Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2837377 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12345 Dátum: 2011.02.12 17:30:37 »
Szerintem nem ő oldotta meg, hanem az őrangyala  :lol: ... De amúgy én nyári gumival sem érteném, hogy miért sodródott ilyen sokáig. Annyira nem ment gyorsan, és az elején (mikor bejött a képbe, balról) látszott, hogy fékezett is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12346 Dátum: 2011.02.12 17:32:24 »
Jut eszembe... Mikor már így pörög az autó, tehát kvázi elvesztetted a kontrollt, akkor vajon okos dolog fékezni  :hmmmm: ? Utólag rekonstruálva a Yarisos esetemet, szerintem én egyáltalán nem fékeztem csúszás közben. Csak a kuplungot nyomtam ki. Nyilván a borulást elkerülendő tettem így... de nem gondoltam végig tudatosan vagy ilyesmi; nem is lett volna idő rá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12347 Dátum: 2011.02.15 15:18:07 »
Kicsit pörögjön a topic :)

Már régóta megfogalmazott bennem egy gondolat amit vagy osztotok vagy sem. Budapest közlekedésével nincsenek komoly gondok. A lámpák elég jól össze vannak hangolva zöldhullámra, a megengedett sebességgel tökéletesen át lehetne hussanni a városon. Ez egy minden napos több 1000km-t megfigyelésen alapul ugyanis elég sokat járok a városon belül főleg a Hungária mentén.
A legeslegnagyobb gond a vezetéssel inkompatibilis emberekkel van. És most nem kizárólag az öreg bácsikra és a friss jogsisokra gondolok, hanem az összes többire is. Tudom ilyenkor szoktátok még mondani, hogy biztos baja van a kocsinak, vagy gyerek van a vezetőülésben, vagy akármi más. De NEM, mert nem létezik, hogy Budapesten minden 3. autóban beteg, terhes, idős, frissjogsis, vak, szoptató anya, cruiser néger banda, álrendőr, félő, spóroló,  fáradt ember ül.
Sok országban jártam és éltem is. Az összes eddig látott és közlekedésileg tapasztalt nagyvárosban vagy rosszabb volt a lámpák beállítása, vagy talán karcolta a szintet. De nem volt minden egyes művelet előtt fél perc gondolkodási idő .

A leggyakoribb hibák melyek lassítják a forgalmat szerintem és engem legalábbis kiidegelnek (szerintem nem vagyok egyedül):

Fékezés:
- lassan dolgozza fel az agya, hogy előtte fékeznek ezért kénytelen az utolsó pillanatban fékezni ami utána végighullámzik a mögötte lévő 15 autón.
- már egy kilóméterrel előtte megérzi, hogy kanyarodni fog az előtte közlekedő ezért "negyed" tempóra lassít majd izgatottan várjuk a hihetetlen manőver véghezvitelét.
- szinkronban egyszerre fékez az előtte haladóval, de sokkal nagyobbat úgy, hogy szinte megáll.

Gyorsulás:
- leszarja, hogy mögötte a Hungária út népes tábora, ő lassan gyorsít, mert kényelmes, fél, retteg, neki már az is gyors, spórol, de mindezt a belső sávok egyikében.
- nem veszi észre, hogy zöld mert éppen olvas, gondolkodik, elbambul.
- észreveszi hogy zöldre váltott a lába, de hogy biztos legyen benne még megvárja amíg mások is jelzik neki.
- nyélgázon odalép, hogy elérje a következő piroslámpát (ez engem nem zavar ugyanis nem tart fel).

Menet közben:
- nem látja a sávot ezért folyamatosan olyan érzésem van mögötte, mintha sávot akarna váltani.
- nem tud kormányozni és képes úgy váltani 3 sávot, hogy közben látom a profilját.
- kanyarodásnál lelassul 3km/h ra, hogy biztosan ne boruljon fel az autó és ne szaltózzon 13at a bokorba.
- nem veszi figyelembe a piros lámpa melletti kiegészítő zöld lámpát miszerint jobbra vagy egyenes még lehet haladni, ezért megáll és makacsul áll a féken (ezt reggelente amikor sietek  :censored: )
- bizonytalan és ezáltal veszélyes (ez a legrosszabb, ezektől automatikusan elvenném a jogsit).

Ezeket figyeltem meg. Jogosan lehet engem szidni azzal, hogy én viszont dinamikusabban vezetek, ezáltal egy időzített bomba vagyok. De ha képesek lennének megfelelő tempót felvenni, másokban sem menne fel a pumpa és nem kezdenének szlalomozni. Lehet szidni, hogy nem vagyok elég toleráns. Lehet azzal is, hogy őket viszont nem büntetik meg gyorshajtásért, de részemről a forgalmat szándékosan (vagy önhibából) lassító közlekedők ugyanolyan veszélyforrást jelentenek, mint a gyorsabban közlekedők. És ezekkel mind toleráns lennék, ha egyszerűen a külső sávba húzódnának és rányomnák a vészvillogót ezzel is jelezve, hogy valami bajuk van, vagy csak egyszerűen kiraknának egy Tanulóvezető táblát, vagy egy Babásat és máris mindenki megértőbb lehetne...

....csak hangosan gondolkodtam.....

barna.czukor

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12348 Dátum: 2011.02.15 17:11:18 »
Idézet
...nem veszi figyelembe a piros lámpa melletti kiegészítő zöld lámpát miszerint jobbra vagy egyenes még lehet haladni, ezért megáll és makacsul áll a féken...

Ilyen esetem nekem is volt mar, hogy en alltam a pirosnal, a zold nyil jobbra eg, en meg allok. A mogottem allo meg nyomja a dudat, mert en egy hulye vagyok, aki nem tudja, hogy lehet menni jobbra ilyenkor...

Csak egyet felejtettek el, hogy en egyenesen akarok menni es nem jobbra. Es ha en egyenesen akarok menni a kulsobol, akkor o kivarja a "rendes" zoldet, nem fogok azert a belsobe sorolni nagy nehezen, hogy a mogottem jovonek ne kelljen fel percet varnia.

Van nehany turelmetlen autos, aki azt hiszi, hogy ahol kis nyil mutat jobbra, ott nem kell/lehet egyenesen menni, mindenkinek jobbra kell fordulnia, mert o is jobbra akar menni. Pedig nem igy van, ha az elso egyenesen akar menni, akkor mogotte a jobbra kanyarodni kivano par autonak varnia kell a "rendes" zoldig. Nem kenyszeritheti ra senki az elol levore, hogy kanyarodjon jobbra, mikor nem is akar.


Termeszetesen az mar engem is zavar, mikor kint a kis nyil, JOBBRA INDEXEL kozben a kocsi, de meg sem megy...mert az bena.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12349 Dátum: 2011.02.15 17:18:04 »
Bocs én most egy konkrét helyre gondoltam, persze igazad van.
A Nagylajcsi királyunk útján ha mész m3 felé elég sok lámpa van. Van egy kereszteződés ahol kb a jobb oldali sáv olyan 4méter széles (így adta ki nekik :D ). Na és ebben az 4 méter széles sávban van az ominózus előre lehet menni, de jobbra nem lámpa és a szerencsétlen véletlenül sem húzódik jobbra, hanem beáll pont az út közepére, hogy a mögötte jövő 40 autós még véletlenül se tudja kikerülni... Na konkrétan ezen akadtam ki...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12350 Dátum: 2011.02.15 19:01:03 »
Ezeket a helyzeteket az említett kereszteződésekben úgy oldom meg - mondjuk betéve tudom, hogy mikor és hogy vált a lámpa, hogy pont lexarom, hogy mit mókolnak előttem, előrecsorgok, kvázi a második sávban és simán lendületből elmegyek a banda mellett.  Nincsen nekem arra időm, még a feleszmélők és a "borzalmas" lámpa és kereszteződés-kombinációra rácsodálkozó cartársak elindulnak, vagy valamit csinálnak, mert addigra már megint piros lesz.

Egyébként az lenne a NLK-n a megolás, ha végre megcsinálnák azt, amit a Hungária krt-al csináltak. 2x3 sávot. :yes:
Addig a Hungi is pont ilyen 2x1 sávos borzalom volt, csak még tuja sem volt, és kismacskaköves volt a Mogyoródi és az Egressy között.  :D

Azért eleink tudtak valamit, mert kihagyták az NLK-n is a helyet az utókornak, csak meg kellene csinálni a negyedik pestigyűrűt is. (Kiskörút-Nagykörút-Hungária-NLK)

Mellesleg a NLK végén lévő az M3-ra csatlakozói hidat is félbehagyták - azért olyan suta a Duna felőli vége -, mert az eredeti tervek szerint átívelt volna a Szegedi útra, kiváltva a 4 vasutas sorompórendszert, amit életem során 2x sikerült nyitvatalálni, hogy egyszerre át tudtam menni rajta.  Viszont ezzel zirka 20 percet lehet nyerni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12351 Dátum: 2011.02.15 19:43:26 »
...részemről a forgalmat szándékosan (vagy önhibából) lassító közlekedők ugyanolyan veszélyforrást jelentenek, mint a gyorsabban közlekedők.
Ebben egyetértünk. Aki forgalmas helyen indokolatlanul a megengedettnél számottevően lassabban halad, az veszélyforrás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12352 Dátum: 2011.02.15 21:41:00 »
a megengedett sebességgel tökéletesen át lehetne hussanni a városon.
Sajnálom, de ellent kell mondjak, az alapfeltevésed nem helyes. Rengeteg hely van, ahol 60-65-öt kell tartani ahhoz, hogy végigmenj a zöldhullámmal!
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12353 Dátum: 2011.02.15 21:47:14 »
Ma pl ( de nem csak ma, hanem szinte mindíg) a Hungária körgyűrűn sikerült 55-el végigmenni, mert a sok bírka képtelen felvenni a megengedett 70-es tempót, pedig úg ynem kellene minden 3. lámpánál a pirosba futni. A Thökölynél sikerült előreküzdeni magam, utána lehetett hasítani.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12354 Dátum: 2011.02.15 21:50:56 »
Jut eszembe... Mikor már így pörög az autó, tehát kvázi elvesztetted a kontrollt, akkor vajon okos dolog fékezni  :hmmmm: ? Utólag rekonstruálva a Yarisos esetemet, szerintem én egyáltalán nem fékeztem csúszás közben. Csak a kuplungot nyomtam ki. Nyilván a borulást elkerülendő tettem így... de nem gondoltam végig tudatosan vagy ilyesmi; nem is lett volna idő rá.
Valaki erre valamit  :?: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12355 Dátum: 2011.02.15 21:52:26 »
Különben ma beszélgettem a kicsúszásomról szerelőmmel... Korábban rallyzott, tehát kompetens... Ő is azt mondta, hogy ha egy ilyen Yaris-szerű kiskocsinak egyszer megindul a segge, akkor azt célirányos, a típuson végzett előzetes gyakorlás nélkül szinte képtelenség megfogni - hacsak nem vagy a szó szoros értelmében véve profi sofőr.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12356 Dátum: 2011.02.16 07:22:43 »
a megengedett sebességgel tökéletesen át lehetne hussanni a városon.
Sajnálom, de ellent kell mondjak, az alapfeltevésed nem helyes. Rengeteg hely van, ahol 60-65-öt kell tartani ahhoz, hogy végigmenj a zöldhullámmal!

De az olyan utakon, melyek keresztbe átszelik a várost, mind lehet menni 60-70el. Nem a mellékutakra gondoltam, hanem mondjuk kerepesi út, hungária, campona felé (6-os?), tehát a nagyobb forgalmat bonyolító, távolság megtételére alkalmas utakra. Persze vannak helyek, ahol 50es tábla van és pedig 60al elérhetnéd, de ezzel is beszívtam már egyszer-kétszer. Pl vegyük azt, ha a kerepesi útról a lurdy felé kanyarodsz a hungáriára. Ott 20 méteren belül megint van egy lámpa. Ha nyomsz egy entert, még simán átszaladsz alatta, viszont a 100méterrel mögötte lámpa percekre megfog. Ha nem nyomsz entert és kivárod a lámpát, utánna a másik is egyből zöld lesz és egy kellemes 60-70-es étlaggal akár a lágymányosi budai hídfőéig tekerhetsz :) Szóval, ezzel csak azt akartam mondani, hogy vannak pontok ahol azért fog meg a lámpa, hogy utánna végigmehess a sok-sok zöldön egyenletes sebességgel. Persze tudom, hogy van ahol egyszerűen szar és semmi értelme. akkor anyázom én is :)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12357 Dátum: 2011.02.16 07:25:40 »
Ma pl ( de nem csak ma, hanem szinte mindíg) a Hungária körgyűrűn sikerült 55-el végigmenni, mert a sok bírka képtelen felvenni a megengedett 70-es tempót, pedig úg ynem kellene minden 3. lámpánál a pirosba futni. A Thökölynél sikerült előreküzdeni magam, utána lehetett hasítani.

Jaja a thökölyig szívás. De amikor lejössz még előtte a felüljáróról, akkor sorolj be rögtön a külső sávba és ott le lehet hagyni az egész sort ami a pirosnál áll. De a kereszteződés után menj beljebb egyel, mert megszűnik. Mielőtt a Thököly kereszthez érnél a belső sáv szívás, egyedül a középső jó! Ez mindig így van, ott minden nap járok :)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12358 Dátum: 2011.02.16 07:28:16 »
Különben ma beszélgettem a kicsúszásomról szerelőmmel... Korábban rallyzott, tehát kompetens... Ő is azt mondta, hogy ha egy ilyen Yaris-szerű kiskocsinak egyszer megindul a segge, akkor azt célirányos, a típuson végzett előzetes gyakorlás nélkül szinte képtelenség megfogni - hacsak nem vagy a szó szoros értelmében véve profi sofőr.

Ez azért lehet, mert elöl hajt és részben mert rövid a tengelytáv, ergó ha elindul a segge, akkor kb az egész autó indul el, nem a hátulja. Kicsit olyan a yaris mint egy kettős tömegű golyó. Elöl is van súly és hátul is, de a kettő túl közel van egymáshoz ezért mégiscsak olyan mint egy golyó :)  Mellesleg én szeretem ha megindul a segge :D
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.16 07:29:49 írta Cimbi »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12359 Dátum: 2011.02.16 08:44:22 »
Pl vegyük azt, ha a kerepesi útról a lurdy felé kanyarodsz a hungáriára. Ott 20 méteren belül megint van egy lámpa. Ha nyomsz egy entert, még simán átszaladsz alatta, viszont a 100méterrel mögötte lámpa percekre megfog. Ha nem nyomsz entert és kivárod a lámpát, utánna a másik is egyből zöld lesz és egy kellemes 60-70-es étlaggal akár a lágymányosi budai hídfőéig tekerhetsz :)
Mi ott az első lámpánál még átzúzunk, a másodikhoz viszont visszaváltással begurítjuk a kocsit és ha sikerült ezt igen lassan kivitelezni (tényleg elég hosszú a lámpa, de a gyalogos lámpa villogásából láthatod, mikor fog váltani), akkor onnantól 70-nel adott a zöld hullám az Askoig.  :szemez: