Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2873617 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12645 Dátum: 2011.06.07 12:59:56 »
Szerintem meg mindenki huzzon ki a kulso savba, amint teheti, ne haladjon hosszasan ott, csak mert 1 km-re van a kulsoben egy kamion. Hanyszor latni, hogy a kulso szinte ures, mert mindenki a belsoben autozik, hiszen 1-2 km-re van egy kocsi a kulsoben.
Ekkor jon a "kocsog" BMW-s, aki a kulsobol eloz. Hat en azt buntetnem, akit a kulsoben megeloztek...

A belso savba kozlekedot meg nem kellene fenntartani foloslegesen, a 110-es is fel tud gyorsulni 130-ra. Ha meg nem tud, akkor menjed addig 90-nel a kamionok kozott, amig nem lesz full ures a palya, ahol elozni is tud. De akinek megy is lazan a kocsija 130-at, az meg plane gyorsitson fel, leszarom, hogy fel decivel megno a fogyasztasa. Aki ennyire szarrago, az menjen biciklivel.

A sok sporolos ember miatt ne szopjon mar az, aki sietne... En nagyon sokszor idore megyek, utalom, mikor par sporolos ember tizperceket elvesz az eletembol foloslegesen, mert 110-zel eloz a belsoben 2 percen keresztul, meg noveli a fogyasztasomat, mert allandoan fekezni-gyorsitani kell.
Bírom, ahogy mindig berobbansz egy-egy témába, hogy NESZTEK: FLÖTTTTTY!!!  :clap: :clap: :D [rohog] :lol:
Amúgy kb. egyről beszélünk!  :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.07 13:46:32 írta kleingy »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12646 Dátum: 2011.06.07 13:00:35 »
Jobbra tartás kötelező idehaza, azaz az autópályán a belső sáv az előző sáv.
Aki siet és szeretne jó képeket készíttetni magáról, had menjen, aki meg a belsőben közlekedik, figyeljen, hogy ne zavarjon senkit. Szerintem ez lenne az értelmes felfogás.
Felháborító, mikor balcsiról hazafele 2 sávon megy a tötymörgés, mikor 3 sávra bővül a pálya, akkor a 3 sávon tobzódnak a "80-110"-esek.  :cry:
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12647 Dátum: 2011.06.07 14:17:30 »
No ez az, amiben én soha nem bízom meg! Majd én eldöntöm mikor előzök, mert én tudom felmérni mi az ami nekem belefér és mi az ami nem. Éppen ezért én nem is szoktam foglalkozni ha valaki kiteszi így az indexet. Ezt azért mondom, mert ültem már úgy autóban (nem én vezettem), hogy így belementünk egy előzésbe és elég erőset kellett fékezni, hogy visszaférjünk, mert bizony úgy jöttek szembe, hogy esély sem lett volna befejezni az előzést. És éppen ezért úgy is gondolom, hogy elég nagy hiba, ha bárki megbízik a másik vezető ítéletében és kimegy előzni, mert a másik kitette az indexet.
Olyankor (is) jó ez a jelzés, amikor olyanok a viszonyok, hogy az előzni szándékozó jármű nemhogy előzni nem tud, de még az orrát kidugni sem kikukucskálás céljából.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12648 Dátum: 2011.06.07 14:26:34 »
Egy: Dehogynem! Vagy gyorsuljon fel a megengedett legnagyobb sebességre, vagy
Kettő: Először engedje el a nála gyorsabban haladót és aztán kezdje meg az előzést a saját 110-ével. Amennyiben valaki nem a megengedett legnagyobb sebességgel halad (normál körülmények között száraz időben, nem havas-jeges-csúszós úton, természetesen  :excl: ), úgy ő igenis, hogy akadályozza a többi autóst, akik, viszont a megengedett legnagyobb sebességgel mennének.
Már ne is haragudj, de ha mondjuk 120-szal előzök egy 5 kamionból álló konvojt, és a másodiknál utolér valaki, aki láthatólag sokkal gyorsabban megy nemcsak nálam, hanem 130-nál is, akkor mit oldok meg azzal, ha felgyorsulok 130-ra? Ha olyan alkat, ugyanúgy villogni, dudálni, büntetni fog, mert ha ő >160-as tempóval autókázik, akkor nemigazán fogja érdekelni, hogy én 120-szal, vagy 130-cal tartom őt fel, ő ebből csak azt fogja látni, hogy őt gaz megáltalkodottak feltartják.
Egyébiránt pedig a KRESZ nem tesz különbség abban, hogy ki mennyivel megy: autópálya belső sávjában nem tarthatod fel a mögötted jövőt teljesen függetlenül attól, hogy ki mennyivel megy - 130 alatt, pont annyival, vagy fölötte. (Természetesen ha te előzöl, az nem számít feltartásnak, de amint ésszerűen ki lehet menni a külsőbe, ki is kell.)
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12649 Dátum: 2011.06.07 14:33:51 »
Áááá. Itt szerintem félreértés van, mert én mindent, amit írtam, csak és kizárólag előzés közben értendő. Tehát, szó sincs arról, hogy "csak úgy" belső sávban haladgatunk!  :nono:
A magam részéről kínosan ügyelek arra, hogy minden lehetséges helyzetben a külső sávban menjek, még akkor is, ha se előttem, se mögöttem nem halad autó. Szóval, bocsi, ha félreérthető voltam, Szigorúan az előzéskori magatartásról beszéltem.

Akkor, viszont tartom az álláspontomat, hogy aki belső sávban akar pl. kamiont előzni, az igenis gyorsítson fel 130-ra, mert, ha valaki gyorsabban közeledik mögötte, akkor sem fogja feltartani azt, hiába kell a gyorsabbnak fékezni. Viszont, ha ugyanezt 110-120-szal teszi, akkor márpedig feltartja a mögötte - gyorsabban - haladót!  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

01010011

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12650 Dátum: 2011.06.07 14:42:32 »
Akkor, viszont tartom az álláspontomat, hogy aki belső sávban akar pl. kamiont előzni, az igenis gyorsítson fel 130-ra, mert, ha valaki gyorsabban közeledik mögötte, akkor sem fogja feltartani azt, hiába kell a gyorsabbnak fékezni. Viszont, ha ugyanezt 110-120-szal teszi, akkor márpedig feltartja a mögötte - gyorsabban - haladót!  ;)

Igen. KRESZ szerint szabályosan tartja fel.
Ennyi erővel az előtted álló, főútról balra kanyarodni akaróba csattanj bele hátulról direkt, mert hogy képzeli, hogy feltart? Menjen egyenesen, legalább 90-nel!
Toleráld egy kicsit, hogy vannak lassabb emberek. Így ők is hamarabb fogják elfogadni azokat akik sietnek.

pzs

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12651 Dátum: 2011.06.07 14:52:33 »
Akkor, viszont tartom az álláspontomat, hogy aki belső sávban akar pl. kamiont előzni, az igenis gyorsítson fel 130-ra, mert, ha valaki gyorsabban közeledik mögötte, akkor sem fogja feltartani azt, hiába kell a gyorsabbnak fékezni. Viszont, ha ugyanezt 110-120-szal teszi, akkor márpedig feltartja a mögötte - gyorsabban - haladót!  ;)

Igen. KRESZ szerint szabályosan tartja fel.
Ennyi erővel az előtted álló, főútról balra kanyarodni akaróba csattanj bele hátulról direkt, mert hogy képzeli, hogy feltart? Menjen egyenesen, legalább 90-nel!
Toleráld egy kicsit, hogy vannak lassabb emberek. Így ők is hamarabb fogják elfogadni azokat akik sietnek.

Nyilvan van es elvarhato valamilyen szintu tolerancia, de sajnos ott tartunk, hogy 10 emberbol 5 ugy kanyarodik ki foutvonalra mintha neki lenne elsobbsege es az ott kozlekedonek nem minimalisan lassitania kell, hanem 90rol mondjuk 40re kell besatuzni  :no:. Pedig KRESZ szerint csak akkor kanyarodhatna ki, ha meggyozodott, hogy senkit nem veszelyeztet es nem kenyszerit lassitasra es iranyvaltasra. Nem varhato el, hogy senkit ne tartson fel es 90el kanyarodjon, az viszont igen, hogy ezt ugy tegye, hogy lehetoleg minel kevesebb embernek tegyen keresztbe es mivel senki ele nem kanyarodott ki szabalytalanul boven lesz ideje felgyorsitani utazotempora ;).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12652 Dátum: 2011.06.07 15:03:54 »
Akkor, viszont tartom az álláspontomat, hogy aki belső sávban akar pl. kamiont előzni, az igenis gyorsítson fel 130-ra, mert, ha valaki gyorsabban közeledik mögötte, akkor sem fogja feltartani azt, hiába kell a gyorsabbnak fékezni. Viszont, ha ugyanezt 110-120-szal teszi, akkor márpedig feltartja a mögötte - gyorsabban - haladót!  ;)

Igen. KRESZ szerint szabályosan tartja fel.
Ennyi erővel az előtted álló, főútról balra kanyarodni akaróba csattanj bele hátulról direkt, mert hogy képzeli, hogy feltart? Menjen egyenesen, legalább 90-nel!
Toleráld egy kicsit, hogy vannak lassabb emberek. Így ők is hamarabb fogják elfogadni azokat akik sietnek.
Minden tiszteletem a Tiéd, viszont immár másodszor forgatod ki a szavaimat. Egyszerűen hülyeséget írsz, már ne is haragudj. Senki nem beszélt itt főútról lekanyarodni akaró autósról... nem is értem, hogy jön ez a tárgyhoz?!  :szemez:
Ha egy bármilyen úton a megengedett sebességnél - különösebb indok nélkül - lassabban haladsz (pl. 70km/h), és utol ér Téged egy megengedett legnagyobb sebességgel (pl. 90km/h) közlekedő másik autós, akkor azt FELTARTOD. Ekkor a helyes magatartás részedről az, ha segíted őt az előzésben, méghozzá úgy, hogy lehúzódsz, és jobbra indexel jelzed neki, hogy Te nem fogsz gyorsabban menni, ugyan, de elengeded. Ekkor van az, hogy Te "Élsz", és a másikat is "élni hagyod". Én erről beszéltem.  :flowers: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12653 Dátum: 2011.06.07 15:04:42 »
Akkor, viszont tartom az álláspontomat, hogy aki belső sávban akar pl. kamiont előzni, az igenis gyorsítson fel 130-ra, mert, ha valaki gyorsabban közeledik mögötte, akkor sem fogja feltartani azt, hiába kell a gyorsabbnak fékezni. Viszont, ha ugyanezt 110-120-szal teszi, akkor márpedig feltartja a mögötte - gyorsabban - haladót!  ;)

Igen. KRESZ szerint szabályosan tartja fel.
Ennyi erővel az előtted álló, főútról balra kanyarodni akaróba csattanj bele hátulról direkt, mert hogy képzeli, hogy feltart? Menjen egyenesen, legalább 90-nel!
Toleráld egy kicsit, hogy vannak lassabb emberek. Így ők is hamarabb fogják elfogadni azokat akik sietnek.

Nyilvan van es elvarhato valamilyen szintu tolerancia, de sajnos ott tartunk, hogy 10 emberbol 5 ugy kanyarodik ki foutvonalra mintha neki lenne elsobbsege es az ott kozlekedonek nem minimalisan lassitania kell, hanem 90rol mondjuk 40re kell besatuzni  :no:. Pedig KRESZ szerint csak akkor kanyarodhatna ki, ha meggyozodott, hogy senkit nem veszelyeztet es nem kenyszerit lassitasra es iranyvaltasra. Nem varhato el, hogy senkit ne tartson fel es 90el kanyarodjon, az viszont igen, hogy ezt ugy tegye, hogy lehetoleg minel kevesebb embernek tegyen keresztbe es mivel senki ele nem kanyarodott ki szabalytalanul boven lesz ideje felgyorsitani utazotempora ;).
:yes: :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12654 Dátum: 2011.06.07 15:14:28 »
Már ne is haragudj, de ha mondjuk 120-szal előzök egy 5 kamionból álló konvojt, és a másodiknál utolér valaki, aki láthatólag sokkal gyorsabban megy nemcsak nálam, hanem 130-nál is, akkor mit oldok meg azzal, ha felgyorsulok 130-ra?
Nem sokat, ezert felgyorsulsz 150-re, aztan kimesz utana a kulsobe, ott annyival mesz, amenyivel akarsz. Erre nem kotelez a KRESZ, de igy boldogabb a mogotted jovo, hiszen toled ennyire telik, latja, hogy nem akarsz kibaxni vele. Illetve, ha eleve 150-re felgyorsitasz egybol, mielott besorolsz a belsobe, akkor mar 140 korul jarsz, mire utoler, igy nem 110-re, csak 140-re kell 160-rol lelassitania.

Lehet mondani, hogy minek megy gyorsan, meg nem vagy koteles... de a palya akkor is azert van, hogy gyorsan menjunk rajta, nem azert, hogy sporoljunk par decit.

Azt is csinalhatod, hogy akkor allsz csak neki 5 autos/kamionos konvojt elozni, mikor lathatoan senki sem jon mogotted nagyobb sebesseggel, mint amivel Te haladni fogsz az elozes soran. Ha a masodik kamionnal beernek, akkor valamit elneztel, mikor a belso besoroltal. Kulonosen igaz ez akkor, ha egy erosebb Avensis-szel mesz es nem egy 1.0 Swift-tel.

Van egy hatar, amire szivesen lelassit meg az ember, ha jon a belsoben, ez olyan 130 korul van. Ha mar 110-re kell lassitani, az elegge kellemetlen, mert nagyot kell fekezni 150-rol, vissza kell kapcsolni, stb.


Nekem a regi idok tetszettek, mikor minden masodik kocsi 180-nal ment vegig, nem volt ekkora birsag, stb. Akkor elmeny volt autozni es nem abbol alltunk ki, hogy 150-100-150-100-150-100. Csak azota megdragult a benzin, meg birkak lettek az emberek, azt ott is lassan mennek, ahol nem kellene.


Multkor egyebkent sporolosan mentem, 120-szal szinte vegig. Igy is szinte csak en mentem a belsoben, igy is szinte az osszes kocsit ki kellett kerulnom. Akkor mennyivel mehetnek a tobbiek!? Aki 80-nal szeretne kocsikazni, az menjen a fouton, ne a palya forgalmat tartsa fel. Persze, mi kozom van hozza... De akkor is.


Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12655 Dátum: 2011.06.07 17:17:21 »
110-nél már vissza kell váltani, hogy felgyorsulj 150-re?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12656 Dátum: 2011.06.07 17:23:09 »
- Ha látom, hogy nagy tempókülönbséggel érkezik valaki hátulról, már aránylag messziről jelzem neki jobbra indexeléssel, hogy lassú vagyok, de segíteni fogom az előzésben.

- Minden alkalommal igyekszem leindexeléssel segíteni a mögöttem haladó előzését, ha kicsit is bonyolult a szitu, és/vagy látom, hogy az illető nem túl magabiztos.

No ez az, amiben én soha nem bízom meg! Majd én eldöntöm mikor előzök, mert én tudom felmérni mi az ami nekem belefér és mi az ami nem. Éppen ezért én nem is szoktam foglalkozni ha valaki kiteszi így az indexet. Ezt azért mondom, mert ültem már úgy autóban (nem én vezettem), hogy így belementünk egy előzésbe és elég erőset kellett fékezni, hogy visszaférjünk, mert bizony úgy jöttek szembe, hogy esély sem lett volna befejezni az előzést. És éppen ezért úgy is gondolom, hogy elég nagy hiba, ha bárki megbízik a másik vezető ítéletében és kimegy előzni, mert a másik kitette az indexet.
Természetesen nem szabad az ilyesmiben vakon megbízni. De mégis segítség a másiknak, jelzés: "most mehetnél..." - ezek után ki lehet nézni, felmérni a szitut, és maximum mégsem menni. De azért így mégiscsak könnyebb - pláne olyan útszakaszon, amit te nem ismersz, viszont az előtted haladó igen. Pl. a Kaposvár-Sásd-Pécs útvonalon jópár olyan, amúgy teljesen tiszta, biztonságosan hosszú előzési szakasz van, amit elsőre nem feltétlenül veszel észre - mert összevissza kanyarog, hullámzik az egész.

Mondanom sem kell, hogy sötétben mindez hatványozottan érvényes.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12657 Dátum: 2011.06.07 17:29:38 »
pláne olyan útszakaszon, amit te nem ismersz, viszont az előtted haladó igen.
Így van.
Meg a méretes szerelvény esetén is, amikor tényleg sokkal messzebbre lát a kamion vezetője.
Nincs ezzel semmi gond, szerintem ez jól működik.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12658 Dátum: 2011.06.07 17:33:10 »
...az emelkedőn visszalassulás balesetveszélyes, ennyire még nem spórolok. Viszont lejtőn is tartom a sebességet a gázt visszaengedve...
Önmagában (ha nem jön épp mögötted közvetlenül senki) nem balesetveszélyes az emelkedőn visszalassulás. És meglehetősen sokat lehet spórolni vele. A lényeg csak annyi, hogy annyira engedd a kocsit visszalassulni, hogy visszakapcsolni még ne kelljen.

A lejtőn a tempót tartani csak akkor jó ötlet (spórolási szempontból), ha tudod, hogy a lejtő végén nem fogod tudni úgysem kihasználni a lendületet (pl. mert szűk kanyar, kereszteződés stb. lesz ott). Viszont ha igen, akkor jobb ötlet hagyni felgyorsulni az autót, hisz így ingyen nyerünk mozgási energiát, és az átlagsebességünk is ingyen növekszik. Persze a lejtő dőlésszögétől függ, hogy érdemes-e kivenni üresbe a váltót, vagy motorfékezni. Minél meredekebb, annál inkább lehet a motorfék a jó választás.

Az autópályás villogásban abszolút Palaczk véleményét fogadom el: Amennyiben minimum a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedem, úgy SENKINEK nincs joga engem siettetni azért, mert Ő gyorsabban akar menni. Én is leszarom, hogy mennyire jön közel hozzám, vagy dudál-villog-mutogat, lesz szíves kivárni, amíg befejezem az előzést és majd akkor mehet tovább. Esetemben az nem fordul elő, hogy lassabban megyek a megengedettnél és úgy "tartok fel" vkit, az én szememben ez már feltartás kategória abban az esetben, ha nem tesz meg mindent a lassabban haladó a mögötte gyorsabban közlekedő előzésének segítéséért.
Így, így. Ha az ember a megengedettnél lassabban halad, akkor vegye tudomásul, hogy amennyiben a belsőben előzés közben utolérik, akkor köteles az első adandó alkalommal (tehát ha biztonságosan, hirtelen fékezés nélkül megteheti) kisorolni a külsőbe - akár tempóvesztés árán is. Én mindig így szoktam eljárni. Ha megvan a 130 (a TÉNYLEGES 130), akkor addig lehetőleg nem húzódok ki, amíg azt meg nem tehetem anélkül, hogy le kelljen lassítanom egy lassúbb jármű utolérése miatt. Viszont ha ennél lassabban megyek, és valaki utolér, akkor az első adandó alkalommal szabaddá teszem az útját. És ezt várnám el fordított esetben is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12659 Dátum: 2011.06.07 18:02:50 »
Szerintem akkor sincs jogod villogva letakarítani, ha a megengedett sebesség alatt halad. Én nem szoktam. Előfordult már, hogy utolértem egy Trabantot (nem kivágott elém), amely éppen egy régebbi teherautóval küzdött. Lelassultam 90-re -nem másztam rá- és megvártam míg megelőzi.
Igen. De ha kint maradt volna, hogy megelőzzön még 5 teherautót, akkor sem villogtál volna rá  ;) ? ... Alapvetően én sem vagyok a levillogás híve. De előfordul, hogy ezzel jelzem az előzési szándékomat, ha 1. az előttem haladó nem használja ki a megengedett legnagyobb sebességet, és 2. nyilvánvaló, hogy "bent felejtkezett" a belső sávban - vagyis kihasználatlanul hagyja azokat a lehetőségeket, amikor biztonságosan kisorolhatna jobbra.

Ez attól függ, hogy mit értünk a "mindent megtesz"-en. Ha ő 110-ben maximalizálja az autópályás tempóját, mert ő abban hisz, akkor nem várhatod el tőle, hogy csak azért gyorsuljon fel 130-ra, hogy te hamarabb szabad utat kapj. Szvsz így pontos az "Élni és élni hagyni..."
"Mindent megtesz" = az első adandó alkalommal, amikor ez biztonságosan lehetséges, kihúzódik jobbra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )