Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2872003 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12540 Dátum: 2011.04.22 09:02:27 »
... Ráadásul, Mo-n nincs az a távolság autópályán, ....
Amellett, hogy mindenben egyetértek, megjegyezném, hogy nem az utazási időlerövidítése miatt mennének gyorsabban, hanem mert élvezik. ;)
Az Atobahn egy külön fogalom, nem simán autópálya, hanem kimondottan a gyors autózásra tervezett út. Azt tényleg kár idekeverni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12541 Dátum: 2011.04.22 09:07:18 »
... Ráadásul, Mo-n nincs az a távolság autópályán, ....
Amellett, hogy mindenben egyetértek, megjegyezném, hogy nem az utazási időlerövidítése miatt mennének gyorsabban, hanem mert élvezik. ;)
Az Atobahn egy külön fogalom, nem simán autópálya, hanem kimondottan a gyors autózásra tervezett út. Azt tényleg kár idekeverni.
:clap: :yes: Így van.
Élvezésre ott vannak a zárt pályák, vagy egyéb élvezeti cikkek. Nem a közút...  :nono:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12542 Dátum: 2011.04.22 09:14:08 »
Kedves Cartárs, ne túlozzon már!  :flowers: Németországban az Autobahn bizonyos szakaszain legális csak, ha ezt nem emeled ki, akkor azt sugallod vele, hogy egész országban lehet száguldozni.  :nono:
Ezen a szakaszon legalis egy-ket hidat kiveve. Pedig ezen a szakaszon legtobbszor nincs leallosav, dimbes-dombos es kanyarog mint allat. Amikor ott tolom 180-200 kozott, mar eros adrenalin szag van a kocsiban  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12543 Dátum: 2011.04.22 09:26:48 »

Kedves Cartárs, ne túlozzon már!  :flowers: Németországban az Autobahn bizonyos szakaszain legális csak, ha ezt nem emeled ki, akkor azt sugallod vele, hogy egész országban lehet száguldozni.  :nono: Ráadásul, a "száguldozós" szakaszokon okozott baleset esetén Nem fizet a biztosító, tehát, elvileg lehet menni 130 (ajánlott sebesség) felett is, de azzal mindenképpen kockáztat  az ember.
Ráadásul az Autobahn ezen szakaszain olyan szintű műszaki biztonsági kiépítettség van, ami engedi a magasabb sebességet, míg Ez a fajta műszaki tartalom a magyar autópályák tekintetében - annak ellenére, hogy igen jó minőségűnek számítanak pl. az Osztrák, vagy Olasz pályákhoz hasonlítva - ismeretlen. Ráadásul, Mo-n nincs az a távolság autópályán, ami a jelenlegi forgalom nagysága és közlekedési morál mellett indokolná a 130 feletti engedélyezett sebességet. Lehet ezt csűrni, csavarni, hogy de miért nem emelik még feljebb 130-ről a határt, valójában ezt semmilyen körülmény egyelőre nem indokolja. Így is magasabb az EU átlagnál az országos baleseti statisztikánk - kivéve talán 2-3 megyét - , már csak emiatt Sem fogják megemelni a sebességhatárt autópályán. És szerintem is bőven elég, az objektív felelősség keretein belül mehetsz óra szerinti 150-nel közigazgatási bírság nélkül. Minek akkor több???

Németországban nem bizonyos szakaszokon van hanem bizonyos szakaszokon nincs!  :nono: Az általános az hogy nincs korlátozás.
Rengeteg olyan szakaszon nincs korlátozva a sebesség ahol az útparaméterek messze a magyar autópályák szintje alatt vannak, szóval nem tudom milyen különleges "műszaki biztonsági kiépítettség"-ről írsz.
Zárójelben: a hazai tervezési előírások követelményei sok tekintetben lényegesen szigorúbbak mint az eu-s országok nagy részében, ez az egyik oka amiért drágább itthon autópályát építeni mint máshol - a másikat mindenki tudja ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12544 Dátum: 2011.04.22 09:42:03 »
Németországban nem bizonyos szakaszokon van hanem bizonyos szakaszokon nincs!  :nono: Az általános az hogy nincs korlátozás.
Ebben szerintem nagyon is tévedsz.  :flowers:
Rengeteg olyan szakaszon nincs korlátozva a sebesség ahol az útparaméterek messze a magyar autópályák szintje alatt vannak, szóval nem tudom milyen különleges "műszaki biztonsági kiépítettség"-ről írsz.
Leírtam a paramétereket, amik meghatározzák a sebességeket. Objektív tények, nem általam kitalált dolgok.  :yes: No-ban csak az Autobahn-on nincs korlátozás (csak ajánlott 130) , a sima autópályákon 130.
Zárójelben: a hazai tervezési előírások követelményei sok tekintetben lényegesen szigorúbbak mint az eu-s országok nagy részében, ez az egyik oka amiért drágább itthon autópályát építeni mint máshol - a másikat mindenki tudja ;)
Igen, a hazai előírások több pontban szigorúbbak, mint az EU-s, bár a tervezési előírásaink nagy részét a német szabályzatból vesszük át. Mindazonáltal, amíg csak 2x2 sávos nálunk az autópálya, addig nem lesz sebességhatár emelés a magyar autópályákon. A másik dolog, a morál, amiben nagyságrendekkel elmaradunk a németektől pl.
Nem a szigorú előírások miatt drága a magyar autópálya, hanem, mert már a megépítésük előkészülete közben lenyúlják belőle a lóvét (félreértés ne essen, NEM a kivitelező, Ő az utolsó a sorban). Persze, ehhez adódik még az egyébként sűrűn okkal jelentkező műszaki tartalom változás is, ami tovább drágítja az építkezést. Mondjuk ilyenkor az is érdekes, hogy ezek miért építés közben jönnek elő? Hiszen a tervező, illetve a geotechnikus feladata - lenne -, hogy a tervek rajzolása előtt felmérje a megadott nyomvonal által érintett területeket és aszerint tegyen észrevételeket az esetleges műszaki megoldások változására.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.22 09:43:41 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12545 Dátum: 2011.04.22 09:59:54 »
Na, a két úti-szaki összecsap.  :flowers:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12546 Dátum: 2011.04.22 10:03:55 »
Na, a két úti-szaki összecsap.  :flowers:
Nema, csak beszélgetünk.  :flowers: :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12547 Dátum: 2011.04.22 10:15:50 »
Itt van a lényeg a német autópályákról.
Bocs kmr, igazad volt abban, hogy No-ban egyáltalán nincs sebességkorlátozás, csak ajánlott a 130km/h. Viszont az utsó mondatban ott van, hogy az e feletti sebességgel közlekedő balesetet okozó autósnak nem fizet a biztosító.  :)

szerk: ...viszont külön táblákkal korlátozott szakaszok vannak No-ban is.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.22 10:40:33 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12548 Dátum: 2011.04.22 10:32:29 »
Itt van a lényeg a német autópályákról.
Bocs kmr, igazad volt abban, hogy No-ban egyáltalán nincs sebességkorlátozás, csak ajánlott a 130km/h. Viszont az utsó mondatban ott van, hogy az e feletti sebességgel közlekedő balesetet okozó autósnak nem fizet a biztosító.  :)
így van. autobahn = autópálya. nincs korlát, elvileg. CSAKHOGY! ma a németeknél kb 6000 km-nyi autópályán nincs helyi sebességkorlátozás, ami, tekintve, hogy kb 13 000 km pályájuk van, azt jelenti, hogy azok kevesebb, mint felén lehet tépni. amit egyébként rendszeres átutazóként, tapasztalati alapon meg is erősíthetek. szóval nincs ám akkora duhajkodás ott sem. Mellesleg egyetértek mindenkivel, aki NEM támogatja a sebességhatár emelését, mert ezért döglik meg a sok marha (és nem a nyugdíjasok, hanem életerős adófizetők) az úton, hogy ti. gyorshajt!!! a nálunk uralkodó balkáni közlekedési szokásokhoz, megkockáztatom, még ez is sok, ami most van. Egyébként engem is lefotoóztak a múlt nyáron az M6-oson :D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12549 Dátum: 2011.04.22 10:58:18 »
Annyira azert nem balkani a kozlekedesi moral. Szerintem sok nyugati orszagban sem jobb sokkal. Az osztrakok lassan mennek mindenhol, de jobban nem vezetnek. Az olaszok balkanisabbak, meg vezetni sem tudnak annyira. A franciak vegkepp nem tudnak vezetni, ahogyan az amcsik sem. A nemetek viszonylag jol vezetnek, de ott is sok a bamba potsch. A szlovakok, romanok, lengyelek szinten nem vezetnek kulturaltabban, ahogyan az oroszok sem.

Szerintem nem kellene allanodan a Nyugattal peldalodzni, mert ott sem jobb a helyzet minden tekintetben az vezetest illetoen. Nalunk nagyon sokat fejlodott a kultura, nem panaszkodok altalanossagban, masutt sem jobb a helyzet jellemzoen. Mindenhol vannak benak, birkak, a nemeteknel sem mindenki Schumacher.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12550 Dátum: 2011.04.22 11:32:20 »
Ezt amúgy kimutatták a baleseti statisztikák is, hogy fejlődik a "Magyar" vezetési morál, de a veszélyt éppen az jelenti, hogy nem homogén a morál, hanem egyre több "normális" vezető/sofőr van, de sajna a "tehetségtelenek tábora nem sokkal csökkent. EZ jelenti a kockázatot. Ez az, amiben pl. a németek, vagy az Osztrákok, svájciak ún. homogénebbek, egyenletesebbek.  :yes: ...és végső soron ez az inhomogenitás (jézuson, milyen szavakat írok... :eek: ) IS az oka, amiért nem emelhető a sebesség határ
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12551 Dátum: 2011.04.22 11:46:43 »
és végső soron ez az inhomogenitás (jézuson, milyen szavakat írok... :eek: ) IS az oka, amiért nem emelhető a sebesség határ

Nem, az az oka, hogy akkor kevesebb lenne a birsagokbol befolyo penz.  :ph34r:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12552 Dátum: 2011.04.22 11:58:35 »
Kedves Cartárs, ne túlozzon már!  :flowers: Németországban az Autobahn bizonyos szakaszain legális csak, ha ezt nem emeled ki, akkor azt sugallod vele, hogy egész országban lehet száguldozni.  :nono: Ráadásul, a "száguldozós" szakaszokon okozott baleset esetén Nem fizet a biztosító, tehát, elvileg lehet menni 130 (ajánlott sebesség) felett is, de azzal mindenképpen kockáztat  az ember.
Helyes... Legyen nálunk is így - hadd döntsem el már én, a felnőtt adófizető állampolgár, hogy pl. a Lexus LS-emmel biztonságos-e 180-al menni a töküres M6-oson.

Ami az Autobahnt illeti: azok a "bizonyos szakaszok" a teljes hálózat kb. kétharmadát teszik ki  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12553 Dátum: 2011.04.22 12:01:34 »
és végső soron ez az inhomogenitás (jézuson, milyen szavakat írok... :eek: ) IS az oka, amiért nem emelhető a sebesség határ

Nem, az az oka, hogy akkor kevesebb lenne a birsagokbol befolyo penz.  :ph34r:
A-a.  :no: A rendőrök ezt a helyzetet csak meglovagolják, nekik ebbe semmilyen beleszólásuk nincs. És, ha már a bevételük 80%-át a beszedett bírságokból kell előteremteniük, naná, hogy büntetnek orrba-szájba a 30-as tábláknál, meg mindenhol...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12554 Dátum: 2011.04.22 12:02:17 »
Kedves Cartárs, ne túlozzon már!  :flowers: Németországban az Autobahn bizonyos szakaszain legális csak, ha ezt nem emeled ki, akkor azt sugallod vele, hogy egész országban lehet száguldozni.  :nono: Ráadásul, a "száguldozós" szakaszokon okozott baleset esetén Nem fizet a biztosító, tehát, elvileg lehet menni 130 (ajánlott sebesség) felett is, de azzal mindenképpen kockáztat  az ember.
Helyes... Legyen nálunk is így - hadd döntsem el már én, a felnőtt adófizető állampolgár, hogy pl. a Lexus LS-emmel biztonságos-e 180-al menni a töküres M6-oson.

Ami az Autobahnt illeti: azok a "bizonyos szakaszok" a teljes hálózat kb. kétharmadát teszik ki  :otlet:
MUHAHAHAHAHAHA!  [rohog] :lol:

Ezt ugye nem gondoltad komolyan...?  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i