Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2876730 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12045 Dátum: 2011.01.05 14:40:18 »
Én nem értem, mit xopatjátok itt egymást... De most komolyan. És megmondom őszintén, egyik felet sem értem.
Elarulod nekem, hogy ma a xopatas az utso hsz-emben? Nagyon kivancsiva tettel...
Nem a tiédre reagálva írtam, bocs. Amikor elkezdtem írni, a tiéd még nem volt ott. Aztán sokáig tartott, amíg elküldtem, mert közben rám csörögtek. Ennyi a sztori  :)

Amúgy meg tényleg az a véleményem, hogy "visszalövés" helyett célszerűbb elmagyarázni a dolgokat  :yes: ... Nem akarok én itt védeni senkit, félreértés ne essék. De amikor először megnéztem azt a videót, nekem is az volt az első reakcióm (más infók hiányában), hogy wazz, majdnem felborult az autó. Mivel -akkor még- nem volt hozzá magyarázat, hogy "ez csak azért történt, mert..." ... Ezt így félre lehet érteni, akkor meg pláne ha a két (vagy több) fórumozó nem ismeri egymást, és nem képzeli oda a nick mögé az embert. Így sokkal könnyebb alapban azt feltételezni, hogy a másik hülye  ::) ... Ami nem korrekt, de ha a másik erre kapásból "méltó" módon reagál, akkor kész is az újabb veszekedés.

Na, megyek, beb...om a sarokba a kék sisakot...  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12046 Dátum: 2011.01.05 15:12:28 »
Ugy erzem/gondolom, hogy akik olvassak a topicot a video linkelese ota azoknak is az jon le, hogy a csunya velemennyilvanitasodnak (es nem is azzal van a baj, hogy rossz velemennyel vagy rola, hanem azzal, hogy ugy vagy rola rossz velemennyel, hogy meg mindig nem tudod mibol allt a program  :flowers:) koszonheted a csunya hangnemet/kostolgatast amit a treningen resztvevoktol kaptal...  :hug:
A csúnyának titulált véleményem a videót érintette, egyesek pedig egyenlőségjelet tettek a videó és tréning között és ********** moderálva a tartalom miatt. Trotter
Ezt a félreértést korrekt módon le lehetett volna rendezni, ehelyett "csúnya hangnem", "kóstolgatás" és gúnyolódás következett, meg annak a kigúnyolása ami egy komplex képzés, és nem pedig egy tréning.
Na, mindegy, remélem lesz olyan videó is, ami jól szemlélteti, h milyen feladatokat gyakoroltak.
Részemről lezárva.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.05 18:26:31 írta Trotter66 »
hazard

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12047 Dátum: 2011.01.05 17:57:34 »
Én is, meg szerintem itt a legtöbben, azonban a 9:3 hatékonyabb: ezzel 180°-ot forgathatsz a kormányon anélkül, hogy elengednéd azt bmelyik kézzel.

Én ezt a 180°-ot - viszonylag rövid karokkal - csak akkor tudnám megcsinálni, ha az alapfogásnál az alkarom teljesen előre van nyújtva, vagyis a könyököm még kicsit sincs behajlítva. Ez a tartás hosszú távon kényelmetlen és fárasztó. És ha netán a manőverhez nem volt elegendő a 180°-os kormányelfordítás, akkor innen továbblépni már meglehetősen nehézkes, mert az alacsonyabb pozícióban álló alkar útban van a másik kéznek, és csak hosszabb úton (tehát hosszabb idő alatt) lehet a helyet felszabadítani.
A 10-2 tartásnál viszont elsőre - igaz egy kézzel - 210°-ot lehet fordítani (jobbra 10-től 5-ig, balra 2-től 7-ig), és ha még ez sem bizonyult elegendőnek, akkor szinte késedelem nélkül lehet még 120°-ot ráhúzni (jobbra jobb kézzel 1-től 5-ig, balra bal kézzel 11-től 7-ig).
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.05 18:02:12 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

TSityu

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12048 Dátum: 2011.01.05 18:07:45 »

Próbáld ki: a karodat magad előtt tartva bal kézzel, lefelé álló hüvelykujjal fogod a kormányt 5 óránál, jobb kéz felfelé álló hüvelykujjal 1 óránál ráfog a volánra (tenyér feléd néz). Bal kéz elenged, a karodat - könyökből - kicsit magad felé billented, majd felfelé emeled, miközben jobb kéz a kormányt lefelé mozgatja 1 órától 5 óráig. A két kéz eltérő síkban egymással kvázi párhuzamosan, de ellentétes irányban mozdul. A mozgássor hasonlít ahhoz, mint amikor a hüvelykujjakkal "malmozol", csak itt a kezek írnak le hasonló pályát. A kezek nem ütköznek egymással, és a karok sem keresztezik egymást.


Ja, már értem.  :clap:  No mifelénk így vezetnek a kislányok.  :D A kisfiúk meg kb. 9 óránál bal tenyerükkel forgatják a kormányt, a jobb kezükkel meg a barátnőjük haját simizik, ennek hiányában a váltót piszkálják.  :D

Ahogy leírtad szerintem lassú és csak keveset lehet forgatni.  :flowers:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12049 Dátum: 2011.01.05 18:12:58 »


Ja, már értem.  :clap:  No mifelénk így vezetnek a kislányok.  :D A kisfiúk meg kb. 9 óránál bal tenyerükkel forgatják a kormányt, a jobb kezükkel meg a barátnőjük haját simizik, ennek hiányában a váltót piszkálják.  :D


ez a verzio a legjobb :yes: :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12050 Dátum: 2011.01.05 18:24:10 »
 [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12051 Dátum: 2011.01.05 18:27:19 »
Én ezt a 180°-ot - viszonylag rövid karokkal - csak akkor tudnám megcsinálni, ha az alapfogásnál az alkarom teljesen előre van nyújtva, vagyis a könyököm még kicsit sincs behajlítva. Ez a tartás hosszú távon kényelmetlen és fárasztó. És ha netán a manőverhez nem volt elegendő a 180°-os kormányelfordítás, akkor innen továbblépni már meglehetősen nehézkes, mert az alacsonyabb pozícióban álló alkar útban van a másik kéznek, és csak hosszabb úton (tehát hosszabb idő alatt) lehet a helyet felszabadítani.
A 10-2 tartásnál viszont elsőre - igaz egy kézzel - 210°-ot lehet fordítani (jobbra 10-től 5-ig, balra 2-től 7-ig), és ha még ez sem bizonyult elegendőnek, akkor szinte késedelem nélkül lehet még 120°-ot ráhúzni (jobbra jobb kézzel 1-től 5-ig, balra bal kézzel 11-től 7-ig).
Nem csak a kormányfogás, hanem a háttámasztás, illetve a pedáloktól és a kormánytól való távolság is nagyon fontos. Amennyiben minden optimális (vállak/lapockák befeszülnek a háttámlához, a láb-térd helyzete, karok "betörése" a könyöknél, stb.) akkor a 9-3 teszi lehetővé a legbiztosabb kormányzást. Ne csak a kormányfogásra figyelj, a pedálok, illetve a váltó kezelése sem szenvedhetnek csorbát! Ha satufék kell, akkor ki kell nyomni a tűzfalat, ha padlógáz akkor is, ha motorfék kell, akkor a kuplung kezeléséhez kell a láberő -> a derék, a hát megfelelő megtámasztása nélkülözhetetlen! ...és ha minden klappol "alul", illetve váltókarnál, akkor a 10-2-nél "összegubancolódnak" a karok!
Hozzáteszem: ez nem az a krúzolós pozíció! "Jaffázáshoz" nem elég laza, így lehet, hogy sokaknak nem szimpatikus, de csúszós úton, hosszabb távon mindenképp ajánlott! :excl:
hazard

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12052 Dátum: 2011.01.05 18:36:16 »
Lemodelleztem, amit Kookaburra leírt.  Hát a kocsiban biztosan nem próbálom meg, az tuti, mert baj lehet belőle forgalomban. Valahogy máshogy tanultam, máshogy sajátítottam el, máshogy vált kézségszintűre a kormányzás.

Én is voltam, ilyen vezetési tréningen - minő új hír -, sok új dolgot tanultam, gyakoroltam is megest, de az oktató is mondta, hogy a saját sája íze szerint kormányzással sokkal gyorsabb voltam a tesztpályán, mint az általa tanítottal. Azt is mondta, hogy ven ez így, aki már régen vezet és nemcsak bevásárlókocsinak és esernyőnek használja a gépjárművet, már kialakított magának egy stílust - ami vagy rossz, vagy jó, vagy ennek valamilyen vegyülete -, azt már nagyon hosszú idő alatt tudja csak teljesen levetni. Írtam, hogy sok dolgot megfogadtam, vagyis beláttam, hogy valóban amúgy jobb, mint ahogyan addig csináltam, változtatni nem szégyen.

Ja, hozzáteszem: ezen a tréningen csak magamfajta vén kilómétervadász rozsdakupachajszoló sofőr volt, így ez speciális képzés, továbbképzés volt.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12053 Dátum: 2011.01.05 18:49:02 »
Nem csak a kormányfogás, hanem a háttámasztás, illetve a pedáloktól és a kormánytól való távolság is nagyon fontos. Amennyiben minden optimális (vállak/lapockák befeszülnek a háttámlához, a láb-térd helyzete, karok "betörése" a könyöknél, stb.) akkor a 9-3 teszi lehetővé a legbiztosabb kormányzást. Ne csak a kormányfogásra figyelj, a pedálok, illetve a váltó kezelése sem szenvedhetnek csorbát! Ha satufék kell, akkor ki kell nyomni a tűzfalat, ha padlógáz akkor is, ha motorfék kell, akkor a kuplung kezeléséhez kell a láberő -> a derék, a hát megfelelő megtámasztása nélkülözhetetlen! ...és ha minden klappol "alul", illetve váltókarnál, akkor a 10-2-nél "összegubancolódnak" a karok!
Hozzáteszem: ez nem az a krúzolós pozíció! "Jaffázáshoz" nem elég laza, így lehet, hogy sokaknak nem szimpatikus, de csúszós úton, hosszabb távon mindenképp ajánlott! :excl:
Igen... Csak épp behatárolhatják egyrészt az autó, másrészt a sofőr testi adottságai. Konkrétan én pl. a Yarisban nem tudok úgy ülni, hogy a csuklóm előírásszerűen 12 óránál legyen a kormányon  :hmmmm: ... Mert túl kicsi a pedálok és a kormány közötti távolság (és nem állítható tengelyirányban a kormány), magyarul ahhoz, hogy a csuklóm az említett pozícióban legyen, annyira behajlított lábakkal és/vagy meredekre állított háttámlával kellene ülnöm, ami már nagyon kényelmetlen lenne (nem beszélve arról, hogy ugye a túlságosan hajlított láb sem szerencsés vezetéstechnikai szempontból). Így most úgy vagyok kénytelen ülni, hogy ha 12 óránál megfogom a kormányt, akkor gyakorlatilag ki van nyújtva a karom  ::) ... És a lábaim még így is a kelleténél jobban be vannak hajlítva. De mit tudnék tenni? Semmit... Még ez a legjobb kompromisszum.

Ugyanez érvényesül, még ha nem is ekkora mértékben, a Camryben is. Ott is túl közel van a kormány a pedálokhoz. A Starlet a másik véglet: ott, optimális kartartás mellett, majdnem nyújtott lábakkal ültem (hogy ezt abban a pici autóban hogy hozták össze, azóta sem értem). Az Avensis II már jobb, bár a kormányt itt sem lehet eléggé hátra húzni, de majdnem jó; a Carina E még jobb (pedig a kormányt abban nem is lehet tengelyirányban állítani); az általam gyakrabban vezetett Toyoták közül pedig az optimális üléspozíciót (karok, lábak pont jó szögben) én a faceliftes E12-es Corollában tudtam/tudom megtalálni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.05 18:52:29 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12054 Dátum: 2011.01.05 18:55:34 »
Én is voltam, ilyen vezetési tréningen - minő új hír -, sok új dolgot tanultam, gyakoroltam is megest, de az oktató is mondta, hogy a saját sája íze szerint kormányzással sokkal gyorsabb voltam a tesztpályán, mint az általa tanítottal. Azt is mondta, hogy ven ez így, aki már régen vezet és nemcsak bevásárlókocsinak és esernyőnek használja a gépjárművet, már kialakított magának egy stílust - ami vagy rossz, vagy jó, vagy ennek valamilyen vegyülete -, azt már nagyon hosszú idő alatt tudja csak teljesen levetni. Írtam, hogy sok dolgot megfogadtam, vagyis beláttam, hogy valóban amúgy jobb, mint ahogyan addig csináltam, változtatni nem szégyen.

Ja, hozzáteszem: ezen a tréningen csak magamfajta vén kilómétervadász rozsdakupachajszoló sofőr volt, így ez speciális képzés, továbbképzés volt.

Én szerencsés vagyok, a jogsiszerzés után viszonylag hamar belecsöppentem ezekbe a dolgokba, így szinte még ki sem alakult egyéni stílus, berögzült szokás. Vagyis igazából az rögzült, amit ott oktattak.
Ja, és egy példa arra, hogy nem lehet elég korán elkezdeni, illetve a gyakorlás a tudás atyja: a 6 éves kisfiam a CMR2-n (force feedback kormánnyal) szerzett rutinnal - és úgy, hogy a 122 centiével éppen, hogy beengedték (120-140 cm között lehet igénybe venni) a Vidámparkban a gyerekgokartra - az ősszel egy egész délután körözött, és nem talált legyőzőre (aki nem jártas ott: picit kanyargós, de viszonylag egyszerű ovál-pálya, kb. 6 kör egy futam, és egyszerre 2 gyerek versenyezhet "fűnyíró-motoros" gokarttal), pedig soha életében előtte nem ült gokartban, de a kormányt a gázt és féket ügyesen tudta kezelni! :hug:
hazard

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12055 Dátum: 2011.01.05 19:07:13 »
Igen... Csak épp behatárolhatják egyrészt az autó, másrészt a sofőr testi adottságai. Konkrétan én pl. a Yarisban nem tudok úgy ülni, hogy a csuklóm előírásszerűen 12 óránál legyen a kormányon  :hmmmm: ... Mert túl kicsi a pedálok és a kormány közötti távolság (és nem állítható tengelyirányban a kormány), magyarul ahhoz, hogy a csuklóm az említett pozícióban legyen, annyira behajlított lábakkal és/vagy meredekre állított háttámlával kellene ülnöm, ami már nagyon kényelmetlen lenne (nem beszélve arról, hogy ugye a túlságosan hajlított láb sem szerencsés vezetéstechnikai szempontból). Így most úgy vagyok kénytelen ülni, hogy ha 12 óránál megfogom a kormányt, akkor gyakorlatilag ki van nyújtva a karom  ::) ... És a lábaim még így is a kelleténél jobban be vannak hajlítva. De mit tudnék tenni? Semmit... Még ez a legjobb kompromisszum.

Ugyanez érvényesül, még ha nem is ekkora mértékben, a Camryben is. Ott is túl közel van a kormány a pedálokhoz. A Starlet a másik véglet: ott, optimális kartartás mellett, majdnem nyújtott lábakkal ültem (hogy ezt abban a pici autóban hogy hozták össze, azóta sem értem). Az Avensis II már jobb, bár a kormányt itt sem lehet eléggé hátra húzni, de majdnem jó; a Carina E még jobb (pedig a kormányt abban nem is lehet tengelyirányban állítani); az általam gyakrabban vezetett Toyoták közül pedig az optimális üléspozíciót (karok, lábak pont jó szögben) én a faceliftes E12-es Corollában tudtam/tudom megtalálni.

Igazad van, a pozíció nekem is akkor tökéletes, ha 4 irányban állítható az adott autó kormánya. Ellenkező esetben magam is hasonló kompromisszumra kényszerülök: a "kevésbé rossz" (és kényelmes!) elv alapján 12 óránál kb. fogom a kormányt.
Egy csomó variáció létezik, és akkor még csak ülünk az autóban :excl: A reflexek, a gyakorlat/rutin, az autó és az abroncsok paraméterei, a +súlyok (utasok, poggyász, tetőbox), az úttest burkolata, -hőmérséklete, -tisztasága, stb. mind-mind befolyásoló, adott esetben domináns tételek...
hazard

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12056 Dátum: 2011.01.05 20:15:01 »

Amúgy meg tényleg az a véleményem, hogy "visszalövés" helyett célszerűbb elmagyarázni a dolgokat  :yes: ...

Ebben igazad van, a problema ott kezdodik, amikor alapveto emberi viselkedesi normakat kell illetve kellene elmagyarazni embereknek. En ugy gondolom ez a forum nem erre valo.
Kicsit olvass vissza ki es mit kezdett el itt ezen a forumon, par oldallal ezelott. Pont az ilyenek miatt nem lehet normalisan beszelgetni, vitatkozni.
Hany eve vitatkozgatunk mi ketten?  ;) :)
Hany eve nem egyezik nagyon sok mindenben a velemenyunk? ;) :)
Neha jobban osszeakaszkodtunk, neha kevesbe, de soha nem volt fikazas, leszolas, moderalas stb. :)

Aki ezt tudja, vagy megtanulja azzal jol lehet beszelgetni itt a forumon, akinek pedig alapveto problemai vannak azt nem hiszem, hogy nekunk kene illemtanoraban reszesiteni. Van erre ezer mas forum a vilagon. :)

Persze aki gondolja magyarazgathat, meg cafolgathat, meg amit akar. En nem bocs.  :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.05 20:25:26 írta Zénóka »


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12057 Dátum: 2011.01.05 20:34:01 »
Aki ezt tudja, vagy megtanulja azzal jol lehet beszelgetni itt a forumon...
Kiemeltem a lényeget  ;) ... Ha egy élesebb beszólásra egyből nehéztűzzel lövünk vissza, akkor sosem fog senki megtanulni semmit. Végigolvastam az egészet, akkor is, és most megint... Igen, elhangzott egy éles és alaptalan kritika. Nem több, nem kevesebb... Hasonlókat (korábban) szvsz mi is vágtunk egymás fejéhez  :D ... Oszt most mégis (még mindig) itt vagyunk  :yes: :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12058 Dátum: 2011.01.05 21:07:16 »
Off! Olvasom, és nagyon nehéz megállni, hogy ne szóljak bele, amikor rólam/engem érintően megy a stájsz "a fejem felett"!
Mondjuk "alapvető emberi viselkedési normákat" szívesen oktatnék 1-2 alanynak, persze nem itt...
Zénóka, neked már tegnap írtam priviben, arra persze nincs reply, itt meg megy nagy megmondás! Szép munka! :nono:
Nincs azzal gond, ha vkinek gondja van velem, a stílusommal, vagy mindezekkel, csak ne így adja elő, mert az (nem kicsit) bosszant!
Remélem ennyi még belefért.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.05 21:09:11 írta hazard »
hazard

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #12059 Dátum: 2011.01.06 00:49:00 »
Én is, meg szerintem itt a legtöbben, azonban a 9:3 hatékonyabb: ezzel 180°-ot forgathatsz a kormányon anélkül, hogy elengednéd azt bmelyik kézzel.

Nos, megpróbáltam a 9-3 fogással egyik kézzel sem elengedve a kormányforgatást. Még a 90°-ot sem sikerült teljesen elérni, 6 óránál már nem tudtam hüvelyk ujjal szorítani a volánt, egyszerűen "kicsavarodott" a kezemből. Lehet, hogy csak az én testarányaim, vagy az ízületeim kötöttsége nem teszi számomra lehetővé, de annyi biztos: én csak akkor tudnám két kézzel elengedés nélkül 180°-t elfordítani a kormányt, ha mindkét kezemmel szorosan egymás mellet fognám meg. De így is csak az egyik irányba, a másikhoz már át kellene fogni a kormány szemközti oldalára ;)
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.