Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2876756 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12090 Dátum: 2011.01.06 20:46:07 »
Fejlődőképes, dicséretes.  :pai:  :D

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12091 Dátum: 2011.01.06 20:48:21 »
bal kéz 9oránál, jobb kéz a lányok bugyijában.... :tt2: :D
lány meg sebességet vált?  [rohog]
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12092 Dátum: 2011.01.06 20:50:22 »
bal kéz 9oránál, jobb kéz a lányok bugyijában.... :tt2: :D
lány meg sebességet vált?  [rohog]
két váltóbot közül csak talál egyet  [rohog]
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12093 Dátum: 2011.01.06 20:51:50 »
Mi van ha a nagyobbat akarja? Akkor hoppon maradsz.  :devil: :D

pzs

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12094 Dátum: 2011.01.06 20:55:36 »
Mi van ha a nagyobbat akarja? Akkor hoppon maradsz.  :devil: :D

Azert MX5-ben hatar eset lenne  :clap:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12095 Dátum: 2011.01.06 20:58:49 »
Mi van ha a nagyobbat akarja? Akkor hoppon maradsz.  :devil: :D
rakok be short shiftert  :devil2:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12096 Dátum: 2011.01.06 21:00:27 »
Nincs különösebb kifogásom az ellen, hogy ugratjátok egymást, csak OFF! :offtopic:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12097 Dátum: 2011.01.06 21:07:01 »
Nincs különösebb kifogásom az ellen, hogy ugratjátok egymást, csak OFF! :offtopic:

elrontod a mókánkat  :)
de akkor OFF befejezve.... :tt2:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12098 Dátum: 2011.01.06 21:16:13 »
 :flowers: Bocs, csak az előző oldalak feszültsége után próbáltuk oldani a hangulatot. (9-10 óra magasságában)  [rohog]

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12099 Dátum: 2011.01.06 21:23:40 »
Tehát a profi vezetéstechnikai tréner -szerinted- rosszul tudja, rosszul magyarázza. Igazad van, Zsiguliból kell kiindulni, miközben ma már a mi útjainkon is nagyon kevés a szervókormány nélküli autó (és ami van, annak is menet közben meglehetősen könnyen jár a kormánya); és parkolással kell példálózni, miközben a történet nyilvánvalóan arról szólna, hogy miként lehet menet közben, egy hirtelen adódó (vész)helyzetben a leghatékonyabban manőverezni. Szuper  ::)

Nem kívánom minősíteni a tudását, de ha valamilyen technikáról azt sugallja, hogy az általános érvényű, miközben én tizenöt év alatt több mint százezer kilométert tettem meg olyan gépkocsival amiben - és ez szilárd meggyőződésem - csak kevéssé használható (illetve vannak helyzetek amiben egészen bizonyosan használhatatlan pl. parkolás), akkor szerintem még egy hatalmas tudású, vérprofi vezetéstechnikai tréner sem veheti nagyon rossz néven, ha az által tanított technika előnyének általános érvényét bátorkodom megkérdőjelezni.

Másrészt honnan indult a kétkedésem? Amint azt korábban már megírtam, én a 10:10-es kormánykezelést tanultam, a 9-3-ról  csak jóval később - de még a Zsigulis korszakomban - hallottam. Kipróbáltam, és használhatatlannak, életveszélyesnek tartottam (és erős a gyanúm, hogy azt az autót, azokban a helyzetekben még maga a hatalmas tudású, vérprofi vezetéstechnikai tréner sem úgy kormányozná, ahogyan azt a bemutató filmen másoknak javasolta). Azért igyekeztem tájékozódni az újítás előnyei felől, és mivel az oktatóm annak idején az sulykolta belém, hogy vezetés közben a volánt soha ne engedjem el egyszerre mind a két kezemmel, ezért duplán meggyőzőnek látszott a 9-3 mellett a következő érv:

Én is, meg szerintem itt a legtöbben, azonban a 9:3 hatékonyabb: ezzel 180°-ot forgathatsz a kormányon anélkül, hogy elengednéd azt bmelyik kézzel.
Nosza rögtön kipróbáltam és azt tapasztaltam, hogy - legalább is számomra - lehetetlen végrehajtani! 6 óránál megszűnik a fogás az alul átforduló kéznél.
Az oktató videót megtekintve viszont jó látszik, hogy a hatalmas tudású, vérprofi vezetéstechnikai tréner sem úgy hajtja végre a manővert, ahogyan azt hazard a fentebb olvasható módon (kiemelés tőlem) leírta.
Ezek után azt várom, hogy valaki - aki ennek igazságát állítja - megmutatja hogyan kell végrehajtani a 180°-os fordítás úgy, hogy mindvégig szorosan fogja a volánt mindkét kezével, vagy ha ez nem megy, akkor a 9-3 fogás hatékonyságának bizonyítékai közül ezt az érvet illene valakinek - aki lándzsát tört mellette - áthelyezni a /dev/null-ba.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.06 21:27:33 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12100 Dátum: 2011.01.06 21:38:37 »
Szerintem nem bántottam senkit, nem is töröltem egy hozzászólást sem. A legutolsó kivételével, mert mint tudjuk a moderáció méltatása azonnali törléssel jár. Sry. :flowers:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12101 Dátum: 2011.01.06 21:41:04 »
Nosza rögtön kipróbáltam és azt tapasztaltam, hogy - legalább is számomra - lehetetlen végrehajtani! 6 óránál megszűnik a fogás az alul átforduló kéznél.
Az oktató videót megtekintve viszont jó látszik, hogy a hatalmas tudású, vérprofi vezetéstechnikai tréner sem úgy hajtja végre a manővert, ahogyan azt hazard a fentebb olvasható módon (kiemelés tőlem) leírta.
Ezek után azt várom, hogy valaki - aki ennek igazságát állítja - megmutatja hogyan kell végrehajtani a 180°-os fordítás úgy, hogy mindvégig szorosan fogja a volánt mindkét kezével, vagy ha ez nem megy, akkor a 9-3 fogás hatékonyságának bizonyítékai közül ezt az érvet illene valakinek - aki lándzsát tört mellette - áthelyezni a /dev/null-ba.

Most Te is belekötsz valakinek egy mondatrészébe.  :surrender:  Egyébként végre lehet hajtani a 180-as forgatást. Nem engedem el az alsó kézzel sem, de annak a fogása tényleg nem olyan erős, mint a felső kézé. Azonban ennek a fogásnak az az előnye, hogy ha rögtön a másik irányba is kell kormányoznod, akkor arra is hasonlóan nagy kitérítést tudsz alkalmazni átfogás nélkül. Szemben a 10:10-es fogással, ahol 180-os kitérítéshez (átfogás nélkül!) már nem  csak az alsó kéz, de a felső fogása is erőtlen lesz, mert ki kell teljesen csavarnod a saját kezed! :whistling:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12102 Dátum: 2011.01.06 21:42:21 »
az beletartozik a vezetési stílusba ha menet közben sexelünk? :?: :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12103 Dátum: 2011.01.06 21:52:08 »
Csak abban az esetben, ha ezt szigorúan 9 és 3 óránál tesszük, ha olyan gépjárművet terelgetünk, aminek kormányműve nagyobb fizikai erőt igényel, akkor 10 és 2 óránál tegyük.  :D

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12104 Dátum: 2011.01.06 21:54:53 »
elöbb utobb ban-t kapunk :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)