A frissítés kész, ahogy látjátok a kinézet "alaphelyzetbe" állt, de szépen átalakítjuk
Összes szavazó: 62
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Ma jövök vissza a Balatonról az M7-esen. A 71-esről felmegyek a pályára, és látom, hogy eléggé tele van. Oké, én megyek a külsőbe 100-110 körül, nagyon törtetni úgysem lehet, én meg ráérek. A belső sáv időnként megindul, majd egyszercsak nagy fékezés mindkét sávban. Előttem a belsőben ment egy Passat olyan 140-150 körül és elég erőset kell fékeznie, én nem voltam benne biztos, hogy nem fog belemenni az előtte haladóba. De az érdekes az volt, hogy a Passat ahogy fékezett elkezdett az autó jobbra-balra szitálni. Lehet nem ez a jó szó, de a lényeg, hogy nem teljesen egyenesen ment a fékezéskor, hanem jobbra balra billegett. Ez mitől lehet? Az első fék nem volt a helyzet magaslatán, a hátsó meg igen? Vagy épp fordítva. Elég ijesztő volt, de aztán szerencsére nem történt semmi, és a Passat is visszavett a tempóból, gondolom jól megijedt.
Idézetet írta: mondi - 2011.06.13 18:29:14Ma jövök vissza a Balatonról az M7-esen. A 71-esről felmegyek a pályára, és látom, hogy eléggé tele van. Oké, én megyek a külsőbe 100-110 körül, nagyon törtetni úgysem lehet, én meg ráérek. A belső sáv időnként megindul, majd egyszercsak nagy fékezés mindkét sávban. Előttem a belsőben ment egy Passat olyan 140-150 körül és elég erőset kell fékeznie, én nem voltam benne biztos, hogy nem fog belemenni az előtte haladóba. De az érdekes az volt, hogy a Passat ahogy fékezett elkezdett az autó jobbra-balra szitálni. Lehet nem ez a jó szó, de a lényeg, hogy nem teljesen egyenesen ment a fékezéskor, hanem jobbra balra billegett. Ez mitől lehet? Az első fék nem volt a helyzet magaslatán, a hátsó meg igen? Vagy épp fordítva. Elég ijesztő volt, de aztán szerencsére nem történt semmi, és a Passat is visszavett a tempóból, gondolom jól megijedt.Sokminden okozhatta... Vacak gumik, nem megfelelő (túl alacsony) és/vagy kétoldalt eltérő keréknyomás... Hibás/rossz minőségű/kopott fékek... Futóműhiba (pl. rossz lengéscsillapítók)... Stb. Egy biztos: normális esetben ilyen nem fordulhat elő, ABS-es autónál meg pláne nem.
Esetleg egy nem túl feltűnő burkolategyenetlenség (nyomvályú, stb.) is okozhatja a szitálást, azaz, a sofőr ijedsége és a burkolathiba összeadódásával szitálhat az autó. Ehhez úgy gondolom, egyáltalán nem szükséges a megfelelő karbantartás elmulasztása, abban a Passatban csak az ESP működött, ezért mozgott ide-oda... Szerintem.
Idézetet írta: bepi81 - 2011.06.14 11:29:59Esetleg egy nem túl feltűnő burkolategyenetlenség (nyomvályú, stb.) is okozhatja a szitálást, azaz, a sofőr ijedsége és a burkolathiba összeadódásával szitálhat az autó. Ehhez úgy gondolom, egyáltalán nem szükséges a megfelelő karbantartás elmulasztása, abban a Passatban csak az ESP működött, ezért mozgott ide-oda... Szerintem. Csúnya lenne, ha az ESP-től beszitálna az autó! ... Viszont úthiba és/vagy az úton lévő kosz tényleg okozhatta.
Azon a területen pont asztallap simaságú az aszfalt, szóval az úttal ott tutira nincs gond. Vagy ha igen, akkor a többiek is hasonlóan jártak volna, és más gond nélkül fékezett.
Idézetet írta: Palaczk - 2011.06.17 00:01:23Ami a gumijaimat illeti: kopott téliek ... elöl Goodyear UG 7, hátul Fulda Kristall Montero 2 (asszem), 165/70x14, elöl 3.0, hátul 2.8 bar. Ha valaki azt mondja, hogy ezzel a kombóval nem lehet gyorsan venni a kanyarokat nyári melegben, azt empirikus alapon körberöhögöm A gyorsasag fogalma mindig relativ. Lehet korberohogni...
Ami a gumijaimat illeti: kopott téliek ... elöl Goodyear UG 7, hátul Fulda Kristall Montero 2 (asszem), 165/70x14, elöl 3.0, hátul 2.8 bar. Ha valaki azt mondja, hogy ezzel a kombóval nem lehet gyorsan venni a kanyarokat nyári melegben, azt empirikus alapon körberöhögöm
Idézetet írta: pzs - 2011.06.17 08:29:02Idézetet írta: Palaczk - 2011.06.17 00:01:23Ami a gumijaimat illeti: kopott téliek ... elöl Goodyear UG 7, hátul Fulda Kristall Montero 2 (asszem), 165/70x14, elöl 3.0, hátul 2.8 bar. Ha valaki azt mondja, hogy ezzel a kombóval nem lehet gyorsan venni a kanyarokat nyári melegben, azt empirikus alapon körberöhögöm A gyorsasag fogalma mindig relativ. Lehet korberohogni... Ó dehogy ... Pont erről van szó: relatíve gyorsan tudok menni ezekkel a gumikkal ... A többi autós jelentős részéhez képest mindenképpen.
Ez csak idetlen divat semmi mas.
És az 50 lóerős autó vajon fog határon autózni kanyarban? Részemről én biztosan a gyári alapméretben veszem a következő szettet (145). Engem a sok rövid táv miatt, amik jobbára alacsony sebességgel vannak teljesítve, jobban érdekel az amit a fogyasztáson hoz.