Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2872000 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12555 Dátum: 2011.04.22 12:13:32 »
Kedves Cartárs, ne túlozzon már!  :flowers: Németországban az Autobahn bizonyos szakaszain legális csak, ha ezt nem emeled ki, akkor azt sugallod vele, hogy egész országban lehet száguldozni.  :nono: Ráadásul, a "száguldozós" szakaszokon okozott baleset esetén Nem fizet a biztosító, tehát, elvileg lehet menni 130 (ajánlott sebesség) felett is, de azzal mindenképpen kockáztat  az ember.
Helyes... Legyen nálunk is így - hadd döntsem el már én, a felnőtt adófizető állampolgár, hogy pl. a Lexus LS-emmel biztonságos-e 180-al menni a töküres M6-oson.

Ami az Autobahnt illeti: azok a "bizonyos szakaszok" a teljes hálózat kb. kétharmadát teszik ki  :otlet:

kevesebb, mint a fele, tudtommal. egyébként az M6-os tényleg pszichológiailag gyorshajtásra késztet... :)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12556 Dátum: 2011.04.22 12:26:58 »
Annyira azert nem balkani a kozlekedesi moral. Szerintem sok nyugati orszagban sem jobb sokkal. Az osztrakok lassan mennek mindenhol, de jobban nem vezetnek. Az olaszok balkanisabbak, meg vezetni sem tudnak annyira. A franciak vegkepp nem tudnak vezetni, ahogyan az amcsik sem. A nemetek viszonylag jol vezetnek, de ott is sok a bamba potsch. A szlovakok, romanok, lengyelek szinten nem vezetnek kulturaltabban, ahogyan az oroszok sem.

Szerintem nem kellene allanodan a Nyugattal peldalodzni, mert ott sem jobb a helyzet minden tekintetben az vezetest illetoen. Nalunk nagyon sokat fejlodott a kultura, nem panaszkodok altalanossagban, masutt sem jobb a helyzet jellemzoen. Mindenhol vannak benak, birkak, a nemeteknel sem mindenki Schumacher.

Van némi összehasonlítási alapom, negyedik éve élek Belgiumban, kocsival járok munkába (10-12 km/h átlaggal reggelenként  :devil: ), minden nyáron otthon vagyunk, néha máskor is. A belgák a világ egyik leghülyébb népsége, ami az autózási habitusukon is meglátszik. Az egyértelmű, amit te is mondasz, hogy nem tudnak vezetni. De attól még sokkal jobb itt autósnak lenni, mint otthon. Innen nézve Magyarország már majdnem Oroszország, és nem csak az utak állapota miatt. Minden alkalommal, ha otthon vagyunk naponta rámdudálnak az otthoni sofőrkollegák, hogy "mijafaxnakáldogállszazebraelőtt", sőt "mineklassítasz", türelmetlenek, idegesek vagyunk, mindenki halálra stresszeli magát az autóban, mintha az élete függne attól, hogy sikerül-e valakit lenyomni (értelmetlenül) az úton. A románok nálunk még sokkal durvábbak, egyszer kifinghattunk volna egy erdélyi úton, amikor a felüljárón előző nyerges vontató elől még épp le tudtunk menekülni a padkára, de tizenöt méterrel később már megölt volna minket az az állat. Szóval a "Nyugattal" példálózást én is rühellem, csak hát, mint minden közhelynek, ennek is stabil alapja van...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12557 Dátum: 2011.04.22 13:10:24 »
Ne keverjuk a kozlekedesi moral, szabalykovetes szintjet azzal a fogalommal, amit kultura alatt ertunk.

Azert, mert az emberek dudalnak vagy mas stilusban vezetnek, attol meg nem nevezhetoek bunkobbaknak, kulturalatlanabbaknak, csupan ez az adott tarsadalom szokasrendszeret tukrozi. Minden orszagban masok a szokasok, nem tekintheto a belga kozlekedes attol jobbnak, hogy maskeppen viselkednek az emberek.

Egyes orszagokban bunkosag dudalni, mas orszagokban (araboknal) a kozlekedes szerves resze. Ettol meg nem bunkok az arabok pl., csak masok a szokasaik, ok a belga rendszert tekintik furcsanak es idegesitonek. Mas kultura, mas tradicio -- en ezt inkabb igy fognam meg.

Az, hogy sok az ossze-vissza dudalgato autos, azt en sem szeretem egyebkent, meg a tolakodo, ugyeskedo, eroszakos embereket sem szeretem. Ez mar kulturaltsag es intelligencia kerdese, bar ezt is magyarazhatjuk ugy, hogy hungarikum, azaz a kultura resze az ilyen kozlekedes.

Az egyebkent, hogy az emberek hogyan kozlekednek, mennyire arrogansak, az a tarsadalmi hattertol is erosen fugg. Minden ember izgul a munkahelyeert, nem akar kesni, ideges, ha kesesben van. Az emberek izgatottak, mert keves a fizetes, feltik a csaladjuk es a maguk eltartasanak a felteteleit. Ezen kivul van egy nagy bunko reteg is, aki mindenkit letojik, atgazol masokon, ok az elet mas szegmenseiben is hasonloan viselkednek legtobbszor. Ennek is tarsadalmi eredete van, kitermelte az elozo rendszer es a 90-es evek vad kapitalizmusa az arrogans es sok esetben ugyeskedo, eloskodo emberek csoportjat sajnos.

Mind ezek a belgaknal nincsen meg szerintem ilyen elesen, az emberek jobb letben elnek, nem ennyire frusztraltak, stb. Pesten az emberek fele olyan videki, aki kenyszerbol koltozott fel, mert masutt nicsen munka. A hata kozepere kivanja az egeszet, menne minel elobb haza, frusztral a tomegtol, stb. -- ez is benn van a dolgokban. Ha belegondolok, en is faradtan, idegesen megyek haza a munkahelyemrol, tele sokszor stresszel, sajnos nekem is neha bekovetkezik a buffer overflow effektus.

Osszegezve azonban szerintem az emberek egyre udvariasabbak, egyre inkabb mondanak le az elsobbsegukrol es egyre kevesbe konfrontalodnak mas autosokkal. Videken ez kulonosen igaz, eltekintve egy-ket nagyvarostol, mint amilyen Pecs, ahol fel oraig nem engedik el a gyalogosokat a zebranal. Veszpremben pl. mindenki teljesen udvarias, beenged barkit maga ele, nincsen a harc az utakon. Szerintem ez az emberek habitusabol is ered, mert ott nincsenek annyira elszallva maguktol az emberek (a semmire), mint Pecsen pl. Tisztelet a kivetelnek!
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.22 13:12:48 írta B.S. »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12558 Dátum: 2011.04.22 13:35:00 »
Helyes... Legyen nálunk is így - hadd döntsem el már én, a felnőtt adófizető állampolgár, hogy pl. a Lexus LS-emmel biztonságos-e 180-al menni a töküres M6-oson.
Ez csak ott hibázik, hogy vannak mások is a pályán, akik befolyásolják a Te biztonságodat is. Más hibájából és a Te nagyobb sebességedből adódóan lehet baleset, nem csak rajtad múlik. Szabályt meg nem lehet hozni külön üres és nem üres pályára  :flowers:
Nagyon megnőne a sebesség különbség az egyes autók között, simán lehet 100 km/h vagy több is, ami veszélyes szitukat eredményezne.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12559 Dátum: 2011.04.22 13:53:28 »

Osszegezve azonban szerintem az emberek egyre udvariasabbak, egyre inkabb mondanak le az elsobbsegukrol es egyre kevesbe konfrontalodnak mas autosokkal. Videken ez kulonosen igaz, eltekintve egy-ket nagyvarostol, mint amilyen Pecs, ahol fel oraig nem engedik el a gyalogosokat a zebranal. Veszpremben pl. mindenki teljesen udvarias, beenged barkit maga ele, nincsen a harc az utakon. Szerintem ez az emberek habitusabol is ered, mert ott nincsenek annyira elszallva maguktol az emberek (a semmire), mint Pecsen pl. Tisztelet a kivetelnek!

egyetértek. nálunk sokkal jobb lesz, ha egyszer végre sikerül kinevelni két generációt, akiknél nem söprik ki a padlást. ami nálunk a helyzet vagy háromszáz éve. ötvenévente jön valami naaaagy ***. és valóban javul a közlekedési morál. de még bőven van hová fejlődni. mindenesetre, amíg hetente halálra gázolnak valakit otthon a zebrán, addig nálam balkáni marad a saját besorolásunk. hangsúlyozottan szubjektíve.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12560 Dátum: 2011.04.22 19:52:06 »
Rengeteg olyan szakaszon nincs korlátozva a sebesség ahol az útparaméterek messze a magyar autópályák szintje alatt vannak, szóval nem tudom milyen különleges "műszaki biztonsági kiépítettség"-ről írsz.
Ennyi...

És ezzel együtt (meg az óriási forgalmukkal együtt) is megoldják, hogy meglehetősen kedvező a baleseti átlaguk. Szóval nekem ne mondja senki, hogy ez akkora varázslat lenne, mert nem az. Persze, a 150, a nálunk "fél-legális" 150 valójában tényleg nem egy rossz tempó már. De az ilyen cikkeken, amelyek azon hörögnek, hogy xy miként veszélyeztette a forgalmat 200-al (a Panamerájával, wazz...), mindig berágok  :censored:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12561 Dátum: 2011.04.22 20:32:30 »
...a nálunk uralkodó balkáni közlekedési szokásokhoz...
Azért szvsz az utóbbi néhány évben sokat javult a helyzet. Évi 30 ezer km-t közlekedek összevissza az országban, és határozottan ez a benyomásom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12562 Dátum: 2011.04.22 20:33:39 »
MUHAHAHAHAHAHA!  [rohog] :lol:

Ezt ugye nem gondoltad komolyan...?  :szemez:
Mondjuk, hogy nem 100 %-ig  ;) ... De azért nagyrészt igen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12563 Dátum: 2011.04.22 21:10:06 »
Ráadásul, a "száguldozós" szakaszokon okozott baleset esetén Nem fizet a biztosító, tehát, elvileg lehet menni 130 (ajánlott sebesség) felett is, de azzal mindenképpen kockáztat  az ember.
Nem ennyire szélsőséges a helyzet. Annyi van, hogy ha te 130 fölött mész, baleset történik, és bebizonyosodik, hogy a magasabb sebesség ebben közrejátszott, annak lehetnek rád nézve hátrányos következményei (biztosítási ill. jogi téren). Tehát a dolog feltételes - természetesen nem arról van szó, hogy automatikusan elveszítenéd pl. a biztosítási fedezetet, ha gyorsabban mész.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12564 Dátum: 2011.04.22 21:24:47 »
...kevesebb, mint a fele, tudtommal.
Állandó korlátozás a teljes hálózat kb. egyharmadán van. Ehhez jön további kb. 20 % olyan szakasz, amin ideiglenes korlátozások vannak (vagy időjárás-, vagy időszak-függő, illetve útjavítás, karbantartás miatti átmeneti jellegű).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12565 Dátum: 2011.04.22 21:44:09 »
Érdekes, hogy mindenki a német példára hivatkozik :-) Miért nem Dánia a példa, ahol majdnem a teljes hálózaton 110 km/h a korlátozás, vagy Hollandia, ahol autópályán 100, országutakon 60 km/h a standard? ;-)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12566 Dátum: 2011.04.22 21:51:34 »
Van némi összehasonlítási alapom, negyedik éve élek Belgiumban, kocsival járok munkába (10-12 km/h átlaggal reggelenként  :devil: ), minden nyáron otthon vagyunk, néha máskor is. A belgák a világ egyik leghülyébb népsége, ami az autózási habitusukon is meglátszik. Az egyértelmű, amit te is mondasz, hogy nem tudnak vezetni. De attól még sokkal jobb itt autósnak lenni, mint otthon. Innen nézve Magyarország már majdnem Oroszország, és nem csak az utak állapota miatt. Minden alkalommal, ha otthon vagyunk naponta rámdudálnak az otthoni sofőrkollegák, hogy "mijafaxnakáldogállszazebraelőtt", sőt "mineklassítasz", türelmetlenek, idegesek vagyunk, mindenki halálra stresszeli magát az autóban, mintha az élete függne attól, hogy sikerül-e valakit lenyomni (értelmetlenül) az úton. A románok nálunk még sokkal durvábbak, egyszer kifinghattunk volna egy erdélyi úton, amikor a felüljárón előző nyerges vontató elől még épp le tudtunk menekülni a padkára, de tizenöt méterrel később már megölt volna minket az az állat. Szóval a "Nyugattal" példálózást én is rühellem, csak hát, mint minden közhelynek, ennek is stabil alapja van...
Van némi alapja, igen. Igazad van abban, hogy kint nyugisabb, kiszámíthatóbb a közlekedés. Viszont továbbra is azt mondom (úgy, hogy rendszeresen megfordulok Romániában és Ausztriában, valamint időről időre Németországban is), hogy nálunk sokat javult a helyzet. BP-en persze gyorsabb a tempó, türelmetlenebbek az emberek; de ebből a szempontból a legtöbb nyugati nagyváros sem kivétel, sőt akad jópár, amelyik még durvább is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12567 Dátum: 2011.04.22 22:05:08 »
Ebben a kérdésben az én tapasztalatom szerint észak és dél közt legalább olyan különbség van, mint kelet és nyugat közt.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12568 Dátum: 2011.04.22 22:10:49 »
Nekem ebből az jött le, hogy max. 133-mal. 153 alatt csak helyszíni bírság jöhet, de az jöhet...
Ez is csak akkor, ha megállít a rendőr...  :yes:
Hát, a helyszíni bírságot másképp nehéz elképzelni... ;)
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12569 Dátum: 2011.04.22 22:16:44 »
Érdekes, hogy mindenki a német példára hivatkozik :-) Miért nem Dánia a példa, ahol majdnem a teljes hálózaton 110 km/h a korlátozás, vagy Hollandia, ahol autópályán 100, országutakon 60 km/h a standard? ;-)
Én azért hivatkozom mindig a német példára, mert náluk ugye a pályák nagyobb részén nincs limit, és mégis jók a baleseti statisztikáik. Számomra ez alátámasztja, hogy a sebességkorlátozás mértéke és a balesetek száma közötti összefüggés nem annyira közvetlen, mint azt sokan gondolják.

Hollandiában amúgy 120 a limit autópályán, országúton pedig 80 vagy 100. Dániában pályán 110, országúton 80. 60-as országúti tempó sehol nincs Európában - az kéne még  :eek: ... Mondjuk, a svédek 70-je is égbekiáltó. De amúgy nem ez a legkeményebb, hanem Norvégia, a maga autópályán 90-es korlátozásával  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )