Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2873625 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12660 Dátum: 2011.06.07 18:06:34 »
Szerintem meg mindenki huzzon ki a kulso savba, amint teheti, ne haladjon hosszasan ott, csak mert 1 km-re van a kulsoben egy kamion. Hanyszor latni, hogy a kulso szinte ures, mert mindenki a belsoben autozik, hiszen 1-2 km-re van egy kocsi a kulsoben.
Ekkor jon a "kocsog" BMW-s, aki a kulsobol eloz. Hat en azt buntetnem, akit a kulsoben megeloztek...
Az általad leírt esetben valóban megbüntetném a belsőben autózót is, hisz nem tesz eleget a jobbra tartási kötelezettségnek. De csak azután tenném ez, miután a jobbról előzőt lézeres irányítású Hellfire rakétával atomjaira robbantottam - mivel autópályán jobbról előzni tilos és életveszélyes  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12661 Dátum: 2011.06.07 18:42:38 »
Nem sokat, ezert felgyorsulsz 150-re, aztan kimesz utana a kulsobe, ott annyival mesz, amenyivel akarsz. Erre nem kotelez a KRESZ, de igy boldogabb a mogotted jovo, hiszen toled ennyire telik, latja, hogy nem akarsz kibaxni vele. Illetve, ha eleve 150-re felgyorsitasz egybol, mielott besorolsz a belsobe, akkor mar 140 korul jarsz, mire utoler, igy nem 110-re, csak 140-re kell 160-rol lelassitania.
Lehet mondani, hogy minek megy gyorsan, meg nem vagy koteles... de a palya akkor is azert van, hogy gyorsan menjunk rajta, nem azert, hogy sporoljunk par decit.

Barna, lehet, hogy rosszul tudom, de az autópályán nem 130 km/h a max? 

Ha igen, akkor hova gyorsulgassak én, ha 130-al előzök??

Abban teljesen egyetértek Veled, hogy a pálya azért van, hogy gyorsan menjünk rajta.  Igen. 130 km/h-val és nem 90 km/h-val, arra ott az országút.

Ha valaki 150-el megy a pályán szabálytalanul a belsőben számítson rá, hogy egy másik, aki épp előtte előzi a kamiont, akármit csak szabályosan 130-al megy.  Lassítania kell, a szabályos 130-ra. Sag schon.

 

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12662 Dátum: 2011.06.07 19:04:43 »
...a pálya azért van, hogy gyorsan menjünk rajta.  Igen. 130 km/h-val és nem 90 km/h-val, arra ott az országút.
Hömm  :) ... 90-el is jobb pályán menni, mint országúton. Unalmasabb ugyan, viszont kisebb fogyasztással magasabb átlagsebesség érhető el. Előznöd meg úgysem nagyon kell majd, ha tényleg 90-el mész a pályán.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12663 Dátum: 2011.06.07 19:08:32 »
Jaja, ez igaz, ki is próbáltam, de majdnem bealudtam, pedig nem voltam álmos előte,  roppant monoton volt számomra és ingerszegény.  Ha lassúzni akarok, akkor 100.  :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12664 Dátum: 2011.06.07 19:19:21 »
Már ne is haragudj, de ha mondjuk 120-szal előzök egy 5 kamionból álló konvojt, és a másodiknál utolér valaki, aki láthatólag sokkal gyorsabban megy nemcsak nálam, hanem 130-nál is, akkor mit oldok meg azzal, ha felgyorsulok 130-ra? Ha olyan alkat, ugyanúgy villogni, dudálni, büntetni fog, mert ha ő >160-as tempóval autókázik, akkor nemigazán fogja érdekelni, hogy én 120-szal, vagy 130-cal tartom őt fel, ő ebből csak azt fogja látni, hogy őt gaz megáltalkodottak feltartják.
Ebben igazad van. Ilyen szituban én sem szoktam felgyorsítani, hanem tartom a tempómat. VISZONT: az említett manővered csak addig a pontig szabályos, amíg nem lenne lehetőséged két kamion közé biztonságosan kisorolni. Mert ha megtehetnéd, de mégsem teszed meg, azzal már szabálytalanul feltartod a mögötted lévőt. Lásd alább...
Egyébiránt pedig a KRESZ nem tesz különbség abban, hogy ki mennyivel megy: autópálya belső sávjában nem tarthatod fel a mögötted jövőt teljesen függetlenül attól, hogy ki mennyivel megy - 130 alatt, pont annyival, vagy fölötte. (Természetesen ha te előzöl, az nem számít feltartásnak, de amint ésszerűen ki lehet menni a külsőbe, ki is kell.)
Kis keverés van itt  :) ... A KRESZ autópályán megengedi a folyamatos előzést - amennyiben az nem jár a mögöttes forgalom feltartásával. Tehát amiatt, hogy te épp előzöl, nem tarthatod fel a mögötted haladót - az első adandó alkalommal (ezt már korábban írtam) az előzést befejezve ki kell húzódni jobbra. VISZONT: a megengedett legnagyobb sebességgel haladás esetén feltartásról NEM BESZÉLHETÜNK. Jogilag kizárt (még ha ténylegesen fel is tartod az illetőt). Senki nem tarthat igényt rá, hogy elengedd, amennyiben ő a megengedettnél gyorsabban közlekedne.

TEHÁT: tényleges (!) 130-al te nyugodtan végigelőzhetsz akár 32 kamiont is a belsőben - jogilag senkit nem fogsz ezzel feltartani, és a jobbra tartási kötelezettségedet sem szeged meg, hisz autópályán a folyamatos előzés nem tilos. Mindezt persze összehangba kell hozni a jobbra tartási kötelezettséggel, ami a gyakorlatban -értelemszerűen- kb. úgy néz ki, hogy ha a külső sávban akkora hézag van a két lassabb jármű között, hogy te oda bármiféle tempóvesztés nélkül kisorolhatsz, akkor már nyilván nem hivatkozhatsz arra, hogy te épp folyamatosan előzöl.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12665 Dátum: 2011.06.07 19:24:07 »
Jaja, ez igaz, ki is próbáltam, de majdnem bealudtam, pedig nem voltam álmos előte,  roppant monoton volt számomra és ingerszegény.  Ha lassúzni akarok, akkor 100.  :hug:
Nálam is így néz ki a dolog  :yes: ... Csak egyszer jöttem le BP-ről Pécsre az M6-oson 90-el az Avensissel - de akkor nagyon ráértem, és eléggé rosszul is éreztem magam, kb. örültem hogy kilátok a fejemből.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12666 Dátum: 2011.06.07 19:30:06 »
Akkor, viszont tartom az álláspontomat, hogy aki belső sávban akar pl. kamiont előzni, az igenis gyorsítson fel 130-ra, mert, ha valaki gyorsabban közeledik mögötte, akkor sem fogja feltartani azt, hiába kell a gyorsabbnak fékezni. Viszont, ha ugyanezt 110-120-szal teszi, akkor márpedig feltartja a mögötte - gyorsabban - haladót!  ;)
Nem :otlet: ! Te kimehetsz előzni a megengedett sebességnél lassabban is a belsőbe, és NEM vagy köteles felgyorsítani csak amiatt, mert utolér egy gyorsabb jármű. NEM fogod őt feltartani (jogilag), ha eleget teszel annak a kötelezettségednek, hogy az első adandó alkalommal befejezed az előzést. Ennyit kell "csak" tenned, nem többet. (Természetesen azon kívül, hogy sávváltásnál megadod a belső sávban közlekedőknek az elsőbbséget.) Nem maradhatsz kint előtte, ha megtehetnéd, hogy kihúzódj. De gyorsítanod semmiképpen nem kell miatta.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12667 Dátum: 2011.06.07 19:34:19 »
Pedig KRESZ szerint csak akkor kanyarodhatna ki, ha meggyozodott, hogy senkit nem veszelyeztet es nem kenyszerit lassitasra es iranyvaltasra.
A mondatod első fele helyes, a második fele nem  ;) ...

Ami helyes: a veszélyeztetés, minden helyzetben, tilos.

Viszont: igenis kényszerítheted a veled szemben elsőbbséggel rendelkezőt is lassításra és irányváltásra, amennyiben ez nem hirtelen történik (mert akkor már veszélyeztetésről beszélnénk, ami ugye tilos). A KRESZ kimondja, hogy az elsőbbséggel rendelkezőt szabad zavarni, sőt akadályozni is (utóbbi már lassításra és/vagy irányváltásra kényszerítést jelent),  amennyiben a forgalmi helyzet ezt indokolja (pl. máshogy nem tudnál besorolni a nagy forgalmú főútvonalra).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12668 Dátum: 2011.06.07 19:42:05 »
Szerintem meg mindenki huzzon ki a kulso savba, amint teheti, ne haladjon hosszasan ott, csak mert 1 km-re van a kulsoben egy kamion. Hanyszor latni, hogy a kulso szinte ures, mert mindenki a belsoben autozik, hiszen 1-2 km-re van egy kocsi a kulsoben.
Ekkor jon a "kocsog" BMW-s, aki a kulsobol eloz. Hat en azt buntetnem, akit a kulsoben megeloztek...
Az általad leírt esetben valóban megbüntetném a belsőben autózót is, hisz nem tesz eleget a jobbra tartási kötelezettségnek. De csak azután tenném ez, miután a jobbról előzőt lézeres irányítású Hellfire rakétával atomjaira robbantottam - mivel autópályán jobbról előzni tilos és életveszélyes  :flowers:
Senkinek nem jutna eszébe jobbról előzni, ha a lassu jármű egyből lehuzódna a külső sávba. Nekem eszembe szokott jutni, de nem teszem mert tilos. Túl nagy veszélyt egyébként ritkán látok benne, hiszen a belső sávból váltásnál ugyan ugy körül kell nézni és indexelni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12669 Dátum: 2011.06.07 19:43:15 »
Ha egy bármilyen úton a megengedett sebességnél - különösebb indok nélkül - lassabban haladsz (pl. 70km/h), és utol ér Téged egy megengedett legnagyobb sebességgel (pl. 90km/h) közlekedő másik autós, akkor azt FELTARTOD. Ekkor a helyes magatartás részedről az, ha segíted őt az előzésben, méghozzá úgy, hogy lehúzódsz, és jobbra indexel jelzed neki, hogy Te nem fogsz gyorsabban menni, ugyan, de elengeded. Ekkor van az, hogy Te "Élsz", és a másikat is "élni hagyod". Én erről beszéltem.  :flowers: ;)
Ez egy bonyolult kérdés  :hmmmm: ... Korábban én is rengeteget vitáztam erről.

A helyzet az, hogy -adott esetben- a 90 a MEGENGEDETT legnagyobb sebesség, de természetesen NEM KÖTELEZŐ. Innentől fogva értelemszerű, hogy ennél lassabban haladni egész biztosan nem szabálytalan. Ugyanakkor a KRESZ kimondja, hogy az indokolatlan lassú haladás, és ezáltal a forgalom feltartása tilos................. A bökkenő viszont ott van, hogy nincs rá semmilyen definíció, hogy mi is minősül adott esetben indokolatlanul lassú haladásnak. Nem hinném például, hogy lenne olyan bíró az országban, aki kimondaná a 18 éves Suzuki Swiftjével 90 helyett 70-el haladó, 78 éves Béla bácsira, hogy ő indokolatlanul lassan haladt.

Így aztán a dolog, kis túlzással, az ember jóérzésére, erkölcsi érzékére, együttműködő készségére stb. van bízva. A dolog mércéje szerintem: a forgalom intenzitása. Nagyon egyszerűen úgy lehet megfogalmazni, hogy minél sűrűbb a forgalom, annál inkább elítélendő, helytelen dolog a megengedetthez képest jelentősen lassabban közlekedni, és ezzel ország-világot előzésre kényszeríteni.

De pontos jogi mérce minderre NEM létezik. És az is biztos, hogy a KRESZ semmi olyasmit nem ír elő, mint hogy pl. leindexeléssel, lassítással stb. kellene ELŐSEGÍTENI az előzést. "Csak" annyit ír elő, hogy a MÁR MEGKEZDETT előzést köteles (!) az előzött jármű vezetője (akár lassítással, lehúzódással is) segíteni. Ez pedig különbség ám :otlet: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12670 Dátum: 2011.06.07 19:56:48 »
Már ne is haragudj, de ha mondjuk 120-szal előzök egy 5 kamionból álló konvojt, és a másodiknál utolér valaki, aki láthatólag sokkal gyorsabban megy nemcsak nálam, hanem 130-nál is, akkor mit oldok meg azzal, ha felgyorsulok 130-ra?
Nem sokat, ezert felgyorsulsz 150-re, aztan kimesz utana a kulsobe, ott annyival mesz, amenyivel akarsz. Erre nem kotelez a KRESZ, de igy boldogabb a mogotted jovo, hiszen toled ennyire telik, latja, hogy nem akarsz kibaxni vele. Illetve, ha eleve 150-re felgyorsitasz egybol, mielott besorolsz a belsobe, akkor mar 140 korul jarsz, mire utoler, igy nem 110-re, csak 140-re kell 160-rol lelassitania.

Lehet mondani, hogy minek megy gyorsan, meg nem vagy koteles... de a palya akkor is azert van, hogy gyorsan menjunk rajta, nem azert, hogy sporoljunk par decit.

Azt is csinalhatod, hogy akkor allsz csak neki 5 autos/kamionos konvojt elozni, mikor lathatoan senki sem jon mogotted nagyobb sebesseggel, mint amivel Te haladni fogsz az elozes soran. Ha a masodik kamionnal beernek, akkor valamit elneztel, mikor a belso besoroltal. Kulonosen igaz ez akkor, ha egy erosebb Avensis-szel mesz es nem egy 1.0 Swift-tel.

Van egy hatar, amire szivesen lelassit meg az ember, ha jon a belsoben, ez olyan 130 korul van. Ha mar 110-re kell lassitani, az elegge kellemetlen, mert nagyot kell fekezni 150-rol, vissza kell kapcsolni, stb.

Nekem a regi idok tetszettek, mikor minden masodik kocsi 180-nal ment vegig, nem volt ekkora birsag, stb. Akkor elmeny volt autozni es nem abbol alltunk ki, hogy 150-100-150-100-150-100. Csak azota megdragult a benzin, meg birkak lettek az emberek, azt ott is lassan mennek, ahol nem kellene.

Multkor egyebkent sporolosan mentem, 120-szal szinte vegig. Igy is szinte csak en mentem a belsoben, igy is szinte az osszes kocsit ki kellett kerulnom. Akkor mennyivel mehetnek a tobbiek!? Aki 80-nal szeretne kocsikazni, az menjen a fouton, ne a palya forgalmat tartsa fel. Persze, mi kozom van hozza... De akkor is.
Atyaég, ember  :) ... Eredetileg ezt nekiálltam volna tételesen cáfolni, de amikor odáig értem, hogy "a pálya nem azért van...", inkább letettem róla  ;) ... Maradjunk annyiban, hogy vicces elképzeléseid vannak, de ez nem a kib...ott Vadnyugat  :flowers: ... A lőtéri döglött kutyát nem kell érdekelje, hogy neked milyen hátrányaid származnak abból, hogy 150-es utazót akarsz tartani. Csináld, de vedd tudomásul, hogy ezáltal -kivéve Németországot- törvényen kívüli vagy, és nem számíthatsz együttműködésre.

A legnagyobbat azon visítottam, hogy nekem előzés közben 150-re (!!!) kéne azért gyorsítanom, hogy a mögöttem lévő "boldogabb legyen"  [rohog] ... Hát teszek én rá, 177 emelet magasból. Emiatt nem fogok egy fillérrel sem többet kiadni benzinre. Amint lehet, szabályosan (!) kihúzódok előle - de gyorsítani?! A sebességhatárt túllépni? Azért, mert ő a megengedettnél gyorsabban óhajtana menni? Hát, azért ne haragudjon a világ, de ilyet senki nem várhat el senkitől  :nonono:
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.07 19:59:23 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12671 Dátum: 2011.06.07 20:57:22 »
Arról nem beszélve, ha a sejhajomba beleeső esetleg egy mérőautó...A minap pont belesett a kocsi hátsójába Szegedre beérkezve egy rendőrfóka. Én szabályos 50re lassítottam, ő meg kb 80al bezuhant a városba, úgy, hogy a Corolla seggétől 50 cm-re lassult vissza (gyerek hátul) Aztán jött utánunk kb 3 km-en keresztül (lett volna módja többször előzni ha akar) úgyhogy volt módom meglesni a hátsó ülésen kamerát kezelő kollégát. Ha egy civil autó jött volna ilyen pofátlan módon a seggembe már korábban nagy gázzal otthagytam volna... :censored:
Gabe 254.

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12672 Dátum: 2011.06.07 21:05:15 »
Igen. KRESZ szerint szabályosan tartja fel.
Ennyi erővel az előtted álló, főútról balra kanyarodni akaróba csattanj bele hátulról direkt, mert hogy képzeli, hogy feltart? Menjen egyenesen, legalább 90-nel!
Toleráld egy kicsit, hogy vannak lassabb emberek. Így ők is hamarabb fogják elfogadni azokat akik sietnek.

Helyes magatartás: a szabályok mögé bújva idegesítsük felebarátainkat.  :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12673 Dátum: 2011.06.07 21:10:33 »
Helyes magatartás: a szabályok mögé bújva idegesítsük felebarátainkat.  :D
Ezt azért kis túlzásnak tartom ;) ... Szó sincs szándékos idegesítésről, csak arról, hogy nekem ne kelljen már, 130-al haladva, bebújnom a kamionok közé és fékeznem, azért, hogy akárki tovaroboghasson akadálytalanul 150-el vagy akármennyivel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12674 Dátum: 2011.06.07 21:19:03 »
Helyes magatartás: a szabályok mögé bújva idegesítsük felebarátainkat.  :D
Ezt azért kis túlzásnak tartom ;) ... Szó sincs szándékos idegesítésről, csak arról, hogy nekem ne kelljen már, 130-al haladva, bebújnom a kamionok közé és fékeznem, azért, hogy akárki tovaroboghasson akadálytalanul 150-el vagy akármennyivel.
:yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)