Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2876738 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12060 Dátum: 2011.01.06 00:59:57 »

Ja, már értem.  :clap:  No mifelénk így vezetnek a kislányok.  :D A kisfiúk meg kb. 9 óránál bal tenyerükkel forgatják a kormányt, a jobb kezükkel meg a barátnőjük haját simizik, ennek hiányában a váltót piszkálják.  :D

Ahogy leírtad szerintem lassú és csak keveset lehet forgatni.  :flowers:

Megnézném azokat a kisfiúkat (és valószínűleg jókat röhögnék), amikor egy OFF Zsiguli alig másfél centiméter vastag, tükörfényesre polírozott márvány simaságú és közel hasonló keménységű műanyagból fröccsöntött kormányát 9 óránál a tenyerükkel forgatják egy leparkolásnál ("paralel farral") szinte álló helyzetben, mindössze karizmatikus szervórásegítés mellett.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12061 Dátum: 2011.01.06 07:35:35 »
Nos, megpróbáltam a 9-3 fogással egyik kézzel sem elengedve a kormányforgatást. Még a 90°-ot sem sikerült teljesen elérni, 6 óránál már nem tudtam hüvelyk ujjal szorítani a volánt, egyszerűen "kicsavarodott" a kezemből. Lehet, hogy csak az én testarányaim, vagy az ízületeim kötöttsége nem teszi számomra lehetővé, de annyi biztos: én csak akkor tudnám két kézzel elengedés nélkül 180°-t elfordítani a kormányt, ha mindkét kezemmel szorosan egymás mellet fognám meg. De így is csak az egyik irányba, a másikhoz már át kellene fogni a kormány szemközti oldalára ;)
Ahogy Palaczkkal vesézgettük: lehet, hogy az autó a ludas ->  a 4 irányban állítható kormány sokszor szükséges.
Az anatómiát egyszerűen letesztelheted:
Ülj le egy székre, nyújtsd ki előre a két karod egymással párhuzamosan úgy, hogy az ökleid nagyjából vállmagasságban legyenek, és ne legyen túl feszes a kartartás.
Próbáld meg a képzeletbeli kormánykereket - amit éppen most fogsz - 180°-kal elforgatni úgy, hogy közben a két karod keresztezi egymást miközben a könyökeid külső- és belső hajlata egymáshoz kell, hogy érjen. Jobbról balra, balról jobbra. Ha nem megy -> karcsere! :D
hazard

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12062 Dátum: 2011.01.06 09:40:20 »
A jelenleg használt kocsim megfelel ennek a követelménynek, négy irányban állítható a kormánya.
Kipróbáltam, 90°-nál vállból elakadok, onnan már a törzsemet kell oldal dönteni, de ez kagylós ülésben nem menne. Kipróbáltam a kocsiban is, nem csak a forgatás áll meg  90° után, hanem a hüvelyk ujjam lecsúszik a volánról, mintegy "kicsavarodik" a kezemből, pontosabban a kezem csavarodik le róla.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.06 09:45:13 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12063 Dátum: 2011.01.06 09:51:36 »
A jelenleg használt kocsim megfelel ennek a követelménynek, négy irányban állítható a kormánya.
Kipróbáltam, 90°-nál vállból elakadok, onnan már a törzsemet kell oldal dönteni, de ez kagylós ülésben nem menne. Kipróbáltam a kocsiban is, nem csak a forgatás áll meg  90° után, hanem a hüvelyk ujjam lecsúszik a volánról, mintegy "kicsavarodik" a kezemből, pontosabban a kezem csavarodik le róla.
Menthetetlen vagy! [rohog]
Szerintem vmit nem jól csinálsz. A váll nem mozog! A vállak (lapockák) fixen nekifeszülnek az ülésnek. Ha lesz időm keresek vmi szemléltető videót. :hmmmm:
hazard

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12064 Dátum: 2011.01.06 13:32:59 »

Úgy értem, hogy a vállízület blokkolta a felkar további mozgását.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12065 Dátum: 2011.01.06 14:50:46 »
Nálam is. Fölfelé tudok fordítani 180 fokot (tehát pl. a jobb kezemmel balra -az óramutató járásával ellentétes irányba) tekerve a kormányt, 3-ról 9 órára); de lefelé csak 90-et (tehát pl. a bal kezemmel balra forgatva a kormányt, 9-ről 6 órára).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12066 Dátum: 2011.01.06 15:24:08 »
Felfelé akár 180°-nál még többet is, pl. jobb kézzel balra - az óramutató járásával ellentétes irányba - 3 órától indulva fordíthatom egészen 7-ig. Ez összesen 240°. Lefelé bal kézzel 9 órától indítva - Palaczkhoz hasonlóan nekem is - csak 6 óráig megy, ez mindössze 90°. Lazább ízületekkel talán meg lehet csinálni a két kezes 180°-os elfordítást (bár ebben erősen kételkedem), de ez számomra lehetetlen. (Hacsak nem belülről markolom meg a kormányt, viszont erről - annak idején - az oktatóm elég erőteljesen lebeszélt.)
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.06 15:33:06 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12067 Dátum: 2011.01.06 17:18:57 »
Uraim, idáig ez elmélet volt, nézzük most meg a modellezést a gyakorlatban!

Klikk

És ugyanitt még sok-sok megnézésre érdemes videó!  ;)

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12068 Dátum: 2011.01.06 18:03:57 »
Ezzel csak az a baj, hogy amikor megvolt a fél fordulat, akkor az alsó ponton (6 óránál) áthaladt kezével már nem szorítja un. "madárfogással" a volánt. Erőt már szinte alig tud kifejteni, csak amennyire a tenyerét rá tudja nyomni, de az ujjak már alig dolgoznak. (1:25-nél szépen látszik, hogy a jobb keze mutatóujja egyenesen áll, és a többi ujja ugyan be van hajlítva, de nem a legkisebb keresztmetszeten sugárirányban fonja körül a volánt, hanem csak ferdén támaszkodik rajta. Erőkifejtés ebben a pozícióban szóba nem jöhet.) Biztos vagyok abban, hogy ha ebben a szélső helyzetben a másik kezével elengedné a volánt (jobb forduló esetén ballal, bal forduló esetében jobbal), akkor mindössze a mutató és hüvelyk ujjammal fogva bármelyik irányba kiforgatom a kezéből, pedig nem vagyok egy Nick Árpi.
Szívesen megnézném, hogy ezzel a kormányfogással hogyan parkol be farral két kocsi közé, a járda mell a régi Zsigulimmal, amelyiken nincs se szervó (tehát erőt kell beleadni), se jobb oldali tükör (tehát derékból hátra kell fordulni).
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.06 18:11:38 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12069 Dátum: 2011.01.06 18:05:22 »
Megnézném azokat a kisfiúkat (és valószínűleg jókat röhögnék), amikor egy OFF Zsiguli alig másfél centiméter vastag, tükörfényesre polírozott márvány simaságú és közel hasonló keménységű műanyagból fröccsöntött kormányát 9 óránál a tenyerükkel forgatják egy leparkolásnál ("paralel farral") szinte álló helyzetben, mindössze karizmatikus szervórásegítés mellett.

Hozz ki egy Zsigulit valamelyik péntek este egy mikrotalira aztán meglássuk.  :D  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12070 Dátum: 2011.01.06 18:08:26 »
Nagyon jók ezek a videók  :yes: !!!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12071 Dátum: 2011.01.06 18:09:20 »
Kookaburra:
Szinte éreztem, hogy bele fogsz kötni.
Nembaj.

1. nem hiszem, hogy valaki is ki akarnál a vészmanőver közben tépni a kormányt a kezéből.
2. nem parkolási helyzetgyakorlatot modellezett, hanem előremeneti vészmenővert. Tolatni nyilván nem így és ilyen tempóval fog kormányt forgatni.
Ja igen, ez nem Zsiguli.  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.06 18:15:20 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12072 Dátum: 2011.01.06 18:12:09 »
Ezzel csak az a baj, hogy amikor megvolt a fél fordulat, akkor az alsó ponton (6 óránál) áthaladt kezével már nem szorítja un. "madárfogással" a volánt. Erőt már szinte alig tud kifejteni, csak amennyire a tenyerét rá tudja nyomni, de az ujjak már alig dolgoznak. Biztos vagyok abban, hogy ha ebben a szélső helyzetben a másik kezével elengedné a volánt (jobb forduló esetén ballal, bal forduló esetében jobbal), akkor mindössze a mutató és hüvelyk ujjammal fogva bármelyik irányba kiforgatom a kezéből, pedig nem vagyok egy Nick Árpi.
Szívesen megnézném, hogy ezzel a kormányfogással hogyan parkol be farral két kocsi közé, a járda mell a régi Zsigulimmal, amelyiken nincs se szervó (tehát erőt kell beleadni), se jobb oldali tükör (tehát derékból hátra kell fordulni).
Tehát a profi vezetéstechnikai tréner -szerinted- rosszul tudja, rosszul magyarázza. Igazad van, Zsiguliból kell kiindulni, miközben ma már a mi útjainkon is nagyon kevés a szervókormány nélküli autó (és ami van, annak is menet közben meglehetősen könnyen jár a kormánya); és parkolással kell példálózni, miközben a történet nyilvánvalóan arról szólna, hogy miként lehet menet közben, egy hirtelen adódó (vész)helyzetben a leghatékonyabban manőverezni. Szuper  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12073 Dátum: 2011.01.06 18:16:49 »
Hozz ki egy Zsigulit valamelyik péntek este egy mikrotalira aztán meglássuk.  :D  ;)

Én max Nivát tudok, de az nem ér, mert rövidebb. :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12074 Dátum: 2011.01.06 18:53:28 »
Kookaburra:
Szinte éreztem, hogy bele fogsz kötni.
Nembaj.

1. nem hiszem, hogy valaki is ki akarnál a vészmanőver közben tépni a kormányt a kezéből.
2. nem parkolási helyzetgyakorlatot modellezett, hanem előremeneti vészmenővert. Tolatni nyilván nem így és ilyen tempóval fog kormányt forgatni.
Ja igen, ez nem Zsiguli.  :flowers:

Éreztem, hogy félre fogod érteni (magyarázni):

1. senki nem akarja kitépni a kezéből, a példával csak azt akartam érzékeltetni, hogy abban a pozícióban alig tud erőt kifejteni (akkor meg mi szükség van rá?)
2. én a videón (az ülés helyes beállításán kívül) a kormányfogás, kormánykezelés technikájának magyarázatát láttam, de az számomra nem derült ki, hogy ez kizárólag csak előremeneti vészmanőverre korlátozódik (jó látási viszonyok között, fagypont feletti hőmérsékleten, szélcsendes időben stb.).

Azt jól láttam, hogy ez nem Zsiguli volt, de azt feltételeztem, hogy amit elmondott, az nem kizárólag csak arra típusra vonatkozik amin bemutatta, hanem általánosan az útjainkon jelenleg előforduló minden szgk-ra, amibe bele tartozik - egyebek mellett - a Zsiguli is.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.