Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2873730 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12120 Dátum: 2011.01.07 08:25:28 »
Jó kis buli alakult ki a 10:10 vs. 9:3 körül :)  Ez tényleg ennyire fontos kérdés lenne?  :D
Persze. Már aki "elméleti síkon" éli az életét. Annak biztos...  :yawn: :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12121 Dátum: 2011.01.07 08:37:22 »
És ugyan itt OFF, de azért megjegyzem: én úgy tudom, hogy Eratoszthenész munkája nyomán az ókorban már nem csak azt tudták, hogy a Föld gömbszerű, hanem az átmérőjét is - meglehetősen pontosan - ismerték a művelt emberek.
Nem gömbszerű még véletlen sem, hanem Föld-szerű, vagy geoid!  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12122 Dátum: 2011.01.07 10:00:56 »
az beletartozik a vezetési stílusba ha menet közben sexelünk? :?: :D
Hosszútávon elengedhetetlen :))
rövid távon meg park(oló)ban :D

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12123 Dátum: 2011.01.07 10:11:19 »
Elég régóta van jogsim és anno nekem is a 10 óra - 2 óra fogást tanították, így is vezettem sokáig.
Ez normál vezetési helyzetekben nem okozott gondot, nem volt fárasztó, stb.
Aztán szépen átálltam magamtól a 9:3-asra, amit jobbnak találok, főleg a hirtelen manőverek elvégzése miatt.
Az átállásban közrejátszott, hogy az autógyárak is úgy alakítják ki a kormánykerék ergonómiáját, hogy pont ezen a helyen legyen fogva, és innen lehet egy ujjal is kényelmesen elérni a bajuszkapcsolókat.
Nálam 4 irányban állítható a kormány, be tudtam állítani a megfelelő pozícióba.

Valahol egyszer láttam egy videót, ott az autóversenyzőnek egy reflexvizsgálaton úgy kellett megfelelnie, hogy középhelyzetből 180 fokot balra, majd 360 fokot jobbra és vissza 180 fokot kell forgatnia a kormányon, egy meghatározott nagyon rövid limitidő alatt. Hát 9:3-ban fogták a kormányt, gondolom nem véletlenül. :flowers:
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12124 Dátum: 2011.01.07 10:11:43 »
És ugyan itt OFF, de azért megjegyzem: én úgy tudom, hogy Eratoszthenész munkája nyomán az ókorban már nem csak azt tudták, hogy a Föld gömbszerű, hanem az átmérőjét is - meglehetősen pontosan - ismerték a művelt emberek.
Nem gömbszerű még véletlen sem, hanem Föld-szerű, vagy geoid!  :excl:

A szabályos testek küzül a forgási elipszoid közelíti meg legjobban a Föld alakját (a WGS84-es geodéziai dátumhoz képest a geoidunduláció abszolút értéke nem haladja meg a százötven métert, miközben az átmérő több mint tizenkétezer kilométer, a relatív eltérés igen kicsi) , és még a gömbhöz is közelebb áll, mint pl. a kockához, de ez itt erősen OFF, és ne is velem, hanem inkább Palaczkkal tanácskozd meg, én csupán az ő cikkére válaszoltam:

Végül is így sokszínű a világ - ahhoz is évszázadok kellettek, hogy mindenki feladja azt a vélekedését, hogy a Föld nem lapos, hanem gömbölyű.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.07 10:21:27 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12125 Dátum: 2011.01.07 10:20:30 »
Valahol egyszer láttam egy videót, ott az autóversenyzőnek egy reflexvizsgálaton úgy kellett megfelelnie, hogy középhelyzetből 180 fokot balra, majd 360 fokot jobbra és vissza 180 fokot kell forgatnia a kormányon, egy meghatározott nagyon rövid limitidő alatt. Hát 9:3-ban fogták a kormányt, gondolom nem véletlenül. :flowers:

Ki kellene próbálni azt is, hogyan fognák a kormányt ha jobbra-balra 200° lenne a feladat. Mert 10:10-ben ez átfogás nélkül megy, viszont 9:3-ban csak átfogással.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12126 Dátum: 2011.01.07 10:25:14 »
az beletartozik a vezetési stílusba ha menet közben sexelünk? :?: :D
Hosszútávon elengedhetetlen :))
rövid távon meg park(oló)ban :D
Csak a váltóbotra vigyázz, mert kérdezés nélkül tágít, ha nem jó helyre ültök...  :sorcerer:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12127 Dátum: 2011.01.07 10:28:46 »
Nem gömbszerű még véletlen sem, hanem Föld-szerű, vagy geoid!  :excl:
A szabályos testek küzül a forgási elipszoid közelíti meg legjobban a Föld alakját
OFF Már megint nagyot akarsz mondani, csak éppen arról senki nem beszélt, hogy mihez hasonlítva mihez hasonló a Föld alakja! A Föld alakja objektíven, de akár tudományosan is GEOID, azaz, Föld-szerű. Pont. Minden tekintélyes szakirodalom így nevezi, nehogy Te akard már kitalálni, légyszi! :excl: ON
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12128 Dátum: 2011.01.07 10:34:11 »
Igen, mind a két kézzel fogod, így értem.
Föld-témában nem vagyok érintett, nem is értem miért nekem írtad... :surrender:

Elnézést, a Földdel kapcsolatos szöveget nem neked írtam, hanem tovább folytattam Palaczk cikkére a választ, miután soraidat a figyelmébe ajánlottam. Az ő cikkét nem akartam túlzottan széttördelni, ez adhatott okot a félreértésre.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12129 Dátum: 2011.01.07 10:39:35 »
Ki kellene próbálni azt is, hogyan fognák a kormányt ha jobbra-balra 200° lenne a feladat. Mert 10:10-ben ez átfogás nélkül megy, viszont 9:3-ban csak átfogással.
Nincsenek gumiból az ízületeim, nem tudok 200 fokot :D Viszont kipróbáltam mindkét fogással, lényegében szögben nagyjából egyforma, de gyorsaságban, határozottságban a 9:3 a jobb. Ugye két szélső helyzet van, a 9:3-as és a 12:12. Azt gondolom nem kell magyarázni hogy az utóbbi a legrosszabb és ahogy távolodnak a kezek, egyre javul egészen a 9:3-ig, hiszen a két kezet összekötő egyenes pont átmegy a kormány tengelyvonalán, forgatás szempontjából pedig ez a leghatékonyabb.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12130 Dátum: 2011.01.07 10:56:12 »
OFF Már megint nagyot akarsz mondani, csak éppen arról senki nem beszélt, hogy mihez hasonlítva mihez hasonló a Föld alakja! A Föld alakja objektíven, de akár tudományosan is GEOID, azaz, Föld-szerű. Pont. Minden tekintélyes szakirodalom így nevezi, nehogy Te akard már kitalálni, légyszi! :excl: ON

OFF
Véleményem szerint egy szóösszetételben a -szerű utótag, az előtaghoz való hasonlóságot jelzi. Ha ennyire ragaszkodsz ahhoz, hogy a Föld és a WGS84 forgási elipszoid alakja akkora eltérést mutatl egymástól, amikor már nem lehet kijelenteni, hogy az egyik olyanszerű, mint a másik, akkor számítsd ki pontosan a viszonylagos eltérést, és csodálkozz, hogy egy 0,00001-nél kisebb számon problémázol, aminek ugyan jelentősége van egy épület kitűzésénél, de a Föld alakjának lapos vs. gömb összehasonlításánál szerintem nincs.
ON
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12131 Dátum: 2011.01.07 11:33:32 »
Nincsenek gumiból az ízületeim, nem tudok 200 fokot :D Viszont kipróbáltam mindkét fogással, lényegében szögben nagyjából egyforma, de gyorsaságban, határozottságban a 9:3 a jobb. Ugye két szélső helyzet van, a 9:3-as és a 12:12. Azt gondolom nem kell magyarázni hogy az utóbbi a legrosszabb és ahogy távolodnak a kezek, egyre javul egészen a 9:3-ig, hiszen a két kezet összekötő egyenes pont átmegy a kormány tengelyvonalán, forgatás szempontjából pedig ez a leghatékonyabb.

Nem kell hozzá gumi ízület. Fogd meg jobb kézzel a volánt két óránál és forgasd balra (az óramutató járásával ellentétes irányba) hét óráig. Szerintem erőltetés és túlfeszítés nélkül végrehajtható, és az elfordulás mértéke 210°. Indíthatnád 3 órától is - így elérhető lenne akár a 240° is -, csak abban az esetben előbb kicsit felfelé kell emelni a kormányt, mert ha abban a helyzetben - sugárirányban - balra tolod, akkor nem fog mozdulni, míg 2 órás fogásnál emelés nélkül, pusztán csak balra tolva is könnyen fordítható. A módszer kétségtelen hátránya, hogy csak az egyik kéz végzi az irányítást (bár a valós helyzetben a bal kéz is elindul tíz órától nyolc felé, tehát az első 30-40°-ban még itt is együtt mozog a két kéz).
Előnye viszont, hogy - szabályos végrehajtás esetén - a karok soha nem keresztezik egymást, soha nem állhat elő az a helyzet, amit az oktató filmen a tréner ellenpéldának bemutatott. Amennyiben a 180° (vagy még a 210° sem) elegendő - és erre különösen a szervó nélküli járművekben van esély, mert ott a kormányzás könnyítését az áttétellel oldják meg -, akkor a továbblépéshez szükséges fogásváltás gyorsabb, ha a karok nem állnak egymással keresztben.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12132 Dátum: 2011.01.07 11:56:04 »
Pont itt a gondom, ha balra forgatom és 2 óránál volt indulóban a jobb kezem, akkor ugye 8 óránál kell lennie 180 fok után. Csakhogy 9 óra után nem tudom teljesen fogni a jobb kezemmel, hanem csak a kisujj felőli részen. És bal kézzel sem meg már teljesen a fogás. Viszont a 9:3-asnál az egyik kéz mindig telibe fogja a kormányt, a másik kezem hüvelykujja pedig betámaszt a kormány küllőjébe. Nekem ez így sokkal használható megoldás.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12133 Dátum: 2011.01.07 12:29:34 »
Könyökben hajlított a karod, vagy egyenes? Mert teljesen kinyújtott karral nekem sem megy, de ha a könyökízület lazán be van hajlítva, akkor a mozdulatot különösebb erőfeszítés nélkül végre tudom hajtani, és közben a volánt "madárfogásban" szorosan fogom minden ujjammal.
De nem vagyunk egyformák, ha valaki úgy érzi, hogy neki ez nem megy, akkor én is azt javaslom, hogy használja a másik technikát.
Viszont gondoljon néha arra is, mi történik ha kevés a 180°? Mert még ez is előfordulhat. Ha ez a 9:3 csak tizedannyira hatékony, mint amilyen vehemenciával az apostolai ezt hirdetik, akkor olyan helyen, ahol kormányzott kerekek teljes aláfordítása fontos lehet (pl.: offroad, szűk parkolóba beállás), miért látni annyira ritkán a használatát? (Nekem válaszként a gyors fogásváltást akadályozó keresztezett alkar ugrik be.)
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.07 12:38:23 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12134 Dátum: 2011.01.07 12:45:25 »
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)