Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2871994 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12510 Dátum: 2011.04.19 21:33:39 »
Én még nem láttam közelről ilyen rokkantkártyát, de nem szerepel rajta pl a rendszám vagy bármi egyéb (név? ) ami által ki lehetne szűrni a visszaéléseket?  :hmmmm:
A kártya névre szól, és akkor használhatod, ha az adott autóban ül az érintett. Tehát szabályos használat az, ha a kártya a vezető nevére szól, szabályos akkor is, ha nem a sofőr nevére szól, hanem egyik utaséra, aki a parkolás előtt és után IS utasa az autónak.
Nem szabályos, ha elviszed a nagyit a kórházba, de haza már egyedül mész, és végképp nem szabályos, ha csak használod a kártyát, miközben ő otthon nézi a Vad angyal 198. részét.

de igen, szabályos, ha elviszed a nagyit a kórházba. egy útra is ér ám!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12511 Dátum: 2011.04.19 21:39:39 »
de igen, szabályos, ha elviszed a nagyit a kórházba. egy útra is ér ám!
Az útra igen, de utána?
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12512 Dátum: 2011.04.19 21:40:47 »
de igen, szabályos, ha elviszed a nagyit a kórházba. egy útra is ér ám!
Az útra igen, de utána?

passzolom, de ellenőr legyen a talpán, aki rámvarrja, hogy nem egy perccel ezelőtt tettem ki a sérült nagyit....

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12513 Dátum: 2011.04.19 23:34:52 »
Mifelénk csak ilyen ellenőr van... :censored: :censored: :censored:
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12514 Dátum: 2011.04.20 08:48:14 »
Az ilyen esetek szama valoban megszaporodott mostanaban vagy csak a media foglalkozik vele tobbet vagy en?  :hmmmm:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12515 Dátum: 2011.04.20 09:44:03 »
Ezt még igazándiból nem figyeltem meg, de mintha ki lennének téve a behajtani tilos táblák a felhajtók előtti kanyaroknál, és a tetejébe minden ki is van táblázva.
Amúgy el nem tudom képzelni hogy nem tűnik fel valakinek hogy rossz irányba hajt fel... Bakker, nem Angliában vagyunk...
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12516 Dátum: 2011.04.20 09:53:32 »
Az ilyen esetek szama valoban megszaporodott mostanaban vagy csak a media foglalkozik vele tobbet vagy en?  :hmmmm:

Én is pont erre gondoltam... Valamit ki kell ezekre találni. Ha az a biztonság ára, hogy a közlekedés hülyebiztos legyen, és legyen minden sokszorosan túlbiztosítva, akkor legyen az. :yes:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12517 Dátum: 2011.04.20 10:14:04 »
Valami automatikus rendszert kellene kitalalni. Valami specialis kamera aktivalhatna valami utzarat vagy ilyesmit. Csak ez nehez ugy, mert akkor a rendesen halado autosokkal is kibabralnanak. Meg lenne egy valag penz egy ilyesmi rendszer, amit a normalis vezetokkel fizettetnenek ki megint csak. Szoval ez nem jarhato ut sajnos.

Az a baj, hogy sok az idiota vezeto, akinek nem lenne szabad jogositvanyt kapnia. En minden jelentkezot elkuldenek egy specialis elovizsgalatra, ha nem sikerul a dolog 2x, akkor 5 evre eltiltanam a jelentkezestol is. Kellene szurni reflexeket, meg szituacios gyakorlatot is kellene csinaltatni a tanulokkal szimulalva. Igy nagyon sok nem az utakra valo sofor (hetvegi bena es tul idos ember) ki lenne szurve, akik nagy veszelyforrast jelentenek.

Ami baj nalunk, hogy hatalmas a korrupcio, kisebb kenopenzzel barki at tud menni a vizsgakon. Es most nem csak a jogsira gondolok, hanem a muszaki vizsgara is.

Tegnap mentem haza, mellettem allt egy B Vectra, aminek a ket hatso tarcsafeke full rozsdas volt, latszik, hogy mar evek ota nem fog egyik hatso fek sem, mert 1 centi rozsda van a tarcsakon es a nyergen is, ami nem 2 nap alatt no oda. Meg ugye a kisebb rozsda (automosas utan) 10 m utan lejonne siman, ez meg ott allt a forgalomban es kozlekedett elottem sok 100 metert. Ami a legdurvabb volt, hogy friss muszakis matrica volt rajta, ergo valakik ugy levizsgaztattak a kocsit, hogy azon a hatso fekrendszer csak felesleges sulykent jelentkezik, lassito funkcioja nincsen. Itt is tutira ment a kenopenz, meg a csalas, mert egy magara valamit is ado vizsgaztato fek nelkuli kocsit nem enged at a vizsgan, mert itt kezdodik az egesz.

Nem mondom, hogy szorakozzunk a valtomeretes konnyufemekkel, a kisebb rohadasokkal, meg a sok apro vacakkal, de azert a fek, futomu, motor, lampak legyenek mar rendben.
Amugy nem vagyok a csalasnak a legkisebb hive sem, ha gond van, akkor meg kell csinaltatni a hibat es nem trukkozni kell szerintem.

A haverom Hondajan is az egyik lengokar nagyon ki volt kopva, de nem volt kulonosebb jele, nem vettuk eszre, mert rampara allva szerelunk otthon, nincsen csapos emelonk, hogy a futomuvet meg tudnank rantgatni. Nah, mondtak neki, hogy ez igy nem jo, most nem kell fizetni, jojjon vissza, ha megvan. A haver megcsinaltatta egy 20-asert, aztan elment a vizsgara es atment csont nelkul. Orult neki, hogy szoltak, teljesen jogosnak tartotta a vizsgaallomas kifogasat. Mondta is, hogy ezert is jo a vizsga, mert a rejtett, balesetet okozhato hibakat felderitik.

Nem tudom, miert kell trogerkodni, sok esetben a hiba kijavitasa nem kerul jelentosen tobbe, mint a kenopenz. Szamomra meg mindig rejtely, hogy hogyan mennek az ilyen otvar kocsik at a muszaki vizsgan fek nelkul, hiszen mar fenykepeznek, meg kameraznak, stb tudtommal.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.20 10:20:05 írta B.S. »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12518 Dátum: 2011.04.20 15:02:46 »
Ezek a rendszerek egyrészt biztosan költségesek lennének, a másik részről meg max 1 hetet adnék nekik, és máris ellopnák őket...  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

diegho

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12519 Dátum: 2011.04.20 15:08:37 »
Ezek a rendszerek egyrészt biztosan költségesek lennének, a másik részről meg max 1 hetet adnék nekik, és máris ellopnák őket...  :whistling:

http://www.rtlklub.hu/hirek/bunugy/cikk/178491

ezek után csoda, hogy az autópályát nem lopják még.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12520 Dátum: 2011.04.20 16:05:03 »
ezek után csoda, hogy az autópályát nem lopják még.
[OFF] Dehogynem, azt lopják a legjobban, csak másképp...[ON]

diegho

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12521 Dátum: 2011.04.20 16:13:48 »
ezek után csoda, hogy az autópályát nem lopják még.
[OFF] Dehogynem, azt lopják a legjobban, csak másképp...[ON]

Jó de azt nem ugyanaz a réteg lopja. A vonatot az amatőrök, az autópályát a hivatásosok lopják.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12522 Dátum: 2011.04.20 23:04:57 »
Valami automatikus rendszert kellene kitalalni. Valami specialis kamera aktivalhatna valami utzarat vagy ilyesmit. Csak ez nehez ugy, mert akkor a rendesen halado autosokkal is kibabralnanak. Meg lenne egy valag penz egy ilyesmi rendszer, amit a normalis vezetokkel fizettetnenek ki megint csak. Szoval ez nem jarhato ut sajnos.
Tudtommal voltak itt-ott ilyen próbálkozások. Ha jól emlékszem, még olyan is, amelyik egy az egyben kiszúrta az "eltévedt" autó gumijait. De aztán letettek róla, egyrészt mert így azt érték el, hogy a rossz helyen lévő kocsi ott is ragadt végképp a rossz helyen; másrészt balesetekkor gyakran van szükség arra, hogy a mentő-rendőr-tűzoltó fordított irányból hajtson fel a pályára, és azt nyilván még bonyolultabb lenne kivitelezni, hogy ők ilyenkor gyorsan és automatikusan deaktiválni tudják ezt a rendszert.

Az a baj, hogy sok az idiota vezeto, akinek nem lenne szabad jogositvanyt kapnia. En minden jelentkezot elkuldenek egy specialis elovizsgalatra, ha nem sikerul a dolog 2x, akkor 5 evre eltiltanam a jelentkezestol is. Kellene szurni reflexeket, meg szituacios gyakorlatot is kellene csinaltatni a tanulokkal szimulalva.
Szóval kvázi PÁV-ra küldenél minden tanulót. Hát  :hmmmm: ... Nem mondom, hogy nem jó ötlet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12523 Dátum: 2011.04.20 23:08:11 »
Tény, hogy az emberek vezetéshez való tehetségét is vizsgálni kellene, reakció idejüket, pánikhajlamukat. Ezekre biztos van valami mérhető módszer. És, igen, aki ezeken megbukik, az nem kaphat jogsit.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12524 Dátum: 2011.04.20 23:22:28 »
Csakhogy ilyesmi -tudtommal- a világon sehol nincs.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )