Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2870549 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12315 Dátum: 2011.02.04 10:10:50 »
reggel nálunk is csatt fóka1 eleje kuka meg még vki
jön a melegfront mindenki megőrül a városban  :helpsmilie:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12316 Dátum: 2011.02.04 10:12:45 »
Én anno még általános iskolás koromban biciklivel estem akkorát...... :wacko:
azota félek a biciklin, nagyon ritkán ülök rá, de elöjönnek a képek :ph34r:
inkább kocsival megyek mindenhova, abban nem félek, söt motoron sem félek :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12317 Dátum: 2011.02.04 10:23:40 »
Szerintem, Palaczk, attól a megcsúszástól ne "gyávulj el", valószínűleg nem a vagánykodásból lett baj, nem abból, hogy "sérthetetlennek" képzeled magad. Amikor én pörögtem a nulláson, utána kb. egy hétig én is óvatosabban mentem, mint indokolt lett volna, most ugyanúgy vezetek, ha esik, ha fúj, mint korábban.

Nem tudom, "meséltem-e", pár hete a nulláson mentem Csepel felé, mikor a a 6-os róla felvezető résznél, lévén nagy forgalom, besoroltam a belsőbe, külsőben teherautók, besoroló autók, stb. Mentem 80-nal, amikor egy Megane-os kb. 40-nel bejött elém, kb 10 m-re (amennyire ezt bent ülve fel tudom mérni, lehet, több, de közel volt) majdnem satuzva fékeznem kellett, feleségem majdnem sikít; hossza dudálással köszönetet nyilvánítottam neki, első lehetőségnél ki is ment a szélsőbe (kb 60-nal mentek a külsőben), majd integett, hogy bocsi, én vissza, hogy semmi gond (tehát semmi anyázás egyéb) Itt rendben is lett volna, de közeledett a halásztelki lehajtó, ahol nekem ki kellett menni; irányjelző majd kanyarodás; mindezt látta "barátom" is, több se kellett neki, már nyomta is padlóig, előz, majd gyorsan ki mögém, hogy villogással, integetéssel jelezze, mekkora hülye vagyok...
Egy valamit elfelejtett vagy nem vett észre. Én nem azért dudáltam le, mert annyira mennem kellett, csupán a baleset veszély miatt, amit akkor okozott, amikor ész nélkül ment be a belső sávba, erőteljes fékezésre késztetve, pont engem. De hát ezt hogy magyarázzam el neki...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12318 Dátum: 2011.02.04 10:26:26 »
Elmult 12 oraban 2 megporduleses balesetet lattam Budan. Este 11 elott valamivel 8 es 112es busz Dobrentei teri megallonal autonak konkretan nem volt eleje. Reggel Hegyaljan lefele az Erzsebet hid fele (full egyenesben) suzuki szembefordult egy G astraval. Mindkettonek eltunt az eleje. Biztos kellett mindkettohoz baromsag vagy figyelmetlensegi faktor de ez a sos le amivel kezelik az utakat semmit nem er -5 fok alatt. A heten egyik este keson meg akartam allni egy lampanal, ami kb 50m-re valtott elottem sargara (megengedett sebessegen belul gurultam). Sikeresen megalltam a zebra kozepen. Szerencsemre nem volt forgalom es gyalogos sem jart a kozelben. Teli gummak 2. szezonjukat futjak es nem a kinai linglong kategoria. A masik nagy problema: tobb embertol hallottam azt, hogy ez a sos lotty nem tesz jot a karosszerianak  :ph34r:.
A sózó anyag mivoltából kifolyólag (NaCl kis hidegben kb +2 - - 2oC között, CaCl2 kb -4oC-ig, illetve CaCl folyadék kb -6-7oC-ig)
Ez alatt a hőmérséklet alatt hatástalan minden ismert sózóanyag! Csak érdesítőanyaggal (durvahomok, 2/4-es osztályozott kő) lehet valamennyire csúszásmentesíteni, de azt sem mindenhol!
Nagy hidegben egyszerűen nem lehet, mit kezdeni a csúszós utakkal fenntartás-üzemeltetési szempontból!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12319 Dátum: 2011.02.04 10:31:03 »
A telitett NaCl oldat -19 fokon fagy meg.
-7 fokos, sonedves aszfalt azert meg nem ritka, csak jol meg kell szorni.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

pzs

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12320 Dátum: 2011.02.04 10:52:14 »
Elmult 12 oraban 2 megporduleses balesetet lattam Budan. Este 11 elott valamivel 8 es 112es busz Dobrentei teri megallonal autonak konkretan nem volt eleje. Reggel Hegyaljan lefele az Erzsebet hid fele (full egyenesben) suzuki szembefordult egy G astraval. Mindkettonek eltunt az eleje. Biztos kellett mindkettohoz baromsag vagy figyelmetlensegi faktor de ez a sos le amivel kezelik az utakat semmit nem er -5 fok alatt. A heten egyik este keson meg akartam allni egy lampanal, ami kb 50m-re valtott elottem sargara (megengedett sebessegen belul gurultam). Sikeresen megalltam a zebra kozepen. Szerencsemre nem volt forgalom es gyalogos sem jart a kozelben. Teli gummak 2. szezonjukat futjak es nem a kinai linglong kategoria. A masik nagy problema: tobb embertol hallottam azt, hogy ez a sos lotty nem tesz jot a karosszerianak  :ph34r:.
A sózó anyag mivoltából kifolyólag (NaCl kis hidegben kb +2 - - 2oC között, CaCl2 kb -4oC-ig, illetve CaCl folyadék kb -6-7oC-ig)
Ez alatt a hőmérséklet alatt hatástalan minden ismert sózóanyag! Csak érdesítőanyaggal (durvahomok, 2/4-es osztályozott kő) lehet valamennyire csúszásmentesíteni, de azt sem mindenhol!
Nagy hidegben egyszerűen nem lehet, mit kezdeni a csúszós utakkal fenntartás-üzemeltetési szempontból!

Nem ertek ezekhez a dolgokhoz, de az teny, hogy tavaly amikor meg nem csak oldatot szortak szet akkor meg boven volt tapadas ilyen hidegben...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12321 Dátum: 2011.02.04 10:59:45 »
A telitett NaCl oldat -19 fokon fagy meg.
-7 fokos, sonedves aszfalt azert meg nem ritka, csak jol meg kell szorni.
Ez nem így működik, Közútnál dolgozok  :flowers:
-7 fok alatt hatástalan a sózás, csak pazarlás lenne, ráadásul készlethiány van országosan.
Ilyenkor csak az érdesítőanyagok vannak.

A leghatásosabb védekezés a csúszósság ellen az elősózás, mielőtt elkezd fagyni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.04 11:06:15 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12322 Dátum: 2011.02.04 11:00:35 »
Hol van ebben az ellentmondas?  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12323 Dátum: 2011.02.04 11:08:32 »
Hol van ebben az ellentmondas?  ;)
Hallgatlak... :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12324 Dátum: 2011.02.04 11:13:21 »
Eloszor -2 fokrol mondod, hogy  az a hatar. Mire irom, hogy -7-nel meg sonedves aszfalt szerintem van. Erre irod -7 alatt nem er semmit a so. Higyjem el, mert ertesz hozza.
En lathatod hiszek Neked :flowers: Nem irtam -7,1-et.  :1eye:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12325 Dátum: 2011.02.04 11:25:50 »
A telitett NaCl oldat -19 fokon fagy meg.
-7 fokos, sonedves aszfalt azert meg nem ritka, csak jol meg kell szorni.
Ilyet nem használunk sehol az országban. Az említett NaCl sima útszóró só. Amit újabban szoktunk alkalmazni, az az, hogy a CaCl2 oldatot bekeverjük a NACl-el (ez nem igaz, mert először kiszórjuk az NaCl-t, majd erre rápermetezzük az oldatot, hogy sónedves legyen a burkolat)
Ez a módszer az említett -6-7 fokig hatásos.
Magában az NaCl csak fagypont körül, a kálcium klorid granulátum olyan -4 - 5 fokig "működik".
Ez alatt (-7fok) semmi, csak az érdesítés lehet megoldás.

A biztonság kedvéért beszéltem az egyik üzemmérnökség vezetőnkkel is, megerősített, hogy így van.  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.04 11:28:49 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12326 Dátum: 2011.02.04 11:27:26 »
Eloszor -2 fokrol mondod, hogy  az a hatar. Mire irom, hogy -7-nel meg sonedves aszfalt szerintem van. Erre irod -7 alatt nem er semmit a so. Higyjem el, mert ertesz hozza.
En lathatod hiszek Neked :flowers: Nem irtam -7,1-et.  :1eye:

Szerintem fuss neki még egyszer, amit írtam, mert, hogy -2 a határ a sózásnak, ilyet nem írtam sehol.
Azt írtam, hogy -7 fok alatt nincs hatása semmilyen ismert sózásnak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12327 Dátum: 2011.02.04 11:32:07 »
A telitett NaCl oldat -19 fokon fagy meg.
-7 fokos, sonedves aszfalt azert meg nem ritka, csak jol meg kell szorni.
Ilyet nem használunk sehol az országban. Az említett NaCl sima útszóró só. Amit újabban szoktunk alkalmazni, az az, hogy a CaCl2 oldatot bekeverjük a NACl-el (ez nem igaz, mert először kiszórjuk az NaCl-t, majd erre rápermetezzük az oldatot, hogy sónedves legyen a burkolat)
Ez a módszer az említett -6-7 fokig hatásos.
Magában az NaCl csak fagypont körül, a kálcium klorid granulátum olyan -4 - 5 fokig "működik".
Ez alatt (-7fok) semmi, csak az érdesítés lehet megoldás.

A biztonság kedvéért beszéltem az egyik üzemmérnökség vezetőnkkel is, megerősített, hogy így van.  ;)
Irtam en olyat, hogy -19 fokig lehet jegmentesiteni az utat NaCl-el?  ;)
Azt irtam, hogy a telitett NaCl ennyi fokon fagy meg. Ez egy teny, aminek nem sok koze van az aszfalt jegmentesitesehez.

"-7 fok alatt hatástalan a sózás, csak pazarlás lenne, ráadásul készlethiány van országosan. "
Ezt erhettem felre: sozas nalam azt jelentette, hogy konyhaso szoras.
Bocsanat.  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12328 Dátum: 2011.02.04 11:33:30 »
Eloszor -2 fokrol mondod, hogy  az a hatar. Mire irom, hogy -7-nel meg sonedves aszfalt szerintem van. Erre irod -7 alatt nem er semmit a so. Higyjem el, mert ertesz hozza.
En lathatod hiszek Neked :flowers: Nem irtam -7,1-et.  :1eye:

Szerintem fuss neki még egyszer, amit írtam, mert, hogy -2 a határ a sózásnak, ilyet nem írtam sehol.
Azt írtam, hogy -7 fok alatt nincs hatása semmilyen ismert sózásnak.

Ez a hangnem es stilus foleg annak az ismeretbn nem szep, hogy utolag szerkesztettel ki egy reszt a hozzaszolasodbol, amiben -2-+2 fokrol beszeltek tiszta NaCl eseten.  :szemez:
Mivel ugy olvasom szemelyeskedes nelkul nem megy, en kiszalltam  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12329 Dátum: 2011.02.04 11:50:25 »
Nem, részemről (sem) mozdult a dolog személyeskedés felé.  :flowers: Bocs, ha így tűnt.  :flowers:
Csak arra próbáltam utalni, hogy vagy félreértetted, amit írtam, vagy én nem írtam elég érthetően.

A telített NaCl oldat -19 fokát elhiszem, bár - nem dicsőség, de - xar voltam mindig kémiából. Erre írtam, hogy ilyet nem használunk sózásra, ez szerintem csak egy labor szintű anyag, vagy használják másra is? (én nem tudom, tényleg kérdezem...)

Mégegyszer elnézést, ha félreérthető voltam, nem szokásom itt személyeskedni... :flowers: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i