Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2871962 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12525 Dátum: 2011.04.21 09:28:36 »
Erre azt mondom, hogy a fegyvertartás szabályozása is nálunk a legszigorúbb (ez így is van rendjén), akkor miért ne lehetne ez is a legszigorúbb?
Egyébként én nem gondolom, hogy szükséges az ilyen szigor. Ezzel azt érnénk el, hogy sokan inkább vezetnének jogsi nélkül, mert még mindig olcsóbb a bírság, mint egy ilyen procedúrán végigmenni és megszerezni. Szerintem elég lenne az az időszakos orvosi vizsgálatot kiegészítenék pár dologgal, és rendesen komolyan vennék.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12526 Dátum: 2011.04.21 09:29:59 »
Erre azt mondom, hogy a fegyvertartás szabályozása is nálunk a legszigorúbb (ez így is van rendjén), akkor miért ne lehetne ez is a legszigorúbb?
Egyébként én nem gondolom, hogy szükséges az ilyen szigor. Ezzel azt érnénk el, hogy sokan inkább vezetnének jogsi nélkül, mert még mindig olcsóbb a bírság, mint egy ilyen procedúrán végigmenni és megszerezni. Szerintem elég lenne az az időszakos orvosi vizsgálatot kiegészítenék pár dologgal, és rendesen komolyan vennék.
Ez a lényeg elsősorban!
 :whistling: :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12527 Dátum: 2011.04.21 09:31:04 »
Sok esetben nem a szabályozással van a gond, hanem azzal, hogy nem tartják be, nem veszik komolyan. Így aztán lehetne akármilyen szigorú alkalmasságit előírni, valószínűleg egészen jól mutatna papíron...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12528 Dátum: 2011.04.21 10:09:32 »
Minden szabályozás annyit ér, amennyire betartják, betartatják. Hiába a szigorúbb szabályozás, ha a kutya nem foglalkozik vele.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12529 Dátum: 2011.04.21 22:28:03 »
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12530 Dátum: 2011.04.21 22:34:19 »
Mennyivel is érdemes menni...?!
153 alatt.

Amúgy egy idióta vicc ez a 130, az M6-oson. A YARISSAL is mentem ott 180-al. Egy Panamerával a legtermészetesebb dolog a világon, hogy ezen a kihalt, jó minőségű sztrádán 180-220-al közlekedjen az ember. "gyorsan kivették a forgalomból a másokat veszélyeztető sebességgel közlekedő autót"  :lol: - micsoda baromság... Ugyan, mégis KIT veszélyeztet ezen az úton az, aki gyorsan közlekedik? Halló, halló... Németországban ez LEGÁLIS, márpedig ők alkalmasint hozzánk képest jobban tudják, mi a másokat veszélyeztető sebesség, és mi nem az.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12531 Dátum: 2011.04.21 22:39:58 »
Nekem ebből az jött le, hogy max. 133-mal. 153 alatt csak helyszíni bírság jöhet, de az jöhet...
music     

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12532 Dátum: 2011.04.21 22:42:09 »
Jah, 150 alatt ott fáj menni. Pláne egy jó kocsiban. Múltkor, mikor mentem az M6-oson, összesen kb 10-15 kocsival talalkoztam Pécsig, ami szinte nulla. Ha végig 200-zal megyek ott, akkor sincsen semmi sem.

Ez is sima pénzbehajtás, mert nem nagy itt a veszély, csak jól lehet kaszálni. Amúgy majdnem elélvezett az egyik, mikor 149-cel ment egy kocsi.

Mérjenek a faluban, meg a lakó-pihenő övezetben, de ne az M6-oson buziskodjanak, ahol aztán tényleg egy vicc a 130.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12533 Dátum: 2011.04.21 22:43:12 »
Nekem ebből az jött le, hogy max. 133-mal. 153 alatt csak helyszíni bírság jöhet, de az jöhet...
Hát azért attól nem félek, hogy le fognak 140-nél meszelni, azt megállítanak. Ha meg nem állítanak meg, akkor bukták.

Amúgy a videon elmagyarázta az egyik sün, hogy 153-ra állítják a műszert alapból ott.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12534 Dátum: 2011.04.21 22:45:30 »
Nekem ebből az jött le, hogy max. 133-mal. 153 alatt csak helyszíni bírság jöhet, de az jöhet...
Ritkán. Most ilyen kiemelt sebesség ellenőrzési hét van, ezért sok az ember, így meg is állítanak. Ilyen csak néhány alkalommal van egy éveben, így máskor nem vesznek ki szabálysértéssel (tehát minden máskor 153)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12535 Dátum: 2011.04.21 22:56:21 »
Nekem ebből az jött le, hogy max. 133-mal. 153 alatt csak helyszíni bírság jöhet, de az jöhet...
Hát a helyszíni bírság az szívás, ez egyértelmű.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12536 Dátum: 2011.04.22 08:33:43 »
Jah, 150 alatt ott fáj menni.
Engem 130 felett zavar a motorhang (4ezer rpm-nél már nem bejövős, nem erre van ez kitalálva).  :)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12537 Dátum: 2011.04.22 08:39:51 »
Mennyivel is érdemes menni...?!
153 alatt.

Amúgy egy idióta vicc ez a 130, az M6-oson. A YARISSAL is mentem ott 180-al. Egy Panamerával a legtermészetesebb dolog a világon, hogy ezen a kihalt, jó minőségű sztrádán 180-220-al közlekedjen az ember. "gyorsan kivették a forgalomból a másokat veszélyeztető sebességgel közlekedő autót"  :lol: - micsoda baromság... Ugyan, mégis KIT veszélyeztet ezen az úton az, aki gyorsan közlekedik? Halló, halló... Németországban ez LEGÁLIS, márpedig ők alkalmasint hozzánk képest jobban tudják, mi a másokat veszélyeztető sebesség, és mi nem az.

Kedves Cartárs, ne túlozzon már!  :flowers: Németországban az Autobahn bizonyos szakaszain legális csak, ha ezt nem emeled ki, akkor azt sugallod vele, hogy egész országban lehet száguldozni.  :nono: Ráadásul, a "száguldozós" szakaszokon okozott baleset esetén Nem fizet a biztosító, tehát, elvileg lehet menni 130 (ajánlott sebesség) felett is, de azzal mindenképpen kockáztat  az ember.
Ráadásul az Autobahn ezen szakaszain olyan szintű műszaki biztonsági kiépítettség van, ami engedi a magasabb sebességet, míg Ez a fajta műszaki tartalom a magyar autópályák tekintetében - annak ellenére, hogy igen jó minőségűnek számítanak pl. az Osztrák, vagy Olasz pályákhoz hasonlítva - ismeretlen. Ráadásul, Mo-n nincs az a távolság autópályán, ami a jelenlegi forgalom nagysága és közlekedési morál mellett indokolná a 130 feletti engedélyezett sebességet. Lehet ezt csűrni, csavarni, hogy de miért nem emelik még feljebb 130-ről a határt, valójában ezt semmilyen körülmény egyelőre nem indokolja. Így is magasabb az EU átlagnál az országos baleseti statisztikánk - kivéve talán 2-3 megyét - , már csak emiatt Sem fogják megemelni a sebességhatárt autópályán. És szerintem is bőven elég, az objektív felelősség keretein belül mehetsz óra szerinti 150-nel közigazgatási bírság nélkül. Minek akkor több???
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12538 Dátum: 2011.04.22 08:40:28 »
Nekem ebből az jött le, hogy max. 133-mal. 153 alatt csak helyszíni bírság jöhet, de az jöhet...
Hát a helyszíni bírság az szívás, ez egyértelmű.
Ez is csak akkor, ha megállít a rendőr...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12539 Dátum: 2011.04.22 08:53:27 »
Jah, 150 alatt ott fáj menni. Pláne egy jó kocsiban. Múltkor, mikor mentem az M6-oson, összesen kb 10-15 kocsival talalkoztam Pécsig, ami szinte nulla. Ha végig 200-zal megyek ott, akkor sincsen semmi sem.

Ez is sima pénzbehajtás, mert nem nagy itt a veszély, csak jól lehet kaszálni. Amúgy majdnem elélvezett az egyik, mikor 149-cel ment egy kocsi.

Mérjenek a faluban, meg a lakó-pihenő övezetben, de ne az M6-oson buziskodjanak, ahol aztán tényleg egy vicc a 130.
Nem azért nem lehet gyorsabban menni, mert az úttal van gond. De azt ne gondold, hogy azért, mert ritkább a forgalom egy szakaszon, az indokként szolgál a sebesség emelésére.  :no:
Nem az általános forgalom nagysága határozza meg az engedélyezett sebességet, hanem elsősorban a vt - tervezési sebesség az adott szakaszon. Ez autópályán 130km/h Mo-n, így ennél legálisan nem mehetsz gyorsabban, mert az már biztonsági kérdéseket (szalagkorlátok megfelelősége, ív paraméterek, jelzések, lassító-gyorsító sávok hossza, forgalmi sávok száma...stb) vethet fel. Arról nem beszélve, hogy 200-ról még egy Porsche-nak is szüksége van legalább 150m-re, hogy megálljon. Ha, viszont egy "önjelölt idióta" sofőrje van, akinek gyenge a reakcióideje, vagy az autó képességeitől messze áll az Ő tudása, akkor az az ember bőven veszélyezteti a többi közlekedőt, függetlenül attól, hogy sűrű, vagy ritkább forgalmú úton halad. Ez statisztikailag szinte mindegy, Ő potenciális veszélyforrásnak számít a közlekedésben. És pont az ilyenek miatt nem fogják autópályán megemelni a sebességhatárokat.  :yes:
Más téma a manapság "emelt sebességű szakaszok kérdése", ahol általában vt=110km/h tervezik a pályaszerkezetet, így, amennyiben az egyéb biztonsági paraméterek (űrszelvény nagysága, baleseti statisztikák kedvező alakulása, különszintű csomópontok megléte, stb) indokolja, ott felemelik a sebességhatárt 110km/h-ra.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i