Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2870539 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12465 Dátum: 2011.02.26 21:21:30 »
Akkor mennyünk, aztán szedjünk pénzt  :D Vagy az nem az erdőben a fán terem?  ;)

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12466 Dátum: 2011.02.26 22:16:31 »
A tövénél, mint a szarvasgomba.  :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12467 Dátum: 2011.02.26 22:20:40 »
Ó, szólhattál volna előbb is, akkor nem dolgoznék még szombat este is  :lol: Na mindegy, majd legközelebb  ;)

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12468 Dátum: 2011.03.18 11:20:32 »
Nem biztos, hogy itt van a legjobb helyen, de hasznos lehet:
http://navigyurci.hu/2011/03/18/tukrom-tukrom-2-nezzuk-a-kilatasokat/

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12469 Dátum: 2011.03.28 21:08:35 »
3. napja robogóval járok be dolgozni, érdekes...
Tegnap reggel Csepel, II. Rákóczi Ferenc út, elöl cammog a távolsági busz, mögötte robogó, személyautó, majd én, szintén robogó. Szembe senki, gondoltam megelőzöm a sort (gyakorlatilag szabálytalanul, ha arra gondolok, hogy igazából 40-nel mehetnék, ha jól tudom). Tükör, irányjelző, tükör... megkezdem az előzést; mikor a robogó mellé értem, ő is hasonlóan gondolkodva, mint én, előzésbe kezdett, így már ketten előztük a buszt, de legalább egymás mellett haladva  :box:
Lámpánál beálltam mellé, odabiccentek neki: egy jó 50-es fószer, persze legalább 125-ös motor, természetesen rendszám nélkül... Idióta.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12471 Dátum: 2011.04.15 17:51:52 »
fácán okozta tragikus baleset..
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/halalos_baleset_dorozsma_es_zsombo_kozott_-_galeriaval/2214088/

a cikk elolvasása elött már  biztos voltam benne hogy hölgy volt a soför :ph34r:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12472 Dátum: 2011.04.15 18:32:56 »
Amikor elütöttem egy őzet eszembe se jutott, hogy elrántsam a kormányt (este volt meg jöttek is szembe). Esetleg ha vaddisznóval vagy szarvassal találkoznék, és nem jönne szembe senki akkor. Egyébként sántít ez a az ügy, az se kizárt, hogy telefonált/sminkelt/elaludt vagy simán bénázott. De persze ezzel a legkönnyebb védekezni. A képen látszik, 120-at mutat az óra, ami azon a szar úton szerintem kicsit sok. Lehetséges, hogy az ütközéstől mozdult el felfelé a mutató?
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.15 18:38:03 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12473 Dátum: 2011.04.15 22:40:34 »
fácán okozta tragikus baleset..
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/halalos_baleset_dorozsma_es_zsombo_kozott_-_galeriaval/2214088/

a cikk elolvasása elött már  biztos voltam benne hogy hölgy volt a soför :ph34r:
:no: ... 120-al repeszt a zergeb...ta vizes úton, és elkapja a kormányt egy kib...ott fácán miatt  :helpsmilie: ... Eleve, hogy lehet valaki akkora idióta, hogy ilyen tempónál nekiáll a kormányt kapkodni  :ph34r: ? Bármelyikünk bármikor meghalhat egy ilyen miatt, wazz  :banging:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12474 Dátum: 2011.04.15 22:47:41 »
Amikor elütöttem egy őzet eszembe se jutott, hogy elrántsam a kormányt (este volt meg jöttek is szembe). Esetleg ha vaddisznóval vagy szarvassal találkoznék, és nem jönne szembe senki akkor. Egyébként sántít ez a az ügy, az se kizárt, hogy telefonált/sminkelt/elaludt vagy simán bénázott. De persze ezzel a legkönnyebb védekezni. A képen látszik, 120-at mutat az óra, ami azon a szar úton szerintem kicsit sok. Lehetséges, hogy az ütközéstől mozdult el felfelé a mutató?
Nem. Ezek a modernebb autók így vannak megcsinálva, hogy "rögzítik" azt a sebességet, amivel az autó az ütközéskor ment. Így könnyebb rekonstruálni a baleseteket.

Amúgy tök igazad van. Hacsak nem teljesen tiszta a szitu, SEMMI miatt nem szabad kapkodni a kormányt, ami kisebb, mint egy szarvas vagy egy vaddisznó. Utóbbiak miatt is csak akkor, ha nincs forgalom. Vagy ha már elkapod, akkor ne balra kapd el, az ég szerelmére  ::) ... Mert a frontális ütközésnél, nagyon kevés kivétellel, mindig minden jobb.

Na persze, ilyenkor minden marha gyorsan játszódik le, és erős az emberben a reflex, hogy megpróbálja kikerülni az akadályt. De erre való az előre gondolkodás, a szituációk előre elképzelése, fejben lemodellezése, "mi lenne, ha most..." jelleggel. Ez nagyon gyakran életmentő lehet!

Én is ütöttem már el, sajnos, igen számos jószágot (szerencsére őznél nagyobbat nem). Sosem kaptam el a kormányt, sosem tettem még csak kísérletet sem, hogy kikerüljem őket - mert a tempó mindig akkora volt, hogy a hirtelen kormánymozdulat végzetes lehetett volna (ez már akár kb. 60-as tempónál érvényes lehet!); és/vagy nagy volt a forgalom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12475 Dátum: 2011.04.15 23:03:08 »
kisebb állatokat én is csaptam el (nyul,roka,macska,fácán) satufék, de kormányt soha nem rángattam........... az meg hogy a másik sávba rántja el ahol jönnek szembe, tényleg abszurd :no:

multkor meséltem, ha emlékszetek........ hogy  fater elé kiugrott egy öz, mikor öt egy másik kocsi épp elözte,  fater fékezett,  a másik kocsinak nem volt szerncséje, de a soför legalább nem rántott el a kormányt egyik irányba sem.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12476 Dátum: 2011.04.16 05:46:02 »
Amúgy tök igazad van. Hacsak nem teljesen tiszta a szitu, SEMMI miatt nem szabad kapkodni a kormányt, ami kisebb, mint egy szarvas vagy egy vaddisznó. Utóbbiak miatt is csak akkor, ha nincs forgalom. Vagy ha már elkapod, akkor ne balra kapd el, az ég szerelmére  ::) ... Mert a frontális ütközésnél, nagyon kevés kivétellel, mindig minden jobb.

Na persze, ilyenkor minden marha gyorsan játszódik le, és erős az emberben a reflex, hogy megpróbálja kikerülni az akadályt. De erre való az előre gondolkodás, a szituációk előre elképzelése, fejben lemodellezése, "mi lenne, ha most..." jelleggel. Ez nagyon gyakran életmentő lehet!

Természetesen én is csak akkor kapnám el a kormányt, ha tiszta az út körülöttem és viszonylag lassan megyek. Bár egy őz miatt nem kockáztatnék, úgyis fizet a biztosító, és legrosszabb esetben is a hűtő meg esetleg a motorháztető is károsodik. A szarvas viszont az agancsával betörheti a szélvédőt, meg a vaddisznó is durva károkat tud okozni, de még akkor se valószínű, hogy komolyabban megsérülnék.
Olyat is hallottam, hogy egyesek nrefelxből is félreránthatják ilyenkor a kormányt, nem értek hozzá, de nem lehetetlen.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

pzs

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12477 Dátum: 2011.04.16 08:42:09 »
fácán okozta tragikus baleset..
http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/halalos_baleset_dorozsma_es_zsombo_kozott_-_galeriaval/2214088/

a cikk elolvasása elött már  biztos voltam benne hogy hölgy volt a soför :ph34r:
:no: ... 120-al repeszt a zergeb...ta vizes úton, és elkapja a kormányt egy kib...ott fácán miatt  :helpsmilie: ... Eleve, hogy lehet valaki akkora idióta, hogy ilyen tempónál nekiáll a kormányt kapkodni  :ph34r: ? Bármelyikünk bármikor meghalhat egy ilyen miatt, wazz  :banging:

120-al??? Akarod mondani annyival csattant...  :ph34r:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12478 Dátum: 2011.04.16 10:23:01 »
Persze könnyű ítélkezni, hogy hülye volt, és elrántotta a kormányt és mennyire nem kellett volna... Oké, persze, de azért tudni kell, hogy itt a másodperc apró törtrészeiről van szó, ahol az ember nem gondolkodik, hanem reflex. Nyilván ha annyi ideje lett volna átgondolni, mint itt nekünk, akkor máshogy csinálja. Ettől függetlenül azon az úton gyorsan ment... (ha 120-szal csattant, akkor valószínűleg többel), és valóban súlyos hiba volt, de ne ítélkezzünk már ennyire sarkosan. Ezek a dolgok sajnos mindenkinek benne vannak a pakliban, aki autózik, és mindenkivel előfordulhat, hogy elrántja a kormányt, még akkor is, ha ésszel tudjuk, hogy nem ez a helyes. Persze törekedni kell rá, hogy ne így legyen, erre pl tréningezik a BKV sofőröket is.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12479 Dátum: 2011.04.16 10:29:47 »
Node egy fácán miatt? Ezt gondold át még egyszer.Aki nem tudja eldönteni, hogy egy fácánnak megy neki vagy a szembejövőnek az nem alkalmas vezetésre. Remélem nem találkozok vele soha.  :devil: