most olvastam el, azért írtam csak most. :wink:

Hát igen, soxor elég relatív, hogy mikor mi számít előzésnek, és mikor mi számit teli sávnak...


Mondjuk nyári vasárnap este az M7-es szerintem annak számít!  :wink:

Ja és úgy mindenkitől kérdezzem, hogy amikor a 3 sávos sztrádán mész, akkor kb. milyen elv alapján közlekedtek a különböző sávokban?

Csak azért, mert vasárnap hazafelé az M7-esen kényelmes 130-as tempóban poroszkáltam a középső sávban, és azt vettem észre, hogy jobbról előznek, hozzáteszem rendesen tele volt mindhárom sáv, és a külsőben olyan 110 körüli volt a tempó, csak ugye idönként voltak lyukak.


Külsö sávot nem nagyon szoktam használni. Középsöben szoktam menni olyan 130-140 körül ha ott a család, de általában belsöben szoktam nyomni olyan 160 felett. (Szeretem az autópályát  :twisted: )
b]1998. :toy: Avensis 2.0i Automata[/b] ][ 97

Fighting

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #186 Dátum: 2005.06.28 13:30:00 »
Idézetet írta: "Kpeki"


Külsö sávot nem nagyon szoktam használni. Középsöben szoktam menni olyan 130-140 körül ha ott a család, de általában belsöben szoktam nyomni olyan 160 felett. (Szeretem az autópályát  :twisted: )


Valahogy én is igy gondoltam!
Ez a 160 feletti tempó meg a mostani géppel már egy kicsit gyilkos. Ennél sokkal jobban szerettem az autómat. Jó nekem az a stabil 130 környéke! :D
Play like a champion today

E12 '03 Corolla 1.4 VVT-i HB 3 a.

Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #187 Dátum: 2005.06.28 20:04:45 »
Zénóka megfertőzött! Szombaton kb 15percet töltöttem nála, azóta 70-90 között járok. Ma mentem 200km-t, max 90-nel mentem, de inkább 80-nal. Átlagfogyim 4.8körül alakul a fedcomp szerint, még megpróbálok egy napot így menni, hogy legyen mérési adatom.
Ha lassabban mennék, 70 körül, akkor 4 liter környékén lehetne tartani az átlagfogyasztást.
Miközben feltartottam a sort, figyeltem a mögöttem lévők reakciót, miközben kikandikáltak a kocsim mögött. Láttam kielégült vigyorokat miközben leelőznek, azok akiket eddig én kínoztam. :twisted:
A végére már nagyon nem bírtam a nyugdijas tempot.  :oops:
Kiszámoltam: évi 22ezer km-t autózva, durván 1,5 liter megtakarítva, 260ft-os üzemanyagár mellett 86ezer forintot lehetne megtakarítani éves szinten, ez naponta 236 ft. Na, azt hiszem ezentúl a saját tempomban autózom. Bár azt mondják sok kicsi sokra megy...  :roll:
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #188 Dátum: 2005.06.28 20:53:57 »
Idézetet írta: "molnarl"
Zénóka megfertőzött! Szombaton kb 15percet töltöttem nála, azóta 70-90 között járok. Ma mentem 200km-t, max 90-nel mentem, de inkább 80-nal. Átlagfogyim 4.8körül alakul a fedcomp szerint, még megpróbálok egy napot így menni, hogy legyen mérési adatom.
Ha lassabban mennék, 70 körül, akkor 4 liter környékén lehetne tartani az átlagfogyasztást.
Miközben feltartottam a sort, figyeltem a mögöttem lévők reakciót, miközben kikandikáltak a kocsim mögött. Láttam kielégült vigyorokat miközben leelőznek, azok akiket eddig én kínoztam. :twisted:
A végére már nagyon nem bírtam a nyugdijas tempot.  :oops:
Kiszámoltam: évi 22ezer km-t autózva, durván 1,5 liter megtakarítva, 260ft-os üzemanyagár mellett 86ezer forintot lehetne megtakarítani éves szinten, ez naponta 236 ft. Na, azt hiszem ezentúl a saját tempomban autózom. Bár azt mondják sok kicsi sokra megy...  :roll:

Vasárnap kicsit őrült stílusban vezettem, szinte csak 3-asban bőgettem a járgányt, minden lámpánál erős rajtot vettem, és így se lett sokkal több a fogyi, mint amit anyu szokott megetetni a kocsival. Aztán kicsit lassítottam a tempón, egyenletesen mentem, le is ment fél literrel a dolog, szal annyit megér, hogy néha őrültködik az ember :D
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #189 Dátum: 2005.06.29 00:36:14 »
Idézetet írta: "molnarl"
Zénóka megfertőzött! Szombaton kb 15percet töltöttem nála, azóta 70-90 között járok. Ma mentem 200km-t, max 90-nel mentem, de inkább 80-nal. Átlagfogyim 4.8körül alakul a fedcomp szerint, még megpróbálok egy napot így menni, hogy legyen mérési adatom.

Vasárnap Pécsre kell mennem. Már fenem rá a fogam, megpróbálok egy 5l alatti átlagot kihozni. :roll:
music     

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #190 Dátum: 2005.06.29 08:02:05 »
Én csütörtökön megyek Pécsre, de szerintem 4 személlyel légkondival nem most fogom tudni produkálni a legkisebb átlagfogyasztást.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #191 Dátum: 2005.06.30 11:53:33 »
Szombaton összehozott a sors egy Kalos-os bácsival, Polgártól Nyíregyházáig nem tudtam megelőzni. Nem is zavart volna, ha egyenletes tempóval megy, de ha jöttek szembe lassított, ha kanyar jött erősen lassított, előzni alig mert, amikor meg én akartam előzni, akkor felbátorodott és gyorsított  :x  Így folyamatosan kénytelen voltam 75-110 között ingázni mögötte  :evil:
Aztán Nyíregyháza után egy Matizzal áldott meg a sors, de azt szerencsére 'hamar' leküzdöttem 8~10 percen belül). Egy nő vezette, de miután 2-3x jól rámentem, teljesen lehúzódott és el tudtam osonni mellette.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #192 Dátum: 2005.06.30 12:14:30 »
Idézetet írta: "whis"
Szombaton összehozott a sors egy Kalos-os bácsival, Polgártól Nyíregyházáig nem tudtam megelőzni. Nem is zavart volna, ha egyenletes tempóval megy, de ha jöttek szembe lassított, ha kanyar jött erősen lassított, előzni alig mert, amikor meg én akartam előzni, akkor felbátorodott és gyorsított  :x  Így folyamatosan kénytelen voltam 75-110 között ingázni mögötte  :evil:
Aztán Nyíregyháza után egy Matizzal áldott meg a sors, de azt szerencsére 'hamar' leküzdöttem 8~10 percen belül). Egy nő vezette, de miután 2-3x jól rámentem, teljesen lehúzódott és el tudtam osonni mellette.


Nálam egyszer kell ezt megcsinálnia, utána az első alkalommal visszalököm 3.-ba, és eltűnök, mire rájön, hogy mi van, már rég megelőztem!

-egyébkéntis, ha 100 alatt kezdek előzni, mindíg 3.-at kapcsolok
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #193 Dátum: 2005.06.30 12:26:56 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Nálam egyszer kell ezt megcsinálnia, utána az első alkalommal visszalököm 3.-ba, és eltűnök, mire rájön, hogy mi van, már rég megelőztem!

Vagy kanyar volt, vagy jöttek szembe  :?  (egy kisebb záróvonal már nem is zavart volna a végén  :oops: )
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #194 Dátum: 2005.06.30 12:30:02 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Tamás69"
Nálam egyszer kell ezt megcsinálnia, utána az első alkalommal visszalököm 3.-ba, és eltűnök, mire rájön, hogy mi van, már rég megelőztem!

Vagy kanyar volt, vagy jöttek szembe  :?  (egy kisebb záróvonal már nem is zavart volna a végén  :oops: )


Rossz felé mentél  :lol:
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!