Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2876707 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12690 Dátum: 2011.06.08 18:34:01 »
reggel lehuzodok a bolt elötti parkoloba....... ablak tökig lehuzva.
szöszi csaj elhuz mellettem, belehajt az egyetlen kátyuba és beterit vizzel :censored:
alig volt ideges :ph34r:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12691 Dátum: 2011.06.08 19:08:53 »
Viszont ha a kamionokat előzi valaki, kamion sebessége + 5, és nem hajlandó lemenni a másik elöl, mert a két kamion között lévő 500 méter távolság nem elég neki a biztonságos átsoroláshoz az nem más mint a KRESZ adta lehetőségekkel való visszaélés és bunkóság.  :hug:
Még csak az sem - mert ilyesmire egyáltalán nem ad lehetőséget a KRESZ.

Csakhogy azt, hogy le tudott volna húzódni nem tudod bizonyítani, mert a tuskó azt mondja, hogy sűrűn voltak a kamionok. Olyat még nem hallottam, hogy valakit azért bírságoltak meg mert nem húzódott le az első adandó alkalommal. Ilyenkor vagy szüttyögsz a tuskó mögött, vagy kikerülöd jobbról, viszont ha ebből baleset van elég könnyen bizonyítható, hogy te vagy a hunyó.  ;)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12692 Dátum: 2011.06.08 19:33:36 »
reggel lehuzodok a bolt elötti parkoloba....... ablak tökig lehuzva.
szöszi csaj elhuz mellettem, belehajt az egyetlen kátyuba és beterit vizzel :censored:
alig volt ideges :ph34r:

 :hmmmm:  Talán ismizni akart, és várta, hogy utánaeredj?  ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12693 Dátum: 2011.06.08 19:50:37 »


 :hmmmm:  Talán ismizni akart, és várta, hogy utánaeredj?  ;)
találhatna jobb modszert is :whistling:

mert igy mérgemben max hátba bsztam volna egy péklapáttal :devil:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12694 Dátum: 2011.06.08 20:39:32 »
Csakhogy azt, hogy le tudott volna húzódni nem tudod bizonyítani, mert a tuskó azt mondja, hogy sűrűn voltak a kamionok. Olyat még nem hallottam, hogy valakit azért bírságoltak meg mert nem húzódott le az első adandó alkalommal. Ilyenkor vagy szüttyögsz a tuskó mögött, vagy kikerülöd jobbról, viszont ha ebből baleset van elég könnyen bizonyítható, hogy te vagy a hunyó.  ;)
Jogos. Ezért kellene rászállni a belsőben felejtkezőkre is. Nem is lenne nehéz, és lehetne jó bőven bírságolni belőle.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12695 Dátum: 2011.06.08 20:52:07 »
Nem kell turbo, imadom a porgos benzinest. Egy 1.6 VTi motor kellene a kocsimba, amit 8000 fole el lehet kuldeni. 5.600-on elvalt a VTEC...  :D
És olyankor az agyadban is vált a VTEC, mi?  :D :devil:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12696 Dátum: 2011.06.11 12:59:41 »
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.11 13:01:48 írta lasi »
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12697 Dátum: 2011.06.12 12:26:24 »
 :eek: :eek: :eek: :nonono: :nonono: :nonono: :lol: :lol: :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12698 Dátum: 2011.06.12 20:20:37 »
Minden ember egy külön világ!  :) 
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12699 Dátum: 2011.06.13 00:47:32 »
Azért ők is viccesen közlekednek  :hmmmm: ... Főleg a bringások érik meg a pénzüket!

http://www.indavideo.hu/video/Kozlekedesi_kaosz_1
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12700 Dátum: 2011.06.13 09:22:32 »
Azért ők is viccesen közlekednek  :hmmmm: ... Főleg a bringások érik meg a pénzüket!

http://www.indavideo.hu/video/Kozlekedesi_kaosz_1

Ez Budapesten is így működik, csak a sok kerékpáros felét pizzafutár robogóval be kell helyettesíteni. - érdekes, hogy itt nem láttam motort!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12701 Dátum: 2011.06.13 14:09:32 »
Egy teljesen jellemző eset.
Ma délben egy olyan mellékutcából jöttem autóval, ahol a kereszteződésnél gyakran "kimarad" a zöld, de ha van, is csak 10 mp-ig tart. A lámpánál bicikliút is keresztezi. Közeledek a kereszteződéshez, olyan 40 méterre lehettem, amikor zöldre váltott a lámpa, gyorsítottam, (így mehettem vagy 35-tel) hogy még elérjem a zöldet. Igen ám, de látom (mellesleg eléggé nehezen, mert magas bokor takarja, hogy keresztbe a bicikliúton nagy sebességgel érkezik 3 kerékpáros, és láthatóan NEM fognak megállni annak ellenére, hogy nekik pirosuk van, és hogy én olyan helyen voltam, hogy legrosszabb esetben is a perifériás látómezőbe bele kellett essek. Fék és duda, no persze ők meg visszamutogatnak és üvöltenek - azt már ne is mondjam, hogy a két igen kiskorú gyermekem füle hallatára...
Csak azt nem értem - mert ha biciklin ülök, én is mindig az időben és térben legrövidebb utat választom, tehát azért van bennem tolerancia - hogy ezeknek nem kedves az életük? Ha elcsapom őket, azon túl, hogy kórházba kerülnek, még őket fogják a tetejébe elmeszelni, mert azon túl, hogy eleve pirosba mentek, a bokor miatt nem feltétlenül vehettem őket észre.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10725
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12702 Dátum: 2011.06.13 15:10:09 »
Nagyon el vannak szállva maguktól a bicajosok (persze tisztelet a kivételnek), és azért a gyalogosokat sem kell félteni.

Én pl gyalogosként ha a zebrán állok, és azt látom hogy kemény 1db autó van csak a közelben, akkor ha látom is lassítani, akkor is intek neki, hogy ne álljon meg, hiszen utána nem jön senki, simán át tudok menni utána is (nem kényszerítve megállásra-fék, illetve újboli elindulásra +benzin). Persze lehet csak azért, mert autót is vezetek, így tudom milyen bosszantó dolog tud lenni az ilyesmi (és igazán nem hal bele valaki, ha az az 1 db autó nem áll meg neki - persze esőben más a helyzet  ;) ). De úgy látszik sokan nem gondolnak bele ebbe az apróságba, ez a direkt kicseszünk a másikkal tipikus esete. Kedvencem késő esti órában, amikor a gyalogos megnyomja a kis gombot jelezve az átkelési szándékát a zebrán, de aztán röhögve átmegy a piroson amikor nem jön senki. Az autós meg utána megkapja 30mp-2perc időtartamra a tök felesleges pirosat...
Egymást segíteni, együtt élni és létezni, ez úgy látszik náluk nem mindenkinek jön össze.  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12703 Dátum: 2011.06.13 18:29:14 »
Ma jövök vissza a Balatonról az M7-esen. A 71-esről felmegyek a pályára, és látom, hogy eléggé tele van. Oké, én megyek a külsőbe 100-110 körül, nagyon törtetni úgysem lehet, én meg ráérek. A belső sáv időnként megindul, majd egyszercsak nagy fékezés mindkét sávban. Előttem a belsőben ment egy Passat olyan 140-150 körül és elég erőset kell fékeznie, én nem voltam benne biztos, hogy nem fog belemenni az előtte haladóba. De az érdekes az volt, hogy a Passat ahogy fékezett elkezdett az autó jobbra-balra szitálni. Lehet nem ez a jó szó, de a lényeg, hogy nem teljesen egyenesen ment a fékezéskor, hanem jobbra balra billegett. Ez mitől lehet? Az első fék nem volt a helyzet magaslatán, a hátsó meg igen? Vagy épp fordítva. Elég ijesztő volt, de aztán szerencsére nem történt semmi, és a Passat is visszavett a tempóból, gondolom jól megijedt.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12704 Dátum: 2011.06.13 18:36:07 »
Gondolom a minőségi alkatrészek és a jó karbantartás együttes hatása lehetett, nem egyenletes a fékhatás, de lehet, hogy csak megijedt. De veled ez nem fordulhat elő, mert Te alkatrészben sznob vagy.  :tt2: (És milyen jól teszed.  :D :flowers:)