Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2876745 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12735 Dátum: 2011.06.18 16:43:53 »
kakucson annyi egyenes van.... hidd el, nagy lesz a difi
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12736 Dátum: 2011.06.18 16:46:19 »
Mindezt úgy, hogy én még el is dobtam az autómat, tehát nekem lenne a legtöbb okom rá, hogy itt óvatosságra intsek mindenkit, ha indokolt lenne.

Hát igen, aszondják az okos ember más kárán tanul, valaki a sajátján se...  :flowers:
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12737 Dátum: 2011.06.18 19:28:43 »
Hát igen, aszondják az okos ember más kárán tanul, valaki a sajátján se...  :flowers:
:flowers: ... Levontam az esetből a megfelelő következtetéseket, és pillanatnyi habozás nélkül elismerem, hogy alapvetően az én hibám volt. De a magas keréknyomást időközben, meglehetősen hosszas megfontolás után, már nem sorolom az okok közé. Illetve úgy igen, hogy kisebb nyomással valószínűleg már előbb (értsd: kisebb sebességnél) megcsúszok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12738 Dátum: 2011.06.18 21:28:51 »
Kar vitazni mekkora a kulonbseg, ki fogjuk probalni :)

Pont azon gondolkodtam, hogy a gyari meretu 155-os kerekeimet dobom be a tesztre, ehhez kene hasonlitani egy 185-195 korulit. A parada az nyilvan egy szelsoseges még éppencsak utcai gumi, ettol fuggetlenul probalhatjuk, kene még egy normal 185-195 os méret.

Az ezres yaris suly/loero arányban abszolút átlagos vagy azon feluli kisauto, egy ts az a sulyahoz kepest enyhen már tulmotorizalt.
Ugy kene, hogy mondjuk pzs is megy mindegyikkel egy kort meg en is, nem hiszem, hogy ebbol nem lehetne lemerni mi a helyzet.
Nyilvan meg lehetne csinalni egy normal es egy emelt nyomassal is :)

Egy kis multidezes: ha vki emlexik arra, amikor kb 5-6 eve orfun Szzs-el adtuk az ivet a parkoloban rogtonzott palyan.... Én 13-as 155-el, ő 195/45-16-al.... Egy darabig egymás idejét döntögettük azután ment egy jót. Utána vettem elő a kompresszort és mentem még egyet. Na utána muszály volt még mennie nehany kort. Ha jol emlexem 3 tized lett a vegen a kulonbseg. Jo meccs volt :d

Oké h parkoló, nem versenypálya meg kozut, de azert nincsenek akkora kulonbsegek sztem. De majd kiderul :)


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12739 Dátum: 2011.06.18 22:11:43 »
Egy kis multidezes: ha vki emlexik arra, amikor kb 5-6 eve orfun Szzs-el adtuk az ivet a parkoloban rogtonzott palyan.... Én 13-as 155-el, ő 195/45-16-al.... Egy darabig egymás idejét döntögettük azután ment egy jót. Utána vettem elő a kompresszort és mentem még egyet. Na utána muszály volt még mennie nehany kort. Ha jol emlexem 3 tized lett a vegen a kulonbseg. Jo meccs volt :d
Emlékszem hát  :yes: ... Számomra pont ez az egyik érv az emelt keréknyomás mellett. Hogy te a szlalomon jobb időket tudtál menni a nagyobb nyomással.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12740 Dátum: 2011.06.18 22:37:09 »
Ha valakinek van kedve kakucson kiprobalhatnánk a következőt:...

Ez jó ötlet, ha tudok segíteni valamiben (kerékszerelés, időmérés, "vitatkozók" szétválasztása... :D) szóljatok.

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12741 Dátum: 2011.06.18 23:40:38 »
Normális emelőt, kerékkulcsot, nyomásmérőt, kompresszort, munkakedvet hozok :d


Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12742 Dátum: 2011.06.19 00:06:56 »
Akár rögtönzött kerékcsere versenyt is rendezhettek  :D

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12743 Dátum: 2011.06.19 00:46:31 »
A gyár, pont olyan guminyomást ad meg ami az adott országban(ahol gyártják) az adott útviszonyokhoz(útminöség) képest a lehetö legbiztonságosabban fusson az autó, betartott KRESZ szabályok mellett. Ezt a márkaszervízben mondták nekem ahol gyakorlatra szoktam menni.
Mikor nemrégiben voltam gumisnál megkérdezte hogy mennyi nyomjon bele. Mondtam hogy a gyári XY és azt mondta hogy az itthoni utakra inkább egy tizeddel többet ajánl.
Nem okoskodni szeretnék, csak gondoltam elmesélem tapasztalataimat.
Just drive for fun

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12744 Dátum: 2011.06.19 09:55:51 »
Én meg nyomom bele a gyárit, mert az valószínűleg nem véletlen van úgy kitalálva. Ennyi erővel járhatnánk kerozinnal is, mert oké, hogy a gyár 95-ös benzint ad meg, de a kerozin mégiscsak jobb stb.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12745 Dátum: 2011.06.19 10:00:01 »
A gyári guminyomás (is) mindig egy kompromisszum. Az egyik legerősebb szempont pedig a kényelem.

Ettől persze még nem mondtuk, hogy nem jó döntés azt használni.


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12746 Dátum: 2011.06.19 10:00:53 »
A gyári guminyomás (is) mindig egy kompromisszum. Az egyik legerősebb szempont pedig a kényelem.

Én egy kényelmes ember vagyok, szóval akkor nekem valóban ez a legjobb  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

pzs

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12747 Dátum: 2011.06.19 10:22:27 »
Nekem az utcai egy utso (2. :ph34r:) szezonjat futo elegge kopott Dunlop SP Sport 01, az talan nem annyira szelsoseges mint a Parada, de Lizard Paradai sem mai darabok mar. Mas gumim sajnos nincs, csak amivel en megyek ki a palyara, de az meg az enyemet is nagyon visszafogja...

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12748 Dátum: 2011.06.19 11:38:19 »
Az egyik legerősebb szempont pedig a kényelem.
Nekem a legelső szempont a biztonság. Inkább biztonságosan az életet választanám, mint a kényelmes halált, de nem vagyunk egyformák.  :flowers:
Biztos hogy többet fogyaszt a szélesebb és peresebb gumi (nem jelentősen, de azért többet), az is biztos, hogy jobban ráz, nem annyira komfortos rossz minőségű úton,
sőt még vissza is fogja az autó teljesítményét némileg, DE váratlan szituációkban sokkal sokkal biztonságosabb. És mivel a gumi az "egyetlen pont", amivel kontakt van a talaj és a gép között,
én mindenkinek inkább az esetenként drágább, de prémium minőségű gumit ajánlom ésszerű guminyomással.
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12749 Dátum: 2011.06.19 14:13:47 »
Az egyik legerősebb szempont pedig a kényelem.
Nekem a legelső szempont a biztonság. Inkább biztonságosan az életet választanám, mint a kényelmes halált, de nem vagyunk egyformák.  :flowers:
Biztos hogy többet fogyaszt a szélesebb és peresebb gumi (nem jelentősen, de azért többet), az is biztos, hogy jobban ráz, nem annyira komfortos rossz minőségű úton,
sőt még vissza is fogja az autó teljesítményét némileg, DE váratlan szituációkban sokkal sokkal biztonságosabb. És mivel a gumi az "egyetlen pont", amivel kontakt van a talaj és a gép között,
én mindenkinek inkább az esetenként drágább, de prémium minőségű gumit ajánlom ésszerű guminyomással.

Ide is kéne Like gomb! Hogy állnak vele a szerkesztök?!
Csak mert ezt erösen Like-olnám
Just drive for fun