Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2873662 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12630 Dátum: 2011.06.06 09:23:13 »
Csak nem kimentel ele es o erosen lassitani kenyszerult miattad?!
Ja kiment elé, csak az Alfa akkor 3 km-rel mögötte volt. Radart minden autóba, nehogy feltartsa a száguldozókat akár 3 mp-re is.  ;)

Elég sokat megyek mostanában a német autópályákon. Érdekes, ott senkinek nm okoz lelki törést, hogy megvárja, amíg az előtte haladó befejezi az előzést. Bár az agresszív vezetőt sem szokták agresszíven kioktatni  :whistling:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12631 Dátum: 2011.06.06 10:10:51 »
Ja kiment elé, csak az Alfa akkor 3 km-rel mögötte volt.
Nem akarok okoskodni, de ha 3 km-rel mogottem jon valaki 200-zal, mikozben en 130-cal megyek, akkor is meg tudok lazan elozni 2 kamiont, meg egy kocsit.

Ha jon valaki 50 m-rel mogottem 30 kph-val gyorsabban, akkor valoban nem megy az elozes a mogottem jovo fenntartasa nelkul.

Amugy kar agresszivan valaszolni az agressziv "tamadasra", mert konnyen lehet belole sulyos baleset. Meg tobb olyan vetlen autos is van ekkor, akikkel szinten kicseszik az ember. Ha pl. direkt tul lassan megy vagy ha refivel megy vegig.

Az olyan veszelyekrol nem is beszelve, hogy "a csak azert sem megyek le, megmutatom neki" tipusu embereknek szeretnek kocsival neki menni, leszoritani is szeretik oket, meg pofanvagni a benzinkuton is kesobb... Ezekkel is szamolni kell, mikor az ember "igazsagot szolgaltat".

En speciel nem vagyok agressziv, jellemzoen sosem villogtatok. De mikor mar 1 km-rel belul harmadszorra kell 100-ra lassitanom, mert kivagnak elem, azt elegge nehezen toleralom. Ahogyan a lakott teruleten kivul 40-nel kozlekedoket is, aki miatt szombat este vegig 40-nel mentem Szazhalombatta es Erd kozott, mert elozni nem lehetett...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12632 Dátum: 2011.06.06 10:17:36 »
Barna, abszolút igazad van, én sem szoktam velük szórakozni nem ér annyi. Ezzel a köcsöggel sem foglalkoztam, menjen a dolgára. Csak jót mosolyogtam, de remélem örömöt okozott neki  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12633 Dátum: 2011.06.06 11:08:55 »
Barna, abszolút igazad van, én sem szoktam velük szórakozni nem ér annyi. Ezzel a köcsöggel sem foglalkoztam, menjen a dolgára. Csak jót mosolyogtam, de remélem örömöt okozott neki  :D .
Ki tudja, lehet, hogy Neki pont erre áll fel...  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12634 Dátum: 2011.06.06 12:45:39 »
Azert kivancsi lennek, hogy hogyan kerult a reflektoros Alfa moged. Csak nem kimentel ele es o erosen lassitani kenyszerult miattad?!
Mert akkor mi van? Ha csak nem hirtelen lassításra kényszerül a hátulról jövő, addig a pontig, amíg az előzésből nyugodtan kimehetne az első, - tehát nem egymást 15 méterre követő kamionok közé... - szabályos amit csinál.
music     

01010011

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12635 Dátum: 2011.06.06 16:28:54 »
En speciel nem vagyok agressziv, jellemzoen sosem villogtatok. De mikor mar 1 km-rel belul harmadszorra kell 100-ra lassitanom, mert kivagnak elem, azt elegge nehezen toleralom.

Erős ellentmondás van ebben a két mondatodban.
Az hogy eléggé nehezen tolerálod, az mit jelent? Rámászol és öklözöl, miközben nyomod a refit?  :D Alfád-e van?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12636 Dátum: 2011.06.06 20:18:06 »
Nagyon viccesek vagytok!   [rohog]

Azert kivancsi lennek, hogy hogyan kerult a reflektoros Alfa moged. Csak nem kimentel ele es o erosen lassitani kenyszerult miattad?!
És?! Írta, hogy 140-el ment. Nem ment ki eléje, hanem utolérte az Alfa. Innentől fogva a lőtéri döglött kutyát nem érdekli, hogy miatta erősen lassítani kényszerült. NEM beszélhetünk feltartásról, ha megvan a megengedett legnagyobb sebesség - itt meg még annál több is volt.

Természetesen az más szitu, ha úgy váltasz sávot, hogy emiatt a másik sávban haladó hirtelen lassításra kényszerül. Ez szabálytalan és veszélyes. De, a leírás alapján, itt nem erről volt szó.

Abban igazad van, hogy az agresszióra agresszióval válaszolni felesleges és veszélyes. Azt az 5 km-en át 60 helyett 40-el feltartást én sem műveltem volna, mert ennél kisebb dolgok miatt is öltek már meg embert. De odáig általában én is el szoktam menni az ilyen szitukban, hogy miután elengedtem a barmot, visszamegyek mögéje és refizek neki én is egy kicsit.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.06 20:19:40 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12637 Dátum: 2011.06.06 20:23:05 »
Vigyáztam, hogy nehogy még előtte elmenjen, majd amikor egy sávos lett a pálya -szerencsére vagy 5 km hosszon- mögöttem maradt. Ekkor lementem 40-re. (60-as tábla volt) ... és ezt az 5 km-t megtette mögöttem 40-nel. A refit levette, mert a szembejövők (akik a terelés miatt a mi oldalunk belső sávjában jöttek) erősen villogtak... Egy örökkévalóság volt ez az 5km... vicces volt látni a (ködlámpám miatt is) vörös fejét, ahogyan anyázik.... de szerintem megbánta, mert ahogy újból kiszélesedett az út, lassan felgyorsulva -fülét-farkát behúzva- elment...  :D
Szerencséd, hogy így reagált  ::) ... Ha valami vérmesebb fajta, emiatt akár neked is mehetett volna hátulról; vagy miután újra többsávos lett a pálya, melléd mehetett volna és rád ránthatta volna a kormányt ... Vagy beránthatta volna eléd az autóját és satu... Vagy akármi. Még tán rád is lőhetett volna - mondhatjuk, hogy az ilyesmi kizárt? Nem mondhatjuk. Ennyit nem ér meg az egész.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12638 Dátum: 2011.06.06 20:53:08 »
Amúgy azért ebben a "lassúzásban" adódnak idegesítő szituk, akármilyen figyelmes és előrelátó az ember. Nem szeretnék a vizet prédikálás & bort ivás hibájába esni (lásd: korábban mennyit vitáztam ilyesmikről Zénókáékkal) - ezért, bár egy ideje magam is szoktam 70-75-el gurulászni országúton a Yarissal, de igyekszem ezt úgy tenni, hogy minél kevésbé zavarjak, akadályozzak másokat. Pl:

- Ha látom, hogy nagy tempókülönbséggel érkezik valaki hátulról, már aránylag messziről jelzem neki jobbra indexeléssel, hogy lassú vagyok, de segíteni fogom az előzésben.

- Minden alkalommal igyekszem leindexeléssel segíteni a mögöttem haladó előzését, ha kicsit is bonyolult a szitu, és/vagy látom, hogy az illető nem túl magabiztos.

- Az emelkedőn visszalassulós "játékot" nem űzöm, ha épp közvetlenül mögöttem jön valaki.

- A lejtőn begyorsulósat sem, ha valaki pont akkor akar előzni.

Ezzel együtt, néha nehéz mit kezdeni a másik fél hülyeségével  ::) ... Tegnap pl. Balatonról hazafelé, a Kaposvár utáni első falu előtt utolért egy régi (még a kocka fajta) Ibiza, három emberrel, jó nagy utánfutóval. 75-el mentem épp. "Rámesett", ijesztően közel jött, de előzni nem tudott, mert épp jöttek szemben. Utána a faluban én csak 65-re lassítottam, ő nyilván kevesebbre, mert lemaradt. Falu után megint felvettem a 75-öt - az Ibiza kisvártatva utolért, és megint rámesett. Jött mögöttem tök közel (képzelem, milyen szuper rövid fékútja lett volna szükség esetén ennek a szerelvénynek). Az első adandó alkalommal, amikor úgy ítéltem meg, hogy bőven végre tudja hajtani az előzést, leindexeltem - még picit a gázt is elvettem, de nem... Nem előzött. "Csak" tolt. Falvakban és/vagy emelkedőkön lemaradt - utána utolért és tolt. Legalább 6-7 alkalommal el akartam engedni, figyelve, indexelve, gázelvétellel lassítva - de nem! ... Már nagyon idegesített  :wacko: ... És ez így ment egészen Oroszló utánig, közel 40 km-en át  :ph34r: ! Ott is végül úgy előzött meg, hogy én már az ablakon kidugott karral integettem neki, hogy menjen már, és még fékeztem is  :nonono: ... Na, akkor nagy nehezen elhúzott - közben persze a bent ülő 3 kőműves formájú fazon mind nézett át és pofázott dühös arckifejezéssel.

Mondanom sem kell, utána Magyarszéken és Mánfán egyaránt utolértem, a szerpentinen pedig vissza is előztem - 60-al  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.06 20:57:50 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12639 Dátum: 2011.06.07 08:08:33 »
- Ha látom, hogy nagy tempókülönbséggel érkezik valaki hátulról, már aránylag messziről jelzem neki jobbra indexeléssel, hogy lassú vagyok, de segíteni fogom az előzésben.

- Minden alkalommal igyekszem leindexeléssel segíteni a mögöttem haladó előzését, ha kicsit is bonyolult a szitu, és/vagy látom, hogy az illető nem túl magabiztos.

No ez az, amiben én soha nem bízom meg! Majd én eldöntöm mikor előzök, mert én tudom felmérni mi az ami nekem belefér és mi az ami nem. Éppen ezért én nem is szoktam foglalkozni ha valaki kiteszi így az indexet. Ezt azért mondom, mert ültem már úgy autóban (nem én vezettem), hogy így belementünk egy előzésbe és elég erőset kellett fékezni, hogy visszaférjünk, mert bizony úgy jöttek szembe, hogy esély sem lett volna befejezni az előzést. És éppen ezért úgy is gondolom, hogy elég nagy hiba, ha bárki megbízik a másik vezető ítéletében és kimegy előzni, mert a másik kitette az indexet.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12640 Dátum: 2011.06.07 09:27:54 »
- Ha látom, hogy nagy tempókülönbséggel érkezik valaki hátulról, már aránylag messziről jelzem neki jobbra indexeléssel, hogy lassú vagyok, de segíteni fogom az előzésben.
Ezt használom én is és tapasztalatom szerint működik is.
- Minden alkalommal igyekszem leindexeléssel segíteni a mögöttem haladó előzését, ha kicsit is bonyolult a szitu, és/vagy látom, hogy az illető nem túl magabiztos.
Nekem még nem volt gondom ebből, mármint hogy úgy jeleztek volna, hogy az necces előzést eredményezett (persze egy egészséges kételkedés sosem árt). Én is jelzek, főleg olyan utakon, ahol ismerek minden kanyart. Szerintem ez rendben van.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12641 Dátum: 2011.06.07 10:16:55 »
A jobbra indexeléses elengedés nálam is ezerrel működik, bár, ez nem azt jelenti, hogy a mögöttem - gyorsabban - haladó vakon előzhet, hanem, hogy "szerintem", "az én előrelátásom szerint" nincs akadálya az élőzésének, de Ő dönt, hogy akar-e előzni, vagy sem.

Zénóka kerek búráját nagyon csípem, de az emelkedőn visszalassulás balesetveszélyes, ennyire még nem spórolok. Viszont lejtőn is tartom a sebességet a gázt visszaengedve...

Az autópályás villogásban abszolút Palaczk véleményét fogadom el: Amennyiben minimum a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedem, úgy SENKINEK nincs joga engem siettetni azért, mert Ő gyorsabban akar menni. Én is leszarom, hogy mennyire jön közel hozzám, vagy dudál-villog-mutogat, lesz szíves kivárni, amíg befejezem az előzést és majd akkor mehet tovább. Esetemben az nem fordul elő, hogy lassabban megyek a megengedettnél és úgy "tartok fel" vkit, az én szememben ez már feltartás kategória abban az esetben, ha nem tesz meg mindent a lassabban haladó a mögötte gyorsabban közlekedő előzésének segítéséért.

"Élni és élni hagyni..."  :excl: Mindkét féltől ez az elvárható magatartás...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

01010011

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12642 Dátum: 2011.06.07 11:23:40 »
Az autópályás villogásban abszolút Palaczk véleményét fogadom el: Amennyiben minimum a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedem, úgy SENKINEK nincs joga engem siettetni azért, mert Ő gyorsabban akar menni. Én is leszarom, hogy mennyire jön közel hozzám, vagy dudál-villog-mutogat, lesz szíves kivárni, amíg befejezem az előzést és majd akkor mehet tovább.
Szerintem akkor sincs jogod villogva letakarítani, ha a megengedett sebesség alatt halad. Én nem szoktam. Előfordult már, hogy utolértem egy Trabantot (nem kivágott elém), amely éppen egy régebbi teherautóval küzdött. Lelassultam 90-re -nem másztam rá- és megvártam míg megelőzi.

Esetemben az nem fordul elő, hogy lassabban megyek a megengedettnél és úgy "tartok fel" vkit, az én szememben ez már feltartás kategória abban az esetben, ha nem tesz meg mindent a lassabban haladó a mögötte gyorsabban közlekedő előzésének segítéséért.
"Élni és élni hagyni..."  :excl: Mindkét féltől ez az elvárható magatartás...  :yes:
Ez attól függ, hogy mit értünk a "mindent megtesz"-en. Ha ő 110-ben maximalizálja az autópályás tempóját, mert ő abban hisz, akkor nem várhatod el tőle, hogy csak azért gyorsuljon fel 130-ra, hogy te hamarabb szabad utat kapj. Szvsz így pontos az "Élni és élni hagyni...".

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12643 Dátum: 2011.06.07 12:55:29 »
Az autópályás villogásban abszolút Palaczk véleményét fogadom el: Amennyiben minimum a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedem, úgy SENKINEK nincs joga engem siettetni azért, mert Ő gyorsabban akar menni. Én is leszarom, hogy mennyire jön közel hozzám, vagy dudál-villog-mutogat, lesz szíves kivárni, amíg befejezem az előzést és majd akkor mehet tovább.
Szerintem akkor sincs jogod villogva letakarítani, ha a megengedett sebesség alatt halad. Én nem szoktam. Előfordult már, hogy utolértem egy Trabantot (nem kivágott elém), amely éppen egy régebbi teherautóval küzdött. Lelassultam 90-re -nem másztam rá- és megvártam míg megelőzi.
Igen, ebben igazad van, csak ez egy véglet, hiszen a Trabanttól nem reális elvárás, hogy 130-cal előzzön. De én nem Trabantról beszélek, és a közlekedő autók kb 97%-a normális sebességre képes autó, amelyek tudnak menni hosszú távon is - autópályán - a megengedett 130-cal.  ::) Már bocsi, sokan hajlamosak vagytok - igen, most Te is - szlélsőségekkel cáfolni egy általánosságban elfogadható gondolatot, de ennek sajnos nem sok köze van a valósághoz. Javaslom, hogy az átlag autókról beszéljünk, hisz azokra teljes mértékben igaz az általam leírt gondolat.  :flowers: :hug:

Esetemben az nem fordul elő, hogy lassabban megyek a megengedettnél és úgy "tartok fel" vkit, az én szememben ez már feltartás kategória abban az esetben, ha nem tesz meg mindent a lassabban haladó a mögötte gyorsabban közlekedő előzésének segítéséért.
"Élni és élni hagyni..."  :excl: Mindkét féltől ez az elvárható magatartás...  :yes:
Ez attól függ, hogy mit értünk a "mindent megtesz"-en. Ha ő 110-ben maximalizálja az autópályás tempóját, mert ő abban hisz, akkor nem várhatod el tőle, hogy csak azért gyorsuljon fel 130-ra, hogy te hamarabb szabad utat kapj. Szvsz így pontos az "Élni és élni hagyni...".
Egy: Dehogynem! Vagy gyorsuljon fel a megengedett legnagyobb sebességre, vagy
Kettő: Először engedje el a nála gyorsabban haladót és aztán kezdje meg az előzést a saját 110-ével. Amennyiben valaki nem a megengedett legnagyobb sebességgel halad (normál körülmények között száraz időben, nem havas-jeges-csúszós úton, természetesen  :excl: ), úgy ő igenis, hogy akadályozza a többi autóst, akik, viszont a megengedett legnagyobb sebességgel mennének. Ekkor a lasabb járműnek igenis, hogy meg kell teremtenie a lehetőséget a gyorsabbak számára, hogy Őt meg tudják előzhetni. Az említett "Élni és élni hagyni!" mondat nem csak a gyorsabban haladókra vonatkozik, hanem a lassabban haladókra is, vica-verza!  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12644 Dátum: 2011.06.07 12:57:36 »
Szerintem meg mindenki huzzon ki a kulso savba, amint teheti, ne haladjon hosszasan ott, csak mert 1 km-re van a kulsoben egy kamion. Hanyszor latni, hogy a kulso szinte ures, mert mindenki a belsoben autozik, hiszen 1-2 km-re van egy kocsi a kulsoben.
Ekkor jon a "kocsog" BMW-s, aki a kulsobol eloz. Hat en azt buntetnem, akit a kulsoben megeloztek...

A belso savba kozlekedot meg nem kellene fenntartani foloslegesen, a 110-es is fel tud gyorsulni 130-ra. Ha meg nem tud, akkor menjed addig 90-nel a kamionok kozott, amig nem lesz full ures a palya, ahol elozni is tud. De akinek megy is lazan a kocsija 130-at, az meg plane gyorsitson fel, leszarom, hogy fel decivel megno a fogyasztasa. Aki ennyire szarrago, az menjen biciklivel.

A sok sporolos ember miatt ne szopjon mar az, aki sietne... En nagyon sokszor idore megyek, utalom, mikor par sporolos ember tizperceket elvesz az eletembol foloslegesen, mert 110-zel eloz a belsoben 2 percen keresztul, meg noveli a fogyasztasomat, mert allandoan fekezni-gyorsitani kell.

Az utolsó mondatot annak tartalma miatt töröltem, egyúttal kérem, hogy tartózkodj a továbbiakban a hasonló tartalmú véleménynyilvánítástól.  Köszönöm: Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.07 13:20:15 írta Trotter66 »