Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2876755 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10725
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12705 Dátum: 2011.06.13 19:57:25 »
Előfordulhat, hogy az a Passat látott már szebb napokat is az élete során, jobbik esetben 2-ből hegesztették össze.  :hmmmm:  ;)  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12706 Dátum: 2011.06.13 20:53:55 »
Ma jövök vissza a Balatonról az M7-esen. A 71-esről felmegyek a pályára, és látom, hogy eléggé tele van. Oké, én megyek a külsőbe 100-110 körül, nagyon törtetni úgysem lehet, én meg ráérek. A belső sáv időnként megindul, majd egyszercsak nagy fékezés mindkét sávban. Előttem a belsőben ment egy Passat olyan 140-150 körül és elég erőset kell fékeznie, én nem voltam benne biztos, hogy nem fog belemenni az előtte haladóba. De az érdekes az volt, hogy a Passat ahogy fékezett elkezdett az autó jobbra-balra szitálni. Lehet nem ez a jó szó, de a lényeg, hogy nem teljesen egyenesen ment a fékezéskor, hanem jobbra balra billegett. Ez mitől lehet? Az első fék nem volt a helyzet magaslatán, a hátsó meg igen? Vagy épp fordítva. Elég ijesztő volt, de aztán szerencsére nem történt semmi, és a Passat is visszavett a tempóból, gondolom jól megijedt.
Sokminden okozhatta... Vacak gumik, nem megfelelő (túl alacsony) és/vagy kétoldalt eltérő keréknyomás... Hibás/rossz minőségű/kopott fékek... Futóműhiba (pl. rossz lengéscsillapítók)... Stb. Egy biztos: normális esetben ilyen nem fordulhat elő, ABS-es autónál meg pláne nem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12708 Dátum: 2011.06.14 11:29:59 »
Ma jövök vissza a Balatonról az M7-esen. A 71-esről felmegyek a pályára, és látom, hogy eléggé tele van. Oké, én megyek a külsőbe 100-110 körül, nagyon törtetni úgysem lehet, én meg ráérek. A belső sáv időnként megindul, majd egyszercsak nagy fékezés mindkét sávban. Előttem a belsőben ment egy Passat olyan 140-150 körül és elég erőset kell fékeznie, én nem voltam benne biztos, hogy nem fog belemenni az előtte haladóba. De az érdekes az volt, hogy a Passat ahogy fékezett elkezdett az autó jobbra-balra szitálni. Lehet nem ez a jó szó, de a lényeg, hogy nem teljesen egyenesen ment a fékezéskor, hanem jobbra balra billegett. Ez mitől lehet? Az első fék nem volt a helyzet magaslatán, a hátsó meg igen? Vagy épp fordítva. Elég ijesztő volt, de aztán szerencsére nem történt semmi, és a Passat is visszavett a tempóból, gondolom jól megijedt.
Sokminden okozhatta... Vacak gumik, nem megfelelő (túl alacsony) és/vagy kétoldalt eltérő keréknyomás... Hibás/rossz minőségű/kopott fékek... Futóműhiba (pl. rossz lengéscsillapítók)... Stb. Egy biztos: normális esetben ilyen nem fordulhat elő, ABS-es autónál meg pláne nem.
Esetleg egy nem túl feltűnő burkolategyenetlenség (nyomvályú, stb.) is okozhatja a szitálást, azaz, a sofőr ijedsége és a burkolathiba összeadódásával szitálhat az autó. Ehhez úgy gondolom, egyáltalán nem szükséges a megfelelő karbantartás elmulasztása, abban a Passatban csak az ESP működött, ezért mozgott ide-oda... Szerintem.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12709 Dátum: 2011.06.14 11:32:51 »
Esetleg egy nem túl feltűnő burkolategyenetlenség (nyomvályú, stb.) is okozhatja a szitálást, azaz, a sofőr ijedsége és a burkolathiba összeadódásával szitálhat az autó. Ehhez úgy gondolom, egyáltalán nem szükséges a megfelelő karbantartás elmulasztása, abban a Passatban csak az ESP működött, ezért mozgott ide-oda... Szerintem.  :flowers:
Csúnya lenne, ha az ESP-től beszitálna az autó! ... Viszont úthiba és/vagy az úton lévő kosz tényleg okozhatta.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12710 Dátum: 2011.06.14 11:34:09 »
Esetleg egy nem túl feltűnő burkolategyenetlenség (nyomvályú, stb.) is okozhatja a szitálást, azaz, a sofőr ijedsége és a burkolathiba összeadódásával szitálhat az autó. Ehhez úgy gondolom, egyáltalán nem szükséges a megfelelő karbantartás elmulasztása, abban a Passatban csak az ESP működött, ezért mozgott ide-oda... Szerintem.  :flowers:
Csúnya lenne, ha az ESP-től beszitálna az autó! ... Viszont úthiba és/vagy az úton lévő kosz tényleg okozhatta.
Az ijedség+úthiba együttesre gondoltam...

Persze mindettől az is lehet, hogy tényleg a xar gumi, futómű volt a lúdas...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12711 Dátum: 2011.06.14 11:50:20 »
Azon a területen pont asztallap simaságú az aszfalt, szóval az úttal ott tutira nincs gond. Vagy ha igen, akkor a többiek is hasonlóan jártak volna, és más gond nélkül fékezett.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12712 Dátum: 2011.06.14 12:21:16 »
Azon a területen pont asztallap simaságú az aszfalt, szóval az úttal ott tutira nincs gond. Vagy ha igen, akkor a többiek is hasonlóan jártak volna, és más gond nélkül fékezett.
oké, akkor utóbbi verzió.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12713 Dátum: 2011.06.15 22:02:35 »
Ma jövök vissza a Balatonról az M7-esen. A 71-esről felmegyek a pályára, és látom, hogy eléggé tele van. Oké, én megyek a külsőbe 100-110 körül, nagyon törtetni úgysem lehet, én meg ráérek. A belső sáv időnként megindul, majd egyszercsak nagy fékezés mindkét sávban. Előttem a belsőben ment egy Passat olyan 140-150 körül és elég erőset kell fékeznie, én nem voltam benne biztos, hogy nem fog belemenni az előtte haladóba. De az érdekes az volt, hogy a Passat ahogy fékezett elkezdett az autó jobbra-balra szitálni. Lehet nem ez a jó szó, de a lényeg, hogy nem teljesen egyenesen ment a fékezéskor, hanem jobbra balra billegett. Ez mitől lehet? Az első fék nem volt a helyzet magaslatán, a hátsó meg igen? Vagy épp fordítva. Elég ijesztő volt, de aztán szerencsére nem történt semmi, és a Passat is visszavett a tempóból, gondolom jól megijedt.
Tavaly nyáron én is átéltem ugyanezt, nagyon xar érzés volt. Valahol Brassó megyében előztem,120-130 km/h, enyhe lejtö,enyhe bal kanyar.Túl gyorsan kellett visszaállnom a sávomra egy autóbusz mögé, kemény fék és az autó elkezdett libegni az úton és hirtelen az az érzésem volt h. meg fog pördülni az autó, de hála Istennek az ijedelmen kivül semmi bajunk nem esett.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12714 Dátum: 2011.06.17 11:09:18 »
Ami a gumijaimat illeti: kopott téliek  :innocent: ... elöl Goodyear UG 7, hátul Fulda Kristall Montero 2 (asszem), 165/70x14, elöl 3.0, hátul 2.8 bar. Ha valaki azt mondja, hogy ezzel a kombóval nem lehet gyorsan venni a kanyarokat nyári melegben, azt empirikus alapon körberöhögöm  :lol:
A gyorsasag fogalma mindig relativ.  Lehet korberohogni... :flowers:
Ó dehogy  :) ... Pont erről van szó: relatíve gyorsan tudok menni ezekkel a gumikkal  :yes: ... A többi autós jelentős részéhez képest mindenképpen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pzs

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12715 Dátum: 2011.06.17 12:45:57 »
Ami a gumijaimat illeti: kopott téliek  :innocent: ... elöl Goodyear UG 7, hátul Fulda Kristall Montero 2 (asszem), 165/70x14, elöl 3.0, hátul 2.8 bar. Ha valaki azt mondja, hogy ezzel a kombóval nem lehet gyorsan venni a kanyarokat nyári melegben, azt empirikus alapon körberöhögöm  :lol:
A gyorsasag fogalma mindig relativ.  Lehet korberohogni... :flowers:
Ó dehogy  :) ... Pont erről van szó: relatíve gyorsan tudok menni ezekkel a gumikkal  :yes: ... A többi autós jelentős részéhez képest mindenképpen.

Azt latom, hogy az utobbi idoben mar a kis autokra is nagyobb kerekeket, szelesebb es peresebb gumikat raknak, mint regen. Maximum a Chevy Spark es Suzuki Splah-et szerelik a Yaris I-hez hasonlo meretekkel. Ezert csodalkozom azon, hogy kik teszik ki a tobbi autos jelentos reszet? Maximum 2000es evek elotti autok jutnak eszembe (regi swift, stb), de azokkal meg csak nem kellene osszehasonlitani a Yarist...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12716 Dátum: 2011.06.17 14:58:27 »
Ez csak idetlen divat semmi mas.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

pzs

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12717 Dátum: 2011.06.17 15:01:07 »
Ez csak idetlen divat semmi mas.

Divat vagy sem az 50 loeros auto is jobban tapad kanyarban szelesebb papucsokon mint a keskenyebbeken...

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12718 Dátum: 2011.06.17 15:46:05 »
És az 50 lóerős autó vajon fog határon autózni kanyarban? :innocent: Részemről én biztosan a gyári alapméretben veszem a következő szettet (145). Engem a sok rövid táv miatt, amik jobbára alacsony sebességgel vannak teljesítve, jobban érdekel az amit a fogyasztáson hoz. :ph34r:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

pzs

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12719 Dátum: 2011.06.17 15:58:53 »
És az 50 lóerős autó vajon fog határon autózni kanyarban? :innocent: Részemről én biztosan a gyári alapméretben veszem a következő szettet (145). Engem a sok rövid táv miatt, amik jobbára alacsony sebességgel vannak teljesítve, jobban érdekel az amit a fogyasztáson hoz. :ph34r:

Ha nem lassit, mint ahogy bevallasa szerint Palaczk sem szokott, siman elkepzelheto, hogy igen...  :1eye: