Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2876779 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12675 Dátum: 2011.06.07 21:20:29 »
kéne egy kis nyugalom, emberek. én simán kielőzök 120-szal is, ha előzni kell. mint itt mindenki. a mögöttem érkező x5-ös meg szépen megvárja, míg visszahúzodom, aztán elmegy. ennyi. ha meg rámvillog (itt az ritka), az lexarom. ha nem budapestig megyünk, semmi értelmi nincs ebből ügyet csinálni...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12676 Dátum: 2011.06.07 21:51:36 »
Ha van annyi hely két lassú között, hogy kimenjek, -és valóban nagy sebességkülönbséggel jött- akkor kimegyek, viszont nem lassítok, ha látom, hogy nem mozdul előrébb, akkor " időben visszamegyek," ( és többet a sor végéig nem megyek ki, csak amikor el tud gurulni mellettem)  ha elindul, akkor meg van annyi idő hogy elmenjen - ha mégsem sikerül, akkor index ki, és elindulok befele, eddig még mind megtalálta a gázpedált!

-nagyon sokan a száguldozók közül sem képesek gyorsítani, ha egyszer lelassul 130-ra, akkor 50km alat gyorsul vissza. Ráadásul sok kocsiban nem csak a gázpedál, hanem a sofőr is digitális, folyamatos gázfröccsökkel halad 120-150 között változó tempóval - ez a leg idegesítőbb fajta.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12677 Dátum: 2011.06.07 22:16:17 »
Már ne is haragudj, de ha mondjuk 120-szal előzök egy 5 kamionból álló konvojt, és a másodiknál utolér valaki, aki láthatólag sokkal gyorsabban megy nemcsak nálam, hanem 130-nál is, akkor mit oldok meg azzal, ha felgyorsulok 130-ra? Ha olyan alkat, ugyanúgy villogni, dudálni, büntetni fog, mert ha ő >160-as tempóval autókázik, akkor nemigazán fogja érdekelni, hogy én 120-szal, vagy 130-cal tartom őt fel, ő ebből csak azt fogja látni, hogy őt gaz megáltalkodottak feltartják.
Ebben igazad van. Ilyen szituban én sem szoktam felgyorsítani, hanem tartom a tempómat. VISZONT: az említett manővered csak addig a pontig szabályos, amíg nem lenne lehetőséged két kamion közé biztonságosan kisorolni. Mert ha megtehetnéd, de mégsem teszed meg, azzal már szabálytalanul feltartod a mögötted lévőt.
Ez természetes, nem is írtam ezzel ellentéteset.
music     

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12678 Dátum: 2011.06.07 22:21:21 »
110-nél már vissza kell váltani, hogy felgyorsulj 150-re?
Hát csak akkor, ha dinamikusan akarok gyorsítani. Azért 130-140-ig jobb 4-ben eltolni, sokkal jobban gyorsul.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12679 Dátum: 2011.06.07 22:22:36 »
Nem sokat, ezert felgyorsulsz 150-re, aztan kimesz utana a kulsobe, ott annyival mesz, amenyivel akarsz. Erre nem kotelez a KRESZ, de igy boldogabb a mogotted jovo, hiszen toled ennyire telik, latja, hogy nem akarsz kibaxni vele. Illetve, ha eleve 150-re felgyorsitasz egybol, mielott besorolsz a belsobe, akkor mar 140 korul jarsz, mire utoler, igy nem 110-re, csak 140-re kell 160-rol lelassitania.
Lehet mondani, hogy minek megy gyorsan, meg nem vagy koteles... de a palya akkor is azert van, hogy gyorsan menjunk rajta, nem azert, hogy sporoljunk par decit.

Barna, lehet, hogy rosszul tudom, de az autópályán nem 130 km/h a max? 

Ha igen, akkor hova gyorsulgassak én, ha 130-al előzök??

Abban teljesen egyetértek Veled, hogy a pálya azért van, hogy gyorsan menjünk rajta.  Igen. 130 km/h-val és nem 90 km/h-val, arra ott az országút.

Ha valaki 150-el megy a pályán szabálytalanul a belsőben számítson rá, hogy egy másik, aki épp előtte előzi a kamiont, akármit csak szabályosan 130-al megy.  Lassítania kell, a szabályos 130-ra. Sag schon.

 


Utálok lassan menni... :cry:

Lehetne 180 a limit, plusz 20 km/h tolerancia.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12680 Dátum: 2011.06.07 22:34:34 »
Senkinek nem jutna eszébe jobbról előzni, ha a lassu jármű egyből lehuzódna a külső sávba.
Dehogynem...
music     

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12681 Dátum: 2011.06.07 22:39:13 »
Ezt azért kis túlzásnak tartom ;) ... Szó sincs szándékos idegesítésről, csak arról, hogy nekem ne kelljen már, 130-al haladva, bebújnom a kamionok közé és fékeznem, azért, hogy akárki tovaroboghasson akadálytalanul 150-el vagy akármennyivel.

Nem is arról volt szó, hogy 130-cal mész.  ;)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12682 Dátum: 2011.06.07 22:48:40 »
Ezt azért kis túlzásnak tartom ;) ... Szó sincs szándékos idegesítésről, csak arról, hogy nekem ne kelljen már, 130-al haladva, bebújnom a kamionok közé és fékeznem, azért, hogy akárki tovaroboghasson akadálytalanul 150-el vagy akármennyivel.
Nem is arról volt szó, hogy 130-cal mész.  ;)
Nem bizony. Az volt az alapszitu, hogy valaki 140-nel ment, és utolérte egy Alfa, aki ezt a tempót lassúnak találta.  :excl:
music     

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12683 Dátum: 2011.06.07 23:03:44 »
Kár, hogy én nem erre írtam,  :hug: de gondolom nem érdekel.  :hug:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12684 Dátum: 2011.06.07 23:11:33 »
Tudom, hogy nem erre írtad,  arra céloztam, hogy már messze nem ott járunk, ahonnan elindultunk, és nem is feltétlenül neked szólt, de te adtad a magas labdát. ;)
music     

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12685 Dátum: 2011.06.07 23:30:06 »
 :clap: Akkor jó.  :flowers:

Szóval akkor összefoglalva: ha előzök egy kamionsort a megengedett legnagyobb sebességgel és egy tuskó beáll a faromba és dudál esetleg villog, nem fogok a kedvéért gyorsabban menni a megengedettnél. Amit megteszek a sutyerák kedvéért, az, hogy ha van rá lehetőség kiállok előle. Viszont ha a kamionokat előzi valaki, kamion sebessége + 5, és nem hajlandó lemenni a másik elöl, mert a két kamion között lévő 500 méter távolság nem elég neki a biztonságos átsoroláshoz az nem más mint a KRESZ adta lehetőségekkel való visszaélés és bunkóság.  :hug:

A jobbról előzésről meg annyit, hogy ha az utolsó kamionnál kiteszed az irányjelzőt senki nem akar majd jobbról megelőzni. ( és ezt általánosságban írtam nem személyre szólóan  :D:hug:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12686 Dátum: 2011.06.07 23:46:44 »
Hát valahogy így  :yes:
Kerülni kell a konfliktusokat és működik.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12687 Dátum: 2011.06.07 23:53:36 »
Viszont ha a kamionokat előzi valaki, kamion sebessége + 5, és nem hajlandó lemenni a másik elöl, mert a két kamion között lévő 500 méter távolság nem elég neki a biztonságos átsoroláshoz az nem más mint a KRESZ adta lehetőségekkel való visszaélés és bunkóság.  :hug:
Még csak az sem - mert ilyesmire egyáltalán nem ad lehetőséget a KRESZ.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12688 Dátum: 2011.06.08 07:59:29 »
110-nél már vissza kell váltani, hogy felgyorsulj 150-re?
Hát csak akkor, ha dinamikusan akarok gyorsítani. Azért 130-140-ig jobb 4-ben eltolni, sokkal jobban gyorsul.
Neked tényleg inkább egy turbó motor kellene a kocsidba...  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12689 Dátum: 2011.06.08 15:56:08 »
Nem kell turbo, imadom a porgos benzinest. Egy 1.6 VTi motor kellene a kocsimba, amit 8000 fole el lehet kuldeni. 5.600-on elvalt a VTEC...  :D

Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in)
Bore×Stroke: 81.0×77.4 mm (3.19×3.05 in)
Compression: 10.2:1
Power: 161 hp (120 kW) @ 7600 rpm & 111 lb·ft (150 N·m) @ 7000 rpm
Transmission: Y21 or S4C
Redline: 8,000 rpm
Rev Limit: 8,450 rpm
VTEC Engagement: 5,600 rpm
Aluminum Casting

 :wub:
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.08 16:02:59 írta B.S. »