Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2876744 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12750 Dátum: 2011.06.19 15:06:09 »
Like itt nem lesz, ez nem az az oldal :)

Nyilvan mindenkinek mas-mas a fontos szempont es foleg az erdeke. Mas a fontos egy autogyarnak, mas egy idosebb embernek foleg ha mondjuk gerincserve van es mas egy fiatalnak. A guminyomast mindenki a sajat szempontjai es foleg szajize szerint valassza ki.

Pzs: az en 155 os michelin energy im is mar vagy 5 evesek, nem baj az a teszthez jo lesz :)


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12751 Dátum: 2011.06.19 19:28:25 »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12752 Dátum: 2011.06.19 22:15:43 »
Nekem a legelső szempont a biztonság. Inkább biztonságosan az életet választanám, mint a kényelmes halált, de nem vagyunk egyformák.  :flowers:

Igazad van, abszolút egyetértek, igazad van. A guminyomásra mondta Zénóka, hogy a gyárak a kényelemre lövik be. Gumiméretben nem kérdés, hogy igazad van.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12753 Dátum: 2011.06.19 22:54:41 »
Ezt ismeritek? http://www.autostitkok.hu/autos_cikkek_megtakaritas.html
Eléggé ríderszdájdzseszt ízű, kb. 4-5 mondatban össze lehetne foglalni a lényegét - sőt, egy párszor már meg is tettük - számomra semmi újat nem mondott, legföljebb a számarányokat.
Az pedig kifejezett tévedés, hogy az intenzív gyorsítás a leggazdaságosabb. Van, amikor igen, de összességében az a leggazdaságosabb, amikor az alacsony fokozatokból nagyon hamar felkapcsolsz akár már 35-nél 5-be, és leheletfinoman ott gyorsulsz fel. Persze ez órákig tart, terep-, és forgalmi viszonyoktól függ,  ezért sokszor nem lehet megtenni, de így simán fel tudok gyorsulni 35-ről úgy, hogy a pillanatnyi fogyimérő végig bőven 10 alatt marad.
music     

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12754 Dátum: 2011.06.19 23:01:41 »
Ezt ismeritek? http://www.autostitkok.hu/autos_cikkek_megtakaritas.html
Eléggé ríderszdájdzseszt ízű, kb. 4-5 mondatban össze lehetne foglalni a lényegét - sőt, egy párszor már meg is tettük - számomra semmi újat nem mondott, legföljebb a számarányokat.
Az pedig kifejezett tévedés, hogy az intenzív gyorsítás a leggazdaságosabb. Van, amikor igen, de összességében az a leggazdaságosabb, amikor az alacsony fokozatokból nagyon hamar felkapcsolsz akár már 35-nél 5-be, és leheletfinoman ott gyorsulsz fel. Persze ez órákig tart, terep-, és forgalmi viszonyoktól függ,  ezért sokszor nem lehet megtenni, de így simán fel tudok gyorsulni 35-ről úgy, hogy a pillanatnyi fogyimérő végig bőven 10 alatt marad.
Persze vannak benne dolgok amivel én sem értek egyet!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12755 Dátum: 2011.06.19 23:06:16 »
Gondolom, hogy nem Te írtad...  ;) :flowers:
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12756 Dátum: 2011.06.21 20:47:02 »
http://auto.indavideo.hu/video/Ha_tancol_a_treler

Az alámondás alapján a magyar igenis világnyelv.  :D :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10725
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12757 Dátum: 2011.06.21 23:46:37 »
A tréleren hozott Bömösből hamarosan úgy is sérülésmentes állapotot faragnak.  :hmmmm:  :whistling:  :D  :devil:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12758 Dátum: 2011.06.22 08:54:36 »
Defektet kaphatott az utánfutó, vagy mi?  :eek:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12759 Dátum: 2011.06.22 13:19:00 »
Defektet kaphatott az utánfutó, vagy mi?  :eek:

Tipikus hiba, túl nagy volt a sebesség és beszitált a futó. Meg kell akadályozni az ostormozgás nagyobbodását.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12760 Dátum: 2011.06.22 13:32:01 »
És akkor ilyen esetben mi a teendő? Meg lehet akadályozni a már beszitált utánfutóval történő balesetet? Illetve hogyan lehet megakadályozni a balesetet azontúl, hogy nem megy gyorsan vele az ember?  :?: :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12761 Dátum: 2011.06.22 13:35:08 »
hirtelen mozdulat nélkül nagyon óvatosan lassulni engedni.
Tulajdonképpen az elvi megoldás a gyorsítás lenne, hiszen az "kirántaná" a szitálásból, de a gyakorlatban ez mégsem megy, mert éppen a túl nagy sebesség miatt szitált be (az adott sofőr-szerelvény kombinációnak ez már sok volt), tehát marad a nagyon óvatos és ellenkormányzás nélküli lassulás.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.22 13:39:51 írta music »
music     

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12762 Dátum: 2011.06.22 14:08:21 »
Pontosan! :yes: Lassulni engedni, de a fékre lépni tilos! Ha fékezel, azonnal megborít. :surrender:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12763 Dátum: 2011.06.22 14:59:14 »
Tulajdonképpen minden, az ostorozó mozgás megtörésére alkalmas mavőver jó lehet.

Én egy alkalommal átéltem egy ilyet, ott egy határozott padlógázt követő motorfékes lassítás volt a megoldás, de utána 30 percig remegtem, és ezt követően a max sebességet levettem egy harmaddal.

Általában akkor jön elő, ha a vonó  jármű súlya alatta  marad  vontatotténak, ésrelatíve nagy a sebesség.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12764 Dátum: 2011.06.22 15:07:23 »
Én szerencsére csak kicsiben éltem át rogyásig rakott futóval(hagyma) egy Fiat Unoval. Még csak gyorsan sem kellett mennem, a megengedett rakomány 2-3x-át húzva. :ph34r: Ja, hozzátenném, a nyomvályús út ilyenkor rendkívül előnytelen. :whistling:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV